Työkkärin sivuilla on paljon työpaikkoja vapaana jossa palkka on alle 10-11.90 euroa tunnilta. Jos työmatka on noin 50km niin tällainen työ ei ole kannattavaa
Aikaisemmin tein kokoaikatyötä jossa palkka oli 11.4 euroa tunnilta ja työmatka oli 54km suuntaansa. 10 kuukauden työskentelyn jälkeen olin tappiolla lähes 2000 euroa joten irtisanouduin. En pystynyt maksamaan edes vanhasta autostani tulevia kuluja ja minun tulisi saada jotain säästöön jotta pystyn ylläpitämään työmatka-autoilua. (käytännössä ostamaan uuden vanhan auton edellisen tilalle.)
Kommentit (13)
Kyllä ennen tuollaiset matkat hiihdettiin kesät talvet, eväätkin metsästettiin matkalla.
Kahden tunnin pätkätyö 10€/t ja autonajoa 100 km.
Tätä on ne monet avoimet työpaikat joiden varaan pitäisi elämää rakentaa.
Ja tuon pitäisi kannustaa ottaa kaikkea työtä vastaan.
Järkee vai ei?
En ole ajamassa 100 kilometriä päivässä ellei palkka ole vähintään 20 euroa tunnissa.Tyhjän saa pyytämättäkin.
Mulle työkkäri ehdotti töitä 70km päästä. Ja palkka alle 2000e.
Kai sinä kuitenkin olet niitä, joka ihmettelevät, miksi ihmiset asuvat kaupunkien keskustoissa "neukkukuutioissa", vaikka voi asua omakotitalossa luonnonrauhassa kaukana naapureista?
Neukkukuutio kirjoitti:
Kai sinä kuitenkin olet niitä, joka ihmettelevät, miksi ihmiset asuvat kaupunkien keskustoissa "neukkukuutioissa", vaikka voi asua omakotitalossa luonnonrauhassa kaukana naapureista?
Asun muuttotappiokaupungissa kerrostalossa johon on 10 vuoden sisällä tulossa putkiremppa joten monet asunnonvälittäjät kieltäytyvät suoraan ottamasta tästä taloyhtiöstä asuntoa myyntiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No mulle on ehdotettu 120km päässä sijaitsevaa työpaikkaa 2000€ kuukausiliksalla ja mulla ei ole edes autoa joka lukee työkkärin tiedoissa.
Mä ilmoitan suoraan työkkärille ettei minulla ole autoa käytössä niin velvoittavat työtarjoukset tulevat inhimillisen välimatkan päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulle on ehdotettu 120km päässä sijaitsevaa työpaikkaa 2000€ kuukausiliksalla ja mulla ei ole edes autoa joka lukee työkkärin tiedoissa.
Miten ne voi ehdottaa tuollaista joka menee yli työssäkäyntialueen?
Ei onneksi ole ajokorttia, eikä tule. Pystyypähän kieltäytymään töistä, joihin vaaditaan auto.
Muuten kyllä kelpaa työ kuin työ.
Silloin kun Uudenmaan autotehdas tarvitsi taas viimeksi erän 1500e/kk-työläisiä, kaikki hokivat, että vain laiskat eivät hae tuonne ja muuta koko perheensä kanssa. Sitten kun tehdas lakkasi tuottamasta yhtään mitään, nämä samat möykkääjät olivat ihan hiljaa. :D
Laskin bensakulut sekä auton korjauskulut yhteensä niin pelkästään työmatkakuluihin meni noin 500 euroa kuukaudessa.
Ap