Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten 320 euroa kuukaudessa ei riitä yksinasuvan ruokaan, päivittäistavaroihin ja hygieniaan?

Vierailija
06.08.2024 |

Oma kuukausibudjetti ruokaan, päivittäistavaroihin (esim vessapaperi) ja hygieniatoutteisiin (esim saippua) on yhternsä 320 euroa eli 80 euroa per viikko, mutta joka viikko tuo 80 euroa loppuu aina kesken vaikka pyrkii elämään erittäin nuukasti ja säästeliäästi ilman että kuluttaa koskaan rahaa mihinkään ylimääräiseenkuten vaikkapa herkkuihin, alkoholiin, kahviloihin ja vaatteisiin (jos vaatteisiin tulee reikä niin ompelen paikan tai parsin sen, esim minun ei ole tarvinnut ostaa uusia sukkia 15 vuoteen kun parsimalla reikiä on pystynyt käyttämän samaa kolmea sukkaparia kaikki nämä vuodet).

Kommentit (186)

Vierailija
21/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne palstalle on kerääntynyt paljon näitä ihmettelijöitä, että miten voi mennä 300 euroa kuussa ruokaan, tai sitten samat ovat äänessä joka ketjussa jossa asiaa käsitellään. Tosielämässä en ole tavannut kuin yhden ihmisen joka kituutti satasella kuussa ja sekin oli jo vuosia sitten. Söi hyvin yksipuolista ravintoa. Asiahan olisi täysin fine, elleivät nämä ihmiset alkaisi syyllistämään niitä, joilla menee enemmän ja äimistelemään, että mitä ihmettä oikein ostat. Ei siihen 300 euroonkaan niin ihmeitä tarvi ostaa.

Vierailija
22/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei näytä ymmärtävän että ap puhi muistakin kuin pelkän ruuan ostamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne palstalle on kerääntynyt paljon näitä ihmettelijöitä, että miten voi mennä 300 euroa kuussa ruokaan, tai sitten samat ovat äänessä joka ketjussa jossa asiaa käsitellään. Tosielämässä en ole tavannut kuin yhden ihmisen joka kituutti satasella kuussa ja sekin oli jo vuosia sitten. Söi hyvin yksipuolista ravintoa. Asiahan olisi täysin fine, elleivät nämä ihmiset alkaisi syyllistämään niitä, joilla menee enemmän ja äimistelemään, että mitä ihmettä oikein ostat. Ei siihen 300 euroonkaan niin ihmeitä tarvi ostaa.

Itse tiedän lähinnä urheilijoita, jotka käyttävät ruokaan lähemmäs 300 kuussa. Joillakin menee alle 200. Siis henkilöitä, joiden kulutus on tavallista kuntoilijaa korkeampi.

Vierailija
24/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, kunhan ei ostele vaatteita eikä mitään muutakaan kallista. Makaa vain kotona. Kuluttaa perusaineenvaihdunnan verran.

Vierailija
25/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmillaan hiustenleikkaus nykyään viittäkymppiä hinnaltaan, pakko käydä lyhythiuksisena noin 7 vkon välein. Puhelinlaskut, nettilaskut, sähkölaskut, bussikortin lataaminen.

Joskus tarvii muutakin tarpeellisena hankkia kuin ruokaa ja saippuaa.

Vierailija
26/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten parsii nykysukkia... 

Mut hienoo kun sinä.olet noin pärjäävä, Purra vois palkita sinut itsenäisyyspäivänä mitalilla.

Vierailija
27/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni viime kuussa 230€ ruokaan, paperi + pesuaineet. En edes pihistellyt.

Vierailija
28/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan että nämä jeesustelijat kauhistelevat ja voivottelevat että "voivoi miten voi muka mennä noin paljon kuussa kun itse pärjään vuoden 320€:lla", niin ois kiva jos he sen sijaan vaikka jaksaisivat vinkkejä miten sen tekevät. 

Olen yksin asuva nelikymppinen ja mulla menee myös reilu 300€ kuussa ruokaan ja päivittäistavaroihin. Enkä osta karkkeja, limsoja tai muita palstalaisten mielestä turhia.

Vierailija
29/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Joku voi aina selitellä aina että näin ja noin. Ei ole totta. Osalla on erityistarpeita ja tuotteet kalliita.

Vierailija
30/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi riitä mihinkään. Mulla menee yksin ruokaan kuukaudessa enemmän kuin toi. Ton lisäksi pesuaineet, lääkkeet yms. Mun hiukset tarvitsee shampoon lisäksi myös hoitoainetta ja noi hiustenpesuaineet on tosi kalliita eikä halvat oo hyviä. Dödö on myös tosi kallista ja sitä käytetään päivittäin. Meidän yhteiskunnassa dödö on oikeastaan pakollinen, paha haju on nou nou. Tätä listaa vois jatkaa vaikka kuinka, on vaikka mitä pakollista mitä on ostettava jatkuvasti. Kodin siivoukseen tarvitsee kaikkia välineitä ja aineita myös. Äläkä unohda vessapaperia. Ei 320 e riitä mihinkään. 

Vierailija
31/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten parsii nykysukkia... 

Mut hienoo kun sinä.olet noin pärjäävä, Purra vois palkita sinut itsenäisyyspäivänä mitalilla.

Purra ei oo sellaisessa asemassa että voi jotain mitaleja jaella. Niitä jakaa presidentti.

Vierailija
32/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että nämä jeesustelijat kauhistelevat ja voivottelevat että "voivoi miten voi muka mennä noin paljon kuussa kun itse pärjään vuoden 320€:lla", niin ois kiva jos he sen sijaan vaikka jaksaisivat vinkkejä miten sen tekevät. 

Olen yksin asuva nelikymppinen ja mulla menee myös reilu 300€ kuussa ruokaan ja päivittäistavaroihin. Enkä osta karkkeja, limsoja tai muita palstalaisten mielestä turhia.

Moni säästäisi paljon jo niin, että söisi ihannepainonsa mukaisesti. Normaalipainon ylärajalla voi syöminen tulla kalliimmaksi. Tämä asia kannattaa ensin tarkistaa.

Vierailija
33/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni tuo 230 ja minulla on keliakia. Pyrin ostamaan edullista satokausien mukaan. Teen 99% ruuasta itse, puurot keitot jne. Hukkaa ei tule oikeastaa ollenkaan. 

Vierailija
34/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai jospa vastaavasti nämä joilla menee useampi satanen viikossa "välttämättömiin" hankintoihin alkaisivat valaisemaan mitä oikein ostavat?

Vierailija
35/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä riittää. Meillä riittää 600e/kk ruokaan ja kaikkiin taloustarvikkeisiin.

2 aikuista yksi 7-vuotias lapsi.

Vierailija
36/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nakkikeitto 3 kertaa kuussa edukasta ja ravitsevaa 3,5 eurolla 4 päivää ja 12 päivää on jo kuukaudesta lusittu ruoan puolesta.

Nakkikeitto ravitsevaa?? Nakissa ei ole mitään ravitsevaa.

Vierailija
37/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä leipä, margariini ja vessapaperi pois niin laskun summa tippuu huomattavasti.

Jätä tupakka ja oluet pois, niin kyllä pärjää.

Vierailija
38/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä riittää vaikka tupakoin ja alkoholikin välillä maistuu. Valmistan ruoat itse, en herkuttele, tilaile pizzoja yms.

M32

Vierailija
39/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nakkikeitto 3 kertaa kuussa edukasta ja ravitsevaa 3,5 eurolla 4 päivää ja 12 päivää on jo kuukaudesta lusittu ruoan puolesta.

Nakkikeitto ravitsevaa?? Nakissa ei ole mitään ravitsevaa.

No onhan nakeissakin ravintoaineita. Tietysti myös sellaista minkä takia niitä ei saisi liikaa syödä.

Vierailija
40/186 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän, älä osta kallista, herkkuja ja erikoisruokia. 320 on jo melko iso kun suurin osa pärjää alle 100 eron budjetilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan