Pitkä parisuhde päättyi viestillä yksipuolisesti eikä kumppani anna hakea tavaroita pois luotaan.
Ovea ei avaa eikä vastaa yhteydenottopyyntöihin.
Mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Onko ne tavarat tän arvosia? Joudut matelemaan miehen edessä...
Unohtaisin kaikki tavarat ja estäisin miehen täysin.
Oman mielenterveyden kannalta olisi selkeämpää, että saisin tavarat pois ja aloitettua konkreettisesti siitä ajatuksesta, että mitään sidettä häneen ei enää ole.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Puhuu ikäviä asioita? Onko teillä joku kiusausrinki vai? Ihan normaalia poistaa selän takana juonittelevat rotat piireistään
Pöh. Tuollaiset ylikontrolloijat kokevat ikäviksi asioiksi esimerkiksi tuosta kontrolloinnista puhumisen. Tai minkä tahansa tämän ihmisen teoista puhumisen. Tuollaisilla on omasta mielestään oikeus käyttäytyä miten tahansa, mutta jos siitä joku yrittää puhua, niin mykkäkoulua ja estoa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin samassa tilanteessa jokin aika sitten. Pitkään jatkuneen vääntämisen (joka exän taholta oli minusta ihan vain kiusantekoa) jälkeen ilmoitin, että teen asiasta ilmoituksen poliisille ja tulen hakemaan tavarani pois poliisin kanssa. Se tehosi ja sain hakea tavarani, ei tarvittu poliisia.
Tämähän toimii vain lainkuuliaisille kansalaisille. Siihen lienee syynsä ettei ap voi tukeutua poliisiin
Voin tukeutua poliisiin, mutta mielestäni se on vihoviimeinen vaihtoehto, herättäähän se huomiota naapurustossakin.
-ap
Haluatko suojella miehen mainetta? Ettei hänen toimintansa vain herätä pahennusta naapurustossa? Miksi sinä piittaat miehen maineesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin samassa tilanteessa jokin aika sitten. Pitkään jatkuneen vääntämisen (joka exän taholta oli minusta ihan vain kiusantekoa) jälkeen ilmoitin, että teen asiasta ilmoituksen poliisille ja tulen hakemaan tavarani pois poliisin kanssa. Se tehosi ja sain hakea tavarani, ei tarvittu poliisia.
Tämähän toimii vain lainkuuliaisille kansalaisille. Siihen lienee syynsä ettei ap voi tukeutua poliisiin
Voin tukeutua poliisiin, mutta mielestäni se on vihoviimeinen vaihtoehto, herättäähän se huomiota naapurustossakin.
-ap
Mies luottaa siihen, että sinulla ei kantti riitä pyytämään poliisilta apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tällaisia ehdottomia rajoja asetetaan sellaisille henkilöille, jotka arkipäiväisesti rikkovat toisen rajoja. Onko r aiskiksia ja pettämisiä taustalla paljon? Henkistä väkivaltaa?
Yleensä tällaisia ehdottomia rajoja asettavat sellaiset henkilöt, joilla on mielenterveysongelmia, ja jotka yrittävät hallita elämäänsä liiallisella kontrolloinnilla. Rajat ovat yleensä niin tiukat, ettei niitä pysty olemaan rikkomatta, jos on henkilön kanssa missään tekemisissä. Esim normaali kuulumisten kysyminen on rajojen rikkomista. Tai soittaminen on rajojen rikkomista. Sellaisten rajojen, joita ei ole ikinä kerrottu, ja jotka toisaalta tekevät ihmissuhteen täysin mahdottomaksi.
Tässä oli juuri sitä, että kumppani rikkoi koko ajan lupauksia ja vaikka mitä olisin tehnyt, ei kelvannut. Olen jo suhteen alussa ollut lääkärissä ja kuvaillut tätä tilannetta ja mm. sitä, miten kumppanin alkoholin käyttö määrittelee yhteistä aikaa ja tapaamisia ja lääkäri sanoi, että täytyyhän suhteessa yhteiset säännöt olla.
Puhuin tästä kumppanille, mutta aiheeseen ei palattu.
Hän oli vuosi sitten suvun kanssa lomalla ja meidän oli tarkoitus nähdä kun hän palaa takaisin, minun piti mennä tiettyyn kaupunkiin ja sieltä jatkaisimme lomaa yhdessä. Pyysin häneltä tekstiviestiä hänen mielestään väärällä hetkellä ja loukkaannuin siitä, kun hän myöhemmin ilmoitti, että oli tärkeämpää ryypätä sukulaisten kanssa monta tuntia. Loukkaantumiseni vuoksi hän ilmoitti tulevansa suoraan kotiin ja peruvansa yhteisen lomamme, jota varten olin jo tehnyt valmisteluja.
Säännöt siis olivat vain hänen päässään ja hän muutti niitä alituiseen.
Kerran emme voineet sopia tapaamista, koska hän ei soittanut sovitusti sen vuoksi, että auto oli rikki. Ja jos minä soitin, hän ei vastannut minulle juuri koskaan.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Haluatko suojella miehen mainetta? Ettei hänen toimintansa vain herätä pahennusta naapurustossa? Miksi sinä piittaat miehen maineesta?
Hyvin on onnistunut alistamaan...
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matelemista tosiaan on tuo, että käyttää sallittua lausetta ja yrittää pyytää tavaroita takaisin. Myös se on osittain matelua ja alistamiseen alistumista, jos vaan hyväksyy tilanteen ja jättää ne hakematta. Toki tuo olis silti ihan hyvä vaihtoehto, jos kyse on jostain pikkujutuista. Mutta se sen sijaan ei ole matelua toisen edessä, jos ilmoittaa tulevansa poliisien kanssa hakemaan hänelle kuuluvan omaisuutensa.
Kumppani ilmoitti, että "saan" lähettää hänelle viestin: "olisin paikassa x silloin ja silloin, sopisiko, että hakisin tavarani samalla".
Vain tuolla tavalla saan ottaa yhteyttä, muuta ei kuulemma noteeraa. Tuokin on muotoiltu niin, että minä tosiaan joudun kyselemään sopisiko ja hän voi sanoa, että ei sovi.
Olen ollut paikassa x lähiaikoina useamman päivän ja laittanut viestiä, kumppani ei ole noteerannut.
- ap
Älä sotke asiaan itsesi lisäksi muita kuin viranomaisia. Toimi heti, nouda tavarat poliisin kanssa ja pistä välit exään lopullisesti poikki. Ole silti varuillasi, salaa uusi osoitteesi. Älä ikinä palaa takaisin!
Eli sääntöjä on ollut paljon, mutta sitten ne eivät tositilanteessa ole päteneetkään. Maalitolppien siirtelyä hänen mielialojensa mukaan. Sinulle asiat eivät ole olleet ennustettavia. Hän ei toimi vastuullisesti vaan mielivaltaisesti eikä pidä lupauksiaan. Syyttelee vielä sinua, että sinun vikasi, kun joutuu muuttamaan sovittua sääntöä.
Huomaatko, että vaikka toimisit miten ja olisit miten kiltti, niin tuossa ei ole mahdollisuuksia onnistua. Vaikka tekisit kaiken prikulleen niin kuin hän on määrännyt, niin hän sanoo silti, että väärin tehty. Hän on siis täysin mahdoton miellytettävä.
Ihmisten miellyttäminen on hyvä asia. Mukavat ihmiset ovat miellyttäviä ja ottavat toiset huomioon. Epämiellyttävyys ei ole hyvyys. Mutta tuo ei ole enää miellyttävää miellyttämistä. Tuo on matelemista toisen yksinvaltiuden edessä. Ja se ei ole hyvä asia eikä tuo sinulle itsellesi mitään hyvää. Mieti itsesi matelemassa toisen jalkojen juuressa. Mitä hyvää ajattelet siinä maassa polvillasi kumartuneena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matelemista tosiaan on tuo, että käyttää sallittua lausetta ja yrittää pyytää tavaroita takaisin. Myös se on osittain matelua ja alistamiseen alistumista, jos vaan hyväksyy tilanteen ja jättää ne hakematta. Toki tuo olis silti ihan hyvä vaihtoehto, jos kyse on jostain pikkujutuista. Mutta se sen sijaan ei ole matelua toisen edessä, jos ilmoittaa tulevansa poliisien kanssa hakemaan hänelle kuuluvan omaisuutensa.
Kumppani ilmoitti, että "saan" lähettää hänelle viestin: "olisin paikassa x silloin ja silloin, sopisiko, että hakisin tavarani samalla".
Vain tuolla tavalla saan ottaa yhteyttä, muuta ei kuulemma noteeraa. Tuokin on muotoiltu niin, et
Sanoiko kumppani, että hän vastaa viestiin? Vai tarkoittaako viestin laittaminen, että sinä sitten myös tulet ilmoittamanasi ajankohtana soittamaan ovikelloa?
Nro 72:lle:
Ei avaa ovea.
On kerran aiemminkin tehnyt näin, halusi, että haen tavarat pois. Koitin saada asiaa sovittua kun olin lähellä, soitin, ei vastannut, pyysin soittamaan, ei soittanut. Pyysin vastaamaan viestiin, ei vastannut. Kävin soittamassa ovikelloa, ei avannut. Laitoin lapun postiluukusta, ei vastannut. Olin jopa pidempään lähialueella mitä piti, 6 pvää, eikä kumppani suostunut sopimaan asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Eihän siinä sinun maineesi mene, vaan exäsi maine. Siksihän se poliisilla uhkaaminen tehoaakin. Exäsi ei halua joutua naapuruston silmissä huonoon valoon.
Vierailija kirjoitti:
Kai teistä jotkut tajuaa et ihmiset voi muuttua ihan naps käytökseltään? Sama ihminen aina ollut, mutta piilottanut aidon itsensä toiselta.
Täällä heti huudellaan provoa, mutta asia on juurikin näin, että ihminen voi muuttua mitä ihanimmista puolisosta täys kusipääksi hetkessä tai ajan kanssa.
Itse seurustelin maailman ihanimman ja huomioivimman miehen kanssa, joka joka viikko kertoi rakastavansa minua yli kaiken, 13 vuoden ajan. Ei voisi kuulemma koskaan satuttaa minua, niin syvästi rakastaa. Kuinkas ollakaan kävi ilmi että hänellä oli ollut puolen vuoden salasuhde ja sitä ennen 10 muuta sivusuhdetta näiden vuosien aikana.
Koskaan et voi ihmistä tuntea kokonaan eikä sitä tyhjästä ole keksitty, että viha ja rakkaus on todella lähellä toisiaan. Ihmisen mieli on arvaamaton!
Vierailija kirjoitti:
Eli sääntöjä on ollut paljon, mutta sitten ne eivät tositilanteessa ole päteneetkään. Maalitolppien siirtelyä hänen mielialojensa mukaan. Sinulle asiat eivät ole olleet ennustettavia. Hän ei toimi vastuullisesti vaan mielivaltaisesti eikä pidä lupauksiaan. Syyttelee vielä sinua, että sinun vikasi, kun joutuu muuttamaan sovittua sääntöä.
Huomaatko, että vaikka toimisit miten ja olisit miten kiltti, niin tuossa ei ole mahdollisuuksia onnistua. Vaikka tekisit kaiken prikulleen niin kuin hän on määrännyt, niin hän sanoo silti, että väärin tehty. Hän on siis täysin mahdoton miellytettävä.
Ihmisten miellyttäminen on hyvä asia. Mukavat ihmiset ovat miellyttäviä ja ottavat toiset huomioon. Epämiellyttävyys ei ole hyvyys. Mutta tuo ei ole enää miellyttävää miellyttämistä. Tuo on matelemista toisen yksinvaltiuden edessä. Ja se ei ole hyvä asia eikä tuo sinulle itsellesi mitään hyvää. Mieti itsesi matelemassa toisen jalkojen juuressa. Mitä hyvää ajattelet siinä maassa polvillasi kumartuneena?
Niin. Olen tosiaan joskus kysynyt mitä tein väärin, jotta ansaitsin "rangaistuksen". Vastaus oli: "en minä nyt enää muista, kai sinä jotain teit".
Eli oikeasti mitään syytä ei ollut.
Tiedän, että hän on puhunut meidän ongelmista muille. Kun kysyin miksi hän ei puhu mun kanssa, meidänhän pitäisi keskinäisiä ongelmia ratkoa yhdessä, en saanut vastausta.
Kun kysyin mitä hän on muille puhunut, hän vastasi: "Se on yksityisasia". Eli minun olisi pitänyt automaattisesti osata elää hänen tahtonsa mukaan, mutta jos joku asia häntä vaivasi, hän ei voinut kertoa sitä suoraan minulle... Sen uskallan sanoa hänen tyyppisestä ihmisestä, ettei hän taatusti ole muille kertonut sitä, miten kohtelee minua.
Olen rikkonut omia rajojani pahasti kun olen tosiaan ollut henkisen väkivallan ja manipuloinnin tehokkaana kohteena. Hän on saanut tehtyä minulle todella pahaa seksuaalista väkivaltaa, koska osasi tehokkaasti vedota siihen, että minun pitää olla kiltti. Tuo asia aiheuttaa häpeää ja tuskaa.
Haluaisin tässä tilanteessa itseni takia saada kaikki siteet häneen poikki, en halua, että mitään omaisuuttani jää tämän jälkeen hänen haltuunsa.
Vielä 2,5 kk sitten hän ilmoitti, että meillä olisi kaikki hyvin, jos olisi seksiä, nukkumista, syömistä, juomista ja vain vähän muuta aktiviteettia. Sitä minäkin toivoin, että kaikki olisi hyvin, tosin olisin tuohon listaan lisännyt avun, tuen ja läsnäolemisen kun toinen sitä tarvitsee.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten miellyttäminen on hyvä asia. Mukavat ihmiset ovat miellyttäviä ja ottavat toiset huomioon. Epämiellyttävyys ei ole hyvyys. Mutta tuo ei ole enää miellyttävää miellyttämistä. Tuo on matelemista toisen yksinvaltiuden edessä. Ja se ei ole hyvä asia eikä tuo sinulle itsellesi mitään hyvää. Mieti itsesi matelemassa toisen jalko
Tähän on sanottava että ihmisten miellyttäminen ei ole aina niinkään hyvä asia. Minun mieheni halusi miellyttää kaikkia eikä sen vuoksi kyennyt kieltäytymään mistään. Ei myöskään vieraasta naisseurasta ja löysi itsensä tahtomattaan vieraista sängyistä, koska pelkäsi loukkaavansa jotakuta jos ei tee kuten toinen haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Voit olla poliisiin yhteydessä ja kertoa tilanteen. Tarvittaessa lähtevät sun mukaan hakemaan sun omaisuutesi.
Kyllä. Lähisukulainen joutui näin tekemään
Poliisit tai turvakotihenkilökunta tulee mukaan. Sinun ei tarvi erikseen todistaa mikä on sinun, mies on ihan yhtä todistuvelvollinen. Jos tulee kiistaa, niin molempien pitää todistaa kuiteilla tms. ja jos ei onnistu, menee puoleksi.
Missä ap on sanonut, ettei voi tukeutua poliisiin?