Isä ei aio maksaa elatusapua
Mitäs sanotte tästä. Lastenvalvojalla käyty, ex ei halunnut tehdä sopimuksia kun haluaa laskeskella rauhassa tulot ja menot. Nojoo ihan jees paitsi että Lastenvalvojalle oli se 2kk jono, aikaa oisi ollut laskea. No lastenvalvoja sanoi että minulla oikeus hakea elareita oikeusteitse. Ja näin tein, tästähän ex suuttui. Hänen mukaansa ei voi lapsen elämiseen mennä tuota minimisummaa eli 200e. Meillä sopimus että hän näkee lasta joka toinen viikonloppu, hän hakee ja tuo ( asuu toisella paikkakunnalla) No nyt kun tuli tämä että haen elareita nii hänhän heittäytyi ja sanoo että minun Pitää hänelle maksaa ku hänelle tulee bensakuluja. Ei auta vaikka sanoin että niihin voi hakea kelalta avustusta. Hän kuulemma voittaa oikeusjutun. Ja nyt sanoi ettei aio palauttaa lasta joka hänen luonaan.
Mutta kysymys siis oonko muka nyt ihan kohtuuton kun haen sen mitä minulle kuuluu
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisilta putoaa elämästä pohja kun mies ei täysipäiväisesti enää rahoita tämän elämää?
Miehenä olen tehnyt lapsen vasta sen jälkeen kun minulla on ollut varaa lapsi elättää,kasvattaa ja kouluttaa ihan täysin yksinkin itsenäisesti. Miksi naiset toimivat toisin?
Naiset tekevät lapsia vain rahan takia.
Minkä takia ne niiden miehet niitä lapsia tekevät?
Vierailija kirjoitti:
200 kuussa tekee 2400 vuodessa.
Todella vähän. Yksinhuoltajana laitoin lasten harrastuksiin jo tuon verran yhdelle kaudelle.
Vierailija kirjoitti:
En maksa elareita koska exä petti. Tein itseni varattomaksi ja eikä oikeus voi mitään että minulla on ulkomaalainen tili eikä siihen kukaan pääse käsiksi.
Varmasti näin. Sinä naispeloissasi et ole päässyt edes kärkeä kastamaan.
Jokainen isä on elatusvelvollinen, koska lapsella on oikeus elatukseen.
Omituinen laki, kun tuota miettii. Luulisi, että tuo olisi päivänselvää jokaiselle ilman lainsäädäntöä.
Kuinka mätä pitää ihmisen olla, ettei välitä omasta lapsestaan?
Jos miehelle ei sovi lastenvalvojan ehdottama sopimus, niin hankit oikeusavustajan.
Lastenvalvoja valvoo lasten oikeuksia erotilanteissa.
Kysymys ei ole sinusta, vaan lapsen oikeudesta elatukseen.
Helpompaa olisi, jos nainen oli pelkästään sen ajan äiti. Haihattelut ja seksi pois, jos miestä ei kiinnosta.
Äitiys. Lapsen elämä aikuisuuteen. Kaikki muu pois suosiolla.
Sen jälkeen ehtii taas.
En jaksanut lukea ketjua. Mutta minkä ihmeen takia aloittaja tyytyisi minimi elatukseen ja siihen täällä kuorossa kannustetaan? Valoja päälle. Molemmat vanhemmat osallistuvat lapsen elatuksen elatuskykynsä mukaan eikä minkä muun mieliteon tai tekosyyn. Itse saan 440 kk, lapsilisät + harrastuksista isä maksaa myös vielä puolet. Mullekin tämä ehdotteli aikoinaan, että jos hän maksaisi vaikkapa 150 €, täysin hatusta revitty summa. En kuunaan olisi lähtenyt mukaan tuollaiseen vedätykseen...
Vierailija kirjoitti:
Helpompaa olisi, jos nainen oli pelkästään sen ajan äiti. Haihattelut ja seksi pois, jos miestä ei kiinnosta.
Sen jälkeen ehtii taas.
Miksi kommentoit, kun tekstiksi on psykoosipotilaan tasoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen ehtii taas.
Miksi kommentoit, kun tekstiksi on psykoosipotilaan tasoa?
tekstisi*
Vierailija kirjoitti:
Jos miehelle ei sovi lastenvalvojan ehdottama sopimus, niin hankit oikeusavustajan.
Juuri näin. Ei tarvitse riidellä eikä kuunnella uhkailuja.
Oikeusavustajan on ilmainen, koska kysymys on lapsen oikeudesta elatukseen. Hän edustaa lasta.
Itse voi vaikka vihellellä taustalla, jos mies on niin toope, että käräjille asti menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ei tarvitse riidellä eikä kuunnella uhkailuja.
Oikeusavustajan on ilmainen, koska kysymys on lapsen oikeudesta elatukseen. Hän edustaa lasta.
Itse voi vaikka vihellellä taustalla, jos mies on niin toope, että käräjille asti menee.
Oikeusavustaja*
200 euroa on mitätön summa. Haet vaan maksimit oikeusteitse. Johan tuo summa menee siihen, että lapsen kanssa pitää olla isompi asunto kuin yksin asuvalla.
Älkää tehkö lapsia jos ei ole varaa muutamaa satasta laittaa lapsen elämiseen kuussa.
Aplle: sinulle se ei kuulu, on lapsen elatuksen rahaa. Et ole hullu kun käännyit Kelan puoleen. Näin jälkeen päin ajatellen mun olisi pitänyt myös koska se olisi ollut lapsien etu eikä jäädä exän uhkailujen alle. Samaa tuli ettei palauta lapsia. Sitäkään ei tarvitse pelätä, poliisille katoamisilmoitusta tekemään.
Iso Iso Hali!
Ota paikkasi, latele faktat pöytään niin olet vahvoilla. Älä pelkää!
Et pyydä liikoja totta kai miehen pitää maksaa tuo mukisematta kun muutenkin pitää lasta noin vähän. Rahasta ei pitäisi tapella kun kyseessä oma lapsi ja hänen hyvinvointi. Mieluiten menisi puoliksi kaikki kulut tai se maksaa kenellä rahaa on. Itseäni ainakin vituttaa nämä lastenvalvojat. Ovat kaikki äitien puolella ja isät ei ole kuin paskaa. Eronneet miehet tuntuvat muutenkin olevan naisille pelkkiä rahan lypsykoneita.
Siis todella outoja vastauksia osa. Ap ottaa yhteyttä oikeusaputoimistoon, sieltä juristi laskee summat, nostaa kanteen (lapsen puolesta koska hänen elatuksestaan kyse). Isä joko sopii juristin kanssa tai maksaa takautuvasti oikeuskäsittelyn jälkeen.
Itse joutunut kahdesti tämän jumpan tekemään, ensin omilleen muuttaneen teinin kanssa ja sitten toisen teinin joka muutti isältään minun luokseni. Kumpikin kerta meni pitkän kaavan kautta mutta isä maksoi (ulosoton kautta) takautuvasti kaiken, joka ikisen sentin lapsilleen. Palkasta ulosmittasivat.
Mä en saanut aikoinaan elareita sen takia kun lapsen isä ei suostunut toimittamaan tulotietoja.
Vierailija kirjoitti:
200 euroa on mitätön summa. Haet vaan maksimit oikeusteitse. Johan tuo summa menee siihen, että lapsen kanssa pitää olla isompi asunto kuin yksin asuvalla.
Älkää tehkö lapsia jos ei ole varaa muutamaa satasta laittaa lapsen elämiseen kuussa.
Mutta miksi toinen vanhempi saa luistaa elatuksesta kokonaan?
Vierailija kirjoitti:
Mä en saanut aikoinaan elareita sen takia kun lapsen isä ei suostunut toimittamaan tulotietoja.
Ei minunkaan lasteni isä suostunut niitä toimittamaan mutta juristi kaivoi menneen verotuksen tiedot ja niiden pohjalta laski summat kanteeseen, oikeudessa sitten vahvistettiin tuon mukaiset laskelmat (koska isä ei silloinkaan tuonut tositteita). Että huonoon tyydyit jos tuossa syy. Viivyttää voivat mutta ei välttää ja muuhun ei tule tyytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet vaikka oikeuteen. Nyt on kysymys lapsestasi ja hänen oikeudestaan elatukseen.
Jos lastenvalvojalla ei onnistu sopimuksen tekeminen, niin hankit oikeusavustajan ja asia etenee sitä kautta.
Näin minua ohjeisti lastenvalvoja.
Ex mieheni ei olisi millään halunnut maksaa. eikä hyväksynyt lastenvalvojan ehdottamaan sopimusta. Soitin hänelle ja asiallisesti ilmoitin, että huomenna lähden viemään asiaa eteenpäin oikeusteitse.
Soitti samana iltana ja sanoi, että suostuu.
Vaikka se ei asiaa muuta, niin mainitsen nyt kuitenkin, että ex mieheni oli hyvässä asemassa puolustusvoimien päällystössä ja parisuhdetta meillä takana kymmenen vuotta.
Ei se kusipäisyys ja itsekkyys katso arvoa tai ammattia.
Itse asiassa kyllä katsoo. Just tommosiin ylempiin ja johtaviin hommiin hakeutuukin tietyllä tapaa kusipäitä, armottomia, julmia ja itseään ajattelevia itsekkäistä, empatiakyyvyttömiä ihmisiä. Että kyllä ihan hyvä asema puolustusvoimien johdossa voi hyvinkin olla varoitusmerkki.
Johan ne sanoo, että narsistitkin hakeutuvat tollasiin valta-asemiin töissä. Vaatii tietynlaista luonnetta hakeutua sellasiin hommiin.
No niinpä. Suomessakin ensisynnyttäjien iät vain nuorenee vuosi vuodelta. Vai miten se menikään?