Isä ei aio maksaa elatusapua
Mitäs sanotte tästä. Lastenvalvojalla käyty, ex ei halunnut tehdä sopimuksia kun haluaa laskeskella rauhassa tulot ja menot. Nojoo ihan jees paitsi että Lastenvalvojalle oli se 2kk jono, aikaa oisi ollut laskea. No lastenvalvoja sanoi että minulla oikeus hakea elareita oikeusteitse. Ja näin tein, tästähän ex suuttui. Hänen mukaansa ei voi lapsen elämiseen mennä tuota minimisummaa eli 200e. Meillä sopimus että hän näkee lasta joka toinen viikonloppu, hän hakee ja tuo ( asuu toisella paikkakunnalla) No nyt kun tuli tämä että haen elareita nii hänhän heittäytyi ja sanoo että minun Pitää hänelle maksaa ku hänelle tulee bensakuluja. Ei auta vaikka sanoin että niihin voi hakea kelalta avustusta. Hän kuulemma voittaa oikeusjutun. Ja nyt sanoi ettei aio palauttaa lasta joka hänen luonaan.
Mutta kysymys siis oonko muka nyt ihan kohtuuton kun haen sen mitä minulle kuuluu
Kommentit (237)
Voiko enää kusipäisempiä isiä olla kun täällä pitää kehua ettei tarvitse maksaa lapselle mitään. Nähtävästi kusipäiden lapset ei syö mitään, kulkee alasti ilman kenkiä, asuu sillan alla, ei harrasta mitään ikinä iästä riippumatta eikä koskaan pääse edes leffaan tai kaverisynttäreille ym ym. Onneksi oma mies on kunnon oikea isä joka rakastaa ja auttaa lapsiaan aina vaikka ovat jo aikuisia. Kiitos kaikille hyville isille ja äideille jotka kantavat aikuisen ihmisen vastuun henkisesti ja taloudellisesti omista lapsistaan!
Vierailija kirjoitti:
On teillä taas murheet. Itse olen aina tehnyt niin että kun lapsi on minulla viikonloppuisin tai lomilla niin vien hänet kivoihin paikkoihin, ostelen hienoja vaatteita, puhelimia,pelejä ym kaikkea kivaa mitä hän ei jostain kumman syystä äidiltään saa. Lapsi tulee aina innoissaan isän luokse ja hänen äitiään lähinnä ärsyttää kun pidän lasta niin hyvin, mutta ehkä se johtuu vain siitä, että hän on kateellinen lapselleen?
Niin no, naisille ei mikään ole koskaan hyvä vaikka lapsikin sen tietää, että vain isät lapsiaan rakastaa.
Kyllä se on pakko maksaa.Jos ei maksa niin menee perintään tai ulosottoon.
Vierailija kirjoitti:
Voiko enää kusipäisempiä isiä olla kun täällä pitää kehua ettei tarvitse maksaa lapselle mitään. Nähtävästi kusipäiden lapset ei syö mitään, kulkee alasti ilman kenkiä, asuu sillan alla, ei harrasta mitään ikinä iästä riippumatta eikä koskaan pääse edes leffaan tai kaverisynttäreille ym ym. Onneksi oma mies on kunnon oikea isä joka rakastaa ja auttaa lapsiaan aina vaikka ovat jo aikuisia. Kiitos kaikille hyville isille ja äideille jotka kantavat aikuisen ihmisen vastuun henkisesti ja taloudellisesti omista lapsistaan!
Ai nyt se on isien vika etteivät äidit anna lastensa harrastaa tai eivät osta lapsille edes vaatteita?? Kylläpä on kurja äiti se sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa elareita koska exä petti. Tein itseni varattomaksi ja eikä oikeus voi mitään että minulla on ulkomaalainen tili eikä siihen kukaan pääse käsiksi.
Tein fiksummin tuon homman.
Sovin työnantajan kanssa niin, että jään työttömäksi siksi aikaa kunnes elatusmaksuista on saatu päätös ja palaan työhön sen jälkeen. Tämä järjestely sopi työnantajalle, joka sattui olemaan isäni ja sain kuin sainkin nollasopimuksen. Exäni on onneksi niin tyhmä, ettei ole tarkistuttanut sopimusta lastenvalvojalla enää myöhemmin joten nyt on menty nollasopparilla yli kolmevuotta. 👍 Fiksut pärjää aina.
Olen aina tiennyt, että monet miesyrittäjät ovat ketkuja. Ja niin on näköjään myös miesyrittäjien pojat.
Jotkut miehet ovat tällaisia! Hae oikeusteitse tai tyydy minimiin. Kokemuksesta puhun. Ei kannata lähteä pitkään ja raastavaan oikeuskäsittelyyn.
Ongelmia esiintyy sukupuolesta riippumatta. Siinähän tappelette rahasta ja kiusaatte toisianne. Ei auta harrastukset eivätkä merkkivaatteet kun lapset voivat huonosti tappelevien huoltajiensa takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala pitää päiväkirjaa lapsen ja isän suhteesta, tapaamisista, kommenteista, elatuksesta, isän osallisuudesta.
Kun lapsi täyttää 18-20 vuotta, annat päiväkirjan hänelle.
Suosittelen tätä käytäntöä lämjpimästi. Lapset helposti ihannoivat muualla asuvaa isää (tai äitiä) ja kuvittelevat tämän olevan suorastaan ylimaallinen olento. Lapsi näkee lähivanhemmassa pelkkiä vikoja ja kritisoi vanhempaa jatkuvasti.
Kyllä ne iän myötä viisastuu ja tajuaa, kuka se oli joka heistä oikeasti huolehti. Vanhemmuus on aika epäkiitollista kun joutuu ottamaan kaikki lasten kiukuttelut vastaan, olet aina se pahnan pohjimmainen ja kaikki muut on kivempia kuin sinä.
No tämä justiinsa!
Vierailija kirjoitti:
200 euroa kuukaudessa eli 1200 euroa vuodessa. Kun miettii mitä olen viimeisen vuoden aikana laittanut lasten vaatteisiin, harrastuksiin, ruokaan, kosmettiikkaan ja huoneen esineisiin niin jo näillä pelkästään tuo 1200 menee kevyesti yli. Itseasiassa tuo 1200 euroa menee jo pelkästään esikoisen em-kisareissuun. Toki summassa minun matkakulut, koska alaikäistä ei voi yksin laittaa matkaan. Pelkkä esikoisen kulu harrastuksestaan on toista tonnia vuodessa ilman arvokisojakin.
Tottakai menee yli. Ja paljon! Ja myös asumiskulut on huomioitava. Lasten takia tarvitsee isomman asunnon kuin yksin asuessaan, ja se vasta maksaakin! Toisaalta niin ei voi laskea, että elareiden pitäisi kattaa kaikki kulut, koska kyllähän lähivanhemmankin on maksettava osuutensa.
Kuule ap sinä kynnysmatto, tahdoton olmi. Onko sulla ÄO alle 50 vai mikä sai tekemään näin typerän ja selkärangattoman aloituksen?! Kykenetkö sinä mihinkään elämässä? Menet nyt sinne oikeuteen, haet korkeita elareita. Sun eksäsi puheilla ei ole sen enempää arvoa kuin sinunkaan, tunnutte olevan AL1ihmisiä molemmat. Sinä voitat jutun heittämällä, ja sen jälkeen oikeuslaitos huolehtii siitä, että mies maksaa tulevat ja rästit tai itkee ja maksaa.
Tahdotonta tomppeli. V1ttuaks väliä sillä, mitä sun eksäs uhoaa?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa elareita koska exä petti. Tein itseni varattomaksi ja eikä oikeus voi mitään että minulla on ulkomaalainen tili eikä siihen kukaan pääse käsiksi.
Tein fiksummin tuon homman.
Sovin työnantajan kanssa niin, että jään työttömäksi siksi aikaa kunnes elatusmaksuista on saatu päätös ja palaan työhön sen jälkeen. Tämä järjestely sopi työnantajalle, joka sattui olemaan isäni ja sain kuin sainkin nollasopimuksen. Exäni on onneksi niin tyhmä, ettei ole tarkistuttanut sopimusta lastenvalvojalla enää myöhemmin joten nyt on menty nollasopparilla yli kolmevuotta. 👍 Fiksut pärjää aina.
Fiksua antaa oman lapsensa kärsiä köyhyydessä kun itsellä oikeasti olisi varaa maksaa enemmän?
Erittäin halveksittavia ovat tuollaiset lusmuilijat. Valitettavasti olen paljon näitä nähnyt, tuntuu että erityisesti miehille tuo raha on niin tärkeää että jokaisesta kympistäkin luopuminen saa miehen kyyneliin. Viis siitä että kyseessä olisi oman lapsen etu. Ei ole edes alkeellista ymmärrystä siitä, että kun niitä lapsia tänne maailmaan laittaa, niistä lankeaa myös vastuita, niin taloudellisia kuin kasvatuksellista. Ihmetyttää että millaiseen arvomaailmaan nämä lusmut ovat saaneet omasta kodistaan.
Tiedän myös tällaisen tapauksen (eikä varmaankaan ole ainoa) jossa isä tosiaan on erottuaan muuttanut takaisin vanhemmilleen ja isovanhehemmat huolehtivat lapsenlapsestaan kun on isä-viikonloppu. Isä itse huitelee missä huitelee. Isovanhemmat vievät lasta kylpylään ja lomille, isä itse ei juurikaan ole mukana. Plussaa on se että isovanhemmat rakastavat ja hoitavat lapsenlastaan hyvin, mutta luulisi että hävettäisi oman aikuisen poikansa käytös. Ja eihän tuo poika koskaan aikuistu kunnolla, jos vanhemmat edelleen huolehtivat hänen kaikista töppäilyistään. Järkyttävää katsottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se auta edes poliisiin saada yhteyttä, kum itse soitin että etä ei palauta lapsia niin voivoteltiin vain ja sanottiin että täytyy vain yrittää saada häntä palauttamaan ne lapset. Sairasta todellakin.
Ei se poliisi Auta ellei ole epäilystä, että lapset olisivat vaarassa
Se ON OIKEIN!
Yhdellekään yh :ksi hinkuavalle akalle ei tule maksaa pennin jeniäkään! Kerran haluaa omilleen larppaamaan, niin tervemenoa vaan omalla kustannuksellaan.
Vierailija kirjoitti:
Se ON OIKEIN!
Yhdellekään yh :ksi hinkuavalle akalle ei tule maksaa pennin jeniäkään! Kerran haluaa omilleen larppaamaan, niin tervemenoa vaan omalla kustannuksellaan.
Äläs nyt.
Olen olen usein spo.. rahoittanut yh äitien elämää. Ihan hyviä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette?
Minä 15 isä 13. Tavattiin kouluss kiipulassa.
200 kuussa tekee 2400 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ON OIKEIN!
Äläs nyt.
Olen olen usein spo.. rahoittanut yh äitien elämää. Ihan hyviä ovat.
Se on reilua kun isät eivät enää rahoita eikä maksa palveluista.
On teillä taas murheet. Itse olen aina tehnyt niin että kun lapsi on minulla viikonloppuisin tai lomilla niin vien hänet kivoihin paikkoihin, ostelen hienoja vaatteita, puhelimia,pelejä ym kaikkea kivaa mitä hän ei jostain kumman syystä äidiltään saa. Lapsi tulee aina innoissaan isän luokse ja hänen äitiään lähinnä ärsyttää kun pidän lasta niin hyvin, mutta ehkä se johtuu vain siitä, että hän on kateellinen lapselleen?