Kela romahdutti mun tulot kun leikkasi perustoimeentulotukea kaiken järjen vastaisesti. Ei ole enää varaa ruokaan kuin hetken aikaa...
Mulla vuokra ylittää heidän asettamansa "maksimin", ja sanoivat että mun pitää osoittaa liitteillä hakevani halvempaa asuntoa. Lähetin heidän pyytämänsä liitteet, ja SILTI he leikkasivat tukeani 180e. Sanoivat että "Asunnonhaku ei ole tarpeeksi aktiivista" MITÄ ihmettä? Minähän toimitin kaikki heidän pyytämänsä liitteet???
Tämä on aivan kestämätön tilanne kun ruoan hinta on noussut niin valtavasti että elin täysin kädestä suuhun ennen tuota leikkaustakin...Kohta siis ei ole enää varaa ruokaan.
MITÄ TEEN? Muita samassa tilanteessa olleita???
Huutelijoille tiedoksi jo etukäteen; Haen töitä koko ajan.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankuti jankuti, uli uli uli.. Sama ulina ja kitinä senkun jatkuu.. Hae aktiivisesti töitä ja sen aikaa kun joudut kitkuttelemaan niin teet ratkaisusi sen mukaan mihin on varaa.
Tuo jatkua vattuilu ei kyllä auta yhtään.
Ei tuo jatkuva kitinäkään. On neuvottu useammassa ketjussa tätä samaa aloittajaa mutta aina tulee se sama mutku, niinmutku, noku -väninä..
Tee valitus siitä leikkauksesta. Jos oikeasti olet jättänyt kaikki hakukriteerit hinnan lisäksi välistä, silloin ei pitäisi olla Kelalla liikaa sanomista. Tosin paikkakunnan kokokin vaikuttaa. Ja joskus joku yksittäinen virkailija voi myös haluta näpäyttää, ja saakin niin tuossa asiassa tehdä. Valituksen saat sinä tehdä ja luulen, että jos totta puhuit, olet oikeutettu saamaan vielä sen erotuksen. Toki jos juuri nyt vasta aloitit sen asunnonhaun, en usko että mitään saat, tämä kun oli tiedossa jo kuukausia.
Hallitus ajaa suomalaiset telttakyliin ja pahvilaatikko asumuksiin!!
Myös ne vakituiset jotka sanovat että heillä riittää töitä!! Kun firmat lopettaa toimintansa talvea vasten eikä ole työpaikkoja kuin fake ilmoituksia !
Orja töissä saa olla juuri ja juuri ruokapalkalla turha haaveilla vuokra asunnoista vuokrien hintoja pakko nostaa kun alkaa olemaan monet kerrostalo asunnot tyhjillään loput vuokralaiset maksavar viulut ylläpitokustannuksista!!
Telttaan asustaan vaan!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuossa voi muuttaa halvempaan tai valittaa päätöksestä. Kimppa asumiseen tässä köyhät ja opiskelijat ajetaan suurkaupungeissa. Toisaalta saattaahan se myös parantaa elämänlaatua.
Taisin mainita että koko ajan haen halvempaa asuntoa? Niistä on nyt kova kilpailu, ja yksin asuva pitkäaikaistyötön mies on aivan jonon hännillä joka kerta.
En pysty "vain muuttamaan" ennen kuin vuokranantaja on tehnyt vuokrasopimuksen!
Ota vanha mummo ja anna seksiä. Saat asumisen palkaksi.
Miksi alapeukut? Itse otin vanhan papan 90-luvulla, kun en töitä saanut enkä opiskeluissa pärjännyt.
Annoitko sille papalle seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankuti jankuti, uli uli uli.. Sama ulina ja kitinä senkun jatkuu.. Hae aktiivisesti töitä ja sen aikaa kun joudut kitkuttelemaan niin teet ratkaisusi sen mukaan mihin on varaa.
Tuo jatkua vattuilu ei kyllä auta yhtään.
Ei tuo jatkuva kitinäkään. On neuvottu useammassa ketjussa tätä samaa aloittajaa mutta aina tulee se sama mutku, niinmutku, noku -väninä..
Nii mutku Sanna on mun idoli,sori mutta rinne dösäkuskina ajoi seinään
Onnittelut kokkareiden äänestäjille !!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipäjonot ja kirkon ruoka-avustukset voivat auttaa ja tietysti jos on perhettä ja ystäviä kannattaa pyytää heiltä tilapäistä apua.
Olisiko sinun mahdollista päästä osa-aikaiseen työhön, jolloin saisit myös soviteltua päivärahaa? Kannattaa hakea kaikkea työtä mitä vaan keksii. Täyspäiväiseksi saattaa olla hankalampi päästä, mutta vähemmillä tunneilla voit saada jalkaa oven väliin työmarkkinoilla.
Leikkauksia saattaa olla tulossa vielä lisää, joten nyt jos koskaan kannattaa tehdä kaikkensa ettei jää valtiolta saatavien tukien varaan.
Tai jos työnhaku ei tuota tulosta niin mitä jos lähtisit opiskelemaan jonkun tutkinnon alalle jossa on todennäköisesti myös tulevaisuudessa työpaikkoja?
Varmasti vinkkailet ihan vilpittömässä mielessä, mutta oletko kuullut, että näitä tukien suojaosuuksia on nyt poistettu ja niiden p
Toimeentulotuella saa edelleen ansaita 150e kuussa ja myös työttömyystuella leikkuri on 50 pros, joka on sama, kuin keskituloisen marginaalivero. Työnteko kannattaa aina, myös osa-aikainen.
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut kokkareiden äänestäjille !!!
Syy lienee juuri tässä, että työkykyisen ihmisten loisiminen ja elättäminen loppuisi. Jos osaaminen on heikolla tasolla, niin se 1600e/kk on juuri oikea palkka.
Missä v itussa muuten lupailija rinteen huntti viipyy stna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna leikataan lisää asumistuesta. Ota tämä huomioon uuden asunnon vuokrassa.
Ja jos nyt vuokra on edullisempi, vuoden päästä sitäkin on nostettu.
Siinäpä se. Taas menee yli normin, ja taas tulee "kohtuullistamis"kehoitus. Ei indeksikorotuksia, ei normintarkistuksia.
Muuta siis vuoden välein, tai tyydy leikkauksiin.. Sehän tuleekin halvaksi.
Se muuttaminenkaan ei ole ilmaista. Lisäksi saat melko varmasti tapella saadaksesi vuokravakuuden takaisin. Jollakin rahalla pitäisi se uuden asunnon vakuuskin maksaa?
Sulle on maksettu ylimääräistä tukea, joten tukiasi ei olla leikattu. Itsekin voit tehdä aika paljonkin sen eteen että tulet toimeen sillä rahalla mitä käyttöösi saat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet pitkäaikaistyötön, kun olet noin raitis? Mikä sinussa on vikana?
Hänessä on varmaan sama vika kuin kaikissa muissakin työttömissä eli hakevat kaikki samoja muutamia avoimia paikkoja. Yhteen paikkaan valitaan korkeintaan yksi hakija, kaikki muut onkin sitten palstatrollin mielestä työhaluttomia ja viallisia ihmisiä. (Naurattaa, ihan kuin jo työssä olevat olisi täydellisiä! Näen joka kerta esimerkiksi kaupoissa töissä ihmisiä joita en koskaan palkkaisi itse ja joita paremmin tekisin itse saman työn).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipäjonot ja kirkon ruoka-avustukset voivat auttaa ja tietysti jos on perhettä ja ystäviä kannattaa pyytää heiltä tilapäistä apua.
Olisiko sinun mahdollista päästä osa-aikaiseen työhön, jolloin saisit myös soviteltua päivärahaa? Kannattaa hakea kaikkea työtä mitä vaan keksii. Täyspäiväiseksi saattaa olla hankalampi päästä, mutta vähemmillä tunneilla voit saada jalkaa oven väliin työmarkkinoilla.
Leikkauksia saattaa olla tulossa vielä lisää, joten nyt jos koskaan kannattaa tehdä kaikkensa ettei jää valtiolta saatavien tukien varaan.
Tai jos työnhaku ei tuota tulosta niin mitä jos lähtisit opiskelemaan jonkun tutkinnon alalle jossa on todennäköisesti myös tulevaisuudessa työpaikkoja?
Varmasti vinkkailet ihan vilpittömässä mielessä, mutta oletko kuullut, että näitä tukien suojaosuuksia on nyt poistettu ja niiden p
Totta kai olen kuullut ja varsinkin kun tämä leikkaus on osunut myös omaan nilkkaani.
Työnteko kannattaa aina ja varsinkin tässä taloustilanteessa kun elämme näin epävarmoja aikoja. Uskon että monilla AP:n tilanteessa olevilla ihmisillä on paljon omaa osaamista hyödyntämättä.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti kehitysvammainen, mutta jäänyt ilman diagnoosia ehkä vanhempiensa ylpeyden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
MKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh heh
Kerrotko vielä että mikä tässä on hauskaa? Samanlaisessa tilanteessa on koko ajan enemmän ja enemmän ihmisiä, hallitus vain kiristää köyhimpien oloja...
No nämä ruokutukset saa hymyilemään. Vihdoin loppuu se tuilla eläminen. Se on loistavaa.
Sä kuulostat siltä, että olisit onnellinen vaikka me poistuttaisiin lopullisesti. Ole huoleti, harkinnassa on sitten, kun menee tarpeeksi pahaksi tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuossa voi muuttaa halvempaan tai valittaa päätöksestä. Kimppa asumiseen tässä köyhät ja opiskelijat ajetaan suurkaupungeissa. Toisaalta saattaahan se myös parantaa elämänlaatua.
Taisin mainita että koko ajan haen halvempaa asuntoa? Niistä on nyt kova kilpailu, ja yksin asuva pitkäaikaistyötön mies on aivan jonon hännillä joka kerta.
En pysty "vain muuttamaan" ennen kuin vuokranantaja on tehnyt vuokrasopimuksen!
Ota vanha mummo ja anna seksiä. Saat asumisen palkaksi.
Miksi alapeukut? Itse otin vanhan papan 90-luvulla, kun en töitä saanut enkä opiskeluissa pärjännyt.
Annoitko sille papalle seksiä?
Tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti kehitysvammainen, mutta jäänyt ilman diagnoosia ehkä vanhempiensa ylpeyden vuoksi.
Itellä juurikin tätä. Adhd-diagnoosin sain vuosi sitten, aikuisena. Kaikki opinnot jääneet kesken ja olen ollut toistuvasti masennuksen takia sairauslomalla. Oikein huipputyöntekijä hei, nyt kaikki ottamaan mut töihin. Ei tuu tapahtumaan, oon alkanut jo luovuttaa.
Kun ei sulle ap kelpaa mikään asunto. Kerropa nyt ,millainen asunto ja missä sinulle kelpaisi.