Hoitoala, en saa työvuorotoiveitani läpi ja mies uhkaa raivoissaan soittaa osastonhoitajalle
En saa toiveitani läpi ja mies sai raivokohtauksen ja uhkaa nyt soittaa osastonhoitajalle ja kysyä syitä asialle. On totta että minua on kohdeltu eri tavalla kuin muita työntekijöitä kun toiveet ei mene läpi ja olen aina iltavuorossa, mutta häpeän silmät päästäni jos mieheni soittaa sinne ja raivoaa.
Kommentit (83)
Kyllä minäkin nyt suosittelen, että ihan itse otat asian puheeksi osastonhoitajan kanssa. Hän on varmasti huomannut, että sinua ei niin haittaa että toiveet eivät toteudu, etkä puutu asiaan. Hänen kannaltaan siis olet eräänlainen luottohenkilö. Se, että keräät kierroksia yksinäsi, kunnes räjähdät (tai vielä pahempaa, miehesi tekee sen), ei ole mitään kiltteyttä vaan epäreiluutta.
Aikuisen ihmisen kannattaa opetella ilmaisemaan mielipiteensä ja huolehtimaan rajoistaan niin työ- kuin yksityiselämässään. Se ei ole kenenkään muun tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis teet hoitoalalla pelkkää iltaa? Ei ikinä aamuvuoroa eikä yötä?
Minulla on viikossa jopa neljä iltavuoroa. Muilla on maksimissaan kaksi per viikko.
ap
No mitä sulle vastataan, kun kysyt miksi näin on ja pyydät korjausta asiaan. Minkään miehen nyt ei tietenkään pidä sotkeentua tähä. Joko tämä on taas jonkun jonnen keksimä satu tai sitten aloittaja on nynny, joka ei osaa asioitaan hoitaa ja ansaitseekin saamansa kohtelun.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että soita iltalehteen ja hauku kaikki.
Olli, elokuvaohjaaja, hesa
:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap nyt vain soittaa luottamusmiehelle. Jos et kuulu liittoon niin hopi hopi liittymään.
Kyse oli hoitoalasta! Eihän siellä tuollaisissa asioissa ole liitosta mitään apua, koska ajavat vain aktiivisimpien jäsenten asiaa.
Marssijärjestys on tämä:
1. Tiukka vaatimus työvuorolistojen tekijälle
2. Yhteys AVI:n työsuojeluun, jos tilanne ei muutu seuraavassa listassa.
Onhan apu. Soitto luottamusmiehelle ja hän tulee katsomaan oman liiton jäsenten työvuorolistat. Hänellä on siihen oikeus. Siitä asia etenee, jos epäselvyyttä on tai esihenkilö alkaa hankalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Anna soittaa.
Olisko yhteydenotto työsuojeluvaltuutettun kuitenkin paikallaan jos sulle usein käy näin?
Mihinkään työsuojeluvaltuutettuun ei oteta yhteyttä, kun asia hoidetaan esimiehen kanssa ja sillä siisti. Taas on lapaset antamassa ohjeitaan.
Vau mikä mies! Minäkin uhkasin soittaa mieheni pomolle, joka hiillosti miestäni. Valitettavasti vetkutin asiaa liian myöhään. Mieheni ehti kuolla.
Anna ihmeessä mehesi tehdä tyhmälle osastonhoitajalle selväksi, ettei niitä työvuorotoiveita ole turhaan esitetty ja että sinulla on elämässäsi muutakin kuin työ.
Vierailija kirjoitti:
Siis teet hoitoalalla pelkkää iltaa? Ei ikinä aamuvuoroa eikä yötä?
Hitto, mä en saa tehdä pelkkää iltaa edes uhkailemalla. Olisi ainoa vuoro joka mulle luontaisesti sopii, ja jota moni muu ei mielellään tee, mutta kun pitää olla tAsApUoLiSiA...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WT:n elämä on kovaa.
Mitäs wt:tä tuossa oli? AP on selvästi joutunut epäasiallisen kohtelun uhriksi. Kyllä hoitoalallakin saa työvuorotoiveita olla.
Epäasiallista kohtelua saa myös kotonaan. Raivoava mies, joka uhkaa soittaa apn esihenkilölle.
Tämä olisi ollut aivan karmea tilanne ollessani suhteessa väkivaltaisen alkoholistin kanssa. Toivoin ihan itse mahdollisimman paljon ilta- ja viikonloppuvuoroja, ja olin tyrkyllä lisävuoroihin vapaapäivinäkin, jos joku olisi sairas. Miehelle toki väitin että nämä vuorot nyt vain ovat tällaisia ja jonkun täytyy ne tehdä. Vaikka oikeasti koetin vain minimoida ajan jonka jouduin olemaan puolisoni kanssa...
Joskus pitää päästää kahlekoira irti, jos ei muuten mene jakeluun. Halutessaan nuo työvuorolistat saa tasapuolisiksi. Kyseessä ei tosiaan ole muu kuin halu. Nyt sitä ei tunnu löytyvän. Katsotaan löytyykö kun ukko karjuu puhelimeen. Veikkaan että alkaa löytyä, koska yleensä nuo työpaikkakiusaajat on pohjimmiiltaan pelkureita.
Vierailija kirjoitti:
Vapaa/työvuorotoiveet kannattaa esittää hyvissä ajoin - jos osastolla esim. yksinhuoltaja, muut joutuvat yleensä hieman joustamaan lapsiviikoilla jne. Meillä on iäkkäämpi hyvä hoitaja, joka tekee vain iltoja omasta toiveestaan, käynnistyy liian hitaasti aamuisin.
Hoitoalalla toiveet pitää yleensä esittää kuukausia etukäteen, joten en kyllä usko Ap:nkaan tapauksessa että hän niitä ihan yllättäen alkaa tekstarina pomolle laitella kun lista on jo valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna soittaa. Kummasti veikkaan että sen jälkeen saat samalla tavalla toiveesi läpi kuin muutkin.
Tämä. Kun ukkosi huutaa sille typerälle akalle että etkö saatana osaa töitäsi vai pitääkö niissä tulla neuvomaan, niin alkaa aapeelle tulla vapaita aina kun toivoo.
Oletat siis esihenkilön olevan nainen?
NO SHIT SHERLOCK??
Vierailija kirjoitti:
Keikkalaisena saa päättää milloin teet töitä ja kuinka paljon. En tekisi kuukausipalkkaisena mitään sotepuolella.
Mutta ei saa esim.asuntolainaa jos ei vakityötä.
Ukko kun ärähtää niin se on sitten pelkkiä sunnuntaivuoroja tuplapalkalla.
Jos taas jää aapeen selvitettäväksi, hän saa paskimmat vuorot.
Siellä on taas jotkut kottaraiset keksineet että on sitä ja tätä ja pitää saada tämä ja tämä vuoro ja vapaa tuohon. Munaton osastonhoitaja on antanut periksi kun ei uskalla väittää vastaan ja kaataa nämä kiltin aapeen niskaan kun se ei uskalla puolustaa itseään.
Mutta nyt on ukko hermostunut ja muutoksia tulee.
Miten tää asia sun miehelle kuuluu?
Vai onko nää sun työvuorosuunnittelut sun miehen toiveita todellisuudessa? Ei jaksais olla vastuussa lapsista vaan toivoo, että olisit aina kotona?
Sua jyrätään siis kotona ja töissä. Ainut oikea ratkaisu on kasvaa aikuiseksi ja ottaa omat ratkaisut itselle tehtäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten tää asia sun miehelle kuuluu?
Vai onko nää sun työvuorosuunnittelut sun miehen toiveita todellisuudessa? Ei jaksais olla vastuussa lapsista vaan toivoo, että olisit aina kotona?
Sua jyrätään siis kotona ja töissä. Ainut oikea ratkaisu on kasvaa aikuiseksi ja ottaa omat ratkaisut itselle tehtäväksi.
Kai se nyt siten kuuluu että jos ne asuu yhdessä niin vaikuttaahan ne vuorot miehenkin elämään. Eikä kyse ole välttämättä lapsista, vaan ihan muutenkin vapaa-ajasta. Oma vaimoni oli ihan samanlainen tossukka nuorempana ja antoi kaikessa periksi. Hän on sairaanhoitaja. Ei päästy ikinä minnekään kun ei tuntunut vapaita tai sopivia vuoroja järjestyvän mitenkään. Lopulta pyysin että hän ottaisi työvuorolistoista kuvat ja katsoin niitä. Ne oli suunniteltu ihan päin honkia ja epäoikeudenmukaisia. Esim vaimoni jäi aina vapaalle iltavuorosta. Muut jäi aamuvuorosta. Vaimollani oli viikonloppuisin pelkkä lauantai, muilla sunnuntai. Vaimollani oli aina yövuorot arkisin, muilla viikonloppuisin. Vaimollani oli pelkkiä ykkösvapaita siellä täällä, muilla vapaapäivät putkeen.
Minäkin meinasin hermostua kun näin sen. Kyse oli ilmeisesti siitä että hän oli nuori ja vastavalmistunut. Silti se oli väärin. Onneksi hän siirtyi pian poliklinikalle, jossa tehdään arkityöaikaa, niin asia jäi siihen.
Vierailija kirjoitti:
Joskus pitää päästää kahlekoira irti, jos ei muuten mene jakeluun. Halutessaan nuo työvuorolistat saa tasapuolisiksi. Kyseessä ei tosiaan ole muu kuin halu. Nyt sitä ei tunnu löytyvän. Katsotaan löytyykö kun ukko karjuu puhelimeen. Veikkaan että alkaa löytyä, koska yleensä nuo työpaikkakiusaajat on pohjimmiiltaan pelkureita.
Anteeksi nyt, mutta miksi ihmeessä te kuvittelette, että jonkun työntekijän puolison rähjääminen auttaisi mitään? Mulle soitteli aikanaan tällaisia räyhähenkiä ajanvaraukseen. "Nyt tehdään niin, että soittelen uudestaan kun olet rauhoittunut" ja luuri korvaan, aina. Asia ei etene mihinkään. Kenenkään ulkopuolisen mekastamista ei työpaikoilla kuunnella senkään vertaa. Ap:n on hoidettava asia ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keikkalaisena saa päättää milloin teet töitä ja kuinka paljon. En tekisi kuukausipalkkaisena mitään sotepuolella.
Mutta ei saa esim.asuntolainaa jos ei vakityötä.
Ei sitä tarvitse kuin sen hetken, että laina on myönnetty. Töitähän riittää joka tapauksessa, miksi kiusata itseään vakipaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt, mutta miksi ihmeessä te kuvittelette, että jonkun työntekijän puolison rähjääminen auttaisi mitään? Mulle soitteli aikanaan tällaisia räyhähenkiä ajanvaraukseen. "Nyt tehdään niin, että soittelen uudestaan kun olet rauhoittunut" ja luuri korvaan, aina. Asia ei etene mihinkään. Kenenkään ulkopuolisen mekastamista ei työpaikoilla kuunnella senkään vertaa. Ap:n on hoidettava asia ihan itse.
Tämä. Ennemminkin saattaa se osastonhoitaja ottaa työsuojeluun yhteyttä ja kertoa Ap:n asiattomasti käyttäytyvän puolison uhkaavista yhteydenotoista.
naisista ei ole työelämään. eivät itse edes osaa puhua pomolle, vaan siihenkin tarvitaan miestä. noloa.