Kaverilla pakkomielle ottaa minusta valokuvia
vaikka tietää että inhoan niitä. Ottaa sitten kuvia salaa ja näyttää niitä jälkeenpäin, kuvia epäedullisista kuvakulmista, suu auki, silmät kiinni, ei yhtään häkivaa kuvaa edes.
Mikähän tässä on takana? Miten ottaisitte puheeksi?
Kommentit (31)
Mulla kans tällainen ystävä! Nimenomaan huonoja otoksia haluaa ottaa ja niitä sitten naureskellen näyttelee? Toisaalta ihan sama, mutta toisaalta todella erikoista. Siihen pistin rajan kun saunareissulla otti minusta alasti kuvia, muka hauskaa hahhaa. Pakotin poistamaan nämä kuvat, mikä tuntui vähän vaikealta ja oli ikävä 'rähjätä' sellaisesta asiasta kesken porukan saunareissun. Ystäväni vaikutti pettyneeltä kun joutui kuvia poistamaan. Jälkikäteen olen miettinyt, että olisi pitänyt tutkia hänen puhelin, poistiko kuvat myös roskakorista.. mitä ihmettä ihminen sellaisilla kuvilla tekee? Molemmat ollaan naisia ja molemmat miehen kanssa parisuhteessa, jos sillä jotain väliä?
Mun yksi kaveri ottaa ja julkaisee vähintään wa-ryhmässä kuvia, joissa tosiaan olen epäedullisimmillani. En tiedä, eikö hän vain ymmärrä vai onko ilkeyttä. Huonoja vaihtoehtoja molemmat.
Älkää ikinä antako otta eikä kodistakaan, se on vaarallista. Kuvat voivat levitä minne vaan
Meidän perheeseen kuuluu vaimon puolelta aikuiset bonuslapset. Julkaisevat jatkuvalla syötöllä sosiaaliseen mediaan juttua. Olen maininnut, etten halua julkaisuissa näkyä, enkä halua autojen rokkareiden näkyvän/kesämökkimme sijainnin yms. Ei vaikutusta..kaikki jaetaan joka puolelle.
Jos minusta ottaa joku salakuvan lentää se känny aika kauas sama jos kotona kotia alettais kuvat ilman lupia lentäis ne ihmiset kaaressa ulos lopullisesti.
Salakuvien ottaminen yksityishenkilöstä on rikos. Samoin kodin piirissä salakuvaaminen. Tämän voi sano ihan rauhallisesti. Ja jos ei sana kuulu niin jututtakoon poliisi. Vaikka olisi lapsikin.
On käynyt monesti mielessä, että heitän ulos nämä somettajat. Säälittää vaan vaimo, kun lapsensa ovat vähän jälkeenjääneitä tässä asiassa. Kaikki pitää jakaa ja ei ymmärretä puhetta. No ehkä jo tänä kesänä laitetaan selkeät säännöt tähänkin.
Vierailija kirjoitti:
'Jos minusta ottaa joku salakuvan lentää se känny aika kauas sama jos kotona kotia alettais kuvat ilman lupia lentäis ne ihmiset kaaressa ulos lopullisesti.'
Sama ajatus. 👋
Ekana tulisi mieleen, että vertailee itseään noihin susta otettuihin kuviin, ja saa jotain tyydytystä huomatessaan olevansa paremman näköinen. En tietenkään tiedä miltä näytätte, mutta epäedullinen kuva melkein kenestä tahansa vs. poseerauskuva itsestä.
Vierailija kirjoitti:
Itse tapailin yhtä tyyppiä aikoinaan, joka oli samanlainen. Jatkuvasti oli ottamassa salakuvia. Sairastahan tuo on.
Se on rikos... jos on todisteet, niin siitä voi tehdä jutun.
Vierailija kirjoitti:
Salakuvien ottaminen yksityishenkilöstä on rikos. Samoin kodin piirissä salakuvaaminen. Tämän voi sano ihan rauhallisesti. Ja jos ei sana kuulu niin jututtakoon poliisi. Vaikka olisi lapsikin.
Kuvien ottaminen yksityishenkilöstä julkisella paikalla ei ole rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvien ottaminen yksityishenkilöstä julkisella paikalla ei ole rikos.
Yhtä henkilöä kuvatessa on oltava lupa, vasta 3 henkilöä antaa luvan ottaa kuvan, eikä sittenkään saa noin vaan julkaista, jos henkilöt näyttäytyvät mielestään huonossa valossa ja yhteydessä.
Mä sanoin ettei musta saa ottaa kuvia. Todella huono kuvaaja ja satasen kännykkä. Lähettää mulle videoita ja ne on yhtä sekamelskaa kun kamera on niin huono.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans tällainen ystävä! Nimenomaan huonoja otoksia haluaa ottaa ja niitä sitten naureskellen näyttelee? Toisaalta ihan sama, mutta toisaalta todella erikoista. Siihen pistin rajan kun saunareissulla otti minusta alasti kuvia, muka hauskaa hahhaa. Pakotin poistamaan nämä kuvat, mikä tuntui vähän vaikealta ja oli ikävä 'rähjätä' sellaisesta asiasta kesken porukan saunareissun. Ystäväni vaikutti pettyneeltä kun joutui kuvia poistamaan. Jälkikäteen olen miettinyt, että olisi pitänyt tutkia hänen puhelin, poistiko kuvat myös roskakorista.. mitä ihmettä ihminen sellaisilla kuvilla tekee? Molemmat ollaan naisia ja molemmat miehen kanssa parisuhteessa, jos sillä jotain väliä?
Vaikka kuvat poistaa, niin sopivalla ohjelmalla ne on helppo palauttaa.
En tiedä poistaako nykykännykät kuvat lopullisesti.
Onko tuossa jotain samaa kuin ennen kamerapuhelimia kaverini kehui vaatteita jotka näyttivät säkeiltä ja tynnyreiltä päälläni? Vaihtoehtoisesti mollasi niitä vaatteita joissa näytin hyvältä🤔
Tulkitsin tuon silloin kateudeksi ja ilkeydeksi sekä huonoksi itsetunnoksi, ja näin tulkitsen aloittajankin kaverin käytöksen.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä keskustelussa juuri puhuttiin, että kyse voi olla kateudesta, jos toinen ottaa toisesta kokoajan epäedustavia kuvia.
He eivät yksinkertaisesti ymmärrä. Älä turhaan ota itseesi tai pahastu siitä, jos toinen on epätietoinen meillä kaikilla on omat sokeat pisteemme. Usein kyse on vain reaktion hakemisesta, aivan kuten lapset saattavat tökkiä saadakseen huomion.
Tilannetta voi parantaa parhaiten käymällä asiasta *avoin ja rauhallinen keskustelu*, ilman suuttumista, syyttelyä tai ärsyyntymistä, sillä juuri nuo reaktiot helposti vahvistavat kyseiistä käyttäytymistä. Toisin sanoen: mitä tyynempi, rakentavampi ja avoimempi lähestymistapa, sitä todennäköisemmin syntyy aitoa ymmärrystä.
Itse tapailin yhtä tyyppiä aikoinaan, joka oli samanlainen. Jatkuvasti oli ottamassa salakuvia. Sairastahan tuo on.