Miksi ihmiset hankkivat lapsia?
En ole koskaan ymmärtänyt tarvetta hankkia lapsia; kiinnostaa aina kuulla, miksi ihmiset sitä tarvetta kokevat. Tuntuisi itselle omituiselta ajatukselta pakottaa joku tähän maailmaan vain omaksi ilokseni. (En silti väitä että lasten haluaminen olisi mitenkään väärin :D) Tuntuu myös, että vanhemmat usein puheissaan korostavat sitä, miten vaikeaa, väsyttävää ja kiireistä arki lapsen kanssa on. Harvemmin kuulee mitään positiivista, vaan tuntuu olevan normi että lapsista lähinnä valitetaan, eikä puhuta niistä hyvistä puolista. Lapset ovat lähtökohtaisesti söpöjä, mutta silti todella vaikea ymmärtää! Valaiskaa minua! :)
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Eipä monilla kovin hyviä vastauksia, lähinnä et kysy vanhemmiltasi. Kertooko tää ettei niitä hyviä syitä oikeesti ole?
Juu puolustelua ja solvaamista riittää mutta perusteluja harvalla. Liekö sitten että moni vanhempi ei tosissaan ole koskaan miettinyt, tehnyt vaan mitä "kuuluu tehdä" ja vaikea myöntää ettei ole harkinnut kummemmin. omat perusteluni jo annoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntolaina, valkoiseksi sisustettu kämppä, matchaavissa vaatteissa otetut perhekuvat jonkun harrastelijan toimesta jossain niityllä... pahin on ne tokmannin/henkkamaukan jouluneuleet koko perheellä ja poseerattu kuva joulukuusen edessä! Kukin tyylillään, mutta ite mieluummin pidän hauskaa!
Vain henkisesti jälkeenjäänyt haluaa"pitää hauskaa" kolmekymppisenä. Tuon ikäisellä kuuluu olla jo mies/vaimo ja kohta kouluikäisä lapsia.
Eli perhe-elämä ei ole hauskaa? No sitähän mekin ollaan sanottu koko ajan. Joillakin on puoliso, joillakin ei, mutta ei ole tarvetta hankkia lapsia ja alkaa vihata elämäänsä niinkuin sinä. Lapset ovat täysin syyttömiä sinun elämänvalintoihisi, älä kosta niille sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee oma vapaus ja 18-20v elämästä menee kersoja kaitsiessa.
Olethan sinäkin vienyt olemassaolollasi vapauden vanhemmiltasi ja pilannut heidän elämänsä. Mietipä sitä.
Harva meistä on itse päättänyt syntyä.
Ja moniko edes haluaisi syntyä, jos realiteetit olisi tiedossa.
Huutista, eli sun mielestä tuhansien vuosien lisääntyminen ja suvun jatkaminen on tyhmyyttä? Se on biologista, halusit tai et. Tottakai te masentuneet olette sitä mieltä että "Elämä on niin kamalaa, wöö wööö." Pitäkää teidän nihilistiset, materialistiset paskat mielipiteet itsellenne älkääkä levittäkö teidän vittuuntumista meille joilla on vielä elämänvoimaa.
Toisilla on voimakkaampana se luontainen ihmiseen rakennettu tarve saada lapsia. Ja niitähän tulee, jos on terve ja annetaan tulla. Joskus tulee vaikka ei olisi suunniteltukaan. (Jotkut ihmiset eivät tajua, että paraskin ehkäisy voi pettää vaikka se harvinaista onkin).
Minulla ei tuota tarvetta ole ollut. Olen varmaan vierestä kauhuissani seurannut ja luonteestani johtuen todennut etten halua samanlaista elämää, mitä äitini ja isäni ovat eläneet. Heillä oli rahaa rahoittaa tavallinen hyvä elämä kolmelle lapselle omistusosakkeessa kerrostalokolmiossa. Omat voimat, rahat ja halu eivät siihen elämään riittäneet. Olen elänyt mieheni kanssa kahdestaan meidän näköisemme elämän.
N49
Eipä monilla kovin hyviä vastauksia, lähinnä et kysy vanhemmiltasi. Kertooko tää ettei niitä hyviä syitä oikeesti ole?