Hoitoala, en saa työvuorotoiveitani läpi ja mies uhkaa raivoissaan soittaa osastonhoitajalle
En saa toiveitani läpi ja mies sai raivokohtauksen ja uhkaa nyt soittaa osastonhoitajalle ja kysyä syitä asialle. On totta että minua on kohdeltu eri tavalla kuin muita työntekijöitä kun toiveet ei mene läpi ja olen aina iltavuorossa, mutta häpeän silmät päästäni jos mieheni soittaa sinne ja raivoaa.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
WT:n elämä on kovaa.
Mitäs wt:tä tuossa oli? AP on selvästi joutunut epäasiallisen kohtelun uhriksi. Kyllä hoitoalallakin saa työvuorotoiveita olla.
No niin häpeää se oh:kin, miehesi puolesta. Ota rähjääjältä puhelin pois kunnes rauhoittuu.
Anna soittaa. Kummasti veikkaan että sen jälkeen saat samalla tavalla toiveesi läpi kuin muutkin.
Siis teet hoitoalalla pelkkää iltaa? Ei ikinä aamuvuoroa eikä yötä?
Vierailija kirjoitti:
No niin häpeää se oh:kin, miehesi puolesta. Ota rähjääjältä puhelin pois kunnes rauhoittuu.
No miksi se oh ei voi antaa niitä työvuorotoiveita jos muut kerran saa? Ihan vierestä kysyn kun en ymmärrä logiikkaa.
Vaihda toiseen työpaikkaan. Oon ite töissä kotihoidossa ja meillä on yhteisöllinen työnsuunnittelu. Käytännössä siis suunnitellaan itse omat työvuoromma, ne on tiimin seinällä ja esihenkilö vaan kolmen viikon välein tekee ne puhtaaks ja jakaa eteenpäin.
Paikan höpinää....se on teidän migreeni...
Vierailija kirjoitti:
Minulla on viikossa jopa neljä iltavuoroa. Muilla on maksimissaan kaksi per viikko.
ap
Tee pelkkää keikkaa tai hakeudu varahenkilöksi. Työvuoroautonomia.
Sit toivot päinvastasesti työvuoron sille päivälle ja varmasti saat vapaan.
No ehkä ei ole miehesi tehtävä tätä selvittää, mutta ihana kun hän tukee ja on puolellasi tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Anna soittaa. Kummasti veikkaan että sen jälkeen saat samalla tavalla toiveesi läpi kuin muutkin.
Tämä. Kun ukkosi huutaa sille typerälle akalle että etkö saatana osaa töitäsi vai pitääkö niissä tulla neuvomaan, niin