"Yhtäkään esseetä en tehnyt ilman tekoälyä apuna"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011917794.html
Onko oikeasti nykyajan lukiolaiset tälläisiä?
Tottakai tekoälyä voi käyttää oppimisen apuna, mutta että teetetään sillä tehtävät...Huh.
Kommentit (13)
Nuo tahvot eivät opi mitään. Hieno tulevaisuus.
Voi huomata, mutta paskat tässä jaksa enää alkaa marisemaan. Odotan vain eläkeikää.
Tapahtuu jo alakoulussa, kaikki kotitehtävät ja kotiaineet kursitaan miten helpoimmin saadaan.
Nämä on sitten niitä tulevaisuuden lääkäreitä ja insinöörejä. Lykkyä tykö vaan meille kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Olen huolissani Suomen tulevaisuudesta.
Sama ongelma kaikkialla valitettavasti. Saa nähdä miten nopeasti Itä-Aasiankin oppimistulokset romahtavat. Esimerkiksi Etelä-Koreassa ollaan nykyään vielä pahemmin tekoälyriippuvaisia kuin täällä.
Sitten ihmetellään kun kukaan ei noita nuoria halua töihin yritykseensä.
Mitenköhän tulevaisuuden innovaatiot syntyvät jos kaikki ulkoistavat ajattelunsa tietokoneille?
Minun lapseni ovat onneksi kotikoulussa ja mitään tekoälyjä ja laitteita ei käytetä koulutehtäviin vaan ihan perinteisiä kyniä ja papereita.
Vierailija kirjoitti:
Minun lapseni ovat onneksi kotikoulussa ja mitään tekoälyjä ja laitteita ei käytetä koulutehtäviin vaan ihan perinteisiä kyniä ja papereita.
Hieno juttu. Tuo tulee olemaan eliittikoulutus jo ihan lähitulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu. Tuo tulee olemaan eliittikoulutus jo ihan lähitulevaisuudessa.
Kotikoulun papereilla on vain todella vaikea päästä jatko-opintoihin.
Tieto haetaan olemassa olevasta tiedosta, joten miksi ei supervauhtinen AI. Pidän itseäni kurssilaisena ja opiskelijana, mutta digilaite huonontaa omaa oppimista.
Toihan on hyvä.
Opintojen jälkeen selviää, kuka on oikeasti oppinut, ja oikeasti osaa jotain. Niillä kyllä työtä riittää. Työhön pääsemiseen ei enää riitä joku tutkintotodistus. Täytyy läpäistä haastattelu, jossa paljastuu tietämättömyys. Sen lisäksi vielä osaamiseen perustuva valvottu näyttökoe.
Tekoälyllä ratsastava luuserisakki jää sitten kirjoittelemaan vauvapalstalle.
" olen hakenut 5000 työpaikkaa, miksen pääse
" miksi ette palkkaa työnantajat, mulla on tutkinto
" työnantajat on ihan pepusta, kun ne ei palkkaa, vaik mul on koulutus.
" haluun kunnon palkan, ku mul on tutkinto
Olen huolissani Suomen tulevaisuudesta.