Rakastaako Jumala siis niinku ihan kaikkia?
Kommentit (921)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukotus. Onkohan näissä julistusketjuissa ollut mitään uutta kymmeniin vuosiin?
Jumalan sana on muuttumaton ja ikuinen.
Raamattua on muokattu moneen kertaan ja tälläkin hetkellä siitä on eri versioita.
On monia eri käännoksiä, kyllä. Raamattu on käännetty usealle kielelle. Kieliasu on myös muutettu uusimmissa käännöksissä, niin että nykyihminen ymmärtäisi paremmin lukemansa.
Nykyraamattu, mukaanlukien kaikki kielikäännökset vastaa täysin alkuperäisten Raamatturullien kanssa. Arkeologia todistaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaan tahdon hokeminen kuorossa on yksi osoitus typeristä ajatusmalleista, joita uskominen vaatii.
Nyt ei ole aikaa, mutta pikaisesti annan esimerkin. Tahtoa sääteleviä asioita on lukemattomia, mutta heti ensimmäiseksi oma ruumis. Kylmässä ruumis saa sinut tahtomaan lämpimään. Hormonit saavat haluamaan seksiä, mutta seksin jälkeen ruumis ei enää heti vaadi, jolloin se lakkaa vaikuttamasta tahtoosi.
Ulkopuolisena tekijänä toinen ihminen. Et tahdo antaa minulle lompakkoasi. Kun minä osoitan sinua aseella, annatkin sen minulle omasta tahdostasi. Minä siis vaikutan tahtoosi. Saan sinut tahtomaan antamaan lompakon, vaikka et tahtoisi sitä silloinkaan antaa. Mutta minun tekoni vaikuttaa tahtoosi siten, että tahdot kuitenkin huonomman vaihtoehdon edessä valita minun tahtoni, jota sinä et omaehtoisesti tekisi.
Syyseuraussuhteita on lukemattomia, enkä usko vapaan tahdon
Tottakai on vapaa tahto ja valinnan vapaus, pimeää tuollainen alistuminen pahalle.
Always been right; von Hertzen Brothers
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko maailma on perkeleen vallassa, koska Aadam luovutti sen hänelle.
ja hän ei osaa muuta kuin valehdella ja tuhota. tämä on lähtökohta.
Voitko näyttää Raamatusta yhtään kohtaa jossa perkele valehtelee tai tuhoaa?
Luuk. 12:5
Kuulkaa, ketä teidän tulee pelätä. Pelätkää häntä, jolla on valta sekä tappaa ihminen että syöstä hänet helvettiin. Niin, sanon teille: häntä teidän on pelättävä.
Siinä Jeesus viittaa Jumalaan ja Hänen voimaansa. Jumalalla on valta .
T. Uskova
Kyllä, Jeesus viittaa tässä
Näin tapahtuu kun ei ole pelastavassa, uudestisyntyneessä uskossa. Silloin Raamattu ei avaudu.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on rakkaus-ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
Eikös tämä ole jo vähän vanhaa huumoria? Ei nyt ehkä ihan meidän kaikkien jotka tänne synnymme ja onhan meitä jeesuksia nyt aina jotka täällä sovittelemme muidenkin syntejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös puhdistautua, kaikki eivät ole tehneet syntisiä tekoja tai eläneet sisäisesti ja/tai ulkoisesti syntistä elämää. Tässä tapahtuu myös uudelleensyntymä.
Raamatun mukaan ainoastaan Jeesus oli synnitön. Me muut teemme syntiä vahingossa tai ajatuksissa, emme pysty samaan kuin Jeesus ja tämä on kyllä Jumalalla tiedossa. Siksi Isä Meidän -rukouksessa pyydetään syntejä anteeksi ja kirkossa pappi synnintunnustuksen lukemisen jälkeen antaa Jumalan palvelijana syntimme anteeksi.
Tuudittaudu tähän ajatukseesi. En ole osannut koskaan siirtää vastuutani muille joten olen mielelläni oman aikani jeesusihminen.
Tuo kommentti siis sinulle joka väität että Raamatussa lukee että Jumala on riippuvainen ihmisten uskosta, eikä pysty toimimaan ilman uskoamme Häneen.
Tosin epäilen että olet tahallaan herjaava ateisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on rakkaus-ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
Eikös tämä ole jo vähän vanhaa huumoria? Ei nyt ehkä ihan meidän kaikkien jotka tänne synnymme ja onhan meitä jeesuksia nyt aina jotka täällä sovittelemme muidenkin syntejä.
Mitä ihmettä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös puhdistautua, kaikki eivät ole tehneet syntisiä tekoja tai eläneet sisäisesti ja/tai ulkoisesti syntistä elämää. Tässä tapahtuu myös uudelleensyntymä.
Raamatun mukaan ainoastaan Jeesus oli synnitön. Me muut teemme syntiä vahingossa tai ajatuksissa, emme pysty samaan kuin Jeesus ja tämä on kyllä Jumalalla tiedossa. Siksi Isä Meidän -rukouksessa pyydetään syntejä anteeksi ja kirkossa pappi synnintunnustuksen lukemisen jälkeen antaa Jumalan palvelijana syntimme anteeksi.
Tuudittaudu tähän ajatukseesi. En ole osannut koskaan siirtää vastuutani muille joten olen mielelläni oman aikani jeesusihminen.
Jumalan edessä tuomiopäivänä et tule pärjäämään ilman Jeesuksen sovitustyötä. Siinä käy erittäin huonosti sinulle.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä ole jo vähän vanhaa huumoria? Ei nyt ehkä ihan meidän kaikkien jotka tänne synnymme ja onhan meitä jeesuksia nyt aina jotka täällä sovittelemme muidenkin syntejä. Näyttää siltä että tietoisuus kristinuskosta alkaa olla olematonta.
Vierailija kirjoitti:
Jumala on taruolento...
Sinä olet taruolento.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan edessä tuomiopäivänä et tule pärjäämään ilman Jeesuksen so
No juuri taisin sanoa tuosta puhdistautumisesta. Kuka nyt puhuu taas.
Olette niin uskossa mutta ette hyväksy totuuksia. Mitähän hittoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan edessä tuomiop
Mikä puhdistautuminen?
New age hömppää?
Oikean uskovaisen kuuluu olla suvaitsevainen. Olette jesuiittoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No ei nyt sentään kun sitä itseensä samaa vanhaa paskanjauhantaa. Nyt ihmiset niitä valoja päälle.
Vierailija kirjoitti:
Jumala itse ei hyväksy syntiä. Synti erottaa meitä Jumalasta. Jeesus käski ihmisiä tekemään parannuksen.
Vierailija kirjoitti:
Olette niin uskossa mutta ette hyväksy totuuksia. Mitähän hittoa?
Mitä totuutta, totuus aina kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala itse ei hyväksy syntiä. Synti erottaa meitä Jumalasta. Jeesus käski ihmisiä tekemään parannuksen.
No tehkää niitä parannuksia. Jumala sallii kyllä niiden syntien tapahtua kun ihmiset haluavat niitä tehdä mutta se vaatii sovitustyötä joten jos sydämessäsi tunnet piston niin työhön vain.