Pitkä parisuhde päättyi viestillä yksipuolisesti eikä kumppani anna hakea tavaroita pois luotaan.
Ovea ei avaa eikä vastaa yhteydenottopyyntöihin.
Mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään kuitteja tarvita, kenellä niitä joka tavarasta muutenkaan olisi säilytettynä. Tee lista tavaroistasi, lähetä se viestillä exälle, ja sano, että jos ei suosiolla niitä anna, niin olet sitten yhteydessä poliisiin.
Vähän heikko tilanne kun hän on laittanut estot ja määrännyt yhden ainoan tavan jolla "saan" yhteyttä ottaa ja siihenkin on tarkka sanamuoto jota saan käyttää.
Eli käytännössä hän ei aio antaa mun tavaroita takaisin.
-ap
No mikä se tapa on?
"Saan" käyttää tiettyä sähköpostia ja yhtä hänen määrittelemää lausetta.
Kun olen niin tehnyt, hän ei vastaa.
-ap
Miksi sun pitäisi olla häneen missään yhteydessä? Ihan sairasta settiä. Nyt on paras, että unohdat koko asian ja ne sun tavarat menee oppirahana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään kuitteja tarvita, kenellä niitä joka tavarasta muutenkaan olisi säilytettynä. Tee lista tavaroistasi, lähetä se viestillä exälle, ja sano, että jos ei suosiolla niitä anna, niin olet sitten yhteydessä poliisiin.
Vähän heikko tilanne kun hän on laittanut estot ja määrännyt yhden ainoan tavan jolla "saan" yhteyttä ottaa ja siihenkin on tarkka sanamuoto jota saan käyttää.
Eli käytännössä hän ei aio antaa mun tavaroita takaisin.
-ap
No mikä se tapa on?
"Saan" käyttää tiettyä sähköpostia ja yhtä hänen määrittelemää lausetta.
Kun olen niin tehnyt, hän ei vastaa.
-ap
Miksi
Oppirahana mistä? Tuo miesvauva kuuluisi vankilaan.
Ei tällainen käytös sairaalta ihmiseltä mitenkään harvinaista ole. Noista vain pitäisi osata pysyä erossa, koska kun naru liian tiukalla kaulassa siitä ei välttämättä niin vain lähdetä.
Neuvo Ap:lle anna tavaroiden olla, jos oikeasti ei ole mitään todella arvokasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tällainen käytös sairaalta ihmiseltä mitenkään harvinaista ole. Noista vain pitäisi osata pysyä erossa, koska kun naru liian tiukalla kaulassa siitä ei välttämättä niin vain lähdetä.
Neuvo Ap:lle anna tavaroiden olla, jos oikeasti ei ole mitään todella arvokasta.
Ei tämä tapaus ihan noin suoraviivainen ole, tässä on pitkälti kyse miehen päihdeongelmasta ja sen vaikutuksista hänen persoonaansa, vähän tuntuu siltä, ettei hän itsekään vielä tiedosta miten paljon päihteet hänen elämäänsä määrittää ja sanelee. Viinanjuominen on hänestä hauskaa (vielä), mutta jotenkin hän ei itse tiedosta sitä, että viina menee hänen elämässään kaiken edelle. Kai toivoin ja odotin liikoja, ajattelin olevani viinaa arvokkaampi, mutta eihän se niin mennyt.
Sitä on tosi vaikea myöntää itselle, että näin kävi, tulin tavallaan huijatuksi.
Henkinen väkivalta alkaa vähitellen ja on alkuun aika hienovaraista, sitten se pahentuu ja yhtäkkiä epänormaali onkin uusi normaali ja on tosi vaikea itse tajuta miten perseellään asiat on.
Mies on nauttinut vallasta ja siitä, että saa vaatia minulta käytännössä mitä vaan, eikä koskaan itse joudu vastuuseen mistään. Hän kosti minulle tosiaan senkin, jos loukkaannuin kun hän loukkasi minua.
Tänään olen käynyt poliisilaitoksella. Sain toimintaohjeet ja tarvittaessa otan uudestaan yhteyttä poliisiin.
-ap
Taas ketju joka osoittaa ettei naiset osaa valita miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kaikilla miehillä on rautainen ihmistuntemus, ne ei ikinä valitse väärin. Kaikki miesten valitukset vaimoistaan on aina valetta, oikeasti ne naiset on täydellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kaikilla miehillä on rautainen ihmistuntemus, ne ei ikinä valitse väärin. Kaikki miesten valitukset vaimoistaan on aina valetta, oikeasti ne naiset on täydellisiä.
Miehet ei valitse naisia, naiset valitsevat miehet. Itse olen jo sen verran kokenut että tiedän että naiset valehtelevat aina. Mikään ei yllätä. Silti olen ollut naimisissa yli 15 vuotta mutta ollut sivussa hoitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei valitse naisia, naiset valitsevat miehet. Itse olen jo sen verran kokenut että tiedän että naiset valehtelevat aina. Mikään ei yllätä. Silti olen ollut naimisissa yli 15 vuotta mutta ollut sivussa hoitoja.
Tarkoitat siis, että kaikki miehet on tyhmiä lapasia, joilla ei ole omaa tahtoa eikä omia mielipiteitä? Oho, oma arvioni ei ollut noin synkkä, mutta pakkohan se uskoa, kun noin sanot. Sinulle tulee varmaan yllätyksenä, mutt mieskin voi laittaa eron vireille. Pyydä joltain naiselta apua, vaikka joltain hoidoltasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas uutta hoitoa vireillä 😈 Parin viikon päästä lykkimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat siis, että kaikki miehet on tyhmiä lapasia, joilla ei ole omaa tahtoa eikä omia mielipiteitä? Oho, oma arvioni ei ollut noin synkkä, mutta pakkohan se uskoa, kun noin sanot. Sinulle tulee varmaan yllätyksenä, mutt mieskin voi laittaa eron vireille. Pyydä joltain naiselta apua, vaik
Lol tottakai miehillä on oma tahto jne mutta nainen viime kädessä päättää ollaanko yhdessä vai ei. Vai pitäisikö mielestäsi mennä sen mukaan mitä mies päättää? Ja etkö muka tiedä että lähes kaikki erot tapahtuvat naisen aloitteesta? Tämä on aina yhtä hauskaa kun naiset ei voi olla menemättä henkilöön. Häviätte aina 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku toinen hakea ne puolestasi? Joku sovittelija?
En usko. Hän on sellainen ihminen, ettei vastaa tuntemattomiin numeroihin eikä avaa ovea juuri kenellekään.
Sovittelija voi olla vaikka asianajaja, joka ottaa kirjeellä yhteyttä. Yllättävän moni reagoi pelkästään siihen kun asianajaja ottaa yhteyttä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin samassa tilanteessa jokin aika sitten. Pitkään jatkuneen vääntämisen (joka exän taholta oli minusta ihan vain kiusantekoa) jälkeen ilmoitin, että teen asiasta ilmoituksen poliisille ja tulen hakemaan tavarani pois poliisin kanssa. Se tehosi ja sain hakea tavarani, ei tarvittu poliisia.
Tämähän toimii vain lainkuuliaisille kansalaisille. Siihen lienee syynsä ettei ap voi tukeutua poliisiin
Voin tukeutua poliisiin, mutta mielestäni se on vihoviimeinen vaihtoehto, herättäähän se huomiota naapurustossakin.
-ap
Ketä kiinnostaa mitä naapurit ajattelee?
Se joka tuossa ammattilaiskeskusteluita tarvii on tuo puhuttu miesvauva eikä suinkaan ap.