Hoitoala, en saa työvuorotoiveitani läpi ja mies uhkaa raivoissaan soittaa osastonhoitajalle
En saa toiveitani läpi ja mies sai raivokohtauksen ja uhkaa nyt soittaa osastonhoitajalle ja kysyä syitä asialle. On totta että minua on kohdeltu eri tavalla kuin muita työntekijöitä kun toiveet ei mene läpi ja olen aina iltavuorossa, mutta häpeän silmät päästäni jos mieheni soittaa sinne ja raivoaa.
Kommentit (83)
Kuulostaa siltä, että joko ap on ns. liian kiltti, ja hänet on helppo työntää mihin tahansa työvuoroon, tai vaihtoehtoisesti häntä yritetään hienovaraisesti savustaa työpaikalta ulos.
En pätkääkään arvosta osastonhoitajia, jotka tällaisella kiusaamisella hoitavat henkilöstöasiat. Näitä on saanut nähdä. Yhteen kun sanoin että ei ole reilua kohtelua, tuli takaisin, että "tajuatko ettei siitä tyypistä kukaan tykkää?" Itse en ole näiden pässien pompoteltavissa.
Onneksi ap sentään tajuaa, että tuollainen soittelu olisi todella noloa ja nöyryyttävää.
Eräs ystäväni kertoi sen sijaan ylpeänä, miten hänen miehensä oli uhannut soittaa hänen työpaikalleen, jos muutoksia ei tapahdu. Ystävä oli valitettavasti aivan järkyttävä kynnysmatto, jolle olin sanonut tuhanteen kertaan, että kysy niistä asioista työpaikalla. Puhu suoraan äläkä kiertele, vihjaile ja arvostele selän takana. Tällaisilla ihmisillä on niin usein olo, että heitä kohdellaan väärin, vaikka he itse oikein ohjaavat kohtelemaan itseään niin. Kaikki on ok ja sopii ja ihan sama, ja sitten ihmetellään kun muilla ei olekaan kristallipalloa josta tajuaisi, että hän valehtelee väittäessään kaiken olevan ok.
"Ihan sama, kaikki sopii, päättäkää te" -ihminen on oikeasti ihan yhtä raskas ja epäreilu kuin itsekäs jyräkin.
Kerrot vain siksi, " ettei kenellekään muulle käy näin".