Pitkä parisuhde päättyi viestillä yksipuolisesti eikä kumppani anna hakea tavaroita pois luotaan.
Ovea ei avaa eikä vastaa yhteydenottopyyntöihin.
Mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ne tavarat tän arvosia? Joudut matelemaan miehen edessä...
Unohtaisin kaikki tavarat ja estäisin miehen täysin.
Matelemista tosiaan on tuo, että käyttää sallittua lausetta ja yrittää pyytää tavaroita takaisin. Myös se on osittain matelua ja alistamiseen alistumista, jos vaan hyväksyy tilanteen ja jättää ne hakematta. Toki tuo olis silti ihan hyvä vaihtoehto, jos kyse on jostain pikkujutuista. Mutta se sen sijaan ei ole matelua toisen edessä, jos ilmoittaa tulevansa poliisien kanssa hakemaan hänelle kuuluvan omaisuutensa.
Kumppani ilmoitti, että "saan" lähettää hänelle viestin: "olisin paikassa x silloin ja silloin, sopisiko, että hakisin tavarani samalla".
Vain tuolla tavalla saan ottaa yhteyttä, muuta ei kuulemma noteeraa. Tuokin on muotoiltu niin, et
Laita tuollainen viesti, ja että jos et saa silloin tavaroitasi, ilmoitat poliisille. Ja älä missään tapauksessa mene sinne yksin, vaan joku kaveri tai sukulainen mukaan.
Yleensäkkin tämä tavarojen haku on pelkkää ilkeilyä. Toisella osalla on takana halu palatayhteen kunntavataan Tai että harrastettaisiin edes seksiä. Vain jos kyseessä olisi jotain kalliita merkkilaukkuja ja vaatteita, niin haluaisin ne takaisin. Muuten en vaivautuisi moiseen. Aloittaja tuskin on hommaamassa kuljetusta jollekkin hyllylle, minkä on muka ostanut. Tuskin mitään kallista olisi sinne jostanut, jos kerta tämä henkilö vei edellisenkin huonekalut. En tiedä paljonko huonekaluja edes mahtuu yhteen miehen asuntoon.
Kun on erottu niin on häirintää mennä koputtelemaan toisen oven taakse. Itse soittaisin vastaavassa tilanteessa poliisin. Poliisit ei muuten selvittele mitään arvottoman tavaran hakua. Kaikki 2 vuotta vanha ja käytetty on periaatteessa arvotonta. Pitää olla kyseessä huomattava tuhansien eurojen arvoinen omaisuus, että poliisit sotkeentuu mukaan. Silloinkin asia vahvistetaan ensin toiselta osapuolelta ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku toinen hakea ne puolestasi? Joku sovittelija?
En usko. Hän on sellainen ihminen, ettei vastaa tuntemattomiin numeroihin eikä avaa ovea juuri kenellekään.
Kyllä oot aikamoisen sankarin onnistunu suhteeseen rengastamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tavaraa? Tyyliin hammasharja vai huonekalut? Ette siis asuneet yhdessä?
Ilmoita, että teet varkaudesta rikosilmoituksen jos ei hoida kamojasi sulle määräaikaan mennessä.
Ei asuttu yhdessä. Mutta koska suhde kesti monta vuotta, aika paljon irtainta tavaraa vein hänen luokse. Oltiin suurin osa tapaamisista hänen luona.
Miksi palautit avaimen ennen kuin sait tavarasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin samassa tilanteessa jokin aika sitten. Pitkään jatkuneen vääntämisen (joka exän taholta oli minusta ihan vain kiusantekoa) jälkeen ilmoitin, että teen asiasta ilmoituksen poliisille ja tulen hakemaan tavarani pois poliisin kanssa. Se tehosi ja sain hakea tavarani, ei tarvittu poliisia.
Tämähän toimii vain lainkuuliaisille kansalaisille. Siihen lienee syynsä ettei ap voi tukeutua poliisiin
Voin tukeutua poliisiin, mutta mielestäni se on vihoviimeinen vaihtoehto, herättäähän se huomiota naapurustossakin.
-ap
Ap taitaa olla yksinkertainen... kun "herättäähän se huomiota naapurustossakin"? Ei ap:lla ole myöskään kaikki muumit laaksossa.
Kuulostaa siltä, että helpommalla pääset kun annat tavaroiden olla.
Unohda jo ne tavarat. Selkeä ero nyt vaan miehestä. Ne tavarat muistuttais siitä aina. Älä enää ikinä laita sille viestä tai ota häneen mitään yhteyttä. Riuhtaiset itsesi kerralla irti. Itsesi takia unohdat nyt heti, etkä mieti mitään tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tavaraa? Tyyliin hammasharja vai huonekalut? Ette siis asuneet yhdessä?
Ilmoita, että teet varkaudesta rikosilmoituksen jos ei hoida kamojasi sulle määräaikaan mennessä.
Ei asuttu yhdessä. Mutta koska suhde kesti monta vuotta, aika paljon irtainta tavaraa vein hänen luokse. Oltiin suurin osa tapaamisista hänen luona.
Miksi palautit avaimen ennen kuin sait tavarasi?
Ei mulla ole koskaan ollut avainta sinne. Ei mulle kerrottu viimeksi lähtiessäni, että on ero aikeissa. Lähdin halauksen ja pusun kautta, samalla oven avauksella miehen kanssa. Olin hänen luona useamman päivän, saunottiin, syötiin, katottiin telkkaria, nukuttiin vierekkäin ym.
Ei mitään enteitä tulevasta, jostain kun koitin keskustella, kumppani halusi vaan, että on jotain kivaa tekemistä, kuten sauna ja pari saunajuomaa.
2 päivää hän viestitteli normaalisti, sitten kun hän tiesi etten ole puhelimen ääressä useampaan tuntiin, tuli viesti, että on parempi ettei nähdä vähään aikaan.
2 päivää tuon jälkeen huomasin estot.
Tämän olisi voinut hoitaa myös niin, että puhuu eron selväksi ja sanoo mulle, että ota tavarat mukaan.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kun on erottu niin on häirintää mennä koputtelemaan toisen oven taakse. Itse soittaisin vastaavassa tilanteessa poliisin. Poliisit ei muuten selvittele mitään arvottoman tavaran hakua. Kaikki 2 vuotta vanha ja käytetty on periaatteessa arvotonta. Pitää olla kyseessä huomattava tuhansien eurojen arvoinen omaisuus, että poliisit sotkeentuu mukaan. Silloinkin asia vahvistetaan ensin toiselta osapuolelta ensin.
Eihän tässä olla oikeastaan erottu, sillä tavalla minkä itse eroksi käsitän.
Olin kumppanin luona sovitusti 4 päivää, eikä hän puhunut erosta tai sanonut, että vie kaikki tavarasi pois. Hän viestitteli ihan normaaleista asioista pari päivää ja sitten odotti, etten ole puhelimen äärellä useampaan tuntiin ja laittoi viestin, että on parempi ettei nähdä vähään aikaan. Hän ei soittanut ja keskustellut tuosta, vaan viesti oli harkittu teko, juurikin sellaiseen aikaan etten voi vastata.
2 päivää myöhemmin ihmettelin kun hän ei vastaa kysymyksiin ja soitin ja tajusin estot. Estot on nyt ollut 2 kuukautta. Reilu viikko sitten sain kumppanin kiinni käyttämällä mun varasähköpostia ja sain aika ruman viestin häneltä. Nyt kun olen sillä ainoalla käytettävissä olevalla yhteydenottotavalla koittanut saada vastausta siitä, milloin hän avaa oven, että saan tavarani hakea, hän ei vastaa
Erosta olen sanonut, että se voi hyvin olla vaihtoehto, mutta siitä asiasta pitäisi keskustella yhdessä, rauhallisesti ja kiireettömästi. Niin, ettei kummallekaan jää tarpeettomasti pahaa fiilistä.
-ap
Ap. En ymmärrä miksi erosta pitäisi enää keskustella tuossa tilanteessa. Ero on tullut jo miehen tahdosta. Ja jos olisin Sinä niin minulle olisi riittänyt jo miehen tekstiviesti, raukkamaisesti toki mieheltä tehty, mutta ei tuollaisella miehellä tee mitään. Paha fiilishän Sinulle on jo jäänyt joka tapauksessa, ei normaalielämässä normaalitilanteissa mitään estoja toisille laiteta.
Ymmärrän, että haluat tavarasi. Jos kyseessä kuitenkin esim. vain hampivehkeet ja pari vaihtovaatetta niin anna oikeasti olla.
Sinun kannattaa todellakin päästää irti ja käydä keskustelemassa jonkun ammattilaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ap. En ymmärrä miksi erosta pitäisi enää keskustella tuossa tilanteessa. Ero on tullut jo miehen tahdosta. Ja jos olisin Sinä niin minulle olisi riittänyt jo miehen tekstiviesti, raukkamaisesti toki mieheltä tehty, mutta ei tuollaisella miehellä tee mitään. Paha fiilishän Sinulle on jo jäänyt joka tapauksessa, ei normaalielämässä normaalitilanteissa mitään estoja toisille laiteta.
Ymmärrän, että haluat tavarasi. Jos kyseessä kuitenkin esim. vain hampivehkeet ja pari vaihtovaatetta niin anna oikeasti olla.
Sinun kannattaa todellakin päästää irti ja käydä keskustelemassa jonkun ammattilaisen kanssa.
Ei vaan jos olen ollut hänen luona, niin olisi voinut puhua. Ajatuksena hänellä oli saada seksiä minulta, laittoi myös ennen viimeisintä tapaamista viestiä aiheesta, oli erityistoiveita. Nämä hän kävi läpi sekä puhelussa että viestissä.
En vaan ymmärrä miten useamman vuoden suhteessa voi toimia noin, että käyttää toista seksiin, toinen ei osaa ennakoida mitään pahaa ja lähtee toisen luota ihan ok tunnelmissa ja sitten pari päivää myöhemmin onkin estot ilman, että mitään keskustelua tai ennakkovaroitusta olisi.
Viikko sitten sain yhdeyden kirjautumalla 2. sähköpostiini ja sain tylyn vastauksen, mutta myös sen, että tavarani voin hakea jos suostun kumppanin vaatimaa sanamuotoa käyttämään. Olen sitä käyttänyt, mutta hän ei ole suostunut kertomaan milloin oven avaa ja saan omaisuuteni hakea.
Minua on käytetty tässä niin törkeällä tavalla hyväksi, että haluan saada tämän päätökseen niin, että ihan konkreettisesti saan kaiken omaisuuteni hänen luotaan pois.
Ammattiapua olen jo saanut ja tilanne on pääpiirteittäin myös kavereitteni tiedossa.
-ap
Pyydä joku kaveri mukaan ja laita exälle viesti "haen tavarani silloin ja silloin kaverini Jaskan kanssa. Jos en saa tavaroitani tuolloin, olen yhteydessä poliisiin." Ja tietenkin menette Jaskan kanssa tuolloin paikalle ja jos et saa tavaroitasi niin teet rikosilmoituksen. Jos hän ei anna tavaroitasi suosiolla niin hänen vuokseen ne poliisit on siellä ja sinun on turha sitä murehtia jos (hänen) naapuri tai pari näkee.
Jos käyttäydyt hänen päänsä mukaan eron jälkeenkin niin hän kuvittelee voivansa hallita sinua vielä tavaroidesi avulla. Tee kerralla selväksi ettei saa enää otetta sinusta ja olet valmis ottamaan yhteyttä poliisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään kuitteja tarvita, kenellä niitä joka tavarasta muutenkaan olisi säilytettynä. Tee lista tavaroistasi, lähetä se viestillä exälle, ja sano, että jos ei suosiolla niitä anna, niin olet sitten yhteydessä poliisiin.
Vähän heikko tilanne kun hän on laittanut estot ja määrännyt yhden ainoan tavan jolla "saan" yhteyttä ottaa ja siihenkin on tarkka sanamuoto jota saan käyttää.
Eli käytännössä hän ei aio antaa mun tavaroita takaisin.
-ap
No mikä se tapa on?
"Saan" käyttää tiettyä sähköpostia ja yhtä hänen määrittelemää lausetta.
Kun olen niin tehnyt, hän ei vastaa.
-ap
Kuulostaa ihan mun ex-aviomieheltä. Onko liki 50v?
Mutta exän toiminnan perusteella voin sanoa, että ap ei todennäköisesti tule saamaan tavaroitaan atkaisin. Tuo sun ex vaan pompottelee ja kyykyttelee sua ja nauraa perään kuinka tyhmä oot kun pompit sen pillin mukaan. Kiusanteko tulee jatkumaan eronne jälkeen tavalla tai toisella. Lähettelee häirikköviestejjä, soittaa häirikköpuheluja, vainoaa sun kotiovella jne. Blokkaa se joka paikassa.
Mulla tehosi vain poliisit tähän. Sitten oltiin kilttiä poikaa.
Vierailija kirjoitti:
Nro 72:lle:
Ei avaa ovea.
On kerran aiemminkin tehnyt näin, halusi, että haen tavarat pois. Koitin saada asiaa sovittua kun olin lähellä, soitin, ei vastannut, pyysin soittamaan, ei soittanut. Pyysin vastaamaan viestiin, ei vastannut. Kävin soittamassa ovikelloa, ei avannut. Laitoin lapun postiluukusta, ei vastannut. Olin jopa pidempään lähialueella mitä piti, 6 pvää, eikä kumppani suostunut sopimaan asiasta.
Eikä varmaan sitten vastaa viestiin myöskään, jos kysyt toisinpäin, että milloin hänelle kävisi? Olethan yrittänyt tuota. Sanot, että tulet hakemaan tavarat milloin hänelle käy, eli annat ehdottaa mitä tahansa aikaa, ja lupaat tulla silloin hakemaan. Vaikka se olisi keskiviikkona klo 02.00.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään kuitteja tarvita, kenellä niitä joka tavarasta muutenkaan olisi säilytettynä. Tee lista tavaroistasi, lähetä se viestillä exälle, ja sano, että jos ei suosiolla niitä anna, niin olet sitten yhteydessä poliisiin.
Vähän heikko tilanne kun hän on laittanut estot ja määrännyt yhden ainoan tavan jolla "saan" yhteyttä ottaa ja siihenkin on tarkka sanamuoto jota saan käyttää.
Eli käytännössä hän ei aio antaa mun tavaroita takaisin.
-ap
No mikä se tapa on?
"Saan" käyttää tiettyä sähköpostia ja yhtä hänen määrittelemää lausetta.
Kun olen niin tehnyt, hän ei vastaa.
-ap
Kuulostaa ihan mun ex-aviomieheltä. Onko liki 50v?
Mutta exän toiminnan perusteella voin sanoa, että ap ei todennäköisesti tule saamaan tavaroitaan atkaisin. Tuo sun ex vaan pompottelee ja kyykyttelee sua ja nauraa perään kuinka tyhmä oot kun pompit sen pillin mukaan. Kiusanteko tulee jatkumaan eronne jälkeen tavalla tai toisella. Lähettelee häirikköviestejjä, soittaa häirikköpuheluja, vainoaa sun kotiovella jne. Blokkaa se joka paikassa.
Mulla tehosi vain poliisit tähän. Sitten oltiin kilttiä poikaa.
Ei tuo mies kauheasti taida nauraa, sen verran häntä tunnen. Ei ole n. 50, on melko nuori.
Mies on tosi itsepäinen ja tietyllä tavalla impulsiivinen. Eli nyt kävi niin, ettei hän tainnut ajatella, että parempi tapa on antaa mun ottaa oma omaisuuteni mukaan kun siellä viimeksi olin. Sitten hän olisi voinut estää mut tms, vaikka ei se toki olisi kivaa ollut eikä millään tavalla reilua. Nyt hän toimi siinä mielessä väärinpäin, että laittoi estot tyyliin tilanteessa pusu ja halaus, joka ei siis minulle anna viestiä erosta. Eli nyt onkin sitten rikos, kun hän ei anna tavaroita minulle. Olen nyt hiukan selvitellyt tätä asiaa eteenpäin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nro 72:lle:
Ei avaa ovea.
On kerran aiemminkin tehnyt näin, halusi, että haen tavarat pois. Koitin saada asiaa sovittua kun olin lähellä, soitin, ei vastannut, pyysin soittamaan, ei soittanut. Pyysin vastaamaan viestiin, ei vastannut. Kävin soittamassa ovikelloa, ei avannut. Laitoin lapun postiluukusta, ei vastannut. Olin jopa pidempään lähialueella mitä piti, 6 pvää, eikä kumppani suostunut sopimaan asiasta.
Eikä varmaan sitten vastaa viestiin myöskään, jos kysyt toisinpäin, että milloin hänelle kävisi? Olethan yrittänyt tuota. Sanot, että tulet hakemaan tavarat milloin hänelle käy, eli annat ehdottaa mitä tahansa aikaa, ja lupaat tulla silloin hakemaan. Vaikka se olisi keskiviikkona klo 02.00.
En ole nyt yrittänyt tuolla tavalla, koska tässä on sellainen kuvio, että hänellä on melko jännät työajat ja tiedän ne tarkasti, työvuorot saa aina reilusti etukäteen ja koska mun rytmi on ollut melko tasainen ja mukautuva, niin mulla on ollut miehen työvuorot tiedossa jo pitkään ja niiden mukaan on koitettu nähdä silloin kun on nähty.
Tiedän siis milloin mies on töissä ja milloin vapaalla.
Hän voi ihan hyvin tehdä niin, että antaa vihreää valoa tavaroiden hakemisen suhteen ja sitten katoaa taas, tämä on jo aiemmin koettu. Silloin tilanne kuitenkin korjaantui sen verran, ettei eroa tullut.
Huvittavaa sinänsä, että mies on ollut koko suhteen ajan tarkka siitä, että minä pidän sen minkä lupaan.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä olla oikeastaan erottu, sillä tavalla minkä itse eroksi käsitän.
Olin kumppanin luona sovitusti 4 päivää, eikä hän puhunut erosta tai sanonut, että vie kaikki tavarasi pois. Hän viestitteli ihan normaaleista asioista pari päivää ja sitten odotti, etten ole puhelimen äärellä useampaan tuntiin ja laittoi viestin, että on parempi ettei nähdä vähään aikaan. Hän ei soittanut ja keskustellut tuosta, vaan viesti oli harkittu teko
Kyllä tässä nyt on erottu. Siihen riittää se, että toinen haluaa erota eikä toisen silloin auta kuin hyväksyä ero. Ikävää, jos se tuli puskista ja tökeröllä tavalla mutta mies vaikuttaa siltä ettei asia enää keskustelemalla muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku toinen hakea ne puolestasi? Joku sovittelija?
En usko. Hän on sellainen ihminen, ettei vastaa tuntemattomiin numeroihin eikä avaa ovea juuri kenellekään.
Kyllä oot aikamoisen sankarin onnistunu suhteeseen rengastamaan
Ei se kuule niin harvinaista ole. Näin juuri toimi minunkin eksäni, nykyään Vantaalla asuva lähihoitajamies, lisäksi uhkasi lähestymiskiellolla kun kysyin rahoja jotka hän oli varastanut minulta.
En ole ryöstäjä-eksä. Aikanaan pidin terveyttäni ja henkeäni tärkeämpänä kuin henkilökohtaisia tavaroitani ja ostamiani huonekaluja, kun ero tuli enkä tavaroitani suosiolla saanut hakea. Psykopaatti-exääni suututti, kun luovuin kaikesta enkä vastannut useisiin yhteydenottoihinsa, kun yritti veivata että vain tavara kerrallaan olisin saanut hakea. En tuntenut itseäni mitenkään alistuneeksi vaan voimaantuneeksi, kun en tanssinut enää hänen pillinsä mukaan yhtäkään askelta.
Jos ap haluaa tavaransa niin suosittelen kysymään poliisilta apua ja antamaan exälle muutaman vaihtoehtoajan ja olemaan jämäkkä. Sekä ottamaan exälleen tuntemattomia ihmisiä tavaroiden hakuun mukaan.