Kansa vaatii kansalaispalkkaa
Kommentit (179)
Perustulo kuuluu kaikille
Perustulojärjestelmässä kansalaiselle taataan tietty perustulo, ja tämän lisäksi hän saa ansaita haluamansa määrän veronalaista tuloa
Kommunistit vaatii kaikenlaista. Menkää töihin saatn.. loiset! Tv: öky persu
Verot valtion maksettavaksi.
Painetaan lisää rahaa, että kaikista tulee miljonäärejä.
Joku 1000 €/kk voisi toimia.
Se kustannetaan säästetyistä byrokratiakuluista.
Ei se palkka ole. Palkka on vastikkeellinen. Tulo ehdoitta. Nykymaailma on arvaamaton. Yritetään saada ihmisille kodit, lämpö ja turva. Siitä voi sitten ponnistaa eteenpäin tai ehkä joku ei.
"2000€/kk kaikille"
Etenkin politiikoille ja lääkäreille
Miksi Tapani vaatii kansalaispalkkaa?
Toimisi kansallisvaltiossa, mutta sellaista ei enää ole. Nyt olemme kaikki rajoista piittaamattoman rahan orjia.
Monikohan tuon jälkeen viitsisi enää töissä käydä? Minä en ainakaan.
Kyllä, ja vastineeksi työpakkoa joka kansalaiselle. Jossei itse löydä sopivaa hommaa niin sitten jotain kivaa ojankaivuuta jokaiselle.
Kansa ei todellakaan vaadi pummeille ilmaista rahaa. Tuo sun ehdottama summa on sama, minkä tienaan nyt lisineen. Mitäpä luulet, moniko kannattaa että lusmut saa saman ilmaiseksi, minkä toiset tienaa työllä.
Vain sossuloiset kannattavat kansalaispalkkaa. Kukaan muu ei sitä halua.
Tuet saisi päinvastoin poistaa kokonaan, alkaisi sinuakin työnteko kiinnostaa
Kansa? Tapani vai? Minäkin olen kansaa, mutta en pidä kansalaispalkkaa ollenkaan hyvänä ideana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ja vastineeksi työpakkoa joka kansalaiselle. Jossei itse löydä sopivaa hommaa niin sitten jotain kivaa ojankaivuuta jokaiselle.
Entä jos sen takia ei löydä hommia kun ei ole työkykyä? Itse ainakin työkykyisenä työllistyisin jo huomenna. Ojia en pystyisi kaivamaan (vaikea nivelrikko).
Työvelvoite valtiolle työttömyys vastineeksi jos mielii erilaisia tukia.
Tässä vassareiden neroutta:
Vierailija kirjoitti:
Perustulo kuuluu kaikille
Perustulojärjestelmässä kansalaiselle taataan tietty perustulo, ja tämän lisäksi hän saa ansaita haluamansa määrän veronalaista tuloa
Sopii minulle. Kun saan 2000 euroa kuukaudessa perustuloa niin lopetan työnteon välittömästi. T: tk-lääkäri
Käy vaatimassa sitä työssäkäyvältä naapuriltasi.
Miksei kaikille keskipalkka?