Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mounjaro laihdutuslääke kokemuksia

Vierailija
08.08.2024 |

 

Olen aiemmin kokenut laihdutuslääkkeet ja muut painon hallinnan poppakonstit hieman säälittäviksi, mutta mieli on muuttunut, kun aiemmin hyväksi koetut tavat painonhallinnassa eivät tunnu enää tepsivän. Eli olen päättänyt testata lääkkeiden apua painonpudotuksen tukena. Lääke on Mounjaro. Tässä ketjussa tulen kertomaan kokemuksia  ja tuntemuksia lääkkeen toimivuudesta ja sopivuudesta minulle. Olen myös kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia laihdutuslääkkeistä.

Ensimmäisen pistokseni sain viikko sitten torstaina. Olin varustautunut pahoinvointiin ja ummetuksen riskikin hieman mietitytti, mutta kummankin osalta epäilys oli turha. Ei pahoinvointia ja vatsakin on toiminut hyvin. Ainoa miinuspuoli on turvotus. Vatsa tuntui ensimmäiset päivät pistoksen jälkeen todella täydeltä - pallolta.

Toisen pistoksen laitoin tänään aamulla. Vatsa ei ole ainakaan vielä turvonnut, mutta katsotaan päivän mittaan miten tämä etenee.

Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia laihdutuslääkkeiden toimivuudesta sekä hoidon lopttamiseen liittyvistä kokemuksista. Eli  miten lopetus onnistui?

Kommentit (2249)

Vierailija
2101/2249 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentavat 71,3kg taas tänään eli +200g. okei, vappu tuli syötyä, mutta kyllä olen mennyt pienellä taas viikon. Äitienpäivä edessä ja se tarkoittaa ravintolaruokaa. Täytyy muistaa ap:n neuvo ruuan asettelusta lautaselle ja unohtaa santsaus. Sehän se yksi haasteeni on, että jos on hyvää ruokaa, niin alan käyttäytyä kuin ruoka olisi maailmasta loppumassa. Palasi tuossa mieleen nuoruudesta matka, jossa olin aina hoikan kaverin kanssa. Aamiaisella oli todella rapeaa pekonia ja sehän vie mennessään. Lappasin sitä lautasen aina täyteen ja kaveri otti vain 2-3 kappaletta. Niin, siinä se jo näkyi, kumpi meistä on iän myötä mätisäkkiä ja kumpi ei. 

Vierailija
2102/2249 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tuo sitten maksaa ?  Huono homma jos kilot tulee helposti takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2103/2249 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin Mounjaron viime sunnuntaina ja olen sen jälkeen lihonut pari kiloa. Missä vaiheessa lääke alkaa vaikuttaa?

Vierailija
2104/2249 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun hyvin kommentoitu mm. Painon pudotus on yksi vaihe, painon tasaaminen toinen ja se ylläpito on sitten ihan prosessinsa. Tosin matkan varrella se tulee luontevaksi, mutta tarkoittaa kyllä kuitenkin juuri sitä ette paluuta mihinkään vanhaan enää ole. Vaikka sinänsä ei sitä kaipaakaan, kun keho on omaksunut uusia juttuja. Siltikin kyllä painonhallinta edellyttää ihan jatkuvaa tarkkailua ja hereilläoloa. Siitäkin huolimatta, olen tyytyväinen että lähdin tähän prosessiin.

 

Tsemppiä meille kaikille

AP

Vierailija
2105/2249 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon tuo sitten maksaa ?  Huono homma jos kilot tulee helposti takaisin.

Laihduttamisessa on aina iso riski kilojen takaisin tulemiseen. Se vaatii paljon työtä, uutta orientoitumista syömiseen (vanhaan ei ole paluuta koskaan) ja itsekin kuulun niihin, jotka ovat varautuneet käyttämään lääkettä vuosia pienemmällä annoksella tukilääkityksenä. 

