Muita jotka ei saa töitä mutta on omaisuutta ja ei oikeutettua asumistukeen
Eli ei ole oikeutettu asumistukeen. Miten hoidatte asumisen? Säästöistäkö? 595 netto työttömyyskorvauksella vaikea löytää asuntoa suomen hinnoilla ja siitä pitäisi riittää ruokaan, sähkölaskut ja muut.
Kommentit (120)
Tietenkin jos on varallisuutta, se pitää käyttääennen kuin on oikeutettu tukiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Saan vain työmarkkinatukea. Mies kuukausipalkalla. Torppaa ei myydä mutta pian taitaa olla aika muuttaa kokonaan sinne kaupungin vuokra-asunnosta. Laskisi asumiskuluja hurjasti. Arvo alle 30.000.
Möisin torpan ellei se ole todella hyvä ja jatkaisin halpaa ja huolettomampaa asumista vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Sitten jos myy varallisuutta, niin se katsotaan tuloksi ja pian ollaan samassa tilanteessa :D Ja myyntivoitosta joutuu vielä maksamaan verot.
Myös inflaatio lasketaan pääomatuloiksi. Vuoden 2000 euro oli paljon isompi raha kuin nykyinen euro, mutta inflaatiota vastaava näennäinen arvonnousu tulkitaan pääomatuloiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin jos on varallisuutta, se pitää käyttääennen kuin on oikeutettu tukiin.
Työttömyyskorvaus on perustuslaissa eikä se ole sidottu varallisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Sitten jos myy varallisuutta, niin se katsotaan tuloksi ja pian ollaan samassa tilanteessa :D Ja myyntivoitosta joutuu vielä maksamaan verot.
Täytyy myydä ajoissa ja tyhjentää tili ennen kuin hakee tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on varallisuutta, joten olkaa onnellisia.
Kaikilla ei ole.
Olette ränkättäneet ja v i t t u i l l e e t tällä palstalla vuosikausia köyhemmille.
Nyt se teidänkin omaisuus syödään viimein. Perintöähän ne alunperin olikin.
Ken ei työtä tee, sen ei omaisuuttakan pidä jemmaaman.
Muistakaa se.
Hölmö omalla työllä se pieni omaisuus on hankittu. Kun toiset on juossut festareilla örveltämässä on säästetty. Perintöä en ole saanut yhtään vanhemmat buumereita ja ennemminkin ahnehtii kaiken mitä irti saa itselleen.
Niin, toiset ovat eläneet kun sinä olet vain pihistellyt. Nauti nyt😂🤣
Jos demokratiassa on enemmän heinäsirkkoja kuin muurahaisia, muurahaiset ovat heikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. Saan vain työmarkkinatukea. Mies kuukausipalkalla. Torppaa ei myydä mutta pian taitaa olla aika muuttaa kokonaan sinne kaupungin vuokra-asunnosta. Laskisi asumiskuluja hurjasti. Arvo alle 30.000.
Möisin torpan ellei se ole todella hyvä ja jatkaisin halpaa ja huolettomampaa asumista vuokralla.
Ei houkuta kaupunkiin jääminen kiristyvässä tilanteessa.
Eliitti haluaa että kaikki myy omaisuutensa ettei kukaan omista mitään, helpompi hallita ja kyykyttää tavantallaajaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se varallisuusraja ei ole vielä voimassa. Se on vasta tulossa käyttöön asumistuen myöntämisen kriteerinä.
Sitten kun se tulee, niin pitää ruveta kuluttamaan sitä varallisuutta sen verran, että saa asumistukea, jos se asumistuki on asunnon pitämisen edellytyksenä tarpeen.
Se varallisuusraja on 10t ja on tulossa parin kuukauden päästä. 10t ei ole iso raha omaisuutta nykyaikana.
No, se ei ole voimassa vielä, ja sitä sovelletaan sitä mukaan kuin hakijat laittavat tarkistushakemuksia asumistukeensa... Eli jos nyt saat asumistukea, se varallisuusraja tulee sulle vasta sitten kun seuraavan kerran tarkistetaan sun asumistuki.
Kymmenentuhatta on yksinasuvan henkilön varallisuusraja.
Tarkistus on muistaakseni kerran vuodessa e
Muutaman kuukauden.. Jos on tarkistettu nyt elokuussa, seuraava tarkistus tulee sitten vuonna 2025 elokuussa, jos asumistukea on vielä tarpeen hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi.
Olen joutunut työttömäksi ja yhtiövastike on enemmän kuin työttömyystuki 595 e.
Eli tuloni eivät riitä edes yhtiövastikkeeseen.
En saa töitä, vaikka olen koko ajan hakenut. Säästöt on käytetty sitten muutamassa vuodessa.
Ei Suomessa kannata säästää. Turhaa puuhaa
Niimpä! Mulla on omistusasunto ja vähän säästöjä eläkepäiviä varten eli en saa asumis- tai toimeentulotukea. Kitkuttelen 800 eurolla kuussa. Tyhmäpä olin kun yritin tehdä elämälläni jotain järkevää Nyt nää luuserit jotka ei oo ollu päivääkään töissä saa sen 500 egee kuussa laskujen jälkeen. Ite tein töitä yli 30 vuotta. Ketuttaa, onneks noi tuet pienenee.
Itse olet luuseri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi.
En saa töitä, vaikka olen koko ajan hakenut. Säästöt on käytetty sitten muutamassa vuodessa.
Vähäisiä korkotulojakin verotetaan.
Jopa sellaisia, jotka eivät edes vastaa inflaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Semmosta se on että jos on varallisuutta ni silloin ei ole köyhä
Ongelma on se ettei edes 50 tonnilla suomessa kauaa elä ja pääomatuloja saadakseen pitäisi olla miljoonaomaisuus että saisi edes normipalkan verran.
Suomen hintatasolla 50 tonnin säästöillä elää 2 vuotta. Sitten se on loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on varallisuutta, joten olkaa onnellisia.
Kaikilla ei ole.
Olette ränkättäneet ja v i t t u i l l e e t tällä palstalla vuosikausia köyhemmille.
Nyt se teidänkin omaisuus syödään viimein. Perintöähän ne alunperin olikin.
Ken ei työtä tee, sen ei omaisuuttakan pidä jemmaaman.
Muistakaa se.
Hölmö omalla työllä se pieni omaisuus on hankittu. Kun toiset on juossut festareilla örveltämässä on säästetty. Perintöä en ole saanut yhtään vanhemmat buumereita ja ennemminkin ahnehtii kaiken mitä irti saa itselleen.
Niin, toiset ovat eläneet kun sinä olet vain pihistellyt. Nauti nyt😂🤣
Jos demokratiassa on enemmän heinäsirkkoja kuin muurah
Suomessa on sosialisteja suurin osa. Myös kokoomuslaiset ja muut. Näkee kaikessa. Kateus taitaa olla toinen suomalaisia voimaannuttava.
Asumistuki pitää lakkauttaa kokonaan. Jos ihminen tarvitsee asumistukea niin silloin se asuu liian kalliissa asunnossa.
Suomessa maksetaan aivan älyttömästi asumistukia ja se on väärin, jokaisen pitäisi itse omilla tuloillaan/palkallaan maksaa asuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei houkuta kaupunkiin jääminen kiristyvässä tilanteessa.
Kaupungissa on tosiaan maalitaulu eikä mitään suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi.
Niimpä! Mulla on omistusasunto ja vähän säästöjä eläkepäiviä varten eli en saa asumis- tai toimeentulotukea. Kitkuttelen 800 eurolla kuussa. Tyhmäpä olin kun yritin tehdä elämälläni jotain järkevää Nyt nää luuserit jotka ei oo ollu päivääkään töissä saa sen 500 egee kuussa laskujen jälkeen. Ite tein töitä yli 30 vuotta. Ketuttaa, onneks noi tuet pienenee.
Vahingonilosi lakkaa siihen tietoon että
En ole vahingoniloinen enkä saa työttömyyskorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Eliitti haluaa että kaikki myy omaisuutensa ettei kukaan omista mitään, helpompi hallita ja kyykyttää tavantallaajaa
Kun ei omista mitään eikä kykene itse hankkimaan tuloa on suoraan napanuorassa valtioon ja tottelevainen alamainen.
Kannattaa sijoittaa ulkomaille. Niihin ei Kela pääse käsiksi.
Tarkistus on muistaakseni kerran vuodessa että kyllä se asumistuki katkeaa joka tapauksessa muutaman kuukauden kuluessa. Muutama kuukausi menee asumisessa nopeaan.