IL : Toimituksen ei pidä olla turvallinen tila - Ylen toimittajat kertovat käsittämättömästä touhusta
Näyttää siltä, että ideologiaa pusketaan valtavalla volyymillä Ylelle koulutuksilla, joiden hinnat salataan ja joilla ei ole enää tekemistä perinteisen journalismin kanssa.Tuottajat hipsivät täällä sukkasillaan johdon takia. Ettei vain tulisi jotain härdelliä. Olen aiemmin työskennellyt hyvin vapaasti, mutta nykyään tilanne on toinen, sanoo Ylen pitkän linjan toimittaja.Toimittaja kertoo, että häntä on kielletty haastattelemasta tiettyjä ihmisiä. Kiellettyjä ovat elokuvaohjaaja Aku Louhimies, mediapersoona Aleksi Valavuori sekä muita, joita en nimeä, jotta toimittaja ei paljastu.Syyksi toimittaja arvioi esimerkiksi Valavuoren kohdalla hänen mielipiteensä. Boikottiin mielipiteiden takia? Kuulostaa pahalta.
Ylen monimuotoisuuskoulutukset ja DEI-käytännöt ovat kuohuttaneet läpi kesän: Yle edellyttää, että toimittajat osallistuvat monimuotoisuuskoulutuksiin, ja toimittajia ovat käyneet kouluttamassa aktivistit.Transaktivisti Mona Bling on esimerkiksi listannut seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen toiveita Ylelle.Toimittajille on opetettu, miten antirasismia tuodaan journalistisiin sisältöihin. Läskiaktivisti, Kioskin oma tuottaja on luennoinut toimittajille aiheesta millaisia kehoja saa näkyä mediassa ja miten niihin suhtaudutaan.
Journalisteille on opetettu, miten omat etuoikeudet vaikuttavat heidän maailmankuvaansa, pohdittu keinoja lisätä Ylen asiantuntijoiden monimuotoisuutta ja sitä, miten vähemmistöjen edustajia saadaan luontevasti sisältöihin.
Ylelle on tehtailtu turvallisemman tilan ohjeet, joita on ujutettu arkeen, koulutuksista käytäväjulisteisiin ja viikonloppupalavereista vaikeisiin keskusteluihin.Turvallisemman tilan ohjeet ovat voimassa kaikkialla Ylen tiloissa. Niitä on joissakin ohjelmissa lähetetty myös haastateltaville ennen haastattelua. Libiso kertoi, että hän on ollut toimituspalavereissa, jotka ovat alkaneet turvallisemman tilan ohjeiden kertaamisella ääneen. IS kertoi uutisessaan Ylen toimittajasta, joka sai moitteita siitä, että hänellä oli haastattelussaan liikaa heteromiehiä. IL:n pääkirjoitus kertoi toimittajasta, jota oli ohjeistettu etsimään katugallupeihin mielellään tummaihoisia tai ainakin nuoria naisia ilman, että ihonvärillä tai sukupuolella olisi ollut tekemistä aiheen kanssa. Jos ei löytynyt, juttu saatettiin jättää julkaisematta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/41bb76dd-1d80-40fe-8444-5353d6ac6c0c
Kommentit (1215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten jännä, kuinka eniten DEI-koulutuksia kritisoivat juuri ne vähemmistöt, joiden oikeuksia DEI-kouluttajat väittävät puolustavansa.
He on asemassa josta käsin uskaltavat puhua ilman että leimataan rasistiksi saman tien.
Libisolla on paljon hengenheimolaisia you tubessa. Eli vähemmistöihin kuuluvat haraavat itse vastaan tätä uutta lokerikkoa ja positiivista syrjintää,jonka kokevat nöyryyttävänä, myös vaarallisena.
Jos ei tätä yhtään ole seuraillut niin varmaan on helppo vaan tuhahtaa että mitä nyt taas, paljon mölyä tyhjästä. Vaan ei ole.
Kyllä itseäkin veetuttaisi olla jonkun vasemmistoaatteen pikku maskotti. Ei kyllä riitä identiteetin pohjaksi, vaikka intersektionaalit niin luulee.
"Siltähän se pahasti näyttää. Toivoisin persuilta jotain selitystä siihen, miksi heidän piti tähän suostua. Oletan, että se on tehtävä maksuksi jostain mitä persut ovat vaatineet. En tiedä, mutta masentavaahan se on. eri."
RKP pakotti tämän turauksen vastineeksi hallituksen koossa pitämisestä kravattikohun kuohuissa viime kesänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten jännä, kuinka eniten DEI-koulutuksia kritisoivat juuri ne vähemmistöt, joiden oikeuksia DEI-kouluttajat väittävät puolustavansa.
He on asemassa josta käsin uskaltavat puhua ilman että leimataan rasistiksi saman tien.
Intersektionaalit ja vihervasemmisto ei pidä sellaisista värillistetyistä, transeista ja homoseksuaaleista, jotka kritisoivat DEI-härdelliä, intersektionaalisia rotuoppirinkuloita... siis etuoikeuskehiä ja uhrihierarkioita. Esimerkiksi Libiso ei saa enää vähemmistöstatuksestaan mitään suojaa, kuten näissä ketjuissa voi huomata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa tää persujen ja venäjän trollitehdas, jotka haluaa pitää tätäkin säälittävää ketjua yllä. Koittakaanhan nyt saada vähän lisää niitä yläpeukkuja, ettei tää näytä siltä, että vain muutama iigori on työvuorossa.
Oon nyt parin päivän kommentit lukenu, ja ihmettelen kans tätä, kuin pari tyyppiä täällä jankkaa samoja kommentteja uudestaan ja uudestaan. Ja jos joku sattuu olee eri mieltä, saa tietty haukut päälle. Kun mielipiteitä ja käsityksiä saa olla vain yksi: yle on pasca.
Kun mielipiteitä ja käsityksiä saa olla vain yksi: jos kritisoi jatkuvaa tuputusta transeista, prostituutiosta, polyamoriasta ja muusta pervoilusta, niin on pasca ihminen, persu ja nazzi.
Olisko jossakin tilasto, paljon minkäkin laatuista uutisointia millekin ryhmälle osoitettua on ollut? Ettei menis: mut kun musta tuntuu -osastolle tää.
Ketjussa kritisoitu sitä, kun toimittjia on ohjeistettu pitämään kirjaa. Eikö se siis palvelis kriittisiäkin, kun olis kirjanpito asiaata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa tää persujen ja venäjän trollitehdas, jotka haluaa pitää tätäkin säälittävää ketjua yllä. Koittakaanhan nyt saada vähän lisää niitä yläpeukkuja, ettei tää näytä siltä, että vain muutama iigori on työvuorossa.
Oon nyt parin päivän kommentit lukenu, ja ihmettelen kans tätä, kuin pari tyyppiä täällä jankkaa samoja kommentteja uudestaan ja uudestaan. Ja jos joku sattuu olee eri mieltä, saa tietty haukut päälle. Kun mielipiteitä ja käsityksiä saa olla vain yksi: yle on pasca.
Kun mielipiteitä ja käsityksiä saa olla vain yksi: jos kritisoi jatkuvaa tuputusta transeista, prostituutiosta, polyamoriasta ja muusta pervoilusta,
niin on pasca ihminen, persu ja nazzi.
Erikoista, kun minä näen päivittäin juttuja ja ohjelmia, joissa ei erityisesti mitenkään vähemmistöt ole esillä. Mut ehkä niitäkään ei lasketa jumalanpalvelusten ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä lainauksia IHAN OIKEALTA YLEn toimittajalta Riikka Räisäseltä:
"On ollut typerryttävää seurata tämän kesän some-sekametelisoppaa ja "kohua" (tyhjä sana jota inhoan) Ylen moniäänisyystyöstä. En tunnista omaa työpaikkaani Yle Uutisia kummallisista väitteistä ja vihjailuista, en asiayhteyksistään irrotetuista yksityiskohdista jotka yritetään liittää asioihin joihin ne eivät liity, enkä asioiden joko tahattomasta tai täysin tahallisesta sotkemisesta ja väärin ymmärtämisestä.
Ylestä pitää ja saa keskustella ja Ylen rahoituksen tasoa ja tehtävää on tärkeää tarkastella, koska Yle on suomalaisten yhteinen ja oma. Mutta tämä moniäänisyyden ympärille masinoitu kesäkeitto hakee käsittämättömyydessään vertaistaan. Totta kai journalismin pitää olla moniäänistä ja monipuolista. Ja sen nimissä pit
En tiedä, mitä.yle on uutisoinu, mutta kaikenlaisia nuoria miehiä on ohjelmissa näkynyt. Ei ehkä riittävän nuoria, kun muorin mielestä kaikki nuoremmat ovat nuoria. Mut onhan sitä näkyny nuorisoa sekä dokumentin tapaisissa tositv -ohjelmissa, että fikstiivisissä sarjoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan ylellä on sellaista sisällöllistä agitointia ja tyrkyttämistä mikä eivsinne kuulu. Sitten siellä on runsaasti, enemmän sellaista sisältöä missä arvopohja ei ole räikeää eikä ns koulu
Rakentava vuoropuhelu olisikin kiinnostava konsepti oikeiston kanssa. Sehän ei ole koskaan ollut heidän listallaan, eikä tarkoitusperä. Tuo on ihan uusi avaus ja mielenkiintoista nähdä, onnistuuko heiltä ollenkaan.
Vanhat hyvät käytöstavat pitäisi riittää. Itse koen toista alentavana, jos merkkaan hänet dei-menettelyn objektiksi ja otan käyttöön dei-instrumentit. Väri, luokka, etnisyys, nuori, vanha, lapseton, lapsellinen, ruma, kaunis, loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://europeanconservative.com/articles/news/cut-all-their-throats-la…
Vasemmistopoliitikko julistaa julkisesti kuolemaa poliittisille vastustajilleen. Tämä on intersektionaalisen marxismin tavoite, kohta veri valuu kaduilla.
Vasemmisto pistää normit, "rakenteet", länsimaiset arvot ja yhteiskuntajärjestyksen paskaksi saavuttaakseen ...niin mitä?
Sitä mitä aina ennenkin, vallankumouksen.
Mutta mitä sillä tavoitellaan? Mikä on paremmin vasemmistolaisessa antikapitalistisessa unelmavaltiossa?
En usko, että kukaan aatteen puolesta puhuja on tätä asiaa loppuu
Jaa jaa, eli jos perusharmaanormista poikkeavia ihmisiä tuodaan mediassa esille, tarkoittaa se, että kaikkia pakotetaan elämään heidän näköistä elämää ja siihen ennenpitkää pakotetaan?
Jos tällaiset pelot tullut moninaisuutta esiintuodessa, ymmärrän kyllä, että moninaisuutta vastustetaan. Ja halutaan pitää piilossa kaikki, joiden hiukset ovat väärän väriset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan ylellä on sellaista sisällöllistä agitointia ja tyrkyttämistä mikä eivsinne kuulu. Sitten siellä on runsaasti, enemmän sellaista sisältö
Vasemmistohan on niin kivoin sanakääntein hakenut dialogia ja yhteisymmärrystä persujen, kokkareiden ja perskokkareiden kanssa :D
Vierailija kirjoitti:
"Ihan itse joutuu sivistämään itseään jos aihe oikeasti kiinnostaa. Siis siitä miksi DEI on kauhistuttavan typerä hanke. Ikäänkuin olisi tarkoituksella jopa suunniteltu kulttuuriseksi tuhotyökaluksi.
Avainsana on juuri antimeritokratiassa, siis ammatillista harjaantumista, kokemusta ja usein pitkällistäkin koulutusta ei arvosteta, koska niiden katsotaan suosivan etnisesti valkoisia tai suosivan heteronormia. Käytäntöön vietynä tuo rakenteen purku tuottaa vaikkapa vaaratilanteita pätemättömyyden, älyn puutteen ja muun kahjouden takia. Kuin testattaisiin miten tyhmiksi ihmiset on tällä höpöpuheella saatu. Niin tyhmiksi että tekevät selvää itse itsestään, kinkkien tai venäläisten ei tarvitse kuin naureskella sivusta."
Se on juuri näin. Hirvittää seurata sivusta esim. juurikin ylen laadun alenemista. Luulisi, että sielläkin on vielä toimittajia, joilla on ammattietiikka ja järki tallella. Mutta
Tuossa sopeutumisessa on paljon vaaroja. Samaa ajatusta voi soveltaa myös vaikka hoitoalalle. Lopullinen lasku voi kuitenkin olla kova esim mt-oireilun kasvuna, muuna vaikeutena rakentaa järjellistä elämäntapaa ja kyvyttömyytenä tehdä yhteistyötä eritavalla ajattelevien kanssa. Kenen etu on rakentaa näytteille kuplatodellisuuksia, joiden väestöllinen edustavuus on onneton? Miksi minun täytyy tietää jonkun kinky-alagenren tai muu minimaalisen kummajaislauman mieltymyksistä kun heitä ei voisi vähempää kiinnostaa minun vastaavani?
Siksi onkin tärkeää antaa kiitosta jokaiselle, joka astuu ulos laumapaineesta aina kun se hyödyttää laajempaa yleisöä. Yle on itse tehnyt huomattavan paljon paljastusjuttuja erilaisten työpaikkojen epäkohdista viimeisten vuosien aikana. Kestääkö se kun valokeila kohdistetaan siihen itseensä? Syytä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän on hyvä, että voivat puhua. Toivottavasti kritiikki on myös rakentavaa. Toisaalta voi olla myös heitä, vähemmistön edustajia, joiden mielestä koulutus on ihan ok. Aina löytyy kriitikkoja, teki asian mieten hyvänsä, tai jos jättää tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän on hyvä, että voivat puhua. Toivottavasti kritiikki on myös rakentavaa. Toisaalta voi olla myös heitä, vähemmistön edustajia, joiden mielestä koulutus on ihan ok. Aina löytyy kriitikkoja, teki asian mieten hyvänsä, tai jos jättää tekemättä.
Tai sitten vois suhtautua kritiikkiin muutenkin kuin tilastollisesti vertaillen että tuleeko haukkuja enemmän kuin (itse kuviteltuja?) kehuja.
Ongelmat on oikeasti olemassa ja niille pitää oikeasti tehdä jotain vaikkei joka ainoa yleläinen tai suomalainen niistä ääneen kritisoisikaan.
Toki kun ylen toimituskunta tuppaa koostumaan nykyään ties mistä kouluttamattomista some-aktiivi-aktivisteista niin ehkä teikäläisille on jäänyt se ylempi peruskoulutus saamatta ja ette enää ymmärrä mitä eroa on faktalla ja mielipiteellä. Se ainakin selittäisi sen miten koitatte jatkuvasti kumota faktoja omilla "paremmilla" mielipiteillänne siitä miten asiat mielestänne meni, tai toivoitte että ne olisi menneet vaikkei menneetkään. Sääli ettei yleen sitten saatu 600 miljoonalla tuon osaavampaa porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan ylellä on sellaista sisällöllistä agitointia ja tyrkyttämistä mikä eivsinne kuulu. Sitte
Ennen psn kansannousua eduskunnan kahvilassa oli kuulemma kaikkiean puolueiden edustajat aina iloisesti sikinsokin pöydissä. Kaikki edustajat tunsivat toisensa yli puoluerajojen. Tämä on kuulemma muuttunut täysin. Sitä en tiedä, onko ps syypää tähän. Mutta samaan aikaan tämä muutos tuli.
Tämä vaikuttaa (kuulemma) päätöksetekoon ja kaikkien asioiden sujuvuuteen kaikilla tasoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://europeanconservative.com/articles/news/cut-all-their-throats-la…
Vasemmistopoliitikko julistaa julkisesti kuolemaa poliittisille vastustajilleen. Tämä on intersektionaalisen marxismin tavoite, kohta veri valuu kaduilla.
Vasemmisto pistää normit, "rakenteet", länsimaiset arvot ja yhteiskuntajärjestyksen paskaksi saavuttaakseen ...niin mitä?
Sitä mitä aina ennenkin, vallankumouksen.
Mutta mitä sillä tavoitellaan? Mikä on paremmin vasemmistolaisessa antikapitalistisessa unelmavaltiossa?
En usko, että k
Miksi minua sitten vaaditaan muuttamaan kielenkäyttöä ja käsitteitä näiden poikkeavien takia? Miksi minua foobitellaan ja häpäistään väärästä olemisesta joka ei miellytä heitä? Miksi minua pilkataan aivan sumeilematta vain siksi että olen hetero enkä tunne tarvetta selitellä sitä, saati pyydellä anteeksi väitettyjä rikoksiani?
Listaa voisi jatkaa. Kyse ei tosiaan ole heidän hyväksynnästään tavallisuutta ja normeihin hankauksitta asettuvaa elämää kohtaan. Jostain syystä tuo tuntuu olevan hirveä kiukuttelun ja kouluttelun aihe myös Ylellä. Pitäisi olla ainakin ihan pikkuisen queer tai edes liittolainen, että saisi näiltä synninpäästön. Naurettavaa!
Aktivistien maalittamiskampanja Libisoa vastaan näköjään jatkuu.
Taisi sohaista kunnon muurahaispesään se Libiso. Mitähän tästä Yle-sopasta vielä paljastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihan itse joutuu sivistämään itseään jos aihe oikeasti kiinnostaa. Siis siitä miksi DEI on kauhistuttavan typerä hanke. Ikäänkuin olisi tarkoituksella jopa suunniteltu kulttuuriseksi tuhotyökaluksi.
Avainsana on juuri antimeritokratiassa, siis ammatillista harjaantumista, kokemusta ja usein pitkällistäkin koulutusta ei arvosteta, koska niiden katsotaan suosivan etnisesti valkoisia tai suosivan heteronormia. Käytäntöön vietynä tuo rakenteen purku tuottaa vaikkapa vaaratilanteita pätemättömyyden, älyn puutteen ja muun kahjouden takia. Kuin testattaisiin miten tyhmiksi ihmiset on tällä höpöpuheella saatu. Niin tyhmiksi että tekevät selvää itse itsestään, kinkkien tai venäläisten ei tarvitse kuin naureskella sivusta."
Se on juuri näin. Hirvittää seurata sivusta esim. juurikin ylen laadun alenemista. Luulisi, että sielläkin on vielä toimittajia
Jännä, en tiedä mitään minkään kinky-alagenren todellisuudesta. En tunne tarvetta tietää mitään yksityiskohtia. Miten olenkin onnistunut välttämään? Vaikka sitä kuulemma ihan tunkemalla tungetaan jokaisen tietoisuuteen. Puolestani saavat jatkaa heistä kertomista, ei näemmä vaikuta minun elämään mitenkään häiritsevästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten vois suhtautua kritiikkiin muutenkin kuin tilastollisesti vertaillen että tuleeko haukkuja enemmän kuin (itse kuvitelt
Osoitatko kommenttisi siia yleläisille, kun puhut te-muodossa? Luulisisn, ettei mikään päättävä taho täällä näitä juttuja lue.
Onko sinulla antaa esimerkkejä jutuista, joissa mielipide on sekaantumut faktaan? Tapahtuuko tätä usein ja keiden kommentaattoreiden kynästä?
Vierailija kirjoitti:
YLE taitaa olla nykymaailmassa taistolaisten(nyk. vihr./vas) viimeinen salattu bunkkeri.
Viimeiset stallarit ja revarit lymyilevät siellä myös.
Se on juuri näin. Hirvittää seurata sivusta esim. juurikin ylen laadun alenemista. Luulisi, että sielläkin on vielä toimittajia, joilla on ammattietiikka ja järki tallella. Mutta kai se on kestettävä kaikenlaista, jos on asuntolaina ja muutama mukula.