 

Ja hinnasta. Riippuu ihan annoksesta. Annos on 2,5mg-15mg välillä. Harvalle tuo starttiannos riittää loputtomiin, mutta itsekin otin ensimmäiset 12-13kg sillä pois eli 2kk ja sitten vasta nostin. Tällä hetkellä vuoden jälkeen olen periaatteessa 7,5mg:n annoksella, mutta kokeilen nyt nosto-lasku -menetelmää eli viimeksi otin 10mg. Haluan karistaa viimeiset kilot, takana yli 40kg. Hintaan vaikuttaa myös se, että ostaako täsmäkyniä vai jakaako isompia kyniä. Sanoisin., että viikkohinta on 20-100 Euroa. Suurin tulee, jos on maksimiannoksella 15mg ja kaivaa viimeisen neulalle ulos. Itselläni menee 7,5mg:n annoksella 15mg:n kynä 10 viikkoa ja kynä maksaa 503 Euroa eli viikkohinta on se viisikymppiä. Ylläpidossa lasken annosta sen verran, että siinä vaiheessa viikkohinta painunee tuonne 20-30 Euroon. 

 

Sanoisin, että varaisin sellaiset 50 Euroa/vko pitkän päälle. Toisaalta ruokaa menee selvästi vähemmän ja mitäpä sitä ei maksaisi siitä, että saa kiloja pois... Ei tämä ilmaista ole, mutta ei nyt mahdottoman hintaistakaan, jos käy töissä ja on hiukan liikkumavaraa taloudessa. Tottakai se puraisee latoa yli 500 Euroa kerralla menemään kynäkaupoilla, mutta sillä menee sen 2,5kk sitten taas. Tosin nyt tässä nosto-lasku -tilanteessa viikkohinta nousee, mutta onhan minulla valtava määrä kiloja takana ja rahasta ei ole enää kyse, koska olen niin lähellä tavoitettani ja unelmaani. 

 

Kymppikeiju

Vierailija
2106/2249 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun Mounjaro matkani alkoi reilu viikko sitten, siis kaksi 2,5mg pistosta takana. Ensimmänen kynnys oli yhteydenotto lääkärin tykö, lykkäsin sitä muutamia viikkoja. Ennen päätöstä tutkin huolella tätäkin viestiketjua, Tuleeko tästä kuin pitkä aikainen suhde aika näyttää. Sain reseptin 15mg kynään ja ohjeet naksutella sopivat annokset, kynä on näköjään vanhaa erää joten siinä on myös extrat mukana. Lisäksi pahoinvointiin Metoclopramidea ja Vi-Sidlin jauhetta. Nämä jälkimmäiset on jäänyt kokonaan käyttämättä. Kynä riittää tällä menolla tosi pitkään, olisiko sittenkin ollut viisaampi ampullit mistä pistää insuliiniruiskulla.

 

Kynä odotti jääkaapissa pari viikkoa vapun pyhiä jolloin olisi aikaa olla sivuoireiden vallassa jos niitä olisi tulossa. Ensimmäinen pistos jännitti hirveästi, suotta, tehtyä ei saa tekemättömäksi kun aine on ihon alla. Hyvin helpolla olen päässyt kaikin puolin, vatsa toimi ennen jopa liiankin nopasti nyt sitten huomaa kyllä toiminnan hidastuneen mutta ei jumiin asti.

 

Heti alussa otin käyttöön ruokapäiväkirjan ja merkkaan sinne kaikki ateriat ja pyrin saamaan lääkärin suosittelemat reilut 100g proteiinia niin että kalorit kuitenkin on noin 1500 eli 400 alle oman lasketun kulutuksen.

Muutama yö on ollut tosi huonolla nukkumisella mutta väsymystä ei kuitenkaan, ehkä jopa ememmän virtaaa kaikkeen tekemiseen. Suussa outo raudan maku, toivottavasti hengitys ei haise ihan kauhealle.

Ennen alkua kävin inbody mittauksessa ja kyllähän se aika masentava oli ja on. Matkaa normaalipainoon ainakin 20 kiloa, mutta alku näyttää hyvälle. Ruokaa pystyn syömään mutta ei mitään mielitekoa herkkuihin tai holiin.

 

Tämä ketju on aivan mahtava, kiitti teille kaikille omien kokemusten jakamisesta!

 

-64

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2107/2249 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä Mounjaroa vaan Wegovya. Olen edelleen toiseksi pienimmällä annoksella kolmen vuoden käytön jälkeen, sillä annoksen nosto aiheutti voimakkaat sivuvaikutukset. Ja vieläkin se toimii minulla ilmeisesti kuten antabus, sillä syötyäni liian rasvaista ruokaa, kostautuu se vuorokauden kestävänä vesiripulina ja oksenteluna. Se alkaa kananmunan makuisilla röyhtäyksillä ja se on menoa sitten, tiedän, että saman päivän aikana alkaa oksentaminen. Paino putosi n. 20 kg, mutta siinä oli muu sairastaminen vaikuttamassa, nyt se on tasaantunut ja painonpudotus on tuosta 3 vuoden takaisesta 15 kg. Viitisen kiloa voisi vielä laskea, mutta olen tyytyväinen näinkin enkä riskeeraa viikottaista pahoinvointia annoksen nostamisen vuoksi.

Vierailija
2108/2249 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lukenut koko ketjua, 105 sivua huh, niin en tiedä onko täällä jo keskusteltu lääkkeen lopettamisesta. Kuulemma kilot tulee helposti takaisin kun näläntunne ei enää pysy poissa. Onko kokemuksia lopettamisesta?

Kymppikeiju tähän jo kommentoikin. Tavoitteeni oli 20 kg ja kun ohitin sen vajaan 5 kk:n lääkityksen antaman tuen jälkeen, ajoin lääkkeen alas. Alunperin suunintelmana oli hieman pidempi alasajo, mutta koska injektio on pitkävaikutteinen, tapahtui alasajo saman tien. Osin tämä johtui siitä, että aloitin Mounjaron n. 1,5 kk sen jälkeen, kun se tuli Suomen markkinoille eikä oikein ollut selkeää ohjeistusta miten toimitaan tavaoitteen saavuttamisen jälkeen. Eli pitkäaikaisen lääkärini kanssa ei tullut mieleenkään miten toimitaan, kun tavoite on saavutettu. Koska hän tuntee minut ja taustani, oli jotenkin kummallekin selvää, että lääkitys lopetetaan, kun tavoite on saavutettu. Keskityin niin innoissani painon pudottamiseen, että vasta  lääkkeen alasajon jälkeen luin tutkimuksia, joissa varoiteltiin ruokahälystä, painon nopean takaisin nousun mahdollisuudesta jne. Toki tästä oli mainittu kerran myös apteekissa. Mutta jos olisin lukenut tutkimustuloksia aiemmin, niin olisin ehkä jatkanut jollain ylläpitoannoksella. Toisaalta Mujaron osalta mainittiin, että 15-20% pysyi myöhemmin tavoitteessa myös lääkkeen lopettamisen jälkeen. Lopulta varauduin jo alasajovaiheessa siihen , että palaan pistoksiin, jos paino alkaa nousta. 

Syystä tai toisesta kuulun siihen vähemmistöön, jolle ei ole tullut merkkejä ruokahälystä. Tätähän ei ole tutkimustuloksissa erikseen mainittu ja ei ehkä vertailukaan, mutta jotenkin olen ajatellut, että todennäköisesti painon nousuni taustalla ei ole alunperinkään ollut suolistohormonit, vaan puhtaasti liian suurien annoskokojen omaksuminen. Tässä kohtaa koen olevani hieman "huonompi" verrattuna henkilöihin, joiden taustalla on suolistohormonihomma, koska heillä on painon nousuun ollut ihan oikea syy, kun taas minulla se on ollut tavallaan tyhmyyttä, kun en osannut reagoida ajoissa muuttuneen kulutuksen suhdetta syötyyn energiaan. Mikäli taustasyynä painonnousuuni olisi olleet  suolistohormonit, ruokahäly olisi todennäköisesti yllättänyt lääkkeen lopettamisen jälkeen.  Joka tapauksessa seuraan painoani, olen opetellut uusia ruokailutapoja jne. Lopulta painoni on vakiintunut n. 4,5-5,5 kg alle tavoitepainoni ja pyrin olemaan tarkkana, ettei se laske yhtään alemmas. Jos tulevina vuosina paino nousee 2-4 kg, niin se on ihan ok ja voisi sopia tähän kroppaan oikein hyvin. Eli niinkuin tässä ketjussa on tullut esiin, niin jokainen on erilainen eikä ennakkoon voi tietää miten oma keho reagoi. Se selviää vain, kun etenee prosessissa eikä mikään tapa ole parempi tai huonompi, olemme vain erilaisia.

 

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2109/2249 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa  -64, ihana, että saamme tänne yhä enemmän kokemuksia. Tuo on niin, tota, että on meillä monella on ja on ollut iso kynnys varata lääkäri (tai ottaa asia puheeksi) tämän laihdutuslääkkeen osalta. On sitten kyse minkä nimisestä lääkkeestä tahansa, kokemukset ovat hyvin samanlaisia ja lääkkeen aloittamiseen liittyy monenlaisia ajatuksia. Ja siksi me olemme täällä - on mahtavaa kuulla eri ihmisten (vertaisten) kokemuksista ja lukea erilaisia ajatuksia ja havaintoja painonhallintaan liittyen. Niihin on usein niin helppo samaistua ja ainakin minä olen saanut niitä buustia omalla matkallani.

Kommentti 2101 ->  "Yksi haasteeni on, että jos on hyvää ruokaa, niin alan käyttäytyä kuin ruoka olisi maailmasta loppumassa."  

Voi kun tuttua, tuohon on liittynyt myös se, että sitten syö helposti liian nopeasti, nielee liian isoja ja huonosti pureskeltuja paloja jne. Asettelee haarukkaan lisää ruokaa, vaikka suussa on vielä runsaasti edellistä jne. Tunnistan tuon niin hyvin. Tuo on juuri se juttu, mihin olen tarttunut uudelleen opetellulla ruokailu tekniikalla ja kyllä - se on toiminut. Mutta huomaan myös keskittyväni siihen. Se oli ehdottomasti painon pudotukseni kulmakivi ja nyt myöhemmin myös painon ylläpidossa. Toinen ylläpito on vuosi menossa, toisesta vuodesta on nyt taitettu 38,5 %. Pidän prosenttiluvuista, koska ne konkretisoivat hyvin etenemää. 

 

Tsemppiä kaikille

AP

Vierailija
2110/2249 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille pitkästä aikaa!
Kirjoittelen tänne taas Ozempicin käyttäjänä. Omaa matkaa takana kohta 16 viikkoa ja painoa pudonnut vasta 5 kiloa, eli noin reilut -300g/viikko. Olin aloitusannoksella (0,25mg) 9 viikkoa ja lähdin siitä pikkuhiljaa naksuttelemaan ylöspäin. Nyt annos on 0,5mg eli vieläkin olen tosi pienellä annostuksella. Siitä varmaan johtuu osin aika pieni painonpudotuskin. Olin alkuun tästä hieman ahdistunut ja mietin, pitäisikö vetää tiukempaa dieettiä kun nyt kalorivaje on ollut tosi maltillinen. Olen kuitenkin priorisoinut todella paljon treeniä ja siinä jaksamista ja nyt olen tyytyväinen kärsivällisyyteeni. Nimittäin kehonkoostumus on muuttunut jo niin että sen huomaa paljaalla silmällä. Kalorivajeesta huolimatta salitreenissä on tullut kehitystä, mikä ei ole ihan itsestäänselvää kun salivuosia on jo takana useampia. Vyötärönympärys on pienentynyt ja lihakset erottuvat paremmin. Myös kestävyysliikunnan puolella on tullut kehitystä ja olen jaksanut viikottaiset treenit hyvin. 

Tämä on taas ihan hyvä muistutus siitä, ettei kannata turhaan vertailla toisten tuloksiin kun jokaisen matka on omannäköisensä. Minulla oli lähtöpainokin 83kg joka tällä lihasmassalla tarkoittaa sitä, että n. 15-20kg on järkevä pudotusmäärä. Nythän tuosta alemmasta tavoitteesta on jo kolmasosa pudotettu! (Tajusin tämän tässä kirjoittaessa ja tuntuu hurjalta.) 
Olen ajatellut olla tuolla 0,5mg annostuksella niin kauan kuin paino putoaa ja nostan sitten taas naksuttelemalla kun tulee sellainen olo, että annostuksen korotus olisi paikallaan. Tavoitepainossa toivon olevani viimeistään ensi vuoden alussa josta voin lähteä ylläpitoon ja jossain vaiheessa lääkkeen hallittuun alasajoon.

Tsemppiä hurjasti kaikille!
Kilppari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2111/2249 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä tapahtuu?

Mulla on keskiviikkona 4. pistos edessä. Tähän asti ei oo ollut kertaakaan nälkä mutta tänään on tuntunut siltä kun en olis ikinä mitään pistosta ottanutkaan. Tänään tuli nälkä ihan kuin ennen pistoksia. 
Alkaako kroppa tottua lääkkeeseen?



Kevät27

Vierailija
2112/2249 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät 27 ->  Kun rajoittaa syömistä, nälän tunne tulee jossain vaiheessa lääkkeestä huolimatta. Toimimme kukin sen osalta omalla tavallamme. Minä opettelin myös sietämään nälkää ja esim. en syönyt illalla, vaikka olisi ollut nälkä. Samalla mietin onko nälkä suussa vai masussa. Tunnistin, että minulla mieliteko tuntuu nälkänä suussa ja ku kun keskityin vatsaan, niin siellä ei ollut mitään hätää. Sitten taas, jos nälän tunne jatkui seuraavanakin päivänä, koin että oli aika syödä hieman avarammin. Ja kuinka ollakaan tuon yhden päivän jälkeen, kun söin hieman enemmän kaloreita, paino alkoi taas laskemaan. Näin siis minulla. Mutta se ei tarkoita, että sinulla olisi samoin. Voi myös olla, että neljännen pistoksen jälkeen kannattaa nostaa annosta ap. ohjeen mukaisesti 5 mg annokseen, jotta saat lääkkeestä sen tuen, mikä on tarpeen. 

 

Joka tapauksessa tsemppiä sinulle ja tietysti meille kaikille

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2113/2249 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä vähän reilu kaks viikkoo ja kolme pistosta takana. Pistoksissa ei oo tullu mitään oireita vieläkään, paitsi ne mitä on toivottukin 😊 

lääkkeen alotuksen jälkeen on painoo lähteny 1.2kg ja kokonaisuudessaan 4kg. Voi olla jo vähän enempikin, mutta aina salin jälkeen puntari näyttää pari päivää plussaa. 

Mulle haasteina on ollu yksin jääminen ja silloin ”salaa” syöminen. Eilen koitti se päivä kun lapset oli isällään ja ja mies omien lasten luona. Yleensä olisin woltannu tai ainaki kaupasta ostanu mässyä, mutta mitä vielä, lähin mässääminen sijaan salille eikä käyny mielessäkään mussuttaa mitään turhaa 🥳

Tänään töistä tullessa tilanne sama, koti tyhjä ja nälkäkin jo vaivas. Söin tortillan, lepäilen hetken ja lähin käymään pyörälenkillä. 

Aikasemmin oon yrittäny taltuttaa mässäyshimoa lähtemällä lenkille, mutta joko se on jääny joko tekemättä kokonaan tai ollu tosi lyhyt ihan vaan sen takia että herkut huutelee niin lujaa. 
Nyt on ihan voittaja fiilis 💪🏼


Ajattelin jatkaa tällä alotusannoksella niin pitkään kun tehot riittää. Kieltämättä välillä käy mielessä sama ku kilpparilla, että pitäskö laskee kaloreita pienemmäksi tai nostaa ainaki lääkkeen annosta heti kun 4. Pistos on pistetty, mutta eiköhän tässä maltti oo valttia. -4kg neljään viikkoon on kuitenki hyvä tulos.


-Lapanen

Vierailija
2114/2249 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu kuukausi takana Mounjaro-maratonia ja hyvin on mennyt! Se ensimmäinen viikko oli kyllä todella hämmentävä henkisesti, kun kokoajan ei ollutkaan nälkä. Että tältäkö tämän elämän pitäisi tuntua?! Tuli jopa epäreilu fiilis, että miksi minä kärsin tästä… Mutta siitäkin päästiin yli ja täytyy olla kyllä kiitollinen, että on mahdollisuus lääkkeen käyttöön. Annoskokoja on joutunut pienentämään ja niinhän sen kuuluukin mennä, mutta myös sekin hämmentää, että kuinka vähän sitä voikaan kerralla syödä. Varsinkin silloin ensimmäisellä viikolla. Ja itsellä ainakin se kylläisyyden tunne tulee hieman jälkijunassa. Pitää vielä toden teolla opetella hidastamaan ja pureskelemaan vielä entistä paremmin syödessä. Aloitusannoksella 2,5mg on nyt siis menty ja huomasin kyllä sitten kun viikot menivät eteenpäin, että ei se tule itselle riittämään. Nälän tunne on kasvanut, ei missään nimessä vanhalle tasolle, mutta kuitenkin täysin selkeä ero ensimmäiseen viikkoon.  Eli loppuviikosta on edessä ensimmäinen 5mg pistos. Juurikaan mitään haittavaikutuksia ei ole ollut, joten toivotaan, että annoksen nostaminen ei myöskään niitä liioin aiheuta. Kiloja on lähtenyt noin neljä kiloa. Olisin ehkä kuvitellut, että olisi lähtenyt hieman enemmän, mutta toisaalta tämä on aivan hyvä tahti. Yhden mekon kohdalla saatoin jo hieman huomata helman laskeutuvan hieman paremmin kuin aiemmin! Se jos jokin innosti! :)


KTH

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2115/2249 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten saaneet ne tilaamanne insuliiniruiskut Penliltä? En ole kuullut firmasta tilauksen jälkeen, ja pienen nettikaivelukierroksen jälkeen vaikuttaa, että ostajat eivät aina saa maksamiaan tuotteita.

Vierailija
2116/2249 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko muuten saaneet ne tilaamanne insuliiniruiskut Penliltä? En ole kuullut firmasta tilauksen jälkeen, ja pienen nettikaivelukierroksen jälkeen vaikuttaa, että ostajat eivät aina saa maksamiaan tuotteita.

Olen tilannut kahdesti ja kummallakin kerralla tuli hyvin nopeasti tilaus. Tietenkään oma kokemukseni ei tarkoita sitä, ettei pulju hoitaisi asioita huonosti välillä. Harmi, jos ei kuulu mitään. Oletko laittanut viestiä ja perännyt niitä tilaamiasi (ja maksamiasi?) tarvikkeita? Onhan sekin väärin, että pitää kysellä perään. Kertoo siitä, ettei hommia hoideta asiallisesti. 

 

Välipunnitus tänään ja tasan 71kg. Kyllä menee hitaasti. Tässä olisi vielä reilut 2 viikkoa ja olisi huikeaa saada se kutosella alkava paino siihen mennessä. Tällä vauhdilla tosin on kova tavoite, koska tosiaan kuukausilasku on ollut 0,5-1kg. Nyt olen ollut tuossa 71 ja himpun päälle kolmisen viikkoa ja toivon, että tulee se selkä lasku taas perään kuten usein. Liittyy myös hormonikiertoon, että tulee se hyvä viikko väliin. Silti en pidätä hengitystä odotellessani tuota kutosella alkavaa painoa. Olisi vain hieno saada se ennen kesäkuun kahden viikon matkaa, vaikka sen jälkeen tietysti ollaan taas 70+ painossa. Olen luottavainen kuitenkin, että pystyn pitämään syömisen edes jotenkin kurissa matkalla ja tähän asti (koputan puuta) matkan jälkeen on aina paino laskenut nopeasti takaisin ja päälle lisää. Ehkä ne rennommat ajat vauhdittaa kroppaa. 

 

Noista ruiskuista tuli mieleeni, että onko teillä tietoa kynien pienemisestä Suomessa. Itsehän ostin kiireellä jo seuraavan 15mg odottamaan jääkaappiin, vaikka tarvitsen sitä vasta kesäkuun lopulla. Laskin vain, että saan niin hyvän "tuoton" kynästä ostamalla nyt, että kannattaa ostaa, jos se tosiaan tässä pian pienenee ja lisäannokset jää saamatta.

 

Kymppikeiju

Vierailija
2117/2249 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penlistä: Minä sain kyllä tilatut insuliiniruiskut, mutta tilauksen ja toimituksen välillä meni n. neljä viikkoa :-(

 

Parin, kolmen viikon jälkeen tilauksesta soitin Penlille, ja siellä asiallisesti ja ystävällisesti kertoivat tilauksen olevan käsittelyssä ja ruiskut lähipäivinä tulossa minulle. Paketti saapui sen neljän viikon jälkeen tilauksesta.

 

Koska olin vahingossa tilannut liian monta ruiskua, soitin vielä ruiskupaketin saapumisen jälkeenkin Penlille tiedustellaakseni mahdollisuutta palauttaa ylimääräiset. Kuulemma se olisi ollut mahdollista, mutta olisin itse joutunut maksamaan postituksen. Koska ruiskut eivät ole kovin kalliita, päätin pitää ne ylimääräisetkin. (Voisin avata pienen insuliiniruisku-pop-upin :-D)

 

Joten kokemukseni mukaan on hieman hidasta, tuo Penlin touhu. Ei varmaan ole mikään verkkokaupan jättitoimija.

 

Ja kukkaruukkuun: nyt 19 viikkoa ja -15 kg. Olen edelleen tyytyväinen tahtiin, vaikka välillä on ollut nollaviikkoja ja joskus jopa plussaa. Mutta kuukausitasolla on edelleen mennyt se minimissään 2 kg. Annos nyt 6 mg. 

 

Oli sitten pudotustahti mikä tahansa, oikea suunta on jo se syy tyytyväisyyteen.

 

Hyvää helatorstain ja viikon jatkoa kaikille ketjulaisille! :-)

T. Fifty-Sixty

 

PS. Minuakin kiinnostaisi kuulla kwikpenin pienenemisestä. Onkohan täällä joku apteekkialalta? Tai muuten vaan in the know.

Vierailija
2118/2249 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoo paljoko tuon 2,5mg kynän loppuannos on mikä jää neljän piston jälkeen?

Sitä oli kyllä yllättävän paljo

Vierailija
2119/2249 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku sanoo paljoko tuon 2,5mg kynän loppuannos on mikä jää neljän piston jälkeen?

Sitä oli kyllä yllättävän paljo

Se on joku ehkä 0.8ml tai sitä luokkaa. 0,6ml on se täysi annos siitä kynästä eli vastaa 60 napsua. Jos otat sieltä 0,6ml eli yhden annoksen, niin sinne jää himpun verran vielä ja kaipa sieltä hiukan saisi lisää ulos vielä.

 

Tänään aamulla kävi maailman upein fiilis. Paino puntarilla käväisi kuudella alkavalla. Siis häivähti 69, jotain ennen kuin tasaantui 70,2kg eli nyt lähti 1kg viikossa. Ei parane silti juhlia, koska koko kevään tämmöisen kilon viikon jälkeen on noustu hiukan takaisin ja kestänyt 2-3 viikkoa saada tuon aiemmin alimman alle tai edes sen tasolle. Voi, kun jaksaisi nyt tsempata. Pitää lisätä kävelyä. Kahden viikon päästä pitäisi olla se kutosella alkava ja vaikka olen näin lähellä, niin oikeasti olen kaukana, koska jokainen 100g on ollut nyt taistelua ja tiedän lähes varmaksi, että ensi viikolla tulee taas nousua. 

 

Kymppikeiju

Vierailija
2120/2249 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa Kymppikeiju. Aivan upeaa päämäärätietoisuutta.  Nuo lopun sadat grammat ja kilot ovat kyllä kiusallisen tiukassa, vaikka alussa putoaisi rivakasti.  On mahtavaa, miten motivoivaa on lähestyä uutta kymmenlukua. Olet pudottanut tosi paljon painoa. Juuri nyt tuo 6- alkavan kymmenluvun lähestyminen on kuin jännityssarjaa seuraisi :) Sinulla on kyllä ollut monta isoa merkkipaalua, Nyt on maalisuora avautumassa. Tsemppiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi