Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset hankkivat lapsia?

Vierailija
04.08.2024 |

En ole koskaan ymmärtänyt tarvetta hankkia lapsia; kiinnostaa aina kuulla, miksi ihmiset sitä tarvetta kokevat. Tuntuisi itselle omituiselta ajatukselta pakottaa joku tähän maailmaan vain omaksi ilokseni. (En silti väitä että lasten haluaminen olisi mitenkään väärin :D) Tuntuu myös, että vanhemmat usein puheissaan korostavat sitä, miten vaikeaa, väsyttävää ja kiireistä arki lapsen kanssa on. Harvemmin kuulee mitään positiivista, vaan tuntuu olevan normi että lapsista lähinnä valitetaan, eikä puhuta niistä hyvistä puolista. Lapset ovat lähtökohtaisesti söpöjä, mutta silti todella vaikea ymmärtää! Valaiskaa minua! :)

Kommentit (266)

Vierailija
181/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat: ootteko te tylsistyneitä? Mun tuntemat lisääntyjät vaikuttaa elämäänsä tylsistyneiltä, rempataan ensin kämppää ja lapsi on seuraava projekti. Onko kyse tekemisen puutteesta tai merkityksettömyyden tunteesta?

Ihmisellä on tapana tehdä asioita jotta elämä maistuu. Oli se sitten työnteko, uusi auto, parturissa käynti, deittailu, lasten hankinta. Kaikista näistä saa sisältöä elämään. Kaikilla on oma preferenssinsä. Et sinäkään varmaan koe elämää elämisen arvoiseksi istumalla 70 vuotta vaan tietokoneella. Ja fakta on se että sinä ja minä olemme tylsistyneitä kun meillä ei ole nyt muutakaan kuin roikkua tällä palstalla sunnuntaina

niinpä. Miksei vain ihmiset myönnä, että tekevät lapsia, että saavat sisältöä j

Eikö vanhemmillasi ole muuta sisältöä elämässään kuin sinä?

Vierailija
182/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesta saakka olen halunnut lapsia ja olla isä. En tiedä mikä sen tarpeen on aikaan saanut. Nyt kun nuoruuden seikkailut ja sekoilut on koettu, on jotenkin ihanaa kun saa vain "luvalla" olla kotona lapsen ja emännän kanssa. Jotkut ikisinkut kaverit kitisee kyllä kun ei enää marinoida maksaa joka vkl, mutta ne voi jättää omaan arvoonsa. Syyt on aina lapsen hankintaan ollut itsekkäät, haluan että sukuni jatkuu, mutta yritän loppuun asti että heidän elämänsä on myös ihmisarvoista. Se on hinta vanhemmuudesta että oma elämä jää, mutta en koe jääväni mistään paitsi, 12v. "radalla" on tarpeeksi kelle vain.

Faija 30+v

Nuoruuden seikkailut=panemiset... ? xD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvoja hankitaan koska naisilla on biologiassaan vauvakuume. Moni nainen myös ajattelee, harhaisesti, että vauva lukitsisi miehen suhteeseen.

Olen nainen ja ei ole koskaan ollut vauvakuumetta... Joten uskon, että tuo on ihan keksitty juttu. 

Kyllä se tietenkin on olemassa, tutkitusti, äidinvaisto (mothers' instinct). Ei tietenkään aivan kaikilla, naisissakin on viallisia yksilöitä.

Mikä tässä on että lapsettomia täytyy nimittää viallisiksi? Ihmiset haluaa eri asioita. En ite pidä lasten hankkijoita viallisina, erilaisina vaan. Kaipa se joidenkin itsetunto-ongelmia helpottaa jos leimaa muut viallisiksi, jos ei omakotitaloarki kiinnosta.

Vierailija
184/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä jokainen saa tehdä lapsia jos haluaa mutta turha haukkua niitä ketkä ei halua.. sen takia me haukutaan myös teitä...

Vierailija
185/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvoja hankitaan koska naisilla on biologiassaan vauvakuume. Moni nainen myös ajattelee, harhaisesti, että vauva lukitsisi miehen suhteeseen.

Olen nainen ja ei ole koskaan ollut vauvakuumetta... Joten uskon, että tuo on ihan keksitty juttu. 

Kyllä se tietenkin on olemassa, tutkitusti, äidinvaisto (mothers' instinct). Ei tietenkään aivan kaikilla, naisissakin on viallisia yksilöitä.

Mikä tässä on että lapsettomia täytyy nimittää viallisiksi? Ihmiset haluaa eri asioita. En ite pidä lasten hankkijoita viallisina, erilaisina vaan. Kaipa se joidenkin itsetunto-ongelmia helpottaa jos leimaa muut viallisiksi, jos ei omakotitaloarki kiinnosta.

Älä välitä, nämä ovat näitä kiusaaja normoja, jotka ottavat jo ekalla luokalla jonkun tyypin kohteekseen, esim sen hiljaisen.

Vierailija
186/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsen synnytys on naisen tehtävä. Naisen tärkein tehtävä. Naisen koko keho on tehty lapsen synnytystä ja hoitoa varten. 

Lapsissa on tulevaisuus ja jos typerykset eivät ymmärrä niin ilman lapsia ei olisi myöskään yhtään aikuista. Ihminen joka tarvitsee"vapautta" yli 20 vuotiaana on henkisesti jämähtänyt teiniksi eikä ole kasvanut aikuiseksi. Kyllä viidessä vuodessa kerkeää aivan hyvin viettää"vapaata" elämää.

Nainen, joka ei ole synnyttänyt uutta elämää, ei ole nainen.

Sen sijaan se miehen ruma muna on naiselle vain pakollinen paha lastenhankitaprosessissa. Naiselle mies on vain lapsen siittäjä. 

Vierailija
187/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lapsen synnytys on naisen tehtävä. Naisen tärkein tehtävä. Naisen koko keho on tehty lapsen synnytystä ja hoitoa varten. 

Lapsissa on tulevaisuus ja jos typerykset eivät ymmärrä niin ilman lapsia ei olisi myöskään yhtään aikuista. Ihminen joka tarvitsee"vapautta" yli 20 vuotiaana on henkisesti jämähtänyt teiniksi eikä ole kasvanut aikuiseksi. Kyllä viidessä vuodessa kerkeää aivan hyvin viettää"vapaata" elämää.

Sen sijaan se miehen ruma muna on naiselle vain pakollinen paha lastenhankitaprosessissa. Naiselle mies on vain lapsen siittäjä. 

Minä olen ainakin nainen vaikka en ole synnyttänyt.

Vierailija
188/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhanaikainen ajattelutapa, ihminen voi tehdä muutakin elämässään kuin synnytellä.

Vierailija
189/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolaina, valkoiseksi sisustettu kämppä, matchaavissa vaatteissa otetut perhekuvat jonkun harrastelijan toimesta jossain niityllä... pahin on ne tokmannin/henkkamaukan jouluneuleet koko perheellä ja poseerattu kuva joulukuusen edessä! Kukin tyylillään, mutta ite mieluummin pidän hauskaa!

Vierailija
190/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mä en kans tajua että miksi niistä lapsista sitten pitää valittaa. Kuitenkin vapaaehtoinen valinta.

Tänne tullaan nimenomaan vain valittamisen vuoksi. Entäs jos kehuttaisiin miten omat ovat hienosti pärjänneet niin jo tulisi kuraa niskaan.

Vierailija
191/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku on katsonut liikaa handmaid's talea

Vierailija
192/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos saa tietää, ettei voi saada lapsia, pitääkö leikata sukupuoli mieheksi?

Vierailija
193/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole oikea nainen ennen kuin olet suorittanut naisen tehtävän.

Vierailija
194/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole oikea nainen ennen kuin olet suorittanut naisen tehtävän.

Kyllä olen ja sinä et voi siihen muuta sanoa

Vierailija
195/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntolaina, valkoiseksi sisustettu kämppä, matchaavissa vaatteissa otetut perhekuvat jonkun harrastelijan toimesta jossain niityllä... pahin on ne tokmannin/henkkamaukan jouluneuleet koko perheellä ja poseerattu kuva joulukuusen edessä! Kukin tyylillään, mutta ite mieluummin pidän hauskaa!

Vain henkisesti jälkeenjäänyt haluaa"pitää hauskaa" kolmekymppisenä. Tuon ikäisellä kuuluu olla jo mies/vaimo ja kohta kouluikäisä lapsia.

Vierailija
196/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain henkisesti jälkeenjäänyt haluaa"pitää hauskaa" kolmekymppisenä. Tuon ikäisellä kuuluu olla jo mies/vaimo ja kohta kouluikäisä lapsia.

Ei ihmisellä "kuulu" olla mitään missään iässä. Todella typerä ajattelutapa.,

Vierailija
197/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen rakastanut hoivaamista ihan pienestä lähtien. Oli jotenkin itsestään selvää, että minusta tulee isona äiti. 25-vuotiaana tapasin sellaisen miehen, jonka kanssa oli hyvä perustaa perhe.

Esikoisen syntymä oli minulle kuin uuden elämän alku, upeinta ikinä. Siksi hankimme vielä kolme lasta. Rakastin hoitaa vauvoja, huushollata, kokata ja huvitella perheen kanssa. Askartelimme, leivoimme, kävimme kerhoissa, retkillä, teattereissa, kirjastoissa, kylässä tutuilla. 

Jossain vaiheessa piti palata töihin, sinne hukattu aika tuntui tuhlaukselta perhe-elämän rinnalla. Edelleen hellimme ja nyhjäämme mieheni kanssa vaikka aamusta iltaan jos aikataulu sallii. 

Lapset ovat älykkäitä, taitavia ja hauskoja nuoria. Meillä on kiva perhe, vaikka raskaitakin aikoja esim syövän vuoksi ollut. Muistelemme paljon lasten eri vaiheita ja sanomisia, tapahtumia jne. Lomat on olleet tärkeitä kohokohtia kun saamme olla yhdessä ilman arjen ja vaatimusten paineita. 

Terv. Onnellinen äiti -82

Vierailija
198/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

=DDDD mahtaa harmittaa kun et oo koskaan saanu kutsua bileisiin

Vierailija
199/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse olen ihan rakkaudesta lapsia halunnut. Ei sellaista rakkauden tunnetta voi kokea kuin silloin kun saat ekan kerran oman vauvan syliisi.

Nyt lapseni ovat jo nuoria aikuisia ja itsekin olen vasta nelikymppinen. Se on yksinkertaisesti mukavaa kun on jälkikasvua ja perhettä.

Yhteiskunnallisesti myös veronmaksajia ja toivottavasti kaikilla olisi tulevsisuudessakin mahdollisuus lasten hankkimiseen.

Mutta mistäpä meistä kukaan maailman tulevaisuudesta loppujen lopuksi ihan varma voi olla.

Vierailija
200/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

=DDDD mahtaa harmittaa kun et oo koskaan saanu kutsua bileisiin

Vain henkisesti jälkeenjäänyt haluaa"bilettää" kolmekymppisenä. Normaalisti kehittyvillä ihmisillä nuo bileet jäävät teini-ikään ja sen jälkeen aikuistutaan ja perustetaan perhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi