Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3krt viikossa salilla, kalorit pakkasella ja 16:8 pätkäpaasto, mutta rasvan määrä ei vähene

Vierailija
24.07.2024 |

Aloittaja on (M)173cm/70kg mitoiltaan. Olen pudottanut yhteensä 35kg painoa, josta viimeisimmät 10kg lähti myös helposti. Kuntosalilla olen käynyt viimeiset 4kk, jonka aikana lihasmassaa on vähän ehtinyt jo tulla.

Kyse on lähinnä siitä, että miltä tuo kilomäärä näyttää. Kävin 75kg Inbody mittauksessa ja silloin rasvaprosentti 27%. Nykyistä en tiedä, mutta selkeästi on rasvaa vieläkin. Kokeillen myös pätkäpaastoa, vaikka kaloreista se laihtuminen on silti kiinni.

Lihasten ja voimatasojen kasvaminen motivoi, mutta tuo rasva häiritsee paljon. Ei se itsesään tuosta häviä ellei laihduta. Ylläpitokaloreilla tapahtuvaa kiinteytymistä ei koskaan tule tapahtumaan kohdallani. Puntari on huono mittausväline, eli mittanauha ja peili toimii paremmin tässä tilanteessa.

Olen 100%, että olen 1800kcal  syömisillä pakkasella, kun en lihonnut 2200kcal ylläpitokaloreilla (ennen kuntosalia/).

Laskenko kaloreita entisestään, vai onko tämä äärimmäisen hidas prosessi tuon lihasmassan kasvamisen takia?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorimäärä on vielä iso 70 kg painoiselle rasvan polttoon. Minä olen saman pituinen ja painan 95 kg . rasva% oli 20 kun aloitin dieetin ja minulla on nyt 1800 kalorit. Aloitin 2800 kaloreilla.

Vierailija
2/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään paastoa lihastreenin kanssa,sopiva proteiinipitoinen dieetti toimii.Rasvaprosenttiin vaikuttaa geenitkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikaa kaloreita mutta alapa mittaamaan ympärysmittoja ja unohda puntari

Vierailija
4/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele. Aja fillarilla. Nämä sen punttitreenin lisäksi. Hyötyliikuntana, siirtymisessä a:sta b:hen. Jos mahdollista. 

Vierailija
5/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää proteiinia? 

Vierailija
6/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävele. Aja fillarilla. Nämä sen punttitreenin lisäksi. Hyötyliikuntana, siirtymisessä a:sta b:hen. Jos mahdollista. 

... Äläkä revi urheiluvaatteitasi sen rasvan kanssa. Olet hyvä rasvoinesikin. I mean it. 

Vierailija
7/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa räätälöidä siellä salilla asiantuntijan kanssa treenit ja ruokavaliot. Ei mitään paastoja.

Vierailija
8/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotapa siis päivittäiset kilokalorit 1600:een, mutta pidät proteiinit riittävän ylhäällä.

Vierailija
9/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei pätkäpaasto toiminut kovinkaan hyvin. Mulla toimii paremmin 4-5 pientä ateriaa per päivä, siten että ollaan joku 500kcal miinuksella, ja proteiinia n. 1,6 g/painokilo. Ja aktiivista salitreeniä tietenkin.

Teen kyllä joskus semmosia 36-48 tunnin paastoja, mutta harvoin. Ehkä kerran kuukaudessa. 

Vierailija
10/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää ruokavalioon suolistobakteereita monipuolistavia ruokia.

Mitä kasviksia olet tänään syönyt?

Vierailija
11/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keto. Lopeta kikkailut. 

Vierailija
12/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei paljon kannata,lihaskehitys ilman noita häiriöitä polttaa parhaiten rasvaa jos dieetti on oikea.

Vierailija
13/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko siis laihduttaa vai kasvattaa lihasta? Natuna se ei onnistu yhtäaikaa keltään.

Vierailija
14/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään paastoa lihastreenin kanssa,sopiva proteiinipitoinen dieetti toimii.Rasvaprosenttiin vaikuttaa geenitkin.

Huonot geenit on. Kummatkin vanhemmat, ja suku ylipäätään erittäin keskivartalolihavia.

Ap

Vierailija
15/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko siis laihduttaa vai kasvattaa lihasta? Natuna se ei onnistu yhtäaikaa keltään.

Näin alkuvaiheessa kummatkin mahdollisia. Priorisoin laihtumista kuitenkin enemmän. 

Ap

Vierailija
16/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkohan ollut liian pitkään dieetillä ja keho ei nyt halua enää luovuttaa rasvaa?

Aika iso painonpudotus.

Mitä jos olisit vaan ylläpidolla jonkun viikon tai välillä ehkä jopa plussakaloreilla?

Vierailija
17/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää proteiinia? 

Sitä tulee jo vähintää 100g päivässä.

Ap

Vierailija
18/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootkohan ollut liian pitkään dieetillä ja keho ei nyt halua enää luovuttaa rasvaa?

Aika iso painonpudotus.

Mitä jos olisit vaan ylläpidolla jonkun viikon tai välillä ehkä jopa plussakaloreilla?

Ei ole iso painonpudotus, kun se jakautuu yhteensä kahdelle vuodelle. Plussakaloreille en mielellään menisi koska silloin tulisi vain lisää rasvaa.

Tokihan on jossain vaiheessa olisi pakkokin syödä enemmän, jos haluaisi enemmän lihasta.

Ap

Vierailija
19/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toiminut pätkäpaasto (+keto) erittäin hyvin salitreenin kanssa, ihmettelen tuota kommenttia ettei sopisi. Itse jaksan hyvin treenata pitkän paaston lopuksi ja etenkin miehillä se ihan tutkitusti nostaa tuloksia hetkellisesti muutenkin. Keskivartalolihavuus kielii insuliiniresistenssistä, ja valitettavasti silloin rasva on hyvin sitkeässä. 

Vierailija
20/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö kituuttaa kalorit jopa alle 1500?

Ap