Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isä ei aio maksaa elatusapua

Vierailija
09.08.2024 |

Mitäs sanotte tästä. Lastenvalvojalla käyty, ex ei halunnut tehdä sopimuksia kun haluaa laskeskella rauhassa tulot ja menot. Nojoo ihan jees paitsi että Lastenvalvojalle oli se 2kk jono, aikaa oisi ollut laskea. No lastenvalvoja sanoi että minulla oikeus hakea elareita oikeusteitse. Ja näin tein, tästähän ex suuttui. Hänen mukaansa ei voi lapsen elämiseen mennä tuota minimisummaa eli 200e. Meillä sopimus että hän näkee lasta joka toinen viikonloppu, hän hakee ja tuo ( asuu toisella paikkakunnalla) No nyt kun tuli tämä että haen elareita nii hänhän heittäytyi ja sanoo että minun Pitää hänelle maksaa ku hänelle tulee bensakuluja. Ei auta vaikka sanoin että niihin voi hakea kelalta avustusta. Hän kuulemma voittaa oikeusjutun. Ja nyt sanoi ettei aio palauttaa lasta joka hänen luonaan. 

Mutta kysymys siis oonko muka nyt ihan kohtuuton kun haen sen mitä minulle kuuluu

Kommentit (237)

Vierailija
161/237 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se olisit sinä, joka tässä kohtuuton olet, jos haet sen, mitä lapsen huoltajalle lain mukaan kuuluu?

Isällä on elatusvelvollisuus ja lapsella siihen oikeus.

Nämä "isät" ovat syy siihen, ettei lapsia synny tarpeeksi. Parempi niin, ettei nilkkien geenit jatku.

Vierailija
162/237 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset miehet putäusi viedä saunan taa. 200 ei riitä edes lapsen ruokiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/237 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy näihin au lapsiin on ihan naisissa itsessään. Isättömiä kersoja tehdään vaikka ei olla oltu yhdessä kuin hetki ja nekin hetket asuttu erillään eikä tutustuttu kunnolla, ei olla edes kihloissa saati työelämässä, hyvä jos hädin tuskin on ammattia opiskeltu. Asutaan vuokralla, ei ole tuloja ei säästöjä, mutta pentuja täytyy vaan pukata tulemaan. Yh äidit käyttäytyvät kuin maksulliset naiset ja sellaisen kohtalon ovat ansainneetkin. Sitä saa mitä tilaa. Ensin elämän perusasiat kuntoon ja sitten vasta niitä pentuja tekemään.

Vierailija
164/237 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy näihin au lapsiin on ihan naisissa itsessään. Isättömiä kersoja tehdään vaikka ei olla oltu yhdessä kuin hetki ja nekin hetket asuttu erillään eikä tutustuttu kunnolla, ei olla edes kihloissa saati työelämässä, hyvä jos hädin tuskin on ammattia opiskeltu. Asutaan vuokralla, ei ole tuloja ei säästöjä, mutta pentuja täytyy vaan pukata tulemaan. Yh äidit käyttäytyvät kuin maksulliset naiset ja sellaisen kohtalon ovat ansainneetkin. Sitä saa mitä tilaa. Ensin elämän perusasiat kuntoon ja sitten vasta niitä pentuja tekemään.

Niinhän se menee.

Kaksi työtöntä / pienituloista köyrii kuin kanit vaikka elävät valtion avustuksilla kumpikin omissa vuokraluukuissaan ja hyvä jos rahat riittävät omiin kaljoihin ja ruokiin. Siitä vaan surutta tekaistaan lapsia maailmaan ja lopputulos on vähä-älyinen valtiorahoitteinen pienokainen jonka äiti kasvattaa niin kieroon kuin olla ja voi. Äidin pikku roadmaniksi tai potentiaaliseksi kouluampujaksi. Ne yyhhoo äidit voisivat hieman katsoa siihen peiliin ja miettiä millaiselle taloudelliselle pohjalle lapsensa ovat menneet itse tekemään ja miksi.

Vierailija
165/237 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se olisit sinä, joka tässä kohtuuton olet, jos haet sen, mitä lapsen huoltajalle lain mukaan kuuluu?

Nämä "isät" ovat syy siihen, ettei lapsia synny tarpeeksi. Parempi niin, ettei nilkkien geenit jatku.

Sitten jää ne horojenkin geenit hyödyntämättä ja hyvä niin.  Olen aina sanonut, että tietyn älykkyysrajan alapuolella olevien ihmisten ei pitäisi sallia lisääntyä vaan heidät kuuluisi steriloida. Vain näin ihmisrotu kehittyisi paremmaksi. Nämä yh äidit jarruttavat tehokkaasti ihmiskunnan kehittymistä.

Vierailija
166/237 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisilta putoaa elämästä pohja kun mies ei täysipäiväisesti enää rahoita tämän elämää?

Miehenä olen tehnyt lapsen vasta sen jälkeen kun minulla on ollut varaa lapsi elättää,kasvattaa ja kouluttaa ihan täysin yksinkin itsenäisesti. Miksi naiset toimivat toisin? 

Vierailija
167/237 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisilta putoaa elämästä pohja kun mies ei täysipäiväisesti enää rahoita tämän elämää?

Miehenä olen tehnyt lapsen vasta sen jälkeen kun minulla on ollut varaa lapsi elättää,kasvattaa ja kouluttaa ihan täysin yksinkin itsenäisesti. Miksi naiset toimivat toisin? 

Naiset tekevät lapsia vain rahan takia.

Vierailija
168/237 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni lapsi ei kyllä syö 200 euron edestä. Ja pitää sen äidinkin jotain maksaa. Lisäksi äiti saa lapsilisät

Vierailija
169/237 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni lapsi ei kyllä syö 200 euron edestä. Ja pitää sen äidinkin jotain maksaa. Lisäksi äiti saa lapsilisät

Taivasallako se lapsi asuu ilmsn vaatteita? Tiesitlö että lapsesta on paljon muitakin kuluja kuin ruoka. Asunto on suurempi, vettä ja sähköä kuluu enemmän. Lapsi kasvaa niin vaatteita joutuu uusimaan, ne myös kuluu käytössä. Harrastukset maksaa, lomamatkat maksaa enemmän. Isommat lapset myös käyttää itsekin rahaa. Minä en näitä elareista itkeviä "miehiä" pidä miehinä. Ovat loisineet liitossa vaimon rahoilla, niin erossa tulee yllätyksenä että lapseen menee rahaa. Itse olen vähän autistinen, niin olen pitänyt exeliä menoista 18 vuotiaasta. Niistä näkyy selvästi lasten myötä kasvaneet menot. Eron jälkeen kun muutin kauemmas, niin itsestäänselvästi vastaan myös kuskauksista.

Vierailija
170/237 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon, että pitikö lisääntyä kehnon miehen kanssa. Etkö saanut parempaa? 

Vierailija
171/237 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Aina tällä palstalla on joku yh-mamma ulisemassa. Mitäs läksit, oma syy. 

Vierailija
172/237 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala pitää päiväkirjaa lapsen ja isän suhteesta, tapaamisista, kommenteista, elatuksesta, isän osallisuudesta.

Kun lapsi täyttää 18-20 vuotta, annat päiväkirjan hänelle.

Pärjäät kyllä, jos olet itse terve.

Vierailija
173/237 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua? Kela, siis me kunnolliset veronmaksajat annetaan jotain bensarahaa?

Vierailija
174/237 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mikä sitten olisi isän mielestä kohtuullinen elatussumma kuukaudessa?

Toivottavasti mies ei enää hanki lisää lapsia kun ei tunnu olevan varaa edes tätä yhtä lasta elättää. Vai onko hänellä muitakin lapsia?

No eihän tuolla akallakaan vaikuta olevan varaa mihinkään.

Kannattasko sitte käyttää ehkäsyä? Mies ei voi lapsentuloa estää. Pitäs olla naisen vastuulla elatus.

Vierailija
175/237 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, meinasit että naisella ei ole vastuuta jälkeistensä siivoamisesta?

Vierailija
176/237 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinut pitäs viedä saunan taakse.

Vierailija
177/237 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä yh-äityli osannut ehkäsyä käyttää? Kanna vastuusi.

Vierailija
178/237 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vaikka oikeuteen. Nyt on kysymys lapsestasi ja hänen oikeudestaan elatukseen.

Jos lastenvalvojalla ei onnistu sopimuksen tekeminen, niin hankit oikeusavustajan ja asia etenee sitä kautta.

Näin minua ohjeisti lastenvalvoja.

Ex mieheni ei olisi millään halunnut maksaa. eikä hyväksynyt lastenvalvojan ehdottamaan sopimusta. Soitin hänelle ja asiallisesti ilmoitin, että huomenna lähden viemään asiaa eteenpäin oikeusteitse.

Soitti samana iltana ja sanoi, että suostuu.

Vierailija
179/237 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä yh-äityli osannut ehkäsyä käyttää? Kanna vastuusi.

Mulkunkeikuttaja maksaa. Jokaisella lapsella on oikeus elatukseen.

Vierailija
180/237 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet vaikka oikeuteen. Nyt on kysymys lapsestasi ja hänen oikeudestaan elatukseen.

Jos lastenvalvojalla ei onnistu sopimuksen tekeminen, niin hankit oikeusavustajan ja asia etenee sitä kautta.

Näin minua ohjeisti lastenvalvoja.

Ex mieheni ei olisi millään halunnut maksaa. eikä hyväksynyt lastenvalvojan ehdottamaan sopimusta. Soitin hänelle ja asiallisesti ilmoitin, että huomenna lähden viemään asiaa eteenpäin oikeusteitse.

Soitti samana iltana ja sanoi, että suostuu.

Vaikka se ei asiaa muuta, niin mainitsen nyt kuitenkin, että ex mieheni oli hyvässä asemassa puolustusvoimien päällystössä ja parisuhdetta meillä takana kymmenen vuotta.

Ei se kusipäisyys ja itsekkyys katso arvoa tai ammattia.