Rakastaako Jumala siis niinku ihan kaikkia?
Kommentit (921)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös puhdistautua, kaikki eivät ole tehneet syntisiä tekoja tai eläneet sisäisesti ja/tai ulkoisesti syntistä elämää. Tässä tapahtuu myös uudelleensyntymä.
Kyllä ihminen on täysin syntinen ja turmeltunut, perusluonteeltaan jo. Ainoa synnitön mikä on maan päällä ollut, on Jeesus.
No kuule minä en ainakaan ole. Olen hyvä ihminen ja hyväluontoinen.
Kyllä vaan olet syntinen, ihan niin kun jokainen ihminen. Vaikka olisu miten " hyvä" ja miellyttävä ihminen, niin jokainen on täysin syntinen. Et usko Raanatun Sanaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös puhdistautua, kaikki eivät ole tehneet syntisiä tekoja tai eläneet sisäisesti ja/tai ulkoisesti syntistä elämää. Tässä tapahtuu myös uudelleensyntymä.
Kyllä ihminen on täysin syntinen ja turmeltunut, perusluonteeltaan jo. Ainoa synnitön mikä on maan päällä ollut, on Jeesus.
Kyllä vaan olet syntinen, ihan niin kun jokainen ihminen. Vaikka olisu miten " hyvä" ja miellyttävä ihminen, niin jokainen on täysin syntinen. Et usko Raanatun Sanaan?
Et sinä päätä millainen minä olen. Olen siitä tosi pahoillani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä päätä millainen minä olen. Olen siitä tosi pahoillani
Lue 1 Johanneksen kirje!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä päät
Minä tunnen jo itseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan olet syntinen, ihan niin kun jokainen ihminen. Vaikka olisu miten " hyvä" ja miellyttävä ihminen, niin jokainen on täysin syntinen. Et usko Raana
Selväksi kävi jo ettet ole uskova kristitty ainakaan. Kenties new age tai toiseen epäjumalauskontoon kuuluva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miten ne 2/3 enkeleistä päätti jatkaa Jumalan kanssa, vaikka ei ollut eroa aiemmin?
Taisivat valita puolensa.
Tai elinolosuhteet olivat mukavat. Onko se aitoa uskoa että viihtyy joissain olosuhteissa? Jees-miehet, -naiset ja -enkelit
Eli valitsivat,vaikka yrität keksiä teorioita.
Valitsivat, mutta ehkä elinpaikkansa, eivät puolta. Toisen pomon aikana enkelit olisivat silti voineet elää samoissa oloissa tai haluta tehdä niin.
Se oli mahdotonta, ne heitettiin välittömästi taivaasta lopullisesti ja tietävät lopullisen tulevaisuutensa helvetissä.
Rakastaa - ei rakasta. Jumalalta taitaa olla toinen silmä sumentunut. Israelin, lähi-idän sodat ja tuhot, Ukrainan sota. Viattomat uskovaiset ihmiset kuolevat ympäri maapalloa, eikä suojelusta tai armoa löydy.
muhammedia Jeesus vihaa ja miitakin pedofiileja
Vierailija kirjoitti:
Vapaan tahdon hokeminen kuorossa on yksi osoitus typeristä ajatusmalleista, joita uskominen vaatii.
Nyt ei ole aikaa, mutta pikaisesti annan esimerkin. Tahtoa sääteleviä asioita on lukemattomia, mutta heti ensimmäiseksi oma ruumis. Kylmässä ruumis saa sinut tahtomaan lämpimään. Hormonit saavat haluamaan seksiä, mutta seksin jälkeen ruumis ei enää heti vaadi, jolloin se lakkaa vaikuttamasta tahtoosi.
Ulkopuolisena tekijänä toinen ihminen. Et tahdo antaa minulle lompakkoasi. Kun minä osoitan sinua aseella, annatkin sen minulle omasta tahdostasi. Minä siis vaikutan tahtoosi. Saan sinut tahtomaan antamaan lompakon, vaikka et tahtoisi sitä silloinkaan antaa. Mutta minun tekoni vaikuttaa tahtoosi siten, että tahdot kuitenkin huonomman vaihtoehdon edessä valita minun tahtoni, jota sinä et omaehtoisesti tekisi.
Syyseuraussuhteita on lukemattomia, enkä usko vapaan tahdon puolustajien niitä kovin syvällisesti ymmärtävä
Nyky-fysiikan mukaan maailma on deterministinen. Koko universumi on sellainen, että mitään vapaata tahtoa ei voi olla luonnonlakien vuoksi olemassa.
Tässäkin raamattu on väärässä. Alkeellisen juutalaisyhteiskunnan papit eivät voineet tietää, että maailmassa ei voi olla vapaata tahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukotus. Onkohan näissä julistusketjuissa ollut mitään uutta kymmeniin vuosiin?
Jumalan sana on muuttumaton ja ikuinen.
Raamattua on muokattu moneen kertaan ja tälläkin hetkellä siitä on eri versioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaan tahdon hokeminen kuorossa on yksi osoitus typeristä ajatusmalleista, joita uskominen vaatii.
Nyt ei ole aikaa, mutta pikaisesti annan esimerkin. Tahtoa sääteleviä asioita on lukemattomia, mutta heti ensimmäiseksi oma ruumis. Kylmässä ruumis saa sinut tahtomaan lämpimään. Hormonit saavat haluamaan seksiä, mutta seksin jälkeen ruumis ei enää heti vaadi, jolloin se lakkaa vaikuttamasta tahtoosi.
Ulkopuolisena tekijänä toinen ihminen. Et tahdo antaa minulle lompakkoasi. Kun minä osoitan sinua aseella, annatkin sen minulle omasta tahdostasi. Minä siis vaikutan tahtoosi. Saan sinut tahtomaan antamaan lompakon, vaikka et tahtoisi sitä silloinkaan antaa. Mutta minun tekoni vaikuttaa tahtoosi siten, että tahdot kuitenkin huonomman vaihtoehdon edessä valita minun tahtoni, jota sinä et omaehtoisesti tekisi.
Syyseuraussuhteita on lukemattomia, enkä usko vapaan tahdon
Tätä ajatusta voi tulkita eri kanteilta. Myös siltä kantilta että miten me ihmiset kuvittelemme voivamme toimillamme vaikuttaa ilmastonmuutokseen? Kaikki muuttuu ympärillämme halusimme tai emme jos sikseen tulee. Ja pitääkö aina kaikki muutokset mieltää huonoksi, negatiivisiksi tai meille pahoiksi? Onko kyseessä ymmärtämättömyys? Kuka osaisi kertoa tähän vastauksia? Miksi tätä asiaa on tutkittu? Ja pitääkö aina jokin vanha tieto sulkea kokonaan pois? Onko uusi tieto aina enemmän oikeassa? Jne?
Energia ei ole hallussamme vaikka kuinka haluaisimme. Energia elää, se muuttuu, muuntuu ja muuttaa asioita. Mihin kaikkeen tämä siis liittyy? Voiko jotakin ajatusta soveltaa ihan kaikkeen aina joka tilanteessa? Puhummeko monestikaan edes samoista asioista? Elämmekö jopa eri planeetoilla keskenämme? Ymmärrämmekö toisiamme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukotus. Onkohan näissä julistusketjuissa ollut mitään uutta kymmeniin vuosiin?
Raamattua on muokattu moneen kertaan ja tälläkin hetkellä siitä on eri versioita.
Tiedätkö mikä on Raamatun tärkein sanoma, punainen lanka?
Vierailija kirjoitti:
Rakastaa - ei rakasta. Jumalalta taitaa olla toinen silmä sumentunut. Israelin, lähi-idän sodat ja tuhot, Ukrainan sota. Viattomat uskovaiset ihmiset kuolevat ympäri maapalloa, eikä suojelusta tai armoa löydy.
Valitettavasti kaikella on tarkoitus. Olisiko kuolema osa suojelusta sekä armoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mikä on Raamatun tärkein sanoma, punainen lanka?
Olen eri henkilö mutta sanoisin rakkaus sekä usko Jumalaan, usko siihen että elämällämme on jokin tarkoitus ja usko siihen että olemme vielä kuolemammekin jälkeen turvassa. Elämä on siis ikuista. Mielestäni ajatus tuo turvallisuudentunnetta varsinkin niinä hetkinä kun potee valtaisaa kuolemanpelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miten ne 2/3 enkeleistä päätti jatkaa Jumalan kanssa, vaikka ei ollut eroa aiemmin?
Tai elinolosuhteet olivat mukavat. Onko se aitoa uskoa että viihtyy joissain olosuhteissa? Jees-miehet, -naiset ja -enkelit
Valitsivat, mutta ehkä elinpaikkansa, eivät puolta. Toisen pomon aikana enkelit olisivat silti voineet elää samoissa oloissa tai haluta tehdä niin.
Se oli mahdotonta, ne heitettiin välittömästi taivaasta lopullisesti ja tietävät lopullisen tulevaisuutensa helvetissä.
Ketkä "ne"? Miksi yrität ripustautua pelotteluun ja uhkailuun? Mitä et uskalla kohdata?
Pelottaako omilla aivoilla ajattelu? Miksi on tärkeää että kaikkia uhataan ja he tietävät sen?
Ketkä "ne"? Miksi yrität ripustautua pelotteluun ja uhkailuun? Mitä et uskalla kohdata?
Pelottaako omilla aivoilla ajattelu? Miksi on tärkeää että kaikkia uhataan ja he tietävät sen?
Ymmärrä että kommentoinissamme on nyt ne langenneet enkelit. Tieto on Raamatussa ,joka on kristinuskoamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko maailma on perkeleen vallassa, koska Aadam luovutti sen hänelle.
ja hän ei osaa muuta kuin valehdella ja tuhota. tämä on lähtökohta.
Voitko näyttää Raamatusta yhtään kohtaa jossa perkele valehtelee tai tuhoaa?
Luuk. 12:5
Kuulkaa, ketä teidän tulee pelätä. Pelätkää häntä, jolla on valta sekä tappaa ihminen että syöstä hänet helvettiin. Niin, sanon teille: häntä teidän on pelättävä.
Siinä Jeesus viittaa Jumalaan ja Hänen voimaansa. Jumalalla on valta .
T. Uskova
Kyllä, Jeesus viittaa tässä Jumalaan, mutta Jumalalla ei ole kuitenkaan valtaa, ellei ihminen usko siihen, että on. Usko antaa vallan Jumalalle ja myös saatanalle. Mieti siis mihin uskot, valta on aina sillä kenelle sen uskon kautta annat.
Ja Jeesus sanoi sadanpäämiehelle: "Mene. Niinkuin sinä uskot, niin sinulle tapahtukoon." Ja palvelija parani sillä hetkellä. Matt. 8:13
Ja kun hän oli mennyt pyhäkköön, tulivat hänen opettaessaan ylipapit ja kansan vanhimmat hänen luoksensa ja sanoivat: "Millä vallalla sinä näitä teet? Ja kuka sinulle on antanut tämän vallan?" Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Minä myös teen teille yhden kysymyksen; jos te minulle siihen vastaatte, niin minäkin sanon teille, millä vallalla minä näitä teen. Mistä Johanneksen kaste oli? Taivaastako vai ihmisistä?" Niin he neuvottelivat keskenänsä sanoen: "Jos sanomme: 'Taivaasta', niin hän sanoo meille: 'Miksi ette siis uskoneet häntä?' Mutta jos sanomme: 'Ihmisistä', niin meidän täytyy peljätä kansaa, sillä kaikki pitävät Johannesta profeettana." Ja he vastasivat Jeesukselle ja sanoivat: "Emme tiedä". Niin hänkin sanoi heille: "Niinpä en minäkään sano teille, millä vallalla minä näitä teen. Matt. 21:23,27
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette! Matt. 23:15
Mikähän versio Raamatusta teillä mahtaa olla käytössä?
Näin ainakin minun Raamatussani sanotaan. Ei Jumalalla ole maan päällä mitään valtaa, ellei ihminen anna sitä Jumalalle. Jumala on antanut vallan ihmiselle, joten joko ihminen pitää vallastaan kiinni tai luopuu siitä. Moni kuviitelee olevansa Jumalaa parempi valtias.
Ja peljätkööt ja vaviskoot teitä kaikki eläimet maan päällä ja kaikki taivaan linnut ja kaikki, jotka maassa matelevat, ja kaikki meren kalat; ne olkoot teidän valtaanne annetut. 1. Moos. 9:2
"Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta. Jos se kuuluisi tähän maailmaan, minun mieheni olisivat taistelleet, etten joutuisi juutalaisten käsiin. Mutta minun kuninkuuteni ei ole peräisin täältä." Joh. 18:36
Siinä on rakkaus-ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.