Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset hankkivat lapsia?

Vierailija
04.08.2024 |

En ole koskaan ymmärtänyt tarvetta hankkia lapsia; kiinnostaa aina kuulla, miksi ihmiset sitä tarvetta kokevat. Tuntuisi itselle omituiselta ajatukselta pakottaa joku tähän maailmaan vain omaksi ilokseni. (En silti väitä että lasten haluaminen olisi mitenkään väärin :D) Tuntuu myös, että vanhemmat usein puheissaan korostavat sitä, miten vaikeaa, väsyttävää ja kiireistä arki lapsen kanssa on. Harvemmin kuulee mitään positiivista, vaan tuntuu olevan normi että lapsista lähinnä valitetaan, eikä puhuta niistä hyvistä puolista. Lapset ovat lähtökohtaisesti söpöjä, mutta silti todella vaikea ymmärtää! Valaiskaa minua! :)

Kommentit (266)

Vierailija
161/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teoria on se että jotain hormonia erittyy joillain aikaisin joillain myöhemmin joillain enemmän ja joillain vähemmän ja joillain ei koskaan. Tai joku kemikaalinen reaktio. Mä sain kerran n.5 minuutin annoksen sitä parikymppisenä kun näin suloisen vauvan. Aivan outoa koska sitä ennen enkä sen jälkeen ole pitänyt vauvoja suloisina. Älkää äidit suuttuko nyt please. Tää on vaan mun teoria. 

Vierailija
162/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat: ootteko te tylsistyneitä? Mun tuntemat lisääntyjät vaikuttaa elämäänsä tylsistyneiltä, rempataan ensin kämppää ja lapsi on seuraava projekti. Onko kyse tekemisen puutteesta tai merkityksettömyyden tunteesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku vertasi täällä rakkautta lapsiin rakkauteen mieheensä tai jopa lemmikkeihin. Kyllä, se on rakkautta mutta hyvin, hyvin, hyvin, hyvin erilaista rakkautta. Mulla on lapsi, mies ja eläin joten tiedän.

Jos ei ole erilaista rakkautta niin suhteenne kuullostaa vaarallisen oudolta😅

Joo, ehkä sulla on huono mies. Mistä sen tietää?

Ei kyse ole rakkauden määrästä vaan laadusta, hassu. Miestä tai naista rakastaa eri tavalla kuin lasta. Tai koiraa. Tai äitiään. Toisaalta vaikka lapsi tekisi mitä, häntä rakastaa aina. Onhan se hurjaa.

Rakastaisitko lastasi, vaikka se olis surmannut viattoman ihmisen? Tai koulukiusannut jotakuta niin systemaattisesti, että uhri olisi päättänyt päivänsä??? On se niiiiiin hurjaa 🤮

Vierailija
164/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku vertasi täällä rakkautta lapsiin rakkauteen mieheensä tai jopa lemmikkeihin. Kyllä, se on rakkautta mutta hyvin, hyvin, hyvin, hyvin erilaista rakkautta. Mulla on lapsi, mies ja eläin joten tiedän.

Joo, ehkä sulla on huono mies. Mistä sen tietää?

Ei kyse ole rakkauden määrästä vaan laadusta, hassu. Miestä tai naista rakastaa eri tavalla kuin lasta. Tai koiraa. Tai äitiään. Toisaalta vaikka lapsi tekisi mitä, häntä rakastaa aina. Onhan se hurjaa.

Sitten mä en uskalla edes ajatella miten mua olisi kohdeltu jos mun vanhemmat ei olisi rakastaneet minua koska nyt ovat tuhonneet mun mielenterveyden täysin. Onneksi rakastavat, mutta ei se tätä väitettyä rakkautta hyväksi tee. 😳 Ne olisivat varmaan polttaneet mut elävältä jos tätä maagista rakkautta ei olisi.

Vierailija
165/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just, on monenlaista rakkautta. Ja on hauskaa kokea ne kaikki. Siksi ihmiset hankkivat lapsia. On ihanaa rakastaa ja olla rakastettu. Problem solved.

Hankitko siis lapsia siksi että halusit olla rakastettu? Etkö saa rakkautta muualta?

Luetun ymmärtäminen! On hauskaa kokea kaikki rakkauden lajit (lapsi, mies, äiti, serkku, kissa).

Vierailija
166/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastaako lapsesi vähemmän sinua kuin sinä häntä?

Ei voi mitata kiloissa, sorry.

Eli siis sinun tapauksessa lapsesi ei rakasta sinua yhtä paljon kuin sinä häntä. Mahtaa harmittaa.

Vierailija
167/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38v. Eikä vaan kiinnosta hoitaa ketään edes paria tuntia päivässä. Toki onhan minulla paljon omiakin ongelmia kuten ahdistus, alkoholismi, syömishäiriöt jne. Ettei se olisi mahdollistakaan, enkä jaksa hoitaa edes itseäni kuntoon niin miksi kiinnostaisi hoitaa jotain ipanaa? Ei herätä ihastusta kenenkään vauvat tai lemmikit muutenkaan. En ymmärrä, miksi ketään kiinnostaa hoitaa jotain lapsia tai eläimiä

Vierailija
168/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just, on monenlaista rakkautta. Ja on hauskaa kokea ne kaikki. Siksi ihmiset hankkivat lapsia. On ihanaa rakastaa ja olla rakastettu. Problem solved.

Hankitko siis lapsia siksi että halusit olla rakastettu? Etkö saa rakkautta muualta?

Luetun ymmärtäminen! On hauskaa kokea kaikki rakkauden lajit (lapsi, mies, äiti, serkku, kissa).

On hauskaa myös olla kokematta niitä.

Vierailija
169/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos sun lapsi ei rakastaiskaan sua?

Vierailija
170/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat: ootteko te tylsistyneitä? Mun tuntemat lisääntyjät vaikuttaa elämäänsä tylsistyneiltä, rempataan ensin kämppää ja lapsi on seuraava projekti. Onko kyse tekemisen puutteesta tai merkityksettömyyden tunteesta?

Ihmisellä on tapana tehdä asioita jotta elämä maistuu. Oli se sitten työnteko, uusi auto, parturissa käynti, deittailu, lasten hankinta. Kaikista näistä saa sisältöä elämään. Kaikilla on oma preferenssinsä. Et sinäkään varmaan koe elämää elämisen arvoiseksi istumalla 70 vuotta vaan tietokoneella. Ja fakta on se että sinä ja minä olemme tylsistyneitä kun meillä ei ole nyt muutakaan kuin roikkua tällä palstalla sunnuntaina

Vierailija
171/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoit kysymyksen väärään osoitteeseen. Vai onko äitisi täällä palstailemassa?

Vierailija
172/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää ettei teitä ole rakastettu mutta ehkä haluaisitte aliittaa teemasta toisen ketjun?

Vierailija
173/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä on tapana tehdä asioita jotta elämä maistuu. Oli se sitten työnteko, uusi auto, parturissa käynti, deittailu, lasten hankinta. Kaikista näistä saa sisältöä elämään. Kaikilla on oma preferenssinsä. Et sinäkään varmaan koe elämää elämisen arvoiseksi istumalla 70 vuotta vaan tietokoneella. Ja fakta on se että sinä ja minä olemme tylsistyneitä kun meillä ei ole nyt muutakaan kuin roikkua tällä palstalla sunnuntaina

niinpä. Miksei vain ihmiset myönnä, että tekevät lapsia, että saavat sisältöä ja uuden ihmisen elämäänsä? Ei siinä mitään sen erityisempää ole. Jotkut taas tekee lapsen, koska niin kuuluu tehdä ja koska muutkin. 

Vierailija
174/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se levinnyt maha ja raskausarvet ja riipahtaneet tissit vaivan arvoista? Oman kehon muuttuminen olis itelle vaikeeta kestää. Toki joskus meistä kaikista tulee kurttuisia, jos vanhaksi eletään, mutta se roikahtaminen jo nuoressa iässä mietityttää.

Vierailija
175/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvoja hankitaan koska naisilla on biologiassaan vauvakuume. Moni nainen myös ajattelee, harhaisesti, että vauva lukitsisi miehen suhteeseen.

Olen nainen ja ei ole koskaan ollut vauvakuumetta... Joten uskon, että tuo on ihan keksitty juttu. 

Kyllä se tietenkin on olemassa, tutkitusti, äidinvaisto (mothers' instinct). Ei tietenkään aivan kaikilla, naisissakin on viallisia yksilöitä.

Vierailija
176/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvoja hankitaan koska naisilla on biologiassaan vauvakuume. Moni nainen myös ajattelee, harhaisesti, että vauva lukitsisi miehen suhteeseen.

Olen nainen ja ei ole koskaan ollut vauvakuumetta... Joten uskon, että tuo on ihan keksitty juttu. 

Kyllä se tietenkin on olemassa, tutkitusti, äidinvaisto (mothers' instinct). Ei tietenkään aivan kaikilla, naisissakin on viallisia yksilöitä.

Maailma muuttuu ja ihmiset sen mukana. Ei se tarkoita viallisuutta.

Vierailija
177/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidinvaisto on ainakin keksitty juttu!

Vierailija
178/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niinpä. Miksei vain ihmiset myönnä, että tekevät lapsia, että saavat sisältöä ja uuden ihmisen elämäänsä? Ei siinä mitään se

Joo tätä mä ihmettelen et voishan ne vaan myöntää että tekevät lapsen kun ei oo muutakaan tekemistä tai sisältöä elämässä. Ei se kai väärin oo jos siitä lapsesta pitää huolta, mutta ei kai sitä mistään rakkaus sitä ja veristeet tätä tarvii jauhaa.

Vierailija
179/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se levinnyt maha ja raskausarvet ja riipahtaneet tissit vaivan arvoista? Oman kehon muuttuminen olis itelle vaikeeta kestää. Toki joskus meistä kaikista tulee kurttuisia, jos vanhaksi eletään, mutta se roikahtaminen jo nuoressa iässä mietityttää.

Jos ulkonäkö on elämän suola niin on syytä miettiä onko omassa päässä jotakin vialla

Vierailija
180/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta saakka olen halunnut lapsia ja olla isä. En tiedä mikä sen tarpeen on aikaan saanut. Nyt kun nuoruuden seikkailut ja sekoilut on koettu, on jotenkin ihanaa kun saa vain "luvalla" olla kotona lapsen ja emännän kanssa. Jotkut ikisinkut kaverit kitisee kyllä kun ei enää marinoida maksaa joka vkl, mutta ne voi jättää omaan arvoonsa. Syyt on aina lapsen hankintaan ollut itsekkäät, haluan että sukuni jatkuu, mutta yritän loppuun asti että heidän elämänsä on myös ihmisarvoista. Se on hinta vanhemmuudesta että oma elämä jää, mutta en koe jääväni mistään paitsi, 12v. "radalla" on tarpeeksi kelle vain.

Faija 30+v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi