Mounjaro laihdutuslääke kokemuksia
Olen aiemmin kokenut laihdutuslääkkeet ja muut painon hallinnan poppakonstit hieman säälittäviksi, mutta mieli on muuttunut, kun aiemmin hyväksi koetut tavat painonhallinnassa eivät tunnu enää tepsivän. Eli olen päättänyt testata lääkkeiden apua painonpudotuksen tukena. Lääke on Mounjaro. Tässä ketjussa tulen kertomaan kokemuksia ja tuntemuksia lääkkeen toimivuudesta ja sopivuudesta minulle. Olen myös kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia laihdutuslääkkeistä.
Ensimmäisen pistokseni sain viikko sitten torstaina. Olin varustautunut pahoinvointiin ja ummetuksen riskikin hieman mietitytti, mutta kummankin osalta epäilys oli turha. Ei pahoinvointia ja vatsakin on toiminut hyvin. Ainoa miinuspuoli on turvotus. Vatsa tuntui ensimmäiset päivät pistoksen jälkeen todella täydeltä - pallolta.
Toisen pistoksen laitoin tänään aamulla. Vatsa ei ole ainakaan vielä turvonnut, mutta katsotaan päivän mittaan miten tämä etenee.
Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia laihdutuslääkkeiden toimivuudesta sekä hoidon lopttamiseen liittyvistä kokemuksista. Eli miten lopetus onnistui?
Kommentit (2045)
Hei!
Pistin ensimmäisen piikin keskiviikkona. Minua vaivaa aivan järjetön väsymys. Onko kellään kokemusta, että väsymys väistyisi ajan myötä?
Uskoisin syöväni tarpeeksi.
Eli tällaista kokemusasiantuntijuutta - for what it's worth :-D
Fifty-Sixty
Vastaukseni näytti oudolta (punaista tekstiä) omalla laitteella, joten postaan sen uudestaan...
Eli tällaista kokemusasiantuntijuutta - for what it's worth :-D
Fifty-Sixty
Kiitos fifty-sixty
Kyl tää tästä siis helpottaa :-)
Mä niin toivon, että lääke toimii.
Mulla on normaalipainon ylärajalle 30 kg pudotettavaa joten pitkä taival edessä.
Täytynee keskittyä tuohon syömiseen, ettei tuu vedettyä liikaa tai liian vähän. Toisaalta uskon, että jo se kun jättäisin mässäilyn pois niin sillä jo laihtuisi. Selkeästi lääke poistaa ainakin tällä hetkellä mässäilyn tarpeen.
Tervetuloa Lapanen ja mukava kuulla mm:n ja CL:n kuulumisia. Paljon on tapahtunut kaikilla.
Naksutteluista Lapaselle sen verran, että kynässä "täysi" annos on aina 60 naksua, on kyse sitten 2,5 mg, 5 mg tai vaikkapa 10 mg kynästä. Eli esim. 10 mg kynästä siten 30 naksua on puolikas annos (5 mg), 15 naksua neljännesannos (2,5 mg) jne. Youtubesta löytää hyviä videoita, miten homma toimii. Onnistut kyllä, tsemppiä painonhallinta matkallesi.
Kiva kuulla myös mm sinun päivityksesi, olenkin miettinyt miten olet jatkanut matkaasi. Ja mitä tuohon mieltymysten muuttumiseen tulee, niin on helppo samaistua, erityisesti kaalien ym . vihannesten osalta. Parasta on tietenkin se, että muutos on tapahtunut kehon viestien pohjalta eikä mitenkään pakotettuna.
CL, muistan tuon sinun aloitusviestisi hyvin. Onko siitä todellakin jo niin kauan? Hienoa, että lääke on sopinut sinulle ja olet saanut siitä tukea ja olet päässyt alkuperäiseen tavoitteeseesi. Hienosäätö on ymmärrettävää. Ja tyytyväisyys, että on onnistunut tavoitteessaan. Koen edelleen samoin ja tuntuu kuin olisin saavuttanut tavoitteeni vasta eilen, vaikka siitä onkin jo aikaa. Huomaan, että edelleen ihmiset ympärilläni hämmentyvät painonpudotuksestani. Osa selkeästi tarkkailee a) putoaako painoni edelleen b) onko painoni alkanut nousemaan. Lisäksi edelleen huomaan, että minut tavatessaan toiset alkavat puhua pulputtamaan ja voivottelemaan omasta painostaan selitellen miten hoikkia he ovat joskus olleet sekä kertoilemaan syitä miksi on tullut sentti tuohon tai tuohon kohtaan. Huvittavinta on se, että yleensä ko. henkilöillä ei oikeasti ole mitään syytä voivotella painoaan. Minä sitten vain kuuntelen, enkä ota mitään kantaa mihinkään, enkä myöskään viittaa mitenkään omaan painon nousuuni ja sittemmin painon pudottamiseen. Täällä näistä asioista keskusteleminen on eri asia kuin live elämässä. Mutta - oikeasti koen joka päivä tyytyväisyyttä siitä, että sain motivaatiopiikin painonpudotukseen, kehtasin hakea lääkkeen tueksi eikä tavoitteen saavuttamisen jälkeen lääkkeen lopettamisesta seurannut ruokahälyä tai muita muutoksia, joiden seurauksena paino olisi ampaissut tai hiipinyt nousu-uralle. Hyvä fiilis.
Tsemppiä kaikille, AP