Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravitsemusterapeutti: jos aamupala on kevyttä puuroa, kannattaa annoksen olla ainakin 1,5-2 dl hiutaleita ja päälle raejuustoa

Kommentit (222)

Vierailija
21/222 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Minulla on maitoallergia enkä pysty käsittelemään maitoproteiinia

2. Raeojuusto on pirun kallista eikä siihen olisi edes varaa

Vierailija
22/222 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset ennen pärjäsivät kun ei joka päivä ollut joku asiantuntija kertomassa mitä ja millä tavalla tulee syödä? Tai ylipäätään tehdä mitään. "Oletko sinäkin aina tehnyt asian xx ja xx väärin".

Eivät selvinneet, kuolivat nälkään tai tapaturmaisesti käyttämällä lapiota väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/222 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syön kaurapuuron, mulle tulee niin kova nälkä, että mahaan sattuu. Muuten mulla on harvoin kummempaa näläntunnetta. En viitsi siis syödä kaurapuuroa kun heti pitää saada lounas sen jälkeen. Raejuusto sekaan kuulostaa ällöttävältä, syön sen kiitos muuten.

Vierailija
24/222 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vakiaamiainen on puuro, jossa on 1 dl hiutaleita ja puolet nesteestä kasvimaitoa, teelusikallinen tahinia tai maapähkinävoita, paljon marjoja ja hyppysellinen hampunsiemenrouhetta. Jos treenaan paljon, laitan vielä proteiinijauhetta. Kuitua, hitaita hiilareita, vitamiineja, hyvää rasvaa ja proteiinia eikä pelkkä veteen keitetty puuro tarjoaisi samoja energia- ja suojaravintoaineita eikä pitäisi kylläisenä. Puuron lisäksi syön omenan ja porkkanan ja juon 1,5 litraa vettä ja pari mukia kahvia.

Vierailija
25/222 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin vuosia noudattaa tämän ja muiden ravitsemusterapeuttien toitottamaa suositusta, että on pakko syödä päivän kaloreista puolet ennen puoltapäivää, ja aamupalalla iso osa. Söin, vaikka oksetti suorastaan syöminen aamulla. 

Lopulta totesin, ettei tässä ole mitään järkeä. Lopetin kokonaan aamupalojen syönnin. Juon vain kupin yrttiteetä tai valkoista teetä, kun aamulla kömmin petistä etätyöhön tietokoneelle. Mun päivän eka syöminen on lounas, klo 13. Se on yleensä kevyt salaatti tai keitto ja leipää. Tämäkin suositusten vastaista. Klo 17 sitten välipalaa ja klo 20-21 päivän tukevin ateria. Toimii mulla iltarytmisellä ihmisellä mainiosti, ei ole nälkä missään vaiheessa eikä väsytä päivällä, kun ei syö liian tukevia silloin.

Vierailija
26/222 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen oman energiantarpeen huomaa jaksamisesta ja ennen kaikkea peilistä. Joillekin tekee ihan hyvää syödä kevyesti.

Kevyesti syövät ovat juurikin sellaisia, että painoa on liikaa ja terveys retuperällä.

Vierailija
27/222 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroon voita ja punainen maito, ei ole kevyttä eikä mautonta.

Ja miks hitossa niitä lisukkeita pitäisi sinne puuroon sotkea 🤮.

Vierailija
28/222 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen oman energiantarpeen huomaa jaksamisesta ja ennen kaikkea peilistä. Joillekin tekee ihan hyvää syödä kevyesti.

Kevyesti syövät ovat juurikin sellaisia, että painoa on liikaa ja terveys retuperällä.

Lähde?

Vierailija
29/222 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos, olen vegaani eli en siis syö raejuustoa. Harvemmin tulee puurojakaan syötyä. Mutta silloin kun niitä teen, niin päälle tulee esim. pähkinöitä tai siemeniä, kookoslastuja, marjoja tai hedelmiä, kaakaonibsejä yms. Ja laitan siihen puuroon kaikkien ravitsemusterapeuttien kauhua kookosöljyä (hirveää, kovia rasvoja) :D 

Vierailija
30/222 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajuu tuota puuron hehkutusta. Sitä pitää tuunailla eri tavoin, että pärjää lounaaseen asti. Paremmin pärjäis kun jättäis sen puuron pois ja söis vain ne muut.

Jä yleensäkin syömisten vaihtoehtoja on lukemattomia muitakin kuin puuro. Ravinnollisestikin parempaa ja maultaan ja ulkonäöltään mukavampaa.

Vierailija
31/222 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu syön kaurapuuroa marjoilla, pari siivua pekonia, munia ja lasillisen appelsiinimehua. Hyvin jaksaa tuolla paketilla. Seuraavan kerran syön välipalan n. 6 tunnin päästä.

M32

Vierailija
32/222 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajuu tuota puuron hehkutusta. Sitä pitää tuunailla eri tavoin, että pärjää lounaaseen asti. Paremmin pärjäis kun jättäis sen puuron pois ja söis vain ne muut.

Jä yleensäkin syömisten vaihtoehtoja on lukemattomia muitakin kuin puuro. Ravinnollisestikin parempaa ja maultaan ja ulkonäöltään mukavampaa.

Entä jos tykkää puurosta? Miksi niin monelle on kummallinen ajatus, että puuroon laittaa lisukkeita kuten pähkinöitä tai marjoja? Miksi kaikki muu kuin hiutaleet ja neste on jotain "tuunailua"? En minä ainakaan pärjäisi aamiaisella jos jättäisin siitä puuron pois ja söisin "vain ne muut".

Ja ennen kuin kukaan ihmettelee, jaksan mainiosti lounaaseen, en napostele tai syö välipaloja, harrastan liikuntaa 7-10 tuntia viikossa plus 10 000 askelta kävelyä ja olen normaalipainon alarajoilla. Ihan päin honkia siis en syö vaikka parjattua puuroa syönkin joka aamu.

Vierailija
33/222 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos sekoittaa siihen makeuttamatonta maapähkinävoita?

🤮🤮

Yrjöile rauhassa vaan, sillä maapähkinävoi käy kaurapuuron sekaan kuin nenä päähän 👌

Vierailija
34/222 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pysty syömään edes 1dl edestä puuroa

M51

Meneekö tupakka ja kahvi aamupalana?

Vierailija
35/222 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 dl hiutaleita tekee kyllä semmoisen määrän puuroa, ettei sitä pysty tottumaton syömään. Kannattaako totuttaa itsensä ahmimaan valtavia annoksia?

Vierailija
36/222 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni sanottiin, että voi syödä vaikka paistetun tai keitetyn kananmunan lisäksi. Itse en kans pysty laittamaan raejuustoa puuron sekaan. Desi marjoja ja siemeniä. Thats it.

Munan voi raakana vatkata myös puuron sekaan heti hiutaleiden jälkeen.

Vierailija
37/222 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset ennen pärjäsivät kun ei joka päivä ollut joku asiantuntija kertomassa mitä ja millä tavalla tulee syödä? Tai ylipäätään tehdä mitään. "Oletko sinäkin aina tehnyt asian xx ja xx väärin".

Ei ne osanneetkaan. Suomessa oli oikein pandemia sydän- ja verisuonisairauksista vielä muutama vuosikymmen sitten. Elinikä jäi lyhyeksi kun ukkoa ja akkaa kupsahteli ketoon neli- viisikymppisinä. Voita ja kovia rasvoja käytettiin huolettomasti. Kasviksia ei osattu syödä juuri lainkaan, mikäli perunaa ei lasketa. On ihan ajatusharha että ennen ihmiset söivät jotenkin terveellisemmin. Eivät todellakaan syöneet ja siksi kuolivat nuorena.

Vierailija
38/222 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Minun 2 edellistä työpaikkaa. Täynnä parisataakiloisia salaatinmussuttajia.

Vierailija
39/222 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Minun 2 edellistä työpaikkaa. Täynnä parisataakiloisia salaatinmussuttajia.

Tuskin syövät kotona kevyesti. Pitäisi tietää aivan kaikki ruokailut.

Vierailija
40/222 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos tykkää puurosta? Miksi niin monelle on kummallinen ajatus, että puuroon laittaa lisukkeita kuten pähkinöitä tai marjoja? Miksi kaikki muu kuin hiutaleet ja neste on jotain "tuunailua"? En minä ainakaan pärjäisi aamiaisella jos jättäisin siitä puuron pois ja söisin "vain ne muut".

Ja ennen kuin kukaan ihmettelee, jaksan mainiosti lounaaseen, en napostele tai syö välipaloja, harrastan liikuntaa 7-10 tuntia viikossa plus 10 000 askelta kävelyä ja olen normaalipainon alarajoilla. Ihan päin honkia siis en syö vaikka parjattua puuroa syönkin

Mitä noi sun liikkumiset ja paino liittyy tähän ketjuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän