Taitelilijamies hot or not?
Mulle se on not.
Olen itse taiteilija, yksi perheessä riittää. Useimmat taiteilijamiehet ovat hieman naismaisia omaan makuuni, tarkoitan siis henkisesti. Monimutkaisia, ailahtelevia, monimutkaisia ja lisäksi poliittisesti useimmiten vasemmalla.
Taiteen tekemiseen tarvitaan herkkyyttä, monivivahteisuutta ja älyä, jotka sinänsä ovat miellyttäviä ominaisuuksia ihmisessä, mutta oma miesmakuni on äärimmäisen maskuliininen: suoraviivainen äly ja huumori, tasapainoisuus ja turvallisuus.
Mikään taitelijamiehessä ei vain ole vedonnut - ja olen tuntenut aika paljon näitä elämäni aikana, koska olen alalla.
Kommentit (165)
Ja taitelijoiksi lasken myös esimerkiksi arkkitehdit, kaikki luovat ammatit. Ap
Juhani Palmu oli ainakin usein ihan super hot 🔥🔥🔥
Se riippuu täysin miehestä. Mies on hot kun se on, oli sitten taiteilija tai ei. Kaikki miehet kun eivät vain ole samanlaisia muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt vain mutta arkkitehti ei ole taiteilija eikä varsinaisesti edes luova ammatti. Ymmärryksesi on puutteellista.
Kyllä miehen pitää olla upseeri, insinööri tai DI.
Taiteilijat on outoja ja loogisuusrationaalisuus puuttuu.
Itse ottaisin mielelläni taiteilijamiehen, kun itsekin olen taideammatissa (ei kuvataide). Eli hot. En itse allekirjoita sitä, että taiteilijamiehet olisivat jotenkin vaikeita, ja itse haluaisinkin miehen, joka on vasemmalle kallellaan. Oikeistolaisten kanssa en ikinä lähtisi suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen siivooja ja teen päivittäin luovaa työtä. Olenko minä taiteilija?
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että ette ymmärrä mitä tarkoittaa olla taiteilija, mitä on luovuus ja ymmärrätte muutenkin eri tavalla asioita koska olette erilaisia ja suhtautumisenne loistaa läpi teksteistänne.
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu täysin miehestä. Mies on hot kun se on, oli sitten taiteilija tai ei. Kaikki miehet kun eivät vain ole samanlaisia muutenkaan.
Totta, aina mahtuu poikkeuksia joukkoon. Ihan eka poikaystäväni teininä oli rock-tähti eikä hän ollut lainkaan naismainen. Mutta hänellä olikin rehti duunariammatti ja lopetti rokkijutut omasta tahdostaan (tai en tiedä palasiko joskus niihin, kun ulkomaille muutti jo nuorena). Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoustyö ei ole luovaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt vain mutta arkkitehti ei ole taiteilija eikä varsinaisesti edes luova ammatti. Ymmärryksesi on puutteellista.
Tunnen aika paljon arkkitehtejä ja tiedän aika tarkkaan millainen ala se on. Bisnestä, mutta taiteilijaluonteisia miehiä silti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, hyvin harva arkkitehti saa olla luova. Hänellä on tontti, hänellä on asemakaava ja hänellä on pykälät. Niiden mukaan pitää saada talo aikaan. Ehkä, jos kaava sallii, saa valita parvekkeen kaiteen värin (kunhan se on vihreä).
Vierailija kirjoitti:
Tämä lienee sarkasmia. Eivät taitelijat välttämättä outoja ole eikä heiltä puutu mitään, älyä tai rationaalisuutta - kyse on eläytymiskyvystä, herkkyydestä ja periaatteessa hyvistä asioista, mutta ne eivät vain vetoa juuri minuun. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen aika paljon arkkitehtejä ja tiedän aika tarkkaan millainen ala se on. Bisnestä, mutta taiteilijaluonteisia miehiä silti. Ap
Luonne on eri asia, ihmisessä saattaa asua taiteilijahenkisyyttä ja hän saattaa olla luovakin ihminen mutta se ammatti on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Itse ottaisin mielelläni taiteilijamiehen, kun itsekin olen taideammatissa (ei kuvataide). Eli hot. En itse allekirjoita sitä, että taiteilijamiehet olisivat jotenkin vaikeita, ja itse haluaisinkin miehen, joka on vasemmalle kallellaan. Oikeistolaisten kanssa en ikinä lähtisi suhteeseen.
Luulen, että taiteilijamiehet ovat aika haluttuja eli olen itse poikkeus. Heillä on paljon avuja, he ymmärtävät yleensä hyvin naisten ajattelua jne. Ap
Mikä taitelilija? Mikä taitelija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, hyvin harva arkkitehti saa olla luova. Hänellä on tontti, hänellä on asemakaava ja hänellä on pykälät. Niiden mukaan pitää saada talo aikaan. Ehkä, jos kaava sallii, saa valita parvekkeen kaiteen värin (kunhan se on vihreä).
Työhön kuuluu osana kyllä luovuus mutta olet oikeassa, työssä ei ole aina sitä joustavuutta. Siltikään pelkkä arkkitehdin työ ei ole varsinaisesti luova ammatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai itse tiedät sen parhaiten? En minä ole mikään taidetoimikunta :) Monet taiteilijat tekevät toista työtä, minullakin on useampi ammatti, koska taiteella ei elä kovin leveästi. Ap
Mun ensimmäinen poikaystävä oli taidekoulussa. Keskeytti sen, kun alkoi seurustelemaan kanssani. Kyllä hän oli taiteilijaluonne ja "klassinen stereotypia" tai se vitsi, ettei ole jalat maassa. Hänellä ei ollut jalat maassa, ei mitään tolkkua eikä realismia. Suhde kaatui siihen. Oikeastaan meitä oli kaksi taiteilijaa.