Keski-ikäiset naiset ja ehkäisy
Hei.
Minua kiinnostaisi jutella siitä, mitä ehkäisyä te yli nelikymppiset naiset käytätte.
Mikä sopii parhaiten, mikä on helpoin, onko tullut sivuvaikutuksia?
Olen eronnut, 45v nainen ja aloittelen uutta elämää, johon haluan seksin ehdottomasti kuuluvan. Siksi kyselen.
Kommentit (94)
Kondomi. En halua tauteja edelleenkään.
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse ehkäisyä, kun mun pelkkä olemassaolo ehkäisee seksin. Seitsemäs vuosi sinkkuna pyörähti juuri käyntiin.
N42
Mulla tuli kymppi täyteen ilman.
Ironista on että joudun syömään e-pillereitä silti endometrioosin takia 🙄
Vierailija kirjoitti:
Meillä on hyväksi todettu käydä lukemassa av-palstaa. Ei tee mieli seksiä sen jälkeen kummallakaan.
😁🤣😂 ymmärrän täysin!
Kondomi on hyvä ehkäisy. Ehkäisee taudeilta ja raskaudelta.
Ikä.
Ei vanhaa kukaan pane, paitsi silmät kiinni.
N39
Vierailija kirjoitti:
Mirena-hormonikierukka asetettiin pari vuotta sitten. Kuukautiset loppuivat siihen, ja hemoglobiini on jatkanut nousuaan. Harmittaa, miksen ottanut jo aikaisemmin hormonikierukkaa, vaan sinnittelin kuparikierukalla ja kärsin isoista vuodoista. N47
Nyt on pakko kysyä, miten sulla vaikutti haluihin tuo kuparikierukan vaihto hormonikierukkaan?
Pessaari. Mut jos irtosuhteita tai useampia kumppaneita, niin sit toki kondomi aina.
Hormonaalista en enää halua ja kuparikierukkaa en halua kokeilla kun on muutenkin runsaat vuodot.
Monilla naisilla on tapana pitää jalat yhdessä.
Tupakka aiheuttaa vauvalle astmaa. Alkoholi tekee lapsesta FAS-lapsen.
Tupakka ja alkoholi tekee lapsesta kehitysvammaisen astmaatikon.
Cerazette pillerit jo 10v ja aivan mahtavat! Pitävät menkat poissa kokonaan. N46v
Ei ehkäisyä, joskus kun yritettiin lasta mies tutkittiin ja ei voi saada lapsia tai ainakin huonot mahdollisuudet. Eiköhän minunkin aikani saada lapsia ole jo ohi. N43v
Mites olis jos sulta munat pois?