Keski-ikäiset naiset ja ehkäisy
Hei.
Minua kiinnostaisi jutella siitä, mitä ehkäisyä te yli nelikymppiset naiset käytätte.
Mikä sopii parhaiten, mikä on helpoin, onko tullut sivuvaikutuksia?
Olen eronnut, 45v nainen ja aloittelen uutta elämää, johon haluan seksin ehdottomasti kuuluvan. Siksi kyselen.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Kondomihan se ainoa järkevä on, steroidit aiheuttavat syöpiä. Tosin kondomikaan ei suojaa psykologiselta haitalta, mitä jatkuva siitetyksi tuleminen aiheuttaa
Suosittelen lämpimästi hyväksynnän hakemista muilla keinoin, kuin kehoaan vaihdannan välineenä käyttämisellä
Missä oli puhe hyväksynnän hakemisesta? Ei missään.
Ikävää, jos sulle seksi = siitetyksi tulemista. Tasapainousemmilla ihmisillä on seksuaalisia tarpeita ja niiden toteuttaminen ihan hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Niin kun mitä v....ua? Teillä on aikamoiset kuvitelmat itsestänne, jos te kuvittelette vielä pystyvänne tulemaan raskaaksi?
Itse luotan tuossa asiassa gynekologini arvioon, jolla on ollut käytettävissä tieto minusta, joka on perustunut verikokeisiin, ultraäänitutkimukseen ja muihin tietoihin minusta. Lisäksi itselläni on myös tieto lähisukuni naisista, joista jotkut ovat tulleet raskaaksi lähellä 50 vuotispäivääkin, joten otan todellakin vakavasti raskaaksi tulon riskin tälläkin iällä.
Toisillahan tosiaan mmunasolutehdas alkaa sulkeutua jo 35-vuotiaana, mutta toisilla ei.
Sterilisaatio heti sen jälkeen kun lapsiluku tuli täyteen. Ei mitään järkeä tunkea enää hormoneja kroppaan,
Vierailija kirjoitti:
Niin kun mitä v....ua? Teillä on aikamoiset kuvitelmat itsestänne, jos te kuvittelette vielä pystyvänne tulemaan raskaaksi?
Työkaverini oli maha pystyssä samaan aikaan äitinsä kanssa. Äitinsä oli ajatellut, että ei kai tässä enää mitään raskaaksi tulla ja jätti ehkäisyn pois. Heti tuli raskaaksi.
Eihän se tietenkään kovin yleistä ole, mutta haluaako ottaa sen riskin? En itse ainakaan halua missään nimessä enää tässä iässä pikkulapsi arkea, eikä myöskään abortti tunnu reilulta, etenkin vain siksi ettei käytetty ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä ehkäisyä 40+ nainen tarvii? 40v synttäribileisiin kondomeista saa hauskat ilmapallot koristeeksi 👍
Vuosien aikana oon pannut noin 15 naista, jotka on olleet 40-48v. Mistään ehkäisystä ei ole ollut puhetta ja kumitta ovat ottaneet siemenet sisään.
En ole ehkäissyt mitenkään enää pariin vuoteen. Raskauden todennäköisyys on tässä vaiheessa niin mitättömän pieni. Tällä hetkellä harkitsen kapselia lähinnä menkkojen vähentämiseksi. N43
Olen 43, samat e-pillerit olleet käytössä ties kuinka kauan, raskausaikoja lukuunottamatta. Sopivat hyvin mulle ja riskitekijöitä ei ole käytölle, joten näillä ajattelin mennä niin kauan kuin mahdollista.
Sterilisaatio tehtiin, kun se tuli mahdolliseksi. Sitä voi lämpimästi suositella perusehkäisyksi.
Mirena ja sen jälkeen sterilisointi.
Älä käytä ehkäisyä. Jos saat iltatähden tai useamman, ei se pilaa elämääsi vaan rikastuttaa sitä enemmän kuin mikään muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kondomihan se ainoa järkevä on, steroidit aiheuttavat syöpiä. Tosin kondomikaan ei suojaa psykologiselta haitalta, mitä jatkuva siitetyksi tuleminen aiheuttaa
Suosittelen lämpimästi hyväksynnän hakemista muilla keinoin, kuin kehoaan vaihdannan välineenä käyttämisellä
Missä oli puhe hyväksynnän hakemisesta? Ei missään.
Ikävää, jos sulle seksi = siitetyksi tulemista. Tasapainousemmilla ihmisillä on seksuaalisia tarpeita ja niiden toteuttaminen ihan hyvä juttu.
Aikuisen ihmisen seksuaalisuus on tosiaan ihan normaalia iästä huolimatta.
Koska ap aloittelee uutta suhdetta, suosittelen kuitenkin kondomia jo ihan siksi, ettei aina voi olla tietoinen seksikumppanin kantamista sukupuolitaudeista ja mahdollisesti voi alkuun seksiä olla itselläkin useamman kuin yhden kanssa niin voi olla myös taudin kantajana.
Vakituisen seksikumppanin kanssa voi ottaa huomioon yli nelikymppisenä mahdolliset premenopaussioireet ja hakea kerralla jo niitäkin ajatellen hormooniehkäisyä. Muutoinkin varmaan kannattaa lääkärin juttusilla käydä niin tulee ehkäisyä välitessaan otettua huomioon veritulpan riskit ja sellaiset, jos niitä on.
Muutoin.. go for it and enjoy!
Naisetkin nauttivat seksistä siinä, missä miehetkin, ja on miehiä ketkä eivät näe seksiä tarpeellisena kuin lapsien siittämiseen (surullista).
Vierailija kirjoitti:
Älä käytä ehkäisyä. Jos saat iltatähden tai useamman, ei se pilaa elämääsi vaan rikastuttaa sitä enemmän kuin mikään muu.
Tietysti pilaa elämän. Mitään niin paljon vihaakaan kuin sitä perheorjuutta mitä oli.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai yli nelikymppinen enää ehkäisyä tarvitse. Harvemmin se lottovoittokaan kohdalle osuu.
No näin olen itsekin antanut itselleni tältä palstalta ymmärtää, että yli 35-vuotiaana on jo liian myöhäistä haluta lapsia, nelikymppisenä ei enää toivoakaan. Ei kai silloin tarvitse ehkäisyäkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti pilaa elämän. Mitään niin paljon vihaakaan kuin sitä perheorjuutta mitä oli.
Päässäsi on vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyrkillä naista kohtuun.
"Falcon punch"
Vierailija kirjoitti:
Sterilisaatio tehtiin, kun se tuli mahdolliseksi. Sitä voi lämpimästi suositella perusehkäisyksi.
Tuohon päälle kondomi, jos ei ole vakisuhteessa. Avioliitossa en tarvinnut.