Pitkä parisuhde päättyi viestillä yksipuolisesti eikä kumppani anna hakea tavaroita pois luotaan.
Ovea ei avaa eikä vastaa yhteydenottopyyntöihin.
Mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (134)
Jättäisin tuollaisen ihmisen niiden romujen keskelle ja hankkisin tilalle uudet. Tavara on vain tavaraa.
Näytä kaikki viestit poliisille, he voivat hakea miehen pois ja sinä sillä välin jonkun valvoessa otat omat tavarasi. Mies nähdään poliisin seurassa, sinua ei.
Vierailija kirjoitti:
Poliisit tai turvakotihenkilökunta tulee mukaan. Sinun ei tarvi erikseen todistaa mikä on sinun, mies on ihan yhtä todistuvelvollinen. Jos tulee kiistaa, niin molempien pitää todistaa kuiteilla tms. ja jos ei onnistu, menee puoleksi.
Turvakoti voisikin olla hyvä idea. Kiitos! Olen jo naisten tukilinjaan ollut yhteydessä kun piti purkaa sydäntä tämän suhteen tiimoilta hiljattain, mutta turvakoti ei tullutkaan mieleen. Kumppani ei ole mielestäni sellainen, että alkaisi väitellä siitä, mikä tavara on kenenkin, mutta haluaa tehdä mahdollisimman hankalaksi sen, että pääsen sieltä mitään hakemaan. Hän nauttii kun saa hallita minua sillä tavalla. Toisaalta tässä voi olla myös se puoli, ettei hän täysin itse tajua miten pitkälle meni ja haluaa jotenkin suojata mieltään siltä - toisaalta minun ymmärrykseni ja pitkämielisyyteni alkaa nyt olla äärirajoilla.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Näytä kaikki viestit poliisille, he voivat hakea miehen pois ja sinä sillä välin jonkun valvoessa otat omat tavarasi. Mies nähdään poliisin seurassa, sinua ei.
Viestit on kyllä onneksi tallessa.
- ap
Miksi te luulette, että poliisi sallii varastamisen? Ei homma toimi niin, että käy jollain kylässä, ottaa kuvat tavaroista ja sitten väittää poliisille, että minulla ja X:llä oli suhde, hänelle jäi kallisarvoiset kokoelmani. Ei ole kuitteja, mutta on nää kuvat mun ihanista tavaroista.
Jos ei ole ollut edes kirjoilla asunnossa, niin poliisi ei ilman oikeuden päätöstä ryhdy auttamaan sieltä tavaroiden hakemista. Ja siihen tarvitaan rikosilmoitus varastamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit olla poliisiin yhteydessä ja kertoa tilanteen. Tarvittaessa lähtevät sun mukaan hakemaan sun omaisuutesi.
Kyllä. Lähisukulainen joutui näin tekemään
Miten tilanne eteni? Pystytkö kertomaan tarkemmin?
TIedän toki, että poliisilta saa apua, olen kerran kuullut tällaisesta vähän vastaavasta tapauksesta, mutta jotenkin vaan pitäisin itse poliisia vihoviimeisenä vaihtoehtona.
- ap
Oli ihan sisareni joka joutui poliisit avukseen pyytämään ja myös sai heidät. Vastapuoli yritti pirujaan sisareni omaisuutta omia , jotka olivat vielä meidän kodista peräisin. En tiedä olisiko ilman poliisien läsnäoloa saanut omiaan , mutta vaikutti kyllä niin että sisareni omansa sai muuttoautoonsa. Joitain mies kyllä omi , mutta sisareni ei jaksanut enempää enää taistella asian puitteissa. Sydämestäni toivon että asiasi menee niinkuin pitääkin ja kuuluu mennä. Onhan tuollainen operaatio inhottava mutta joskus on rankemman kautta puolensa pidettävä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te luulette, että poliisi sallii varastamisen? Ei homma toimi niin, että käy jollain kylässä, ottaa kuvat tavaroista ja sitten väittää poliisille, että minulla ja X:llä oli suhde, hänelle jäi kallisarvoiset kokoelmani. Ei ole kuitteja, mutta on nää kuvat mun ihanista tavaroista.
Jos ei ole ollut edes kirjoilla asunnossa, niin poliisi ei ilman oikeuden päätöstä ryhdy auttamaan sieltä tavaroiden hakemista. Ja siihen tarvitaan rikosilmoitus varastamisesta.
On useamman vuoden viestihistoria tallessa, samoin sähköpostit. Ja nyt muuten tuli mieleen, että yksi sellainen tuote, jonka erityisesti haluan pois, siitä olen lähettänyt kuvan lapselleni kumppanin asunnolta. Lisäksi on kumppanilta viestejä, joissa mainitsee tavaroiden hakemisen, mutta ei käy keskustelua loppuun.
Eiköhän nuokin jostain kerro.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit olla poliisiin yhteydessä ja kertoa tilanteen. Tarvittaessa lähtevät sun mukaan hakemaan sun omaisuutesi.
Kyllä. Lähisukulainen joutui näin tekemään
TIedän toki, että poliisilta saa apua, olen kerran kuullut tällaisesta vähän vastaavasta tapauksesta, mutta jotenkin vaan pitäisin itse poliisia vihoviimeisenä vaihtoehtona.
- ap
Oli ihan sisareni joka joutui poliisit avukseen pyytämään ja myös sai heidät. Vastapuoli yritti pirujaan sisareni omaisuutta omia , jotka olivat vielä meidän kodista peräisin. En tiedä olisiko ilman poliisien läsnäoloa saanut omiaan , mutta vaikutti kyllä niin että sisareni omansa sai muuttoautoonsa. Joitain mies kyllä omi , mutta sisareni ei jaksanut enempää enää taistella asian puitteissa. Sydämestäni toivon että asiasi menee niinkuin pitääkin ja kuuluu mennä. Onhan tuollainen operaatio inhottava mutta joskus on rankemman kautta puolensa pidettävä.
Kiitos!
-ap
Mieti nyt ihan rauhassa, onko siellä mitään sellaista esinettä, jonka vuoksi haluaisit ryömiä polvillasi exäsi edessä tai jopa menettää henkesi. Ajattele niin, että saat hankittua tilalle uusia esineitä, jotka eivät mitenkään muistuta entisestä. Ja muistoja hän ei voi sinun mielestäsi poistaa, jos sinne joku muistoesine jääkin.
Laita viimeisen kerran viestiä exällesi, että voi pitää tavarat itsellään tai lahjoittaa hyväntekeväisyyteen tai heittää roskiin. Ja ilmoitus, että et enää lue viestejä etkä vastaa mihinkään yhteydenottoihin. Parin vuoden päästä tiedät, että se oli sinulle terveellisin vaihtoehto.
(Vain jos kyseessä on auto tms rekisteröity omaisuus niin sitten poliisien kanssa hakemaan ja ihan heti.)
Vierailija kirjoitti:
Mieti nyt ihan rauhassa, onko siellä mitään sellaista esinettä, jonka vuoksi haluaisit ryömiä polvillasi exäsi edessä tai jopa menettää henkesi. Ajattele niin, että saat hankittua tilalle uusia esineitä, jotka eivät mitenkään muistuta entisestä. Ja muistoja hän ei voi sinun mielestäsi poistaa, jos sinne joku muistoesine jääkin.
Laita viimeisen kerran viestiä exällesi, että voi pitää tavarat itsellään tai lahjoittaa hyväntekeväisyyteen tai heittää roskiin. Ja ilmoitus, että et enää lue viestejä etkä vastaa mihinkään yhteydenottoihin. Parin vuoden päästä tiedät, että se oli sinulle terveellisin vaihtoehto.
(Vain jos kyseessä on auto tms rekisteröity omaisuus niin sitten poliisien kanssa hakemaan ja ihan heti.)
Kyllä mä haluan itseni takia hakea kaiken pois. Ja olen sen tehnyt hyvin selväksi kumppanilleni, ilmeisesti ex-sellaiselle.
Hän on ollut kerran avoliitossa niin, että avopuoliso osti huonekalut ja niistä on kuititkin tallessa. Avopuoliso lähti ja huonekalut jäi.
Tämä on siis hänen tapansa toimia, toisten tavarat vain jäävät hänelle eikä hän itse halua toimia asioiden eteen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse tuollainen ryöstäjä-eksä, kun suosittelet väärintekijän tahtoon alistumista ja pelottelet vieläpä hengen menettämisellä? Jos aikoo poliisiavusteisesti hakea omaisuutensa pois, niin sillä tavallahan se on juurikin tämä eksä, joka laitetaan "ryömimään" apn edessä "polvillaan"
Vierailija kirjoitti:
Provo tämä selvästi on!
Älkää uskoko tätä satua!
Poistoon vaan samantien!
Voi olla mutta tuollaisia ihmisiä on, ikävä kyllä, olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo tämä selvästi on!
Älkää uskoko tätä satua!
Poistoon vaan samantien!
Voi olla mutta tuollaisia ihmisiä on, ikävä kyllä, olemassa.
Voi kunpa olisikin provo...
Onneksi olen saanut keskusteluapua tässä matkan varrella ja varmaan löytyy kirjauksia kumppanin toimista, olen puhunut ainakin mykkäkouluista paljon. Josko tässä tarvitsee tueksi enemmänkin todisteita, jos tästä tulee isompikin juttu.
-ap
jätä rauhaan jo tai anna rauhottua. taisit tehdä jonkun todella vitttumaisen tempun?
Minulta ex miesystävä alkoi kanssa kinuamaan tavaroitaan, vaikka ei käytännössä koskaan halunnut edes ollut luonani, johon suhde kaatuikin. Tajusin kyllä heti, että tavarojen haku oli vaan keino yrittää tavata minut. Jätin kerran ne oveni taakse, mutta ei niitä siitä ottanut. Tavarat oli lähinnä käyttämätön hammasharja (minun ostamani) deororantteja (minun ostamat) hajuvesiä (minun ostamat) käyttämättömiä vaatteita (minun ostamat). Eli mikään ei ollut edes käytännössä hänen. Tajusi lopulta lopettaa vinkumisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On useamman vuoden viestihistoria tallessa, samoin sähköpostit. Ja nyt muuten tuli mieleen, että yksi sellainen tuote, jonka erityisesti haluan pois, siitä olen lähettänyt kuvan lapselleni kumppanin asunnolta. Lisäksi on kumppanilta viestejä, joissa mainitsee tavaroiden hakemisen, mutta ei käy keskustelua loppuun.
Eiköhän nuokin jostain kerro.
-ap
säää oot pimee :D en päästäs määkään kotiini
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tavaraa? Tyyliin hammasharja vai huonekalut? Ette siis asuneet yhdessä?
Ilmoita, että teet varkaudesta rikosilmoituksen jos ei hoida kamojasi sulle määräaikaan mennessä.
Ei asuttu yhdessä. Mutta koska suhde kesti monta vuotta, aika paljon irtainta tavaraa vein hänen luokse. Oltiin suurin osa tapaamisista hänen luona.
Ei muuta kuin poliisille ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tavaraa? Tyyliin hammasharja vai huonekalut? Ette siis asuneet yhdessä?
Ilmoita, että teet varkaudesta rikosilmoituksen jos ei hoida kamojasi sulle määräaikaan mennessä.
Ei asuttu yhdessä. Mutta koska suhde kesti monta vuotta, aika paljon irtainta tavaraa vein hänen luokse. Oltiin suurin osa tapaamisista hänen luona.
Toivottavasti kämpässä oli oma vesimittaria,ettet maksattanut suihkujasi muilla asukkailla. Seuraavalla kerralla sitten muutat virallisesti, niin kamojen haku helpottuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä haluan itseni takia hakea kaiken pois. Ja olen sen tehnyt hyvin selväksi kumppanilleni, ilmeisesti ex-sellai
älä ny viitti kukaan seurustele huonekalujen toivossa ny LÄÄKKEET
- ap