Hikoilen kuin pieni sika öisin
Satunnaisia hikoilupuuskia niin, että yöpaitani on likomärkä. Myös päivisin tulee hikoilukohtauksia. Hiki valuu noroina. Olen vaihdevuosi-ikäinen eli luultavasti siitä johtuu. Söin hetken estrogeenia mutta ei mitään suurempaa apua. Olen alkanut miettiä, että onko tämä jotain muuta? Onko muilla tällaista?
Kommentit (34)
Millä annoksella otit estrogeeniä? Miten? Tabletit? Kuinka kauan?
Liian pieni estrogeeniannos. Mene lääkäriin, ei kannata kärsiä, kun on hoito. Toki perussairaudet kannattaa sulkea pois.
Vierailija kirjoitti:
Se on tämä kostea sääkin. Ja keinokuituiset petivaatteet.
On puuvillaiset. En enää sorru ostamaan tekokuituisia.
Normaalia kun lopettaa viikon tai pidemmän ryyppyrännin.
Mitenkäs ne kaksi pientä porsasta? Onko hikiset yltä ja alta? Nöpöttääkö kärsät?
Syöpäsairauksissa ihminen hikoilee, saattaa laihtua ja olla iltaisin lämpöilyä, vaikkei varsinaista kuumetta
Vaihdevuodet, mutta myös uniapnea, ylipaino, diabetes, kilpirauhasongelmat ja alkoholismi aiheuttaa hikoilua. Mulla oli lihava mies, joka joi kaljaa ja tupakoi ja sitten hengitti pihisten ja koristen ja hikoili kuin sika. Hän tuotti henkilökohtaisen höyrypilven.
Nuku alasti ja vaihda petivaatteet viileämpiin. Tuuleta makuuhuonetta yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Millä annoksella otit estrogeeniä? Miten? Tabletit? Kuinka kauan?
Sitä suihketta kaksi suihkausta päivässä. Gynekologi vain ei enää suositellut jatkamaan ns. pumppaushoitoa jossa tyhjennetään kohtua jne. Mulla alkoi sillä ongelmat, että kohtu ei tyhjentynyt spontaanisti. Pitää nyt katsoa tuleeko sieltä enää mitään ulos pelkällä keltarauhashormonilla. Suositteli kierukkaa ja estrogeenia sitten. Huoh. Raskasta. ap
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet, mutta myös uniapnea, ylipaino, diabetes, kilpirauhasongelmat ja alkoholismi aiheuttaa hikoilua. Mulla oli lihava mies, joka joi kaljaa ja tupakoi ja sitten hengitti pihisten ja koristen ja hikoili kuin sika. Hän tuotti henkilökohtaisen höyrypilven.
Nuku alasti ja vaihda petivaatteet viileämpiin. Tuuleta makuuhuonetta yöllä.
Olen menossa lääkärille uniapnea tiimoilta. Tutkitaan onko sitä. Tämä hikoilu on vain erikoista. En herää kuumuuteen, lähinnä palelen ja vedän peittoa päälleni. Silti yöpaitani on niin märkä hiestä, että voisin pusertaa siitä irtonesteen pois. ap
Kyllähän se kunnon pumppaushoito illalla auttaa nukkumaan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
No varmasti. Siitä emme lääkärin kanssa puhuneet. Kaikki eivät ole yhtä 2-mielisiä kuin sinä.
Mitä suihketta? Sano tuotteen nimi ja paljonko estrogeeniä on yhdessä suihkauksessa. Mitä keltarauhashormonia otit ja millä annoksella?
Sun oireethan on ihan oppikirjaesimerkki estrogeenin vähyydestä eli öisin tulee hikikohtaus ja sen jälkeen palelet kuin horkassa. Olet likimärkä hiestä ensin ja sitten palelu.
Vierailija kirjoitti:
Tämä selkeästi miehen kommentti.
Diabetes 2 aiheuttaa yöhiloilua myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On puuvillaiset. En enää sorru ostamaan tekokuituisia.
Tyyny, täkki ja petari? Mä ostan seuraavaksi villaiset.
Yksi tuttavani hikoili öisin niin että piti vaihtaa lakanatkin. Pitkälle edennyt syöpä hänellä todettiin.