Hoitoala, en saa työvuorotoiveitani läpi ja mies uhkaa raivoissaan soittaa osastonhoitajalle
En saa toiveitani läpi ja mies sai raivokohtauksen ja uhkaa nyt soittaa osastonhoitajalle ja kysyä syitä asialle. On totta että minua on kohdeltu eri tavalla kuin muita työntekijöitä kun toiveet ei mene läpi ja olen aina iltavuorossa, mutta häpeän silmät päästäni jos mieheni soittaa sinne ja raivoaa.
Kommentit (83)
Toppuuttele miestäsi ja lapsenvahtina koitat saada hänet lähtemään vaikka kaljalle vähän rauhoittumaan. Jos tuolla tavalla on oppinut asiansa hoitamaan, niin voi juma. Ei tuollaisella käytöksellä pitkälle pötki. Hieman aikuismaisempi käytös sovitella ja neuvotella on toisen ihmisen asemaan ajattelua ja voi esittää kompromissi ehdotuksen jolla vaikka korvaa tietyt vuorot henkilökohtaisiin syihin vedoten ja tulee myös vastaan tietyissä asioissa.
Hakeudu itse osastonhoitajaksi ja päätä milloin olet työvuorossa.
Mikset äänestä jaloillasi? Työpaikkoja samalla palkalla ties missä, työllistä sitä osastonhoitajaa ja laita se rekrytoimaan uusi hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Siis teet hoitoalalla pelkkää iltaa? Ei ikinä aamuvuoroa eikä yötä?
Minä teen, omasta toiveestani.
Vierailija kirjoitti:
Osastonhoitaja on töissä toimistoaikoina, ei tee vuorotyötä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osastonhoitaja on töissä toimistoaikoina, ei tee vuorotyötä..
Mutta ei ole iltoina jolloin ap:n ongelma ratkeaa ilman, että jonkun miehen tarvitsee ratkaista jokainen ongelma hänen puolestaan.
Toivottavasti tämä provo ei ole totta. Jos on, niin oikeasti käytetään ensin kaikki muut keinot. Tuolla alalla ei ammattiliitto auto, joten suoraan AVI:n työsuojeluun yhteyttä. Voit tehdä sinne ilmoituksen vaikka heti. Käsittely tosin edellyttää sitä, että olet ensin ITSE hyvin suorasanaisesti ja todistettavasti vaatinut tasapuolista kohtelua. Mutta senhän sinä ehdit tehdä ennen kuin AVI ottaa asiasi käsittelyyn.
Siinäpä valitset, hoidatko ITSE omaa asiaasi viralliseen tapaan, vai häpeätkö mieluummin silmät päästäsi siksi, että miehesi joutuu ottamaan asiasi hoitoonsa. Kyllä minä ymmärrän, että hoitoalalle on soveltuvuustesteillä valittu nöyrimmät ja alistuvimmat työntekijät, joten eipä tuollainen ole juolahtanut aloittajan mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Toppuuttele miestäsi ja lapsenvahtina koitat saada hänet lähtemään vaikka kaljalle vähän rauhoittumaan. Jos tuolla tavalla on oppinut asiansa hoitamaan, niin voi juma. Ei tuollaisella käytöksellä pitkälle pötki. Hieman aikuismaisempi käytös sovitella ja neuvotella on toisen ihmisen asemaan ajattelua ja voi esittää kompromissi ehdotuksen jolla vaikka korvaa tietyt vuorot henkilökohtaisiin syihin vedoten ja tulee myös vastaan tietyissä asioissa.
Aikuismaista olisi se, että aloittaja hoitaisi itse homman. Miksi vain miehen pitäisi aikuistua, mutta aloittaja saa edelleen lapsellisesti odotella, että huoltaja hoitaa tämänkin asian? Eihän enää ainakaan vuosisataan suomalaiset vaimot ole olleet aviomiestensä edusmiehisyyden alaisia vaan ovat saaneet äänestääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WT:n elämä on kovaa.
Mitäs wt:tä tuossa oli? AP on selvästi joutunut epäasiallisen kohtelun uhriksi. Kyllä hoitoalallakin saa työvuorotoiveita olla.
Epäasiallista kohtelua saa myös kotonaan. Raivoava mies, joka uhkaa soittaa apn esihenkilölle.
Keikkalaisena saa päättää milloin teet töitä ja kuinka paljon. En tekisi kuukausipalkkaisena mitään sotepuolella.
Mua kiusattiin hoitoalalla ihan järkysti ennenkuin puutuin. Loppui kuin seinään
AP on hankala ihminen
voimia osh:lle
Ei ole mitenkään kovassa huudossa nämä perheenjäsenet, jotka soittelevat pomoille. Miksikäs meidän Isolde-Setteri ei saa tehdä mitä vuoroa huvittaa kun sillä on ollu toi aamu aina haasteellinen blaa blaa. Sen jälkeen I-S tekee pelkkää aamua tai lähtee menemään.
Miten ajoissa ilmoitat haluavasi muita kuin iltavuoroja? Jos esität toiveesti muista vuoroista jo tehtyyn työvuorolistaan on se jo vaikeampia veivata kaikkien hoitajien kesken.
Varaa aika oh:lta keskustelua varten ja kerro tahtosi.
Selitä tämä sama asia miehellesi, jonka huudot oh:lle eivät todellakaan auta sinun asiaasi.
Ap itse toivonut iltoja, ettei tarvitse olla idariukon kanssa kotona. Pelkää, että osastonhoitaja paljastaa salaisuuden...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo anna soittaa vaan. Kyllä miehelläsi on oikeus puuttua, jos koet epäasiallista kohtelua ja vaikuttaahan se teidän perhe-elämäänkin.
Veikkaan, että osastonhoitaja parantaa tapansa puhelun jälkeen.
Saavatko vaimotkin soittaa miestensä pomoille ja rääkyä puhelimeen? Kiinnostaa.
Saa
No, mies on oikeassa, jonkun pitäisi asia kyllä hoitaa mutta se ei ole miehesi tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna soittaa. Kummasti veikkaan että sen jälkeen saat samalla tavalla toiveesi läpi kuin muutkin.
Tämä. Kun ukkosi huutaa sille typerälle akalle että etkö saatana osaa töitäsi vai pitääkö niissä tulla neuvomaan, niin alkaa aapeelle tulla vapaita aina kun toivoo.
Oletat siis esihenkilön olevan nainen?
Saavatko vaimotkin soittaa miestensä pomoille ja rääkyä puhelimeen? Kiinnostaa.