Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset hankkivat lapsia?

Vierailija
04.08.2024 |

En ole koskaan ymmärtänyt tarvetta hankkia lapsia; kiinnostaa aina kuulla, miksi ihmiset sitä tarvetta kokevat. Tuntuisi itselle omituiselta ajatukselta pakottaa joku tähän maailmaan vain omaksi ilokseni. (En silti väitä että lasten haluaminen olisi mitenkään väärin :D) Tuntuu myös, että vanhemmat usein puheissaan korostavat sitä, miten vaikeaa, väsyttävää ja kiireistä arki lapsen kanssa on. Harvemmin kuulee mitään positiivista, vaan tuntuu olevan normi että lapsista lähinnä valitetaan, eikä puhuta niistä hyvistä puolista. Lapset ovat lähtökohtaisesti söpöjä, mutta silti todella vaikea ymmärtää! Valaiskaa minua! :)

Kommentit (266)

Vierailija
221/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntolaina, valkoiseksi sisustettu kämppä, matchaavissa vaatteissa otetut perhekuvat jonkun harrastelijan toimesta jossain niityllä... pahin on ne tokmannin/henkkamaukan jouluneuleet koko perheellä ja poseerattu kuva joulukuusen edessä! Kukin tyylillään, mutta ite mieluummin pidän hauskaa!

Vain henkisesti jälkeenjäänyt haluaa"pitää hauskaa" kolmekymppisenä. Tuon ikäisellä kuuluu olla jo mies/vaimo ja kohta kouluikäisä lapsia.

Tämä. Kolmekymppisellä alkaa olla jo kiire mikäli haluaa lisääntyä vielä keskenkasvuisena. Harvemmin aikuisena sellainen enää kiinnostaa.

Ihminen on aivoistaan fyysisestikin keskenkasvuinen alle 30-vuotiaana. Ei ole sattumaa että ihminen on hedelmällisimmillään silloin kun on tyhmimmillään.

https://www.me

Ettekö te oikeesti käy ikinä juhlissa? Jos sellanen on keskenkasvuisten hommaa? Oikee aikuinen istuu beigessä olohuoneessa siivoomassa kakaroiden jälkiä? Huhhuh miten ankeeta

Niinhän lainaamassasi viestissä ei väitetty. Todettiin vain että ihminen on keskenkasvuinen alle 3-kymppisenä, huolimatta siitä mitä hän tekee.

Vierailija
222/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koin elämäni joten tyhjäksi aina. Kun löysin mieheni, niin aloin kukoistaa ja yhtäkkiä aloin toivoa lasta, oikein innostuin seksissäkin ajatuksesta, että mies voi minut hedelmöittää - hormonitko syynä?

Vauvan synnyttyä olin yhtäkkiä tyyni ja aikuinen, se sisäinen levottomuus ja tempoilu vain loppui. Vauva oli niin niin ihana, täydellinen.

Nyt minä, entinen bilehile ja levoton tuhkimo, olen oikein mammojen Mamma legginsseissäni ja juurikasvussani. Mieheni myötä innostuin myös tekemään yliopisto-opinnot väitöstä myöten. 

Ehkä tarvitsin omaan kasvutarinaani äitiyden, että sain hyvän elämän vaikken juuri sellaista osannut haaveilla alunperin.

Aika moni ei tarvitse lasta kasvaakseen itse aikuiseksi ja valitettavasti vielä useampi ei kasva aikuiseksi, vaikka lapsia saisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi tunnollinen nörttityttö. Tapasimme miehen kanssa opiskelijabileissä ja alkoi kiihkeä suhde. Kun pari kuukautta myöhemmin menin hakemaan ihka ensimmäistä pillerireseptiäni niin lääkäri sanoo, että kohdunsuu on kiinni ja että olen raskaana. Oli kiva mieslääkäri, joka kannusti miettimään olisiko raskaus sittenkään huono juttu. Häneltä sain rohkeuden ja uskon pohtia asiaa. Uteliaisuus äitiyttä ja raskautta kohtaan voitti.

Poikaystävä oli onnesta soikeana, jotenkin siinä onnen huumassa perustettiin pienillä tuloilla koti. Meille syntyi maailman ihmeellisin olento, pieni tyttö, joka on nyt 16-vuotias ja aloittaa syksyllä lukion. Hurjan nopeaan on aika kulunut.

Vierailija
224/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koin elämäni joten tyhjäksi aina. Kun löysin mieheni, niin aloin kukoistaa ja yhtäkkiä aloin toivoa lasta, oikein innostuin seksissäkin ajatuksesta, että mies voi minut hedelmöittää - hormonitko syynä?

Vauvan synnyttyä olin yhtäkkiä tyyni ja aikuinen, se sisäinen levottomuus ja tempoilu vain loppui. Vauva oli niin niin ihana, täydellinen.

Nyt minä, entinen bilehile ja levoton tuhkimo, olen oikein mammojen Mamma legginsseissäni ja juurikasvussani. Mieheni myötä innostuin myös tekemään yliopisto-opinnot väitöstä myöten. 

Ehkä tarvitsin omaan kasvutarinaani äitiyden, että sain hyvän elämän vaikken juuri sellaista osannut haaveilla alunperin.

Itse en ole bilettänyt koskaan edes nuorena.

Vierailija
225/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tosi tunnollinen nörttityttö. Tapasimme miehen kanssa opiskelijabileissä ja alkoi kiihkeä suhde. Kun pari kuukautta myöhemmin menin hakemaan ihka ensimmäistä pillerireseptiäni niin lääkäri sanoo, että kohdunsuu on kiinni ja että olen raskaana. Oli kiva mieslääkäri, joka kannusti miettimään olisiko raskaus sittenkään huono juttu. Häneltä sain rohkeuden ja uskon pohtia asiaa. Uteliaisuus äitiyttä ja raskautta kohtaan voitti.

Poikaystävä oli onnesta soikeana, jotenkin siinä onnen huumassa perustettiin pienillä tuloilla koti. Meille syntyi maailman ihmeellisin olento, pieni tyttö, joka on nyt 16-vuotias ja aloittaa syksyllä lukion. Hurjan nopeaan on aika kulunut.

Ei kukaan ole niin tyhmä, että nielee pölvästipillereitä ehkäisyyn. Niiden pieniä yhdisteitä ei saada juomavedestä puhdistettua, aikaistavat tyttöjen murrosikää, tekevät miehistä naismaisempia, pilaavat ympäristöä ja aiheuttavat terveyshaittoja nielijälleen.

Vierailija
226/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ei tarvitse lasta kasvaakseen itse aikuiseksi ja valitettavasti vielä useampi ei kasva aikuiseksi, vaikka lapsia saisikin.

Mistä moinen uho..? Eikö tässä kysytty omia kokemuksia ja toi tyyppi vaan kertoi sen. Olen itsekin vela, mutta tollasten keskenkasvuisen tasolla olevat kommentit kyllä ei uppoo. Relaa vähän, peace &love!

Vierailija
227/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hankkiminen on yleisempää kuin hankkimatta jättäminen. Kun uusia lapsia ei synny, kansakunta kuolee ja korvautuu toisella.

Vierailija
228/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole niin tyhmä, että nielee pölvästipillereitä ehkäisyyn. Niiden pieniä yhdisteitä ei saada juomavedestä puhdistettua, aikaistavat tyttöjen murrosikää, tekevät miehistä naismaise

Twenty years ago, the United Kingdoms Environmental Agency stated: Estrogenic steroids natural and synthetic hormones in sewage effluent have been shown to be more potent than previously thought, with the synthetic steroid 17a ethinyl estradiol showing effects in fish at concentrations below 1 nanogram [one billionth of a gram] per liter. These findings were confirmed in a 2020 study which also found that some streams had an ethinyl estradiol concentration of more than 60 nanograms per liter, far beyond the limit that causes grave harm to fish populations. This means that the problem of hormonal pollution is longstanding and causing ever more severe environmental impacts with each generation of fish.

Vierailija
229/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntolaina, valkoiseksi sisustettu kämppä, matchaavissa vaatteissa otetut perhekuvat jonkun harrastelijan toimesta jossain niityllä... pahin on ne tokmannin/henkkamaukan jouluneuleet koko perheellä ja poseerattu kuva joulukuusen edessä! Kukin tyylillään, mutta ite mieluummin pidän hauskaa!

Vain henkisesti jälkeenjäänyt haluaa"pitää hauskaa" kolmekymppisenä. Tuon ikäisellä kuuluu olla jo mies/vaimo ja kohta kouluikäisä lapsia.

Tämä. Kolmekymppisellä alkaa olla jo kiire mikäli haluaa lisääntyä vielä keskenkasvuisena. Harvemmin aikuisena sellainen enää kiinnostaa.

Ihminen on aivoistaan fyysisestikin keskenkasvuinen alle 30-vuotiaana. Ei ole sattumaa että ihminen on hedelmällisimmillään sill

Kyllähän tossa sössötettiin että hauskanpito yli kolmekymppisenä on jälkeenjääneille... ei luoja jos ei sais enää hauskaa elämää viettää kolmekymppisenä! Hauska voi olla muutakin kuin ördäyskännäämistä, mutta sitähän ei juntit tiedä

Vierailija
230/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa harvinaisen tyhmä kysymys. Lisääntyminen on luonnollisin asia mitä kaikki eliöt viruksista ja bakteereista alkaen tekevät.

Vierailija
231/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten hankkiminen on yleisempää kuin hankkimatta jättäminen. Kun uusia lapsia ei synny, kansakunta kuolee ja korvautuu toisella.

Tyhmä ihminen ei edes ymmärrä ettei "suvun jatkaminen" tarkoita mitään. Aurinko sammuu ja maapallo katoaa sen romahduksesta syntyvään mustaan aukkoon, kuten kaikki aikaisemmat ja tulevatkin maapallot.

Vaatii jonkun verran älyä jo tajuta että on tyhmä, ja maapallolla mahdollisesti älykkäämmän lajin tuotantoeläimenä kuten lehmät navetassa. Syö, parittelee, poikii ja kuolee kuten hyödyntäjä haluaakin. Ei meidän lajin aivoilla ole kapasiteettia tajuta rajojaan enemmän vaikka kuinka yrität sitä pohtia ja vääräksi osoittaa.

Vierailija
232/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli hankit lapsia koska

1) se on yleistä

2) jalouttasi kansakuntaa kohtaan (eugeniikka?)

Vierailija
233/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa harvinaisen tyhmä kysymys. Lisääntyminen on luonnollisin asia mitä kaikki eliöt viruksista ja bakteereista alkaen tekevät.

Ei nykyihmisen ole pakko lisääntyä. Paskantaa ja kuolla kyllä, mutta älyllinen olento kyllä miettii ennen kuin siittää.

Vierailija
234/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian hyvät lapsituet.

Vierailija
235/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee oma vapaus ja 18-20v elämästä menee kersoja kaitsiessa.

Olethan sinäkin vienyt olemassaolollasi vapauden vanhemmiltasi ja pilannut heidän elämänsä. Mietipä sitä.

Mitä sitten? Sen perusteellako mun pitäisi omakin elämäni pilata?

Se on vain hyvä, jos noin idiootin geenit eivät siirry seuraavalle sukupolvelle.

Kyllä ne siirtyvät, sillä tyhmyys on lisääntymisen edellytys.

https://www.ts.fi/uutiset/3786346

Mitä tyhmempi mies, sitä enemmän sille synnytetään. Tyhmä mies ei tajua ehkäistä.

Vierailija
236/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

liian hyvät lapsituet.

Kokoomusnuoriko siellä? ;) Ei saa tukea "heikomman aineksen" lisääntymistä?

Vierailija
237/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhempien näkemykset ei kiinnosta, älkää niihin takertuko, vaan kertokaa miksi puskette ulos muksuja :D 

-ap

Miksi mun pitäisi vastata koko kysymykseen? Mitä se sulle kuuluu. 

Vierailija
238/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielenkiintoista lukea miten eri tavoin argumentoidaan lasten hankintaa versus hankkimattomuutta. 

Lasten hankinta on pääasiassa itsekästä, luonnollista, viettien ja biologian johdattamaa, lisäännytään sen kummemmin miettimättä, vaistonvaraisesti, on naisten tehtävä, jne. 

Lapsettomuutta ei noin "voi" perustella, vaaditaan harkintaa, pohdintaa, kyseenalaistamista, jne. älyllisiä asioita.

Just saying...

Vierailija
239/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhempien näkemykset ei kiinnosta, älkää niihin takertuko, vaan kertokaa miksi puskette ulos muksuja :D 

-ap

Miksi mun pitäisi vastata koko kysymykseen? Mitä se sulle kuuluu. 

Älä sitten kullanmuru tule tähän keskusteluun! <3 ihan vapaasti saat poistua!

-ap

Vierailija
240/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki boomerit ovat lisääntyneet vain siksi, että niin kuului tehdä ja ehkäisy oli lapsenkengissä. Suurin osa on näistä "biologinen vaisto"  tyypeistä ajattelee samalla tavalla, vaikkeivat edes ymmärrä, kun se aivopesu elää vielä niin vahvana. Kukaan tervepäinen ei lapsia riesakseen halua, joka vie koko elämän ja omalla minuudella ja hyvinvoinnilla saa sen jälkeen pyyhkiä persettä. Mieskin ottaa jalat alleen, ku ei jaksa sitä elämää.  Teeskentelyä koko vauvat on niin ihania, äitiys on niin ihanaa sillä fraasilla yrittää ihminen epätoivoisesti hakata päähänsä ajatusmallia, että kestäisi sen, että tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Lisäksi sillä on tarkoitus saada muita samaan sontaan, että muillakin olisi yhtä surkea elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme