Musta on hieno juttu, että kaikkia tukia leikataan isoilla saksilla. Ottaa päähän painaa hommia niska limassa
5 päivää viikossa ja kuskata pieniä lapsia päivähoitoon aamun pimeydessä loskan keskellä kun samaan aikaan joku kääntää kylkeä peiton alla kun on ensin tarkistanut verkkopankistaan, että tuet kilahtaneet tilille. Ehkä hyvällä tuurilla nousee ylös klo: 9 pintaan ja vie oman mukulansa virikehoitoon ilmaiseksi ja jatkaa loikoilua loppupäivän. Ei paljoa työstressi paina. Omasta palkasta lähtee kolmasosa näiden vetelysten kassaan. Voisin käyttää ne rahat itsekin ihan mielelläni.
Kommentit (238)
Olisit opiskellut paremman ammatin, niin ei tarvitsisi painaa niska limassa, mutta palkka olisi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää, että ihmiset kehtaavat hakea tukia. Itse kun olin siinä tilanteessa tein epämukavia asioita etten joutunut valtiota elämiselläni rasittamaan.
Oliko muuta josta saat kiksejä kuin työttömien panettelusta. Odotan innolla sinun työpaikkaasi, nauran kun saat potkut!
Work smart, not hard.
Hullu paljon töitä tekee, viisas selviää vähemmällä.
Parempi muna suussa kuin kymmenen rasiassa. (Uusi viidakon sananlasku.)
Köyhät ja laiskat täällä katkerina narisee kun joku tekee töitä ja saa rahaa siitä palkaksi. Pitäisi vissiin teille koko tili antaa? Katsokaa peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää, että ihmiset kehtaavat hakea tukia. Itse kun olin siinä tilanteessa tein epämukavia asioita etten joutunut valtiota elämiselläni rasittamaan.
Oliko muuta josta saat kiksejä kuin työttömien panettelusta. Odotan innolla sinun työpaikkaasi, nauran kun saat potkut!
Sua varmaan harmittaa kuulla, että mun koulutuksella ja ammattilla on Suomessa mahdoton saada potkuja ja jäädä tyttömäksi! Huutava pula tämän alan ammattilaisista, satoja avoimia työpaikkoja. Mitä jos itsekin kouluttautuisit lääkäriksi, sosiaaliyöntekijäksi tai puheterapeutiksi? Ainii, sä et jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sua varmaan harmittaa kuulla, että mun koulutuksella ja ammattilla on Suomessa mahdoton saada potkuja ja jäädä tyttömäksi! Huutava pula tämän alan ammattilaisista, satoja avoimia työpaikkoja. Mitä jos itsekin kouluttautuisit lääkäriksi, sosiaaliyöntekijäksi tai puheterapeutiksi? Ainii, sä et jaksa.
Kaikilla ei pää riitä mihinkään lääkärin opintoihin ja sossuksi ei pääse opiskelemaan vaikka yrittäisi. Ei ole aina kyse jaksamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä pelottaa että joutuu töihin.
Niin, köyhäly oja oleskelu on ollut mahdollista pitkään. Köyhyys on eräänlainen etu, jolloin yhteiskunta tarjoo luukulta sellaiset avut että et ole pian köyhä. Olet vain saamaton avustuksien vastaanottaja. Työmarkkinatuki+asuntotuki+harkinnanvarainen+omaishoitajan tuki. Ihan hyvin pärjää. Paremmin kuin kaupan kassalla.
On aika purkaa ylihyvinvointiyhteiskunta. Tai oleskeluyhteiskunta.
Venäjän mallinko haluat tilalle? Ja Kremlin komennon?
Suomiorja käy toisen huono-osaisen kimppuun herrojen sijaan. Milloin tämä muuttuu tässä orjalampaiden valtiossa? Ei koskaan.
Joko siis persujen huijaus alkaa selvitä? Työn ulkopuolella olevat jatkaa kuten ennenkin mutta muut kärsivät 😅 isotuloisten pitäis osallistua mut maailma ei niin makaa. Pienituloinen maksaa AINA. Sääliksi käy osa-aikatyölöisiä kun tippuivat tukien ääreltä. Toivottavasti heistä moni äänesti innoissaan persuja.
Minusta pienituloisilla ei pidä leikata,. Hallitus voisi keskittyä miten varakkaammat osallistuisivat säästö talkoisiin, esin hallitus itse, valtion rahoja nekin on millä he elävät ja taxi eduilla ajelevat.
AP, vaikka tukia leikataankin, raadat jatkossakin niska limassa ja verorahojasi menee entistä enemmän päättäjien taskuun ja ulkomaille. Mutta se ei sua tietenkään haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juurikin näin. Hyvätuloinen maksaa puolet veroa, siitä että itse opiskeli hyvän ammatin ja ansaitsi sillä hyvän palkan, kaiken maailman elämänkoululaisille tai elämäntapataiteilijoille/intiaaneille. Aivan sietämätöntä! Jo tätä vasurien unelmaa on riittävästi elelty. Vihdoin tulee joku roti tähän touhuun. 😊 Työkyvyttömät on asia erikseen, että kenenkään oikeasti työhön kykenemättömän ei nyt tarvitse vetää palkoa nenuun. 😇
Kannattaa olla aika tyytyväinen, että meneekin. Ilman niitä joutuisit maksamaan kaiken itse.
Mielelläni maksaisin kaiken itse ja ei olisi veroja. Tietty jotain veroja olisi hyvä olla, että pakollinen infra ja valtion turvallisuus taataan. Valitettavasti vasemmalla olevat puolueet ovat tehneet Suomesta sosialistin ja sosiaalipummin unelman.
Heh sinun 4000 euron kuukausipalkalla et paljon makselisi lasten TODELLISIA päivähoito maksuja ja lääkäri käyntejä yms. :D
Vierailija kirjoitti:
Suomiorja käy toisen huono-osaisen kimppuun herrojen sijaan. Milloin tämä muuttuu tässä orjalampaiden valtiossa? Ei koskaan.
Tätä olen aina ihmetellyt. Vingutaan kun aamulla pitää herätä töihin ja ei ole kivaa, ja kateellinen ollaan työkyvyttömälle ja kipujensa kanssa kärvistelevälle köyhälle naapurille.
Koskaan ei käy edes vinkuiitan pienessä mielessäkään, kuinka paljon jotkut oikeat syöttöporsaat ahnehtii yhteisiä rahoja, ja miten järjettömän paljon rahaa rikkaat saavat tekemättä yhtään mitään. Vai onko joku oikeasti niin tyhmä, että kuvittelee jonkun johtajan olevan niin ahkera ja hyvä ihminen, että ansaitsee saada vuodessa miljoonan?
Onhan se rankkaa duunia pitää yt neuvottelut ja vähän kurjistaa työntekijöiden oloja. Varmasti tekee pahaa narsisti johtajan sielulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sua varmaan harmittaa kuulla, ettet ole mikään kuolematon ja immuuni kaikille maailman sairauksille ja vastoinkäymisille. Ja kukaan ei ole 100% varmuudella turvassa potkujen saannilta, vaikka niin kuvittelee.
Suomessa pitäisi olla enemmän rikkaita, jolloin sosiaaliturvaankin on varaa.
Nyt ongelmana on se, että työllä ei rikastu ja ne muutamat rikkaatkin poistuvat maasta esim Sveitsiin ja loputkin mahdollisuudet sosiaaliturvaan häviää.
Keskituloiset opettajat, sairaanhoitajat, asiantuntijatyötä tekevät jne 4000 - 6000 euroa bruttona tienaavat verotetaan köyhiksi ja ero käteenjäävässä rahassa on liian pieni ei mitään tekeviin.
-> olisi hyvä ymmärtää, että hyvinvointivaltioon tarvitaan rikkaita ja että myös työtä tekevällä keskiluokalla on varaa elää eikä vain maksaa sähkölaskujaan
-> iloitaan siis kaikista rikkaista Suomeen veroja maksavasta
-> ymmärretään erilaiset lähtökohdat ja se että kuka vaan keskiluokkainen voi vaikka sairastuesssaan joutua rahallisiin vaikeuksiin
-> kannustetaan ylisukupolvista työttömyyttä kokeneita nuoria eteenpäin. On perheitä missä lapset ovat nähneet pelkkää työttömyyttä ja sitä että isä ja äiti eivät käy koskaan töissä. Ei siinä malli ahkeruudesta ja opiskelujen tärkeydestä tule lapselle mistään.
No miltäpä luulet että Ap tuntuu niistä, jotka ovat saaneet vain pienipalkkaista keikkahommaa ja rehkineet siinä. Sitten leikkausten jälkeen jää käteen alle toimeentulotuen perusosan ja joutuukin hakemaan toimeentulotukea. Ei ihme, jos henkilö haluaa olla sen jälkeen työtön ja saada saman rahan tekemättä mitään. Hallitus myös korottti yli kolmellakympillä kuukaudessa toimeentulotuen perusosaa.
Nimen omaan osa-aikatyötä paiskivien tukia leikattiin ja samalla korottettiin toimeentulotukea! Työnteon kannusteet väheni ja toimeentulotuen määrä nousi. Sekö on kannustavaa? Opiskeelijat ovat jo valmiiksi olleet köyhiä. Samoin kuin pienipalkkaiset keikkailijat.
Mikään ei ole niin tyhmä ihminen kuin se, joka vaatii minimitukia leikattavaksi ja kaikkia leikkauksia työttömille ja sairaille. Itselleen siinä vaan kuoppaa kaivaa, ja pääsee vielä maistamaan sitä omaa lääkettään.
Kukaan ei ole mikään kuolematon ja korvaamaton. Kenelle vaan voi tulla sairauksia ja kuka vaan voidaan potkia pellolle sieltä "olen täällä niin korvaamaton" työpaikastaan.
Vahingoniloni on suunnaton kun tuollaiset kateelliset ja tyhmät ihmiset sairastuu tai jää työttömiksi. Mikään ei ole sen suloisempaa.