Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset hankkivat lapsia?

Vierailija
04.08.2024 |

En ole koskaan ymmärtänyt tarvetta hankkia lapsia; kiinnostaa aina kuulla, miksi ihmiset sitä tarvetta kokevat. Tuntuisi itselle omituiselta ajatukselta pakottaa joku tähän maailmaan vain omaksi ilokseni. (En silti väitä että lasten haluaminen olisi mitenkään väärin :D) Tuntuu myös, että vanhemmat usein puheissaan korostavat sitä, miten vaikeaa, väsyttävää ja kiireistä arki lapsen kanssa on. Harvemmin kuulee mitään positiivista, vaan tuntuu olevan normi että lapsista lähinnä valitetaan, eikä puhuta niistä hyvistä puolista. Lapset ovat lähtökohtaisesti söpöjä, mutta silti todella vaikea ymmärtää! Valaiskaa minua! :)

Kommentit (266)

Vierailija
41/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n vanhemmat olis voinu kans harkita tarkemmin. 

Miksi vastaatte tähän näin aggressiivisesti? Eihän sulla ole lapsia? Ihan asiallisesti tehty aloitus. Minä vastasinkin jo omalta osaltani.

Ei rölliääliölle jaksa vastata muuten

Eihän tässä aloituksessa ollut mitään trollia.

Kaikki typerät miksi miten kuinka mitä kyselyaloitukset on trollia

Täytyy tähän sanoa, että halusin ihan vilpittömästi kuulla ihmisten mielipiteitä ja näkemyksiä; on kiinnostavaa kuulla erilaisten ihmisten mielipiteitä, vaikka ei samanlaista elämää elettäisikään :) harmi jos sinulla ei ole kykyä uteliaisuuteen, erilaisuuden ymmärtämiseen ja pohdiskeluun!

-ap

Vierailija
42/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt, mutta aika kädenlämpöistä lässynläätä saanut vastaukseksi XD 

Just näin: olettepa te tulleet siinä hoidetuksi.  Ympäripyöreää.  Itse en ole hankkinut enkä hanki.  Katson ettei minulla ole oikeutta pakottaa tähän maailmaan ketään kun maapallon ja ihmiskunnan tilanne on tämä kuin se on.  En pidä lapsista mutta en kuitenkaan voisi ottaa omalletunnolleni päättää sellaisesta asiasta viattoman ihmisen puolesta. 

Olen varmaan itsekäs monella tapaa, mutta sillä tavalla en ole.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin parikymppisenä että haluan lapsia sitten kolmekymppisenä kun on opiskelut opiskeltu, töitä saatu ja maailmaa nähty. Tiesin etten halua nuoreksi äidiksi mutta uskoin biologisen kelloni toimivan. Kuitenkaan se lisääntymisvietti ei toiminut enkä kokenut halua äitiyteen kolmekymppisenä. Ilmeisesti halusin nuorena lapsia vain siksi että niitä "kuuluu hankkia". 

Vierailija
44/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tahtoisin lapsia, koska haluan oman perheen. Tahdon huolehtia lapsista ja aivan varmasti onkin raskasta, mutta toivottavasti sen arvoista. Perhe on mielestäni todella tärkeä ja iso rikkaus.

Vierailija
45/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biologiaa, lisääntymisen tarve, vaistot. Itselleni ainakin tuli älytön tarve saada raskautua, näin tuolloin joka puolella ihania vauvoja ja kaipasin niin omaa. <3 

Siispuhdas itsekkyys. Minä hhaluan. Ajattelitko ollenkaan minkälaiseen maailmaan hänet/heidät pakotit?  Lapselta ei kysytty.

Vierailija
46/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vähän yksinkertainen

Vierailija
47/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla vähän yksinkertainen

Taidat itse olla, kun et osaa vastata apn kysymykseen

Vierailija
48/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat suloisia. Ystävälläni on kahdeksan. Itselläni jäi kahteen valitettavasti iän takia, olisi pitänyt tajuta aloittaa aiemmin.

Enkä voi kuin sääliä noita mt-ongelmaisia, jotka väittävät, että tänne ei kannata syntyä kun kaikilla on muka niitä samoja ongelmia päässä kuin heillä.

Vierailija
49/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologiaa, lisääntymisen tarve, vaistot. Itselleni ainakin tuli älytön tarve saada raskautua, näin tuolloin joka puolella ihania vauvoja ja kaipasin niin omaa. <3 

Siispuhdas itsekkyys. Minä hhaluan. Ajattelitko ollenkaan minkälaiseen maailmaan hänet/heidät pakotit?  Lapselta ei kysytty.

Ehkä noin katkerien ihmisten ei kannatakaan lapsia tehdä. Minulle oma elämäni on ollut ainutlaatuinen lahja ja ihme, enkä osaa nähdä asiaa noin, että ihmiset syntyvät tänne kärsimään. 

Vierailija
50/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat suloisia. Ystävälläni on kahdeksan. Itselläni jäi kahteen valitettavasti iän takia, olisi pitänyt tajuta aloittaa aiemmin.

Enkä voi kuin sääliä noita mt-ongelmaisia, jotka väittävät, että tänne ei kannata syntyä kun kaikilla on muka niitä samoja ongelmia päässä kuin heillä.

Kunnon porsiva emakko tuo ystäväsi :D mahtaa alakerta olla pilalla

Vierailija
51/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin. Lapsissa on tulevaisuus.

Vierailija
52/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ihminen olisi kuollut sukupuuttoon jo aikoja sitten, jos ihmiset ajattelisivat "minkälaiseen maailmaan" nykymaailma on huomattavasti parempi kuin koskaan ennen on ollut. Sata vuotta sitten Suomessakin kuoli pikkulapsena vielä paljon lapsia, ja äitejäkin kuoli synnytykseen, nykyään on hyvin harvinaista. Silti meillä tehdään vähiten lapsia, köyhissä maissa joissa edelleen lapsikuolleisuus on korkealla tasolla, tehdään paljon lapsia. Kyllä se on puhtaasti biologia joka ajaa kaikkea elollista lisääntymään, koska muuten kaikki elollinen loppuu tältä pallolta.

Vierailija
53/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että mt-ongelmat periytyy? Moni kroonisesti masentunut jättää juuri siksi pennut hankkimatta, ettei samaa kohtaloa tule niille. Jos olet itse onnellinen niin anna mennä vaan!

Vierailija
54/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut geeneissäni niin paljon vakavia sairauksia, etten koskaan ole edes harkinnut tekeväni lapsia. Elämäni on olut silkkaa kärsimystä niiden takia.

Vierailija
55/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ihminen olisi kuollut sukupuuttoon jo aikoja sitten, jos ihmiset ajattelisivat "minkälaiseen maailmaan" nykymaailma on huomattavasti parempi kuin koskaan ennen on ollut. Sata vuotta sitten Suomessakin kuoli pikkulapsena vielä paljon lapsia, ja äitejäkin kuoli synnytykseen, nykyään on hyvin harvinaista. Silti meillä tehdään vähiten lapsia, köyhissä maissa joissa edelleen lapsikuolleisuus on korkealla tasolla, tehdään paljon lapsia. Kyllä se on puhtaasti biologia joka ajaa kaikkea elollista lisääntymää

Juu kyllä kaikki elollinen kuolee ilmastonmuutoksen myötä viimeistään! Onnea sun lapsenlapsille vaan kun planeetta kuivuu rusinaksi

Vierailija
56/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks synnyttäneet pissaa housuun koko ajan? Tai ainakin aivastaessa ja nauraessa? Lantionpohjan lihakset kun heikkenee. Miten te sitä kestätte? Sori en tarkota pahalla vaan oikeesti ihmettelen, ja sit ne raskausarvet yms. En ite kestäis sitä levennyttä mahaa

Vierailija
57/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei niinkään häiritse se, että omista lapsista joutuu huolehtimaan, kasvattamaan ja maksamaan kuluja.

Mutta sen sijaan häiritsee se, millaisessa maailmassa he joutuisivat elämään. Nykymaailma ei ole ihmisystävällinen eikä todellakaan lähde tavallisen ihmisen hyvän elämän näkökulmasta myönteisistä asioista. Käytännössä nyt syntyvillä lapsilla on äärimmäisen kova kilpailutilanne edessä, jossa tarvitaan myös rutkasti hyvää onnea oikeissa kohdissa. Suuri osa ei ole hyväosaisia vaan edessä on orjatyöläisen asema. Hengissä kyllä pysynee mutta toivottoman ankeassa elämässä ja tiukassa valvonnassa.

Vierailija
58/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa virkistävää vaihteeksi tällainen ketju sen iänikuisen "miksi sinulla EI ole lapsia" -valituksen sijaan. Aloittajalle propsit. 👍

Vierailija
59/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee oma vapaus ja 18-20v elämästä menee kersoja kaitsiessa.

Olethan sinäkin vienyt olemassaolollasi vapauden vanhemmiltasi ja pilannut heidän elämänsä. Mietipä sitä.

Mitä sitten? Sen perusteellako mun pitäisi omakin elämäni pilata?

Ei varmaankaan, mutta siitä voisi jotain ymmärtää. Jos on millä ymmärtää. Mitähän vanhemmistasi tuntuu kuulla, että heidän rakkauden hedelmänsä kokee pilanneen heidän elämänsä. Johonkin harhaan kadonneena pitäisin omiani, jos noin ajattelisivat. Olisin huolissani. 

Vierailija
60/266 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä mistään ei saa sellaista rakkautta kuin omasta perheestä.

Ihmiset etsivät elämäänsä sisältöä tekemällä liikaa töitä, muokkaamalla ulkonäköä tai matkustelemalla tai juhlimalla. Mikään näistä ei täytä ihmisen merkityksellisyyden tunnetta loputtomiin, toisinkuin perheenjäsenet ja varsinkin lapset.

On suuri rikkaus omistaa ihmissuhteita jotka kestävät läpi elämän. 

Ystävyyssuhteet, työt, terveys, parisuhde ja vapaa-ajan tarve ja elämykset eivät todennäköisesti kestä läpi elämän vaikka siltä tuntuisi. 

Vauvapalstalla kirjoittelukin tulee aikanaan loppumaan eikä siitä saa tyydytystä pahalle ololleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan