Miten 320 euroa kuukaudessa ei riitä yksinasuvan ruokaan, päivittäistavaroihin ja hygieniaan?
Oma kuukausibudjetti ruokaan, päivittäistavaroihin (esim vessapaperi) ja hygieniatoutteisiin (esim saippua) on yhternsä 320 euroa eli 80 euroa per viikko, mutta joka viikko tuo 80 euroa loppuu aina kesken vaikka pyrkii elämään erittäin nuukasti ja säästeliäästi ilman että kuluttaa koskaan rahaa mihinkään ylimääräiseenkuten vaikkapa herkkuihin, alkoholiin, kahviloihin ja vaatteisiin (jos vaatteisiin tulee reikä niin ompelen paikan tai parsin sen, esim minun ei ole tarvinnut ostaa uusia sukkia 15 vuoteen kun parsimalla reikiä on pystynyt käyttämän samaa kolmea sukkaparia kaikki nämä vuodet).
Kommentit (186)
Monella täällä menisi sormi suuhun jos maanantaina saisi 80€ ja viikko sillä pitäisi elää. Voi kokeilla jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Moni ei näytä ymmärtävän että ap puhi muistakin kuin pelkän ruuan ostamisesta.
No kun tuossa lukee nimenomaan ruoka, päivittäistavarat kuten vessapaperi ja hygienia kuten saippua. Näistä ainoastaan ruoka on itsellä sellainen, jota tarvii joka kuukausi ostaa edes. Ehkä dödöä menee kuukausittain, kun ovat niin pienissä pakkauksissa, mutta ostan usein niitäkin pari kolme kerrallaan. Eli tietenkin ne pitää laskennallisesti ottaa mukaan, mutta kuukausibudjetissa ei paljon tunnu verrattuna ruokaan. Jos kampaajakäynnit laskee, niin se tietenkin on iso kuluerä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olipas tyhmä kysymys, kun se ihminen tarvitsee muutakin vaatteita, kengät, pyyheliinoja.lakanoita
kahvinkeittimen,puhelimen, läppärin ym, ne katsos kuluu käytössä, ymmärrtkö
Kuluu käytössä joo, muttei kukaan osta edes kerran vuodessa uutta Moccamasteria, läppäriä - lakanat ja pyyheliinatkin kestävät sentään pari vuotta, myös puhelin. Vaatteita ja kenkiäkään ei tarvita joka kuukausi uusia. Ymmärrätkö??
Minulla on kestänyt lakanat ja pyyheliinat kymmeniä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Monella täällä menisi sormi suuhun jos maanantaina saisi 80€ ja viikko sillä pitäisi elää. Voi kokeilla jos haluaa.
Pärjäisin tuolla vaikka kuukauden enkä laihtuisi kiloakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olipas tyhmä kysymys, kun se ihminen tarvitsee muutakin vaatteita, kengät, pyyheliinoja.lakanoita
Kuluu käytössä joo, muttei kukaan osta edes kerran vuodessa uutta Moccamasteria, läppäriä - lakanat ja pyyheliinatkin kestävät sentään pari vuotta, myös puhelin. Vaatteita ja kenkiäkään ei tarvita joka kuukausi uusia. Ymmärrätkö??
Sellaista se on kun dementia eikä tarvitse välittää hygieniasta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisin tuolla vaikka kuukauden enkä laihtuisi kiloakaan.
Tietenkin sinä pärjäisit. Totuus voi olla toinen mutta tällä kyllä vaikka eurolla vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Tai on sellainen ettei hikoile kuin sika yöllä ja joudu vaihtamaan päivittäin lakanoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan että nämä jeesustelijat kauhistelevat ja voivottelevat että "voivoi miten voi muka mennä noin paljon kuussa kun itse pärjään vuoden 320€:lla", niin ois kiva jos he sen sijaan vaikka jaksaisivat vinkkejä miten sen tekevät.
Olen yksin asuva nelikymppinen ja mulla menee myös reilu 300€ kuussa ruokaan ja päivittäistavaroihin. Enkä osta karkkeja, limsoja tai muita palstalaisten mielestä turhia.
Moni säästäisi paljon jo niin, että söisi ihannepainonsa mukaisesti. Normaalipainon ylärajalla voi syöminen tulla kalliimmaksi. Tämä asia kannattaa ensin tarkistaa.
Mutta jos painaa jo muutenkin vain 54kg? Siitä on ikävä laihtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ei näytä ymmärtävän että ap puhi muistakin kuin pelkän ruuan ostamisesta.
No kun tuossa lukee nimenomaan ruoka, päivittäistavarat kuten vessapaperi ja hygienia kuten saippua. Näistä ainoastaan ruoka on itsellä sellainen, jota tarvii joka kuukausi ostaa edes. Ehkä dödöä menee kuukausittain, kun ovat niin pienissä pakkauksissa, mutta ostan usein niitäkin pari kolme kerrallaan. Eli tietenkin ne pitää laskennallisesti ottaa mukaan, mutta kuukausibudjetissa ei paljon tunnu verrattuna ruokaan. Jos kampaajakäynnit laskee, niin se tietenkin on iso kuluerä.
Et tarvi vessapaperia?
Nojoo. Joillekin sopii käsisuihku ja pyyhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan että nämä jeesustelijat kauhistelevat ja voivottelevat että "voivoi miten voi muka mennä noin paljon kuussa kun itse pärjään vuoden 320€:lla", niin ois kiva jos he sen sijaan vaikka jaksaisivat vinkkejä miten sen tekevät.
Olen yksin asuva nelikymppinen ja mulla menee myös reilu 300€ kuussa ruokaan ja päivittäistavaroihin. Enkä osta karkkeja, limsoja tai muita palstalaisten mielestä turhia.
Moni säästäisi paljon jo niin, että söisi ihannepainonsa mukaisesti. Normaalipainon ylärajalla voi syöminen tulla kalliimmaksi. Tämä asia kannattaa ensin tarkistaa.
Paljonko pituus on ja mikä on rasvaprosentti?
Eihän tuolla rahalla edes pidemmän päälle syö terveellisesti saati että vaatettaisi itsensä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Lyön vetoa että valtaosa ihmisistä ostaa uusia lakanoita vain siksi että on kiva saada uutta. Koskee myös vaatteita ja elektroniikkaa yms. Ihan varmasti pärjäisivät vanhoilla paljon pidempäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko pituus on ja mikä on rasvaprosentti?
Rasvaprossaa en tiedä mutta pituus on 167cm
Eihän tolla käy kuin pari kertaa kaupassa.
Riittää. Satanen ruokaan. 220e on törkeä määrä rahaa siihen muuhun. Itse tarvitsen suihkusaippuan tai palasaippuan, shampoon, dödön, siteitä/tamponeja, hammastahnan, hammasharjan, jonkun käsirasvan, huulirasvan, tiskiaineen, wcpönttöön aineen, pyykkipulveria. Pyykkipulverin ostan 8kg laatikossa ja se kestää monta vuotta, samoin fairyn ostan 5litran kanisterissa joka kestää niinikään useamman vuoden. Eli kuukausittain (osa riittää yli kuukauden) ostan noita muita tuotteita. Ei mene millään 220e vaan huomattavasti vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Tai on sellainen ettei hikoile kuin sika yöllä ja joudu vaihtamaan päivittäin lak
Jep, tapelkaa vaan keskenänne, sitähän tämä paskahallitus haluaa. Ihan sama onko viikkobudjetti 70 vai 7 euroa, nämä vie siitä kaikilta veronkorotuksina, sähkökartelleina, ruokakartelleina.
No rasvaprossan voi arvioida peilistäkin. Jos ei ole selluliittia niin pienellä rasvaprosentilla mennään.
Summat riippuvat hyvin paljon myös siitä MISTÄ ostetaan.
Veikkaan että tuolla budjetilla ap painaa samat 320 kiloa. Kilo lisää painoa per euro.