Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela romahdutti mun tulot kun leikkasi perustoimeentulotukea kaiken järjen vastaisesti. Ei ole enää varaa ruokaan kuin hetken aikaa...

Mulla vuokra ylittää heidän asettamansa "maksimin", ja sanoivat että mun pitää osoittaa liitteillä hakevani halvempaa asuntoa. Lähetin heidän pyytämänsä liitteet, ja SILTI he leikkasivat tukeani 180e. Sanoivat että "Asunnonhaku ei ole tarpeeksi aktiivista" MITÄ ihmettä? Minähän toimitin kaikki heidän pyytämänsä liitteet???

Tämä on aivan kestämätön tilanne kun ruoan hinta on noussut niin valtavasti että elin täysin kädestä suuhun ennen tuota leikkaustakin...Kohta siis ei ole enää varaa ruokaan.

MITÄ TEEN? Muita samassa tilanteessa olleita???

Huutelijoille tiedoksi jo etukäteen; Haen töitä koko ajan.

Kommentit (204)

Vierailija
121/204 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kela romahdutti mun tulot kun leikkasi perustoimeentulotukea kaiken järjen vastaisesti. Ei ole enää varaa ruokaan kuin hetken aikaa."

Kyllä ne päätökset tekee ylemmät instanssit kuin Kelan työntekijät. Ei heillä ole valtuutuksia leikata eikä romahduttaa, he ovat ytössä Kelalla ja työtään tekevät. Luulisi tuon tyhmimmänkin tajuavan.

Osoita valituksesti sinne missä näistä on päätetty ja toimeen pantu.  Kelan työntekijä ei voi alkaa jakaa rahaa oman mielensä mukaan eikä säälistä. Se on kohta entinen työpaikka.

Itse asiassa toimaripäätöksiä tekee ihmiset, ja ihmiset tekevät virheitä.

Pahimmillaan/parhaimmillaan olen saman toimarihakemuksen laittanut neljä kertaa uudelleen käsitteelyyn, ja viiden päätös oli se oikeanlainen.

Vierailija
122/204 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksin asuu, kuntakohtaiset rajat ovat alle tuon 715€. Jos olette useampihenkinen perhe, se on eri asia, en tiedä jäikö minulla lapsia tai toinen asukas huomaamatta. https://www.kela.fi/documents/d/guest/toimeentulotuessa-hyvaksyttavat-a…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/204 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yksin asuu, kuntakohtaiset rajat ovat alle tuon 715€. Jos olette useampihenkinen perhe, se on eri asia, en tiedä jäikö minulla lapsia tai toinen asukas huomaamatta. https://www.kela.fi/documents/d/guest/toimeentulotuessa-hyvaksyttavat-a…

Eihän tämä olekaan ollut epäselvää missään vaiheessa.

Vierailija
124/204 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitinää& rutinaa,löytyykö mitään positiivaria elämästäsi vai meinaatko lopun elämää olla sanna fani 

Vierailija
125/204 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinasuville pitäisi yhteiskunnan sponssata vain soluasunto ja sekin max vuoden. 

Täällä aikuiset ihmiset liikaa odottaa, että yhteiskunta hoitaa. Ottakaa itse vastuu elämästänne. Ja olkaa kiitollisia, että edes jotain saatte. Monissa maissa ei saa mitään. 

Ja ei tää työssäkäyvänä ole mitään herkkua maksaa sikana veroja, että saadaan teille katto pään päälle ja ruokaa ja sitten kuulla koko ajan ulinaa kun sekään ei kelpaa. 

Vierailija
126/204 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun tulot"

Mene rotta töihin.

Vierailija
127/204 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pitäisi tulla naamarin eteen kuin sdp mauno koivistolle illallinen..mitään ei tarvitse tehdä...oikeasti.Mutta kohta menen jääkaapille syömään katkarapu salaattia kun maha kurnii ja töitä teen,en loisi

Vierailija
128/204 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että romahdutti,siinä sitä pullukalle mietittävää

Vierailija
129/204 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te romahdudatte kohta palkanmasuni pummit,syö vaikka tapettia.

Vierailija
130/204 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap et mene seksillä elämässäsi eteenpäin? Ei meillä kaikilla ole muuta mahdollisuutta. 

Kauppatavara ei ole myyntikunnossa.

Pituuteni on ok normaali 1.60cm, mutta painoa on kertynyt viimeisimmän Aino-jäätelö/ sipsikuurin sellaiset 175kg.

Saamari, kun jätskiä menee päivässä sangollinen ja sipsejä mutustelen päivässä sellaiset 10 pussia (Maxi-koko)

On mega, eikä maxi.

Okei. Uskotaan asiantuntijaa.

Vierailija
131/204 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo kestämätön tilanne.

Sossu auttaisi ehkä?

Vierailija
132/204 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hallitus onkin lopulta vain sama pökäle uudessa paketissa. Mitä järkeä on kurmuuttaa vähäosaisia ja kuitenkin otetaan velkaa lähes maksimimäärä? Leikkaukset on käytännössä kosmeettisia.

Tutusti paras motivaattori on keppi ja porkkana. Olisi vaikka leikkausten vastapainona mahdollistettu hieman suurempi lisätienesti sen sijaan että otettiin kokonaan pois. Tai luotaisiin toimiva järjestelmä sivutoimiseen yrittäjyyteen. Tämä on nähdäkseni iso ongelma - yrittäjä menettää myös mahdolliset korvaukset jos jostain syystä joutuu päätyöstä työttömäksi.

Vierailija
133/204 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela tekee jatkuvasti vääriä päätöksiä ja se maksaa veronmaksajille sitten enemmän koska olen tehnyt 7 valitusta päätöksistä ja 4 oikeuteen niin kela joutuu maksaa korkoja ja oikeus kuluja tuhansia euroja aina. Minä sain 2 vuoden ajan 73 euroa per kk liian vähän toimeentulotukea. Valitin siitä ja oikeus päätti minun hyväksi. Sain siis yli 2000 euroa korkojen kera tukia takas. Taisi kuluja tulla yli 4000 euroa veronmaksajille.

Vierailija
134/204 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kato, kato, Onko tämä aloitus pysynyt pystyssä? Eka yritelmäsi tältä päivältä poistettiinkin, kun et jaksanut eiliseen ketjuusi vastailla.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MKA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei sulle ap kelpaa mikään asunto. Kerropa nyt ,millainen asunto ja missä sinulle kelpaisi.

Kelpaa, ja koko ajan haen halvempaa asuntoa. Vuokran yläraja 715e.

Suomessa on tuollaisia asuntoja 7364 kappaletta. Joten turha marista.

Mollissa on 25 000 vapaata työpaikkaa, joten miksi meillä on yhtään työtöntä?

Täysin sama, ja invalidi, logiikka.

Tämäpä se olisi. En itsekään ymmärrä miten tuollaisella voidaan perustella leikkausta.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap et mene seksillä elämässäsi eteenpäin? Ei meillä kaikilla ole muuta mahdollisuutta. 

Kauppatavara ei ole myyntikunnossa.

Pituuteni on ok normaali 1.60cm, mutta painoa on kertynyt viimeisimmän Aino-jäätelö/ sipsikuurin sellaiset 175kg.

Saamari, kun jätskiä menee päivässä sangollinen ja sipsejä mutustelen päivässä sellaiset 10 pussia (Maxi-koko)

Nämä trollit toimivat huonommin nyt, kun ap rekkasi nimimerkin 🙂

ja hyvä niin. Joillakin ihmisillä on liikaa aikaa...

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tietoinen tästä : )

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinasuville pitäisi yhteiskunnan sponssata vain soluasunto ja sekin max vuoden. 

Täällä aikuiset ihmiset liikaa odottaa, että yhteiskunta hoitaa. Ottakaa itse vastuu elämästänne. Ja olkaa kiitollisia, että edes jotain saatte. Monissa maissa ei saa mitään. 

Ja ei tää työssäkäyvänä ole mitään herkkua maksaa sikana veroja, että saadaan teille katto pään päälle ja ruokaa ja sitten kuulla koko ajan ulinaa kun sekään ei kelpaa. 

Implikoit siis että nämä maat joissa ei saa mitään, ovat parempia kuin Suomi?

Kysynkin nyt, että miksi et muuta näihin parempiin maihin?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mun tulot"

Mene rotta töihin.

Aloituksessa jo kerroin hakevani töitä.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että romahdutti,siinä sitä pullukalle mietittävää

Rasvaprosenttini on noin 10%, joten pullukaksi ei juuri voi kutsua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän