Pitkä parisuhde päättyi viestillä yksipuolisesti eikä kumppani anna hakea tavaroita pois luotaan.
Ovea ei avaa eikä vastaa yhteydenottopyyntöihin.
Mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse antaisin olla. En haluaisi olla tuollaisen kanssa missään tekemisissä, jatkaisin elämääni.
No voihan siellä olla esim. korujakin tms. mistä ei itsellä ole kuitteja, jos on lahjaksi saatu jne. Muistoesineitä ei myöskään korvaa mikään. Kalliin merkkivaatteen menetyskin varmasti ottaa päähän.
Kyllä omaisuutensa pitää pois saada, tuo on ihan selvä varkaus. Jos vaan antaa olla, niin seuraava uhri kärsii entistä ikävimmistä teoista.
Tämä on itselläkin ollut mielessä, että tuollainen alistava käytösmalli ei muutu. Tämä henkilö määrää myös muita ihmisiä, katkoo välit jos joku puhuu ikävistä asioista. Tämän hän on ihan itse kertonut.
Seuraava uhri on varmaan ennemmin tai myöhemmin kuvioissa, ehkäpä sitten aukeaa myös kavereiden silmät tälle toiminnalle.
Kyse on tyypistä, jota pidetään hyvänä ja sosiaalisena seuramiehenä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse antaisin olla. En haluaisi olla tuollaisen kanssa missään tekemisissä, jatkaisin elämääni.
No voihan siellä olla esim. korujakin tms. mistä ei itsellä ole kuitteja, jos on lahjaksi saatu jne. Muistoesineitä ei myöskään korvaa mikään. Kalliin merkkivaatteen menetyskin varmasti ottaa päähän.
Kyllä omaisuutensa pitää pois saada, tuo on ihan selvä varkaus. Jos vaan antaa olla, niin seuraava uhri kärsii entistä ikävimmistä teoista.
Tämä on itselläkin ollut mielessä, että tuollainen alistava käytösmalli ei muutu. Tämä henkilö määrää myös muita ihmisiä, katkoo välit jos joku puhuu ikävistä asioista. Tämän hän on ihan itse kertonut.
Seuraava uhri on varmaan ennemmin tai myöhemmin kuvioissa, ehkäpä sitten aukeaa myös kavereid
Puhuu ikäviä asioita? Onko teillä joku kiusausrinki vai? Ihan normaalia poistaa selän takana juonittelevat rotat piireistään
Vierailija kirjoitti:
Olin samassa tilanteessa jokin aika sitten. Pitkään jatkuneen vääntämisen (joka exän taholta oli minusta ihan vain kiusantekoa) jälkeen ilmoitin, että teen asiasta ilmoituksen poliisille ja tulen hakemaan tavarani pois poliisin kanssa. Se tehosi ja sain hakea tavarani, ei tarvittu poliisia.
Tämä alkoi henkisellä väkivallalla, mun syyllistämisellä, sitten alkoi tulla seksuaalista alistamista / manipulointia.
Kerran hän on myös potkaissut yhden esineen mua päin niin, että tuli mustelma ja kipua.
Jos yritin puhua suhteen asioista, tavarat alkoi lennellä ympäri kämppää.
Nyt tekee kiusaa sillä, etten saa hakea tavaroitani ja estää mahdollisimman tehokkaasti myös aiheesta sopimisen.
-ap
Onko ne tavarat tän arvosia? Joudut matelemaan miehen edessä...
Unohtaisin kaikki tavarat ja estäisin miehen täysin.
Hae kamat poliisien kanssa. Ovi aukeaa silloin hyvällä tai pahalla, mutta aukeaa.
Niin, enpä tiedä paljonko kumppani on pettänyt. Testeihin olen menossa.
Henkistä väkivaltaa hän on käyttänyt alusta asti.
Vienyt seksiaktin loppuun, vaikka itkin koko ajan, mutta kun häntä sattui panettamaan...
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään kuitteja tarvita, kenellä niitä joka tavarasta muutenkaan olisi säilytettynä. Tee lista tavaroistasi, lähetä se viestillä exälle, ja sano, että jos ei suosiolla niitä anna, niin olet sitten yhteydessä poliisiin.
Vähän heikko tilanne kun hän on laittanut estot ja määrännyt yhden ainoan tavan jolla "saan" yhteyttä ottaa ja siihenkin on tarkka sanamuoto jota saan käyttää.
Eli käytännössä hän ei aio antaa mun tavaroita takaisin.
-ap
No mikä se tapa on?
"Saan" käyttää tiettyä sähköpostia ja yhtä hänen määrittelemää lausetta.
Kun olen niin tehnyt, hän ei vastaa.
-ap
Yleens
Ikävä asia on sellainen, jonka tämä henkilö on tehnyt minulle, mutta ei myönnä sitä.
En saanut koskaan olla pahalla mielellä mistään hänen tekemästään, tai hän kosti sen minulle.
Sanoin, ettei ole kivaa kun hän ei tukenut minua kun sukulainen sairastui yllättäen vakavasti - seurauksena tästä oli kuukauden mykkäkoulu; en olisi saanut sanoa että pahoitin mieleni.
Mitään tällaisia asioita ei koskaan selvitetty, koska kumppani ei kestä mitään ikäviä tunteita - ne peitetään tehokkaasti alkoholiin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraava uhri on varmaan ennemmin tai myöhem
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin samassa tilanteessa jokin aika sitten. Pitkään jatkuneen vääntämisen (joka exän taholta oli minusta ihan vain kiusantekoa) jälkeen ilmoitin, että teen asiasta ilmoituksen poliisille ja tulen hakemaan tavarani pois poliisin kanssa. Se tehosi ja sain hakea tavarani, ei tarvittu poliisia.
Tämä alkoi henkisellä väkivallalla, mun syyllistämisellä, sitten alkoi tulla seksuaalista alistamista / manipulointia.
Kerran hän on myös potkaissut yhden esineen mua päin niin, että tuli mustelma ja kipua.
Jos yritin puhua suhteen asioista, tavarat alkoi lennellä ympäri kämppää.
Nyt tekee kiusaa sillä, etten saa hakea tavaroitani ja estää mahdollisimman tehokkaasti myös aiheesta sopimisen.
-ap
Mies kuulostaa niin sairaalta päästään että unohda ne tavarat. Ole vain onnellinen että pääsit hänestä eroon. Tuo teidän suhde olisi voinut päättyä todella huonosti tai olisit voinut jäädä jumiin tuohon huonoon suhteeseen pitkäksi aikaa. Minä veikkaan että jos nyt annat asian olla ja et ota yhteyttä niin hän kyllä palaa asiaan ja ottaa sinuun yhteyttä. Kuten itsekin tiedät niin hän haluaa kiusata sinua. Kun tuo tavaroiden jemmaus ei onnistu niin hän yrittää jotain muuta. Vaikka mitä tapahtuisi niin älä palaa enää yhteen hänen kanssaan.
Jos sun osoite oli siellä niin poliisi tulee auttamaan tavaroiden haussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän toimii vain lainkuuliaisille kansalaisille. Siihen lienee syynsä ettei ap voi tukeutua poliisiin
Voin tukeutua poliisiin, mutta mielestäni se on vihoviimeinen vaihtoehto, herättäähän se huomiota naapurustossakin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Onko ne tavarat tän arvosia? Joudut matelemaan miehen edessä...
Unohtaisin kaikki tavarat ja estäisin miehen täysin.
Matelemista tosiaan on tuo, että käyttää sallittua lausetta ja yrittää pyytää tavaroita takaisin. Myös se on osittain matelua ja alistamiseen alistumista, jos vaan hyväksyy tilanteen ja jättää ne hakematta. Toki tuo olis silti ihan hyvä vaihtoehto, jos kyse on jostain pikkujutuista. Mutta se sen sijaan ei ole matelua toisen edessä, jos ilmoittaa tulevansa poliisien kanssa hakemaan hänelle kuuluvan omaisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän toimii vain lainkuuliaisille kansalaisille. Siihen lienee syynsä ettei ap voi tukeutua poliisiin
Voin tukeutua poliisiin, mutta mielestäni se on vihoviimeinen vaihtoehto, herättäähän se huomiota naapurustossakin.
-ap
Sulle on jäänyt tuosta suhteesta tossukkamentaliteetti. Mitä sitten, vaikka naapurustossa jotkut huomais tapahtuman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit olla poliisiin yhteydessä ja kertoa tilanteen. Tarvittaessa lähtevät sun mukaan hakemaan sun omaisuutesi.
Samaa mieltä. Eli poliisin kautta tuollaista asiaa pitää lähteä hoitamaan. Taloyhtiön ja isännöitsijän kannalta katsottuna et asunut asunnossa kun et ollut tehnyt muuttoilmoitusta.
Nyt jos sattuu sinulla olemaan mahdollisuus tehdä luetteloa puuttuvasta tavarasta ja vielä parempi jos sattuisi olemaan kuvia joissa sitä näkyisi.
Jotain kuitteja kyllä varmasti löydän. Listaa olen jo alustavasti tehnytkin.
-ap
Hyvä. Eli lista tavaroista, kuitit niistä mistä löytyy, kumppanin laittama viesti tavaroista ja niiden noudosta, mahdollisia kuvia vielä selaat, jos on. Ihan uskottavasti pystyt esittämään poliisille, että siellä on sinun tavaroita, jotka on nyt varastettu.
Eri asia on onko poliisilla resurssia auttaa asiassa. Jos mukana ei ole mitään kalliimpaa tavaraa, niin poliisi saattaa todeta, että asia on niin vähäinen, että eivät ryhdy toimenpiteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Provo tämä selvästi on!
Älkää uskoko tätä satua!
Poistoon vaan samantien!
Myös minulle teki samoin konsultointiyrityksen johtaja eron päätyttyä. Miettikää, ihminen töissä konsultointiyrityksessä ja yrittää varastaa toisen merkkivaatteita. Uhkasin rikosilmoituksella ja vihdoin sai tuotua tavarat.
Onko ne tavarat oikeesti niin tärkeitä?
Jos sulla on oikeasti tuollainen tilanne, niin parempi antaa olla ja katkaista kokonaan välit eli ei mitään yhteyttä vaikka jonkin ajan päästä alkaa itse pitämään yhteyttä jolloin vaatii että hae tavarasi tai... tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
No eihän se sun naapurusto enää ole!
Vierailija kirjoitti:
Pitäs löytyä todistetta että tavarat on sun. Ostokuitti jos on jotain kalliimpaakin. Sitten se varkausilmoitus. Tai jos pääset isännöitsijän kanssa hakemaan, mutta silloinkin pitää olla jotain todistetta, esim. että olet ollut osoitteessa kirjoilla.
Uskon, että pitää mennä poliisin kanssa. Ystävä kertoi äitinsä joutuneen siihen tilanteeseen. Se ei tapahtunut Suomessa, mutta samantapaisessa maassa. Poliisin kanssa naisne äiti o0li sanut haettua vaatteitaan ja pikkutavaroitaan.
vastaus nrolle 37:
Niin, enpä tiedä paljonko kumppani on pettänyt. Testeihin olen menossa.
Henkistä väkivaltaa hän on käyttänyt alusta asti.
Vienyt seksiaktin loppuun, vaikka itkin koko ajan, mutta kun häntä sattui panettamaan...
-ap
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tällaisia ehdottomia rajoja asetetaan sellaisille henkilöille, jotka arkipäiväisesti rikkovat toisen rajoja. Onko r aiskiksia ja pettämisiä taustalla paljon? Henkistä väkivaltaa?
Yleensä tällaisia ehdottomia rajoja asettavat sellaiset henkilöt, joilla on mielenterveysongelmia, ja jotka yrittävät hallita elämäänsä liiallisella kontrolloinnilla. Rajat ovat yleensä niin tiukat, ettei niitä pysty olemaan rikkomatta, jos on henkilön kanssa missään tekemisissä. Esim normaali kuulumisten kysyminen on rajojen rikkomista. Tai soittaminen on rajojen rikkomista. Sellaisten rajojen, joita ei ole ikinä kerrottu, ja jotka toisaalta tekevät ihmissuhteen täysin mahdottomaksi.
Tässä tapauksessa molemmat rakastui. Kumppani ei kestä mitään negatiivista ja pakenee vaikeita asioita päihteisiin.
Päihdeasioista oli monta kertaa puhetta, lupasi vähentää ja ehdotin myös ammattiapua.
-ap