Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätäkään en tiennyt: kylpyhuoneen seinät on tehty pellistä, jotka ruostuvat!

Vierailija
26.02.2026 |

Asuminen | Kylpyhuoneet ruostuvat uudessa kerrostalossa Vantaalla
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011813951.html

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiesin. Mun asunnossa ruostui peilikaapin sisältä nopeasti. 2004 vuoden talo muistaakseni. 

Vierailija
2/13 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tiedän, ettei oma kylppäri ole tuollainen, koska se on juuri perusteellisessa rempassa ja seinät auki. Jutusta: toisaalta ei pitäisi yllättyä enää mistään rakentamisen yhä alemmaksi vievästä laadusta...

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun kyseessä on kylpyhuone-elementti. Ruostuminen ei kuulu asiaan, siellä on rakennusvirhe.

Vierailija
4/13 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiesin. Mun asunnossa ruostui peilikaapin sisältä nopeasti. 2004 vuoden talo muistaakseni. 

Peilikaappi ei ole seinä eikä siinä ole vedeneristystä. Puhutko suihkukaapista? 

Vierailija
5/13 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin jo lapsena kun iskän sukukaiset asui asunnossa jossa oli kylppäri tehty elementistä ja se oli metallia. Iskä oli siellä joskus tekemässä remppaa ja kirosi sitä kun ne metalliseinät jousti. Sillon jo sano, että ei kannata koskaan ostaa asuntoa jossa on metallista tehty kylpyhuone😄

Vierailija
6/13 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peilikaappi ei ole seinä eikä siinä ole vedeneristystä. Puhutko suihkukaapista? 

Näin otsikon väärin.

Vierailija
7/13 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita tehtiin jossain vaiheessa, muistaakseni 1970- ja 1980-luvuilla ainakin kerrostaloihin. Silloin ei oikein ollut hyviä vesieristeitä, toinen vaihtoehto oli joku sellainen mikä on nyt jälkikäteen todettu karsinogeeniseksi.

Vierailija
8/13 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikun happosesta seinät ja hitsaa vielä joka sauman niin ei tarvi edes silikoneja vedellä. edellyttäen että hitsit on ehjät.

Vierailija
9/13 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo ruostuminen johtuu?

Vierailija
10/13 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt että noita tehdään vieläkin. Eikös tuo ole tyypillinen ratkaisu 70-luvulta 

Vierailija
11/13 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosta ilman vaihdosta. Ilmastointiputket pitäisi imuroida vähintään 10 vuoden välein.

Vierailija
12/13 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosta ilman vaihdosta. Ilmastointiputket pitäisi imuroida vähintään 10 vuoden välein.

No sieltähän se ensimmäinen asiantuntija napsahti paikalle.

Vierailija
13/13 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korroosiosta. Kemiallinen reaktio jossa rauta hapettuu veden ja hapen vaikutuksesta. Tuskin on sama vaikku kun sun korvassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä