Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset hankkivat lapsia?

Vierailija
04.08.2024 |

En ole koskaan ymmärtänyt tarvetta hankkia lapsia; kiinnostaa aina kuulla, miksi ihmiset sitä tarvetta kokevat. Tuntuisi itselle omituiselta ajatukselta pakottaa joku tähän maailmaan vain omaksi ilokseni. (En silti väitä että lasten haluaminen olisi mitenkään väärin :D) Tuntuu myös, että vanhemmat usein puheissaan korostavat sitä, miten vaikeaa, väsyttävää ja kiireistä arki lapsen kanssa on. Harvemmin kuulee mitään positiivista, vaan tuntuu olevan normi että lapsista lähinnä valitetaan, eikä puhuta niistä hyvistä puolista. Lapset ovat lähtökohtaisesti söpöjä, mutta silti todella vaikea ymmärtää! Valaiskaa minua! :)

Kommentit (266)

Vierailija
141/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa keskustelua. Tuleeko tänne lapsettomat negaamaan? Eihän se ole teiltä pois, tehkää oma ketju. Se vaan on fakta että oma rakkaus lapseen ja lapsen rakkaus minuun on ihmeellistä rakkautta jota ei muuten koe. Sitä ei purkissa osteta tai hanasta tule. 

Mä koen mieheeni ihmeellistä rakkautta.... et ehkä ole kokoenut hyvää parisuhdetta :-)

Herranjestas rakastatko miestäsi kuten lasta ja hän sinua kuin äitiä. Huh huh😬

Vierailija
142/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa keskustelua. Tuleeko tänne lapsettomat negaamaan? Eihän se ole teiltä pois, tehkää oma ketju. Se vaan on fakta että oma rakkaus lapseen ja lapsen rakkaus minuun on ihmeellistä rakkautta jota ei muuten koe. Sitä ei purkissa osteta tai hanasta tule. 

Se on fakta vain sinulle, ei mikään universaali totuus. Eihän se ole sulta pois, kun asia on näin. Nauti vanhemmuudestasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku vertasi täällä rakkautta lapsiin rakkauteen mieheensä tai jopa lemmikkeihin. Kyllä, se on rakkautta mutta hyvin, hyvin, hyvin, hyvin erilaista rakkautta. Mulla on lapsi, mies ja eläin joten tiedän.

Jos ei ole erilaista rakkautta niin suhteenne kuullostaa vaarallisen oudolta😅

No ehkä et sitten rakasta miestäsi niin paljon. Mun rakkaus mieheeni on jotain ihmeellistä, ei kaikki tälläistä rakkautta koe ja se on ok.

Vierailija
144/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä koen mieheeni ihmeellistä rakkautta.... et ehkä ole kokoenut hyvää parisuhdetta :-)

Herranjestas rakastatko miestäsi kuten lasta ja hän sinua kuin äitiä. Huh huh😬

En vaan kuin kumppania. :D

Vierailija
145/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha täällä on mielipidettään sanoa. Lastenvihaajat ja muut masentuneet eivät kestä jos joku elää onnellisesti lasten kanssa. 

Onko se vihaa, jos haluaa täysin viattoman lapsen säästää siltä traumalta mitä perhe-elämäksi kutsutaan, ja jättää tämän lapsen hankkimatta? Mun mielestä siinä arvostetaan sitä lasta enemmän kuin hankkimalla se lapsi. Mutta tämä on tietenkin vaikea asia ymmärtää jos elämän motto on "minäminä haluan itsekkäästi lapsen täyttämään tyhjiötä elämässäni" ennenkuin on edes puitteet kunnossa.

Vierailija
146/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että jollain on ollut paska lapsuus (itsellänikin) ei ole syy haukkua muiden mielipiteitä ja lytätä niitä. Luulisi että silloin kun on ollut rankkaa niin osaisi edes käytöstavat

Vierailija
147/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku vertasi täällä rakkautta lapsiin rakkauteen mieheensä tai jopa lemmikkeihin. Kyllä, se on rakkautta mutta hyvin, hyvin, hyvin, hyvin erilaista rakkautta. Mulla on lapsi, mies ja eläin joten tiedän.

Joo, ehkä sulla on huono mies. Mistä sen tietää?

Vierailija
148/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastaako lapsesi vähemmän sinua kuin sinä häntä?

Vierailija
149/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmilla on lapsia ja ne ei tiedä rakkaudesta yhtään mitään.

Vierailija
150/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just, on monenlaista rakkautta. Ja on hauskaa kokea ne kaikki. Siksi ihmiset hankkivat lapsia. On ihanaa rakastaa ja olla rakastettu. Problem solved.

Vierailija
151/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikkien lapsien elämä ei ole paskaa. 

Vierailija
152/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just, on monenlaista rakkautta. Ja on hauskaa kokea ne kaikki. Siksi ihmiset hankkivat lapsia. On ihanaa rakastaa ja olla rakastettu. Problem solved.

On myös hauskaa olla hankkimatta lapsia

Vierailija
153/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole rakkauden määrästä vaan laadusta, hassu. Miestä tai naista rakastaa eri tavalla kuin lasta. Tai koiraa. Tai äitiään. Toisaalta vaikka lapsi tekisi mitä, häntä rakastaa aina. Onhan se hurjaa.

Vierailija
154/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä mistään ei saa sellaista rakkautta kuin omasta perheestä.

Ihmiset etsivät elämäänsä sisältöä tekemällä liikaa töitä, muokkaamalla ulkonäköä tai matkustelemalla tai juhlimalla. Mikään näistä ei täytä ihmisen merkityksellisyyden tunnetta loputtomiin, toisinkuin perheenjäsenet ja varsinkin lapset.

On suuri rikkaus omistaa ihmissuhteita jotka kestävät läpi elämän. 

Ystävyyssuhteet, työt, terveys, parisuhde ja vapaa-ajan tarve ja elämykset eivät todennäköisesti kestä läpi elämän vaikka siltä tuntuisi. 

Vauvapalstalla kirjoittelukin tulee aikanaan loppumaan eikä siitä saa tyydytystä pahalle ololleen.

Miksi ystävyyssuhteet ja parisuhde ei voisi kestää läpi elämän? Ja miksi suhde omiin lapsiin taas automaattisesti kestäisi läpi elämän? Tiedän monia, jotka ei ole tekemisissä lastensa/vanhempiensa kanssa.

Vierailija
155/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastaako lapsesi vähemmän sinua kuin sinä häntä?

Ei voi mitata kiloissa, sorry.

Vierailija
156/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole rakkauden määrästä vaan laadusta, hassu. Miestä tai naista rakastaa eri tavalla kuin lasta. Tai koiraa. Tai äitiään. Toisaalta vaikka lapsi tekisi mitä, häntä rakastaa aina. Onhan se hurjaa.

Ei kaikki lapset rakasta vanhempiaan, mutta hurjaa että oletat asioita... !

Vierailija
157/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankitko siis lapsia siksi että halusit olla rakastettu? Etkö saa rakkautta muualta?

Vierailija
158/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

et sinä määrittele miten eri asioita rakastetaan. Siinä olet väärässä!

Vierailija
159/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikkien lapsien elämä ei ole paskaa. 

Mutta miksi joidenkin on, jos kerran se rakkaus saa vanhemmasta "leijonaemon joka suojelee lasta vaikka hengellään"? Onko siinä joku pointti että se leijonaemo ihan hups vain pahoinpitelee, kaltoinkohtelee tai riistää elon tuolta lapselta mutta ylimaallista rakkautta silti?

En minä lapsia vihaa, minä en vain koe että he ansaitsisivat sitä kaikkea skeidaa mitä niskaansa saavat.

Vierailija
160/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapset aina rakasta vanhempiaan, harvinaisia poikkeuksia on. Mutta puhuinkin vanhempien rakkaudesta lapseen. Se ei helpolla rikkoonnu. Tietty on poikkeuksia mutta noin niinkuin normaalisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan