Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taitelilijamies hot or not?

Vierailija
05.08.2024 |

Mulle se on not.

Olen itse taiteilija, yksi perheessä riittää. Useimmat taiteilijamiehet ovat hieman naismaisia omaan makuuni, tarkoitan siis henkisesti. Monimutkaisia, ailahtelevia, monimutkaisia ja lisäksi poliittisesti useimmiten vasemmalla.

Taiteen tekemiseen tarvitaan herkkyyttä, monivivahteisuutta ja älyä, jotka sinänsä ovat miellyttäviä ominaisuuksia ihmisessä, mutta oma miesmakuni on äärimmäisen maskuliininen: suoraviivainen äly ja huumori, tasapainoisuus ja turvallisuus. 

Mikään taitelijamiehessä ei vain ole vedonnut - ja olen tuntenut aika paljon näitä elämäni aikana, koska olen alalla. 

Kommentit (165)

Vierailija
41/165 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taitelijoiksi lasken myös esimerkiksi arkkitehdit, kaikki luovat ammatit. Ap

Mä olen siivooja ja teen päivittäin luovaa työtä. Olenko minä taiteilija?

Siivoustyö ei ole luovaa työtä.

Onhan, mä luon puhtautta ympärilleni.

Vierailija
42/165 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ottaisin mielelläni taiteilijamiehen, kun itsekin olen taideammatissa (ei kuvataide). Eli hot. En itse allekirjoita sitä, että taiteilijamiehet olisivat jotenkin vaikeita, ja itse haluaisinkin miehen, joka on vasemmalle kallellaan. Oikeistolaisten kanssa en ikinä lähtisi suhteeseen.

Luulen, että taiteilijamiehet ovat aika haluttuja eli olen itse poikkeus. Heillä on paljon avuja, he ymmärtävät yleensä hyvin naisten ajattelua jne. Ap

Mitä on "naisen ajattelu"? Luulisi jokaisen naisen olevan yksilö omine ajatteluineen, eikä mikään kollektiivinen parviäly, jota taiteilijamies ymmärtää 

Naisten ajattelu on tunnekeskeisempää kuin miehen johtuen jo hormoneista. Transnaiset ovat puhuneet tästä eli aloittaessaan hormonit, heidän t

Kuinkahan paljon asiaan vaikuttaa se, että heille hormonit ovat "keinotekoisia"? Mietin vain, kun esim. synnytyksessä synteettinen oksitosiini vaikuttaa voimakkaammin kuin luontaisesti erittyvä. Olen kyllä myös kuullut transnaisilta tuon saman - toisaalta sitten itselleni se kuulostaa kovin vieraalta, koska en ole missään iässä itse ollut itkuherkkä enkä koe, että oikeastaan mikään on vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/165 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et tiedä taiteilijoista mitään.

Arkkitehdit tekevät esim. kaavoitusta, piirtelevät liikenneympyröitä jne., suunnittelevat sairaaloita. On taiteellista.

No monet heistä on lahjakkaita taiteilijoita, jotka kouluttautuu arkkitehdiksi, jotta saa elätettyä itsensä. Kaikki taiteilijat ei ole taiteilijoita päätoimisesti työkseen. Joillekin se on vaan sivutyö tai ei tee rahasta. Jotkut pääsee esille vasta kuolemansa jälkeen kuten Kalervo Palsa. Kaikki koulutetut taiteilijat ei hekään työskentele taiteilijoina. 

Ihan tavallisia lukiolaisia ne on mennessään arkkitehtuuria opiskelemaan. Pitää osata jonkin verran luonnontieteitä ja kynä pysyä kädessä keskimääräistä paremmin. Ai mistä tiedän?

Vierailija
44/165 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vain mutta arkkitehti ei ole taiteilija eikä varsinaisesti edes luova ammatti. Ymmärryksesi on puutteellista.

Tunnen aika paljon arkkitehtejä ja tiedän aika tarkkaan millainen ala se on. Bisnestä, mutta taiteilijaluonteisia miehiä silti. Ap

Luonne on eri asia, ihmisessä saattaa asua taiteilijahenkisyyttä ja hän saattaa olla luovakin ihminen mutta se ammatti on eri asia.

Kaikissa on luovuutta, mutta taiteellisiin ammatteihin hakeutuvilla on myös lahjakkuutta luovuuden toteuttamisessa. Esimerkiksi arkkitehdillä pitää olla aika

Höpö höpö. Taidot periytyvät siinä missä tavatkin

Vierailija
45/165 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Not, tosin olen tuntenut vain yhden. Piti kulisseja yllä, suurmenestys oli ihan kohta aina tulossa, liioitteli kaikkia saavutuksia, herkkähipiäinen palautteen suhteen, penninvenyttäjä, ja muunneltu totuuskin oli välillä mukana kuvioissa silloin, kun se edisti hänen taidettaan. 

Vierailija
46/165 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän näitä taiteilijoita ole laidasta laitaan. Osa hirveitä pukkeja sovinistiläppineen. 

Itseäni viehättää tietty feminiinisyys miehessä. Herkkä luonne ei luo turvattomuutta vaan päin vastoin. Herkkä pyrkii yleensä ymmärtämään ja tukemaan toista. Rakastelu herkän kanssa on ihan omaa luokkaansa. 

Pitkät hiukset tekevät myös miehestä kuuman.

Eli otan herkän runopojan sali-Maken sijaan. 

Vierailija
47/165 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et tiedä taiteilijoista mitään.

Arkkitehdit tekevät esim. kaavoitusta, piirtelevät liikenneympyröitä jne., suunnittelevat sairaaloita. On taiteellista.

No monet heistä on lahjakkaita taiteilijoita, jotka kouluttautuu arkkitehdiksi, jotta saa elätettyä itsensä. Kaikki taiteilijat ei ole taiteilijoita päätoimisesti työkseen. Joillekin se on vaan sivutyö tai ei tee rahasta. Jotkut pääsee esille vasta kuolemansa jälkeen kuten Kalervo Palsa. Kaikki koulutetut taiteilijat ei hekään työskentele taiteilijoina. 

Ihan tavallisia lukiolaisia ne on mennessään arkkitehtuuria opiskelemaan. Pitää osata jonkin verran luonnontieteitä ja kynä pysyä

He eivät ole tavallisia lukiolaisia, vaan taiteilijoita ja heillä on Naisen Sielu.

Vierailija
48/165 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Not, tosin olen tuntenut vain yhden. Piti kulisseja yllä, suurmenestys oli ihan kohta aina tulossa, liioitteli kaikkia saavutuksia, herkkähipiäinen palautteen suhteen, penninvenyttäjä, ja muunneltu totuuskin oli välillä mukana kuvioissa silloin, kun se edisti hänen taidettaan. 

Silloin kun seurustelin taiteilijoiden kanssa, yksi niistä oli siihen aikaan piireissä ns. paikallinen julkkis, nykyään nobody. Yksi seurusteluaikana oli tuntematon, mutta nykyään tunnettu ammattilainen ulkomailla ja asuukin ulkomailla. Yhdestä en tiedä minne joutui, mut on varmaan tehnyt itsarin tai vetänyt yliannostuksen jo nuorena, niin veikkaisin. 

Vierailija
49/165 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ottaisin mielelläni taiteilijamiehen, kun itsekin olen taideammatissa (ei kuvataide). Eli hot. En itse allekirjoita sitä, että taiteilijamiehet olisivat jotenkin vaikeita, ja itse haluaisinkin miehen, joka on vasemmalle kallellaan. Oikeistolaisten kanssa en ikinä lähtisi suhteeseen.

Luulen, että taiteilijamiehet ovat aika haluttuja eli olen itse poikkeus. Heillä on paljon avuja, he ymmärtävät yleensä hyvin naisten ajattelua jne. Ap

Mitä on "naisen ajattelu"? Luulisi jokaisen naisen olevan yksilö omine ajatteluineen, eikä mikään kollektiivinen parviäly, jota taiteilijamies ymmärtää 

Naisten ajattelu on tunnekeskeisempää kuin miehen johtuen jo hormoneista. Transnaiset ovat pu

Ei todellakaan vaikuta vahvemmin kuin luonnollinen. Lääketeollinen synnytys on vaan niin vihamielinen ja vaarallinen tapahtuma, ettei sen yhteydessä oksitosiinia ole nimeksikään. Luonnollisissao olosuhteissa keho hoitaa kaikki tarvittavat hormonit

Steroidit, mistä puhut, ovat huumeita. Aivan törkeää hyväuskoisten mutilointia

Vierailija
50/165 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vain mutta arkkitehti ei ole taiteilija eikä varsinaisesti edes luova ammatti. Ymmärryksesi on puutteellista.

Jep, hyvin harva arkkitehti saa olla luova. Hänellä on tontti, hänellä on asemakaava ja hänellä on pykälät. Niiden mukaan pitää saada talo aikaan. Ehkä, jos kaava sallii, saa valita parvekkeen kaiteen värin (kunhan se on vihreä).

Työhön kuuluu osana kyllä luovuus mutta olet oikeassa, työssä ei ole aina sitä joustavuutta. Siltikään pelkkä arkkitehdin työ ei ole varsinaisesti luova ammatti.

Minusta on ammattitaiteilijana hassua, kun luovuus ja taiteilijan ammatti käsitetään haahuiluna ja tunnekeskeisenä hömpötyksenä, jonka jokin "asemakaavaan" pitäytyminen mitätöisi. Jokainen ammattitaiteilija joutuu ajattelemaan myös bisnestä, minkä lisäksi jokaisessa taiteenalassa on omat lainalaisuutensa ja tiedollinen ydin, joka on hallittava. 

Aloituksessa ei muutenkaan käsitellä sitä mitä taiteen tekeminen on, vaan millaisia ihmiset alalla yleensä ovat. Ap

Vierailija
51/165 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän näitä taiteilijoita ole laidasta laitaan. Osa hirveitä pukkeja sovinistiläppineen. 

Itseäni viehättää tietty feminiinisyys miehessä. Herkkä luonne ei luo turvattomuutta vaan päin vastoin. Herkkä pyrkii yleensä ymmärtämään ja tukemaan toista. Rakastelu herkän kanssa on ihan omaa luokkaansa. 

Pitkät hiukset tekevät myös miehestä kuuman.

Eli otan herkän runopojan sali-Maken sijaan. 

Sali-make ei kyllä mulle kelpaa todellakaan :)  Mutta ei runopoikakaan. Hyvähän se on, että erilaisille miestyypeille on ottajansa. Kuten jo sanoin, mielestäni taiteilijaluonteinen mies on yleensä naisten keskuudessa suosittu. Ikävä kyllä he ovat tunteneet minuun vetoa aika usein, kun en voi vastakaikua antaa, vaikka ovatkin ihmisinä miellyttäviä.

Toki taiteilijantyyppisiä miehiä on muidenkin ammattien harjoittajissa. Taiteilijoissa heitä vain on eniten (paitsi poikkeukset, tietenkin on aina kaikkeen myös poikkeukset). Ap

Vierailija
52/165 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan taiteilijat, miehet ja naiset, ovat ylimielisiä oman navan tuijottajia. Joku saattaisi jopa sanoa narsisteja.

Joten not.

Vierailija
53/165 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä hot, kaikesta huolimatta. 

Oma mieheni on DI, ja insinöörikin, hyvin maanläheinen ja siinäkin on puolensa. 

Kyllä taiteilijat on yleensä enempi hot kuin insinöörit, mutta arjessa insinöörini on rakas, turvallinen ja upea. Vakaat tulot, käytännönläheisyys, ahkeruus, selkeys hänen plussiaan. Silti joku taiteilijatyyppi voi olla lumoavampi kuin mun mies. 

Vierailija
54/165 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä lista naisellisista (pitkätukkaisista) erään alan miestaitelijoista: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_heavy_metal_guitarists .

En pidä pitkähiuksisista miehistä, tuolla minun ekalla poikaystävällänikin oli lyhyt keesi. Pidän kaljuista ja hyvin lyhythiuksisista miehistä enkä ole ikinä tuntenut vetoa rokkareihin. Siihen antipatiaan liittyy jo muutakin kuin taiteellisuutta. Rock-ala ei ole kovin hot, tiedän sen itse alalla vähän aikaa olleena. Ap

Vierailija
55/165 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluun, flirttiin, sinkkuna miksei pussailuun/halailuunkin, seikkailuun (en tarkoita seksiä), viinittelyyn jne. tosi jees!

Perheen perustamiseen, pitkään parisuhteeseen jne. näähh.. tuskin. Ellei ole poikkeustapaus.

Vierailija
56/165 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä lista naisellisista (pitkätukkaisista) erään alan miestaitelijoista: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_heavy_metal_guitarists .

En pidä pitkähiuksisista miehistä, tuolla minun ekalla poikaystävällänikin oli lyhyt keesi. Pidän kaljuista ja hyvin lyhythiuksisista miehistä enkä ole ikinä tuntenut vetoa rokkareihin. Siihen antipatiaan liittyy jo muutakin kuin taiteellisuutta. Rock-ala ei ole kovin hot, tiedän sen itse alalla vähän aikaa olleena. Ap

Tässä vielä eräs todella naisellinen miestaiteilija: https://en.wikipedia.org/wiki/James_Hetfield . Kyllä alkaa jöpöttää, kun tuota katsoo, onhan silläkin vispattavana keppi kädessään.

Vierailija
57/165 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dumari on kuuma kundi. Tuomari Nurmio. Viisas mies.

Vierailija
58/165 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vielä eräs todella naisellinen miestaiteilija: https://en.wikipedia.org/wiki/James_Hetfield . Kyllä alkaa jöpöttää, kun tuota katsoo, onhan silläkin vispattavana keppi kädessään.

Niin, hevihän on miesten keskuudessa tosi suosittua. Ehkä jöpötyksellä on osuutta asiaan. Ap

Vierailija
59/165 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskusteluun, flirttiin, sinkkuna miksei pussailuun/halailuunkin, seikkailuun (en tarkoita seksiä), viinittelyyn jne. tosi jees!

Perheen perustamiseen, pitkään parisuhteeseen jne. näähh.. tuskin. Ellei ole poikkeustapaus.

Tämä. 

T. Kuvataiteilija nainen 

Vierailija
60/165 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"He eivät ole tavallisia lukiolaisia, vaan taiteilijoita ja heillä on Naisen Sielu."

Oletko sinä itse arkkitehti vai miksi tämä nyt menee tunteisiin? Ei miesarkkitehdeillä ole naisen sielua, mies ei milloinkaan ole nainen, ei transnainenkaan, vaikka hän naiseutta yrittäisikin simuloida.

On tietysti aika härskiä sanoa, että monimutkainen ja tunnekeskeinen ajattelu olisi vain naistyyppinen ominaisuus, joten korjaan sitä vähän: se on sitä minulle. Ne joiden isä on tuon tyyppinen eivät varmastikaan koe sitä naistyyppisenä, mutta oma isäni oli hyvin asiakeskeinen, suoraviivainen ja simppeli, minkä olen aina kokenut valtavan suurena apuna joka asiaan. Hänen mielipiteensä johonkin ongelmaan on about kolme sanaa, jotka osuvat suoraan ytimeen. Ja samanlainen on omakin mieheni. En kaipaa toista monimutkaista ajattelijaa itseni lisäksi. Ap