Keski-ikäiset naiset ja ehkäisy
Hei.
Minua kiinnostaisi jutella siitä, mitä ehkäisyä te yli nelikymppiset naiset käytätte.
Mikä sopii parhaiten, mikä on helpoin, onko tullut sivuvaikutuksia?
Olen eronnut, 45v nainen ja aloittelen uutta elämää, johon haluan seksin ehdottomasti kuuluvan. Siksi kyselen.
Kommentit (94)
Miehelle vasektomia heti kun ikä riitti, lapsiluku oli täynnä jo aiemmin.
Niin kun mitä v....ua? Teillä on aikamoiset kuvitelmat itsestänne, jos te kuvittelette vielä pystyvänne tulemaan raskaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskeytetty yhdyntä ollut käytössä viimeiset n. 10 vuotta. Alkuvuosina ovulaation aikana kondomi käytössä.
N48
Sama. Riittää 99 prosentin varmuudella. Jos tulee raskaaksi, tulee yli 50 prosentin todennäköisyydellä keskenmeno alkuvaiheessa. Se promillien mahdollisuus tulla raskaaksi on ok, koska olen hyväkuntoinen ikäisekseni.
Ja siis, ei tarvitse olla keskeytetty muuta kuin ovulaation aikaan.
44 v
tuon takia etenkin vaihdevuosia lähestyvän tai niitä jo elävän naisen kannattaisi olla todella tarkka ehkäisyn suhteen. Ovulaatio kun voi yllättää ajankohdallaan.
Joo, voi tulla melko aikaisin kierrossa. Olen superhyvä t
Kannattaa olla sinut sen kanssa, että on olemassa äärimmäisen pieni todennäköisyys, että tulee raskaaksi ja että raskaus etenee loppuun asti. Minulle se on ok.
Vaihdoin miehistä naisiin. Seksi on kivempaa eikä tartteta ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai yli nelikymppinen enää ehkäisyä tarvitse. Harvemmin se lottovoittokaan kohdalle osuu.
Kyllä muuten tarvitsee. Et ole tainnut koskaan kuulla sukupuolitaudesita.
Vierailija kirjoitti:
Miehelle vasektomia heti kun ikä riitti, lapsiluku oli täynnä jo aiemmin.
Tämähän ei vastaa kysymykseen. Lue aloitus, ääliö.
Eikös aplle riitä ihan kumi? Kumi se kuiten pitää olla ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Niin kun mitä v....ua? Teillä on aikamoiset kuvitelmat itsestänne, jos te kuvittelette vielä pystyvänne tulemaan raskaaksi?
No en minä ainakaan halua ottaa sitä pienintäkään riskiä.
T: 40v steriloitu
Vierailija kirjoitti:
Ei kai yli nelikymppinen enää ehkäisyä tarvitse. Harvemmin se lottovoittokaan kohdalle osuu.
En luottaisi tuohon. Itse tuli 4 kertaa raskaaksi 42-45 vuoden iässä, toki lapsen saaminen oli myös toivottua ja yritys kovaa ja säännöllistä. Kolme ensimmäistä raskautta päättyi keskenmenoon, mutta viimeisestä syntyi ihana kuopukseni (ja hän on korkeasta synnytysiästäni huolimatta täysin terve). Niin kauan kun on kuukautiset, voi myös tulla raskaaksi, vaikka todennäköisyys on tietysti pienempi kuin nuorempana ja keskenmenon riski on korkeampi mitä vanhemmaksi tulee.
Itse hankkisin AP:n tilanteessa varmaankin hormonikierrukan, mutta käyttäisin myös kondomia, sillä niitä sukupuolitautejakaan ei kannata unohtaa.
Leikatut naiset ovat parhaita, voi pumpata paljaalla ja laskea sisään
Mihin sitä ehkäisyä 40+ nainen tarvii? 40v synttäribileisiin kondomeista saa hauskat ilmapallot koristeeksi 👍
Vierailija kirjoitti:
Leikatut naiset ovat parhaita, voi pumpata paljaalla ja laskea sisään
Voit saada heiltä taudin, mutta eipä oma terveytesi sinua kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä ehkäisyä 40+ nainen tarvii? 40v synttäribileisiin kondomeista saa hauskat ilmapallot koristeeksi 👍
Kyllä tarvitsee kun alkaa harrastaa irtosuhteita ja voi levittää tartuntoja. Sinullekin.
Ja niin kauan kuin naisella on toimintaa munasarjoissa, hän voi tulla raskaaksi, jopa yli 50-vuotiaana.
En tarvitse ehkäisyä, en enää harrasta seksiä.
N44
Olen nyt 42-vuotias nainen joka on ollut sinkkuna viimeisen vuoden ajan. En harrasta irtosuhteita, eli ehkäisyä en nyt tarvitse.
Vuosi sitten päättyi vuoden kestänyt parisuhteeni, tätä ennen olin seitsemän vuotta sinkkuna eli ei ehkäisyä tai irtosuhteita silloinkaan ollut minulla. Suhteen alussa käytimme ehkäisynä kondomia ja heti kun molemmat olivat käyneet sukupuolitautitesteissä jätimme kondomin pois ja käytimme ovulaation aikana keskeytettyä yhdyntää ehkäisymuotona joka toimikin moitteettomasti koko sen vuoden ajan. Muun ajan kierrosta painelimme menemään paljaalla loppuun asti, mikä olikin tosi ihanaa.
Halusin ottaa raskaaksitulemisen riskin paremman seksin takia. Olisin mennyt aborttiin jos olisin tullut raskaaksi, koska en olisi missään nimessä lasta tehnyt kyseiselle miehelle.
Jos nyt lähtisin uudestaan suhteeseen, toimisin varmaan ehkäisyasioissa miehestä riippuen joko samalla tavalla kuin tuossa aiemmassa suhteessa tai sitten paineltaisiin paljaalla alusta asti jos tuntisin että mies viimeinkin on se oikea ja olisin valmis kantamaan seuraukset. Yksi lapsi minulla on aiemmasta avioliitostani, joten tiedän mitä se on noin suunnilleen.
Vauvakuume minulla on ollut viimeiset kymmenen vuotta, mutta en ole valmis lisääntymään väärän miehen kanssa vaan olen sitten mieluummin ilman jos ei kelvollista kumppania löydy. Toki ymmärrän elämän realiteetit, eli on aika epätodennäköistä että enää pääsen äitiyttä kokemaan ja se ajatus saa minut surulliseksi. Tämä liittyy myös ehkäisyasiaan, siksi mainitsen.
Yhdistelmäe-pilleri Yasmin ollut käytössä vuosikausia PCOS-oireisiin. Kuulemma saan käyttää vaihdevuosiin asti jos pysyn normaalipainossa, verenpaine pysyy matalana (drospirenonia sisältävät itseasiassa pitävät sen verenpaineen usein matalana).
Kondomi. Hormonaalinen ehkäisy ei sovi eikä kuparikierukka.
Joo, voi tulla melko aikaisin kierrossa. Olen superhyvä tunnistamaan nämä kaikki. Lisäksi esimerkiksi paino aina nousee, joten selviä mittareitakin on.