Eilen joku väitti, etten voi 115-kiloisena kävellä työmatkojani (yht 15 km). Nyt aloitin eikä ollut paha.
Oikeastaan tämä oli varsin nautinnollista!
Ensimmäinen työmatkan kävely takana (7,5 km) ja aamulla kävelen takaisin kotiin. Sanoi kuka mitä sanoi, aion jatkaa näin jokaisena työpäivänäni vähintään sinne asti kunnes tavoitteeni on saavutettu.
Ei mitään tekosyitä.
Kommentit (98)
tulee lokakuu, pimeät aamut ja räntasade.
Ei tuo matka ole paha mutta voin luvata että se alkaa puuduttaa viimeistään ensi viikolla. Sitten tulee mieleen että mites jos pyöräilis, tai sähköpuörä tai mopo/moottoripyörä, ehkä auto/bussi/juna etc.
En ole noin painava, mutta kuljin vastaavaa matkaa pari vuotta kävellen talvet ja pyörällä kesät. Aikaahan siihen tuhrautuu, mutta muuten oli ihan ok. Olen kävellyt aina paljon ylipainosta huolimatta. Nyt ei enää työmatka onnistu kun 20 km suuntaansa.
Kyllähän tuota päivän kaksi jaksaa, mutta jossakin vaiheessa henkiset ja fyysiset rajat tulevat todennäköisesti vastaan. Kiva kuitenkin kun olet päättänyt elää terveellisemmin! Ei sinun täydy minusta tuota joka päivä kävellä. Muutaman kerran viikossa riittäisi.
Ei laihoilla nälvijöillä ole mitään käsitystä ylipainoisen liikuntakyvystä. Kuvitellaan, ettei satakiloiset jaksa lyllertää kuin 2 metrin matkan jääkaapille, vaikka moni tekee oikeasti ihan fyysistä työtäkin ja liikkuu paljon. Fyysinen kunto voi olla parempi kuin liikkumattomalla laihalla.
Mulla menisi tuohon matkaan rauhassa kävellen ehkä 1 h 15 min suuntaansa. Se on aivan tehtävissä, monihan käyttää saman ajan työmatkaan jollain kulkuneuvollakin. Käveleminen on terveellistä, ja jos työmatka-aikaa ei tarvitse varata muuhunkaan, miksipä ei kävelisi?
Se joku on antanut sinulle nolon alapeukun.
Jostain pitää aloittaa. Tottakai jalkoihin tulee jonkinlaisia kiputiloja. Seuraavien viikkojen aikana. Mutta ei yleensä niin pahoja, etteikö voisi jatkaa.
Itselleen voi antaa lepoakin. Jos yksi matka duunin jälkeen ei mene jalan. Seuraava menee taas. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei laihoilla nälvijöillä ole mitään käsitystä ylipainoisen liikuntakyvystä. Kuvitellaan, ettei satakiloiset jaksa lyllertää kuin 2 metrin matkan jääkaapille, vaikka moni tekee oikeasti ihan fyysistä työtäkin ja liikkuu paljon. Fyysinen kunto voi olla parempi kuin liikkumattomalla laihalla.
En nyt ihan noin pitkälle menisi. Töissä yksi ainakin satakiloinen, fyysinen kunto olematon. Istuu jokaisessa mahdollisessa välissä ja kasvot punaisina ja hikisinä koko ajan. Muutenkaan en ole kyllä hyväkuntoista reilusti ylipainoista nähnyt, kyllä ne on olleet paremminkin sellaisia vähäsen tukevia jotka on hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Ah, tämä taruolento jota "hyväkuntoiseksi läskiksi" kutsutaan 😆
Ei ehkä ole mielekästä viitenä päivänä viikossa molempiin suuntiin. Ei laihtumisen, kehon hyvinvoinnin, motivaation eikä ajankäytön kannalta. Esimerkiksi kuusi yhdensuuntaista matkaa voisi olla realistinen tavoite ylläpidettäväksi. Muista hieroa jalkojasi huolellisesti iltaisin ja käy välillä hierojalla koko vartalon hieronnassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuota päivän kaksi jaksaa, mutta jossakin vaiheessa henkiset ja fyysiset rajat tulevat todennäköisesti vastaan. Kiva kuitenkin kun olet päättänyt elää terveellisemmin! Ei sinun täydy minusta tuota joka päivä kävellä. Muutaman kerran viikossa riittäisi.
Täh? Mitä soopaa te ihmiset selitätte? Henkiset ja fyysiset rajat? Ihminen kykenee moneen eikä tuo työmatka kävely ole vasta kun alkua itselleni.
Ei kiinnosta vaikka jalka olisi vähän kipeä, tai että ottaisi päähän. Olen päättänyt mennä tai itkeä ja mennä. En jaksa enää silittää omaa päätäni vaan tehdä tekoja, jotka ovat pitkällä tähtäimellä minulle parempia valintoja.
Menen myös talvella kävellen tai oli keli mikä tahansa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kauanko meni aikaa suuntaansa?
Tunti ja 15-20 min. Ap
Nyt pitäis vaan vielä saada ruokavalio sellaiseen balanssiin, että pystyn siitä pitämään varmasti kiinni.
Mitään sokeria en syö. Alkoholin sallin vain yhtenä kertana tuossa kahden kuukauden päästä kun on sovittua tapaamista porukalla.
Nyt olen syönyt esim eilen ja tänään, kanaa, kasviksia, nuudelia vähän, kananmunia, palvikinkkua, raejuustoa ja maustamatonta jogurttia.
Tämän yön aion suunnitella minulle hyvää ja järkevää syömistä ja ruoka-aikoja. Ap
Ei kai tuo kävely muuten ole paha, mutta helvetin tylsää vaan ja aikaa tuhraantuu.
Mut jos tykkäät ni hyvä sulle. Teet kuten sulle on paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Mitä soopaa te ihmiset selitätte? Henkiset ja fyysiset rajat? Ihminen kykenee moneen eikä tuo työmatka kävely ole vasta kun alkua itselleni.
Ei kiinnosta vaikka jalka olisi vähän kipeä, tai että ottaisi päähän. Olen päättänyt mennä tai itkeä ja mennä. En jaksa enää silittää omaa päätäni vaan tehdä tekoja, jotka ovat pitkällä tähtäimellä minulle parempia valintoja.
Menen myös talvella kävellen tai oli keli mikä tahansa. Ap
Sorry, mä alapeukutin. En siksi, että et pystyisi. Mutta siksi, että kokonaisuuden kannalta ei ehkä ole järkevää. Minusta ei kannata itkusilmässä puristaa. Vaan itselleen armollisesti tehdä niin että voi olla haasteellista mutta kuitenkin enimmäkseen kivaa. Mielikin pysyy hyvänä, se on terveellisempää niin.
Mut nostan hattua sun päättäväisyydelle! Onnea matkaa!
Eihän matka tapa, vaan vauhti.