Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset hankkivat lapsia?

Vierailija
04.08.2024 |

En ole koskaan ymmärtänyt tarvetta hankkia lapsia; kiinnostaa aina kuulla, miksi ihmiset sitä tarvetta kokevat. Tuntuisi itselle omituiselta ajatukselta pakottaa joku tähän maailmaan vain omaksi ilokseni. (En silti väitä että lasten haluaminen olisi mitenkään väärin :D) Tuntuu myös, että vanhemmat usein puheissaan korostavat sitä, miten vaikeaa, väsyttävää ja kiireistä arki lapsen kanssa on. Harvemmin kuulee mitään positiivista, vaan tuntuu olevan normi että lapsista lähinnä valitetaan, eikä puhuta niistä hyvistä puolista. Lapset ovat lähtökohtaisesti söpöjä, mutta silti todella vaikea ymmärtää! Valaiskaa minua! :)

Kommentit (266)

Vierailija
61/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt, mutta aika kädenlämpöistä lässynläätä saanut vastaukseksi XD 

Just näin: olettepa te tulleet siinä hoidetuksi.  Ympäripyöreää.  Itse en ole hankkinut enkä hanki.  Katson ettei minulla ole oikeutta pakottaa tähän maailmaan ketään kun maapallon ja ihmiskunnan tilanne on tämä kuin se on.  En pidä lapsista mutta en kuitenkaan voisi ottaa omalletunnolleni päättää sellaisesta asiasta viattoman ihmisen puolesta. 

Olen varmaan itsekäs monella tapaa, mutta sillä tavalla en ole.  

Tuohon pakottamiseen. Erikoinen ajatus. Millä tavoin syntymättömän lapsen voi pakottaa syntymään? On sulla aika vääristynyt ajatuskuvio, vaikka tokihan niinkin saa olla, ei se mua haittaa. Eikö riitä, ettet halua lapsia, ja että se on ihan ok. 

Vierailija
62/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh no eivät yksilöt niitä vauvoja tarvitse mutta valtiolle ne ovat elinehto. Uusia veronmaksajia ja valtion puolustuksen välineitä. Kapitalismin työkaluja tarvitaan aina koska muuten mikään ei toimi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisia tähän maailmaan ei tule, ellei saada lapsia. Jos et ole huomannut, niin sinäkin olet ollut jonkun lapsi.

Ihmisten sukupuutto ei välttämättä olisi huonompi idea. 

Vierailija
64/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa/koira korvaa lapsen

Vierailija
65/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh no eivät yksilöt niitä vauvoja tarvitse mutta valtiolle ne ovat elinehto. Uusia veronmaksajia ja valtion puolustuksen välineitä. Kapitalismin työkaluja tarvitaan aina koska muuten mikään ei toimi. 

Hahahah eli pitäis työntää kersoja pihalle kapitalismin polttoaineeksi? Jätän väliin, jätä sinäkin

Vierailija
66/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt, mutta aika kädenlämpöistä lässynläätä saanut vastaukseksi XD 

Just näin: olettepa te tulleet siinä hoidetuksi.  Ympäripyöreää.  Itse en ole hankkinut enkä hanki.  Katson ettei minulla ole oikeutta pakottaa tähän maailmaan ketään kun maapallon ja ihmiskunnan tilanne on tämä kuin se on.  En pidä lapsista mutta en kuitenkaan voisi ottaa omalletunnolleni päättää sellaisesta asiasta viattoman ihmisen puolesta. 

Olen varmaan itsekäs monella tapaa, mutta sillä tavalla en ole.  

Tuohon pakottamiseen. Erikoinen ajatus. Millä tavoin syntymättömän lapsen voi pakottaa syntymään? On sulla aika vääristynyt ajatuskuvio, vaikka tokihan niinkin saa olla, ei se mua haittaa. Eikö riitä, ettet halua lapsia, ja että se on ihan ok.&nbs

No hankkiutumalla raskaaksi. Jos ei luonto hoida sitä ennen niin pakkohan sitä on syntyä. Ja ihan biologisesta näkökulmasta raskaus päättyy jossain vaiheessa ja sillon se sen vauvan tultava ulos tavalla tai toisella. 

Vierailija
67/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä mistään ei saa sellaista rakkautta kuin omasta perheestä.

Ihmiset etsivät elämäänsä sisältöä tekemällä liikaa töitä, muokkaamalla ulkonäköä tai matkustelemalla tai juhlimalla. Mikään näistä ei täytä ihmisen merkityksellisyyden tunnetta loputtomiin, toisinkuin perheenjäsenet ja varsinkin lapset.

On suuri rikkaus omistaa ihmissuhteita jotka kestävät läpi elämän. 

Ystävyyssuhteet, työt, terveys, parisuhde ja vapaa-ajan tarve ja elämykset eivät todennäköisesti kestä läpi elämän vaikka siltä tuntuisi. 

Vauvapalstalla kirjoittelukin tulee aikanaan loppumaan eikä siitä saa tyydytystä pahalle ololleen.

Kuulostaa siltä ettei sulla ole oikeita ystäviä, jos ainoa pysyvä ihmissuhde täytyy jollain verisiteellä pakottaa. 

Vierailija
68/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä vastaus tähän on kuvitella onat vanhempansa ja isovanhempansa ilman lapsiaan ja miettiä millaista heidän elämänsä olisi ilman meitä/heitä.

Onko elämä sellaista jota itse haluat vaiko ei. 

Vierailija
69/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täit, tautikierteet, kiljuminen, mahdollisesti kehitysvammainen lapsi jne. Kiitos ei 

Vierailija
70/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia. Kaikki mitä olen elämässä halunnut tehdä, olen tehnyt ja siitä nauttinut. Kaiken ei tarvitse loppua kuin seinään lasten kanssa. Eivätkä lapset pysy vaikeina paskanhajuisina taaperoina ikuisesti.

Vierailija
71/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi hyvä vastaus tähän on kuvitella onat vanhempansa ja isovanhempansa ilman lapsiaan ja miettiä millaista heidän elämänsä olisi ilman meitä/heitä.

Eiks tää oo vähän surullista, jos elämä ei ois mitään ilman lapsia? Kai sitä nyt elämässä täytyy muutakin sisältöä olla. Olis itsekästä tunkea tänne pallolle uusia ihmisiä vain oman elämänsä sisällöttömyyden turruttamiseksi.

Vierailija
72/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mä en kans tajua että miksi niistä lapsista sitten pitää valittaa. Kuitenkin vapaaehtoinen valinta.

Valinta ja valinta. Jos haluat kutsua alitajuista / biologista / tms. prosessia tietoiseksi valinnaksi niin antaa mennä. Harvoin ihminen on oikeasti tietoinen valinnoistaan ja niiden seurauksista.

Luulenpa, että iso osa vanhemmista katuu valintaansa tehdä lapsi kun jälkikäteen tajuaa että omat odotukset olivat täysin utopistisia ja epärealistisia. Mutta pakko elää tuon valinnan kanssa, koska ei oikein ole moraalisia vaihtoehtoja tarjolla.

Itse olisin jättänyt lisääntymättä jos olisin tajunnut millaista sontaa lapsen kanssa eläminen on omalla kohdallani, jatkuvaa tuulimyllyjä vastaan taistelemista jne. Jollekin paremmalla karmalla varustetulle ihmiselle vanhemmuus voikin olla kiva juttu, kateeksi käy heitä mutta minkäs teet kun on paskat kortit jaettu itselle.&

Tämä. Itselläni on yksi lapsi, ja elämä muuttunut ihan hel.etiksi. Lapsi saa kauheita raivokohtauksia kaikkialla joka päivä jo ties monettako vuotta. Bussissa kun ei jaksa olla kymmentä minuuttia siellä matkalla kotiin, ruokakaupassa lelu- ja karkkihyllyillä kun pitäisi saada ihan kaikkea ja ihan aina, leikkipuistossa kun ei saa toisen lapsen lelua, you name it. Pää punaisena suoraa kurkku. En vaan jaksaisi enää. Minusta on tullut ihan pelkkä varjo! Pää leviää ihan kohta. Häpeän ja inhoan lasta ja itseäni. Joka aamu herään johonkin lapsen raivokohtaukseen ja illalla on aina yhdet itkuraivarit ennen nukkumaan menoa. Tästä ei puhuta missään. Vauva-aika oli ihan ok ja olen toisinaan miettinytkin, että saisipa toisen lapsen jotta olisi taas vauva kainalossa.

Vierailija
73/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ei valitettavasti löydä elämäntarkoitusta itsestään, niin se pitää hakea lisääntymisestä.

Vierailija
74/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntymisvietti varmaan voi olla myös eri vahvuinen eri ihmisillä. Itse olisin voinut lisääntyä jos olisi löytynyt sopiva mies, jonka kanssa perustaa perhe. Tuli sitten ero 30+ iässä enkä ole uutta parisuhdetta löytänyt. Jos en löydä niin lapsettomaksi jään. En halua lasta niin voimakkaasti että olisin valmis itselliseksi äidiksi. 

Vierailija
75/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks tää oo vähän surullista, jos elämä ei ois mitään ilman lapsia? Kai sitä nyt elämässä täytyy muutakin sisältöä olla. Olis itsekästä tunkea tänne pallolle uusia ihmisiä vain oman elämänsä sisällöttömyyden turruttamiseksi.

Ihmiset on itsekkäitä. Varmasti sinullakin on hyvin monta itsekästä ja maapalloa pilaavaa asiaa elämässäsi. Täällä on liikaa ihmisiä, se on totta. Fakta on se että ne liiat ihmiset ovat vanhenevaa väestöä ja kaikkialla maailmassa syntyvyys on todella matalalla. Ymmärrät varmaan että nykynuorten vanhetessa heillä tulee tukalat oltavat kun mihinkään palveluihin ei riitä ihmisiä niitä toteuttamaan.

Vierailija
76/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks synnyttäneet pissaa housuun koko ajan? Tai ainakin aivastaessa ja nauraessa? Lantionpohjan lihakset kun heikkenee. Miten te sitä kestätte? Sori en tarkota pahalla vaan oikeesti ihmettelen, ja sit ne raskausarvet yms. En ite kestäis sitä levennyttä mahaa

Noin käy kyllä myös, vaikka ei olisi synnyttänyt. Iän mukana tuleva vaiva.

t. Onnellinen vela

Vierailija
77/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin narkomaanipojan äitinä, toivoisin että moni miettisi useamman kerran ennen kuin tekee lapsia. Ainakin ruusunpunaiset kuvitelmat kannattaa tasapainottaa myös sillä faktalla, että mitä tahansa voi tapahtua ja se oma lapsi voi hajota etkä voi tehdä asialle mitään. Katsot vaan sivusta, kun lapsesi alkaa tuhota itseään aikuisuuden kynnyksellä. Ihan järkyttävän tuskallista. Tiedättekö, on ihan mahdollista, että joudut joskus soittamaan poliisit kun 19v lapsesi murtautuu kotiisi arki-iltana viedäkseen jotain myyntikelpoista rahoittakseen narkkaamisensa. Olin hyvä äiti, mutta maailmalta en saanut häntä pelastettua.

Vierailija
78/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samasta syystä kuin joku haluaa olla parisuhteessa. Jakaa ja elää elämää muiden kanssa. Kyllähän sitä ilman lapsia kaikki on helpompaa, mutta niiden kanssa kaikki tuntuu rikkaammalta ja merkityksellisemmältä. Yleensä näissä keskusteluissa mainitaan vain pikkulapsen vanhempana oleminen, mutta kyllä ajatus ettei +50v ole omia jälkeläisiä elämässä kuulostaa pirun masentavalta. 

Vierailija
79/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samasta syystä kuin joku haluaa olla parisuhteessa. Jakaa ja elää elämää muiden kanssa. Kyllähän sitä ilman lapsia kaikki on helpompaa, mutta niiden kanssa kaikki tuntuu rikkaammalta ja merkityksellisemmältä. Yleensä näissä keskusteluissa mainitaan vain pikkulapsen vanhempana oleminen, mutta kyllä ajatus ettei +50v ole omia jälkeläisiä elämässä kuulostaa pirun masentavalta. 

Mulle jos oon terve ja 50 v ja saan olla rakkaan kumppanini kanssa niin elämä kuulostaa ihanalta. 

Vierailija
80/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaan jotenkin "liian" älykäs ja analyyttinen, kun en todellakaan lähde noin isoja päätöksiä tekemään viettien mukaisesti. Kyllähän sen kierron aikana tuntee sen biologian kutsun, mutta muut voimat vievät enemmän. Eli se näkemys millaista elämää ylipäätään haluan elää. Minusta on omituista antaa biologian hallita itseä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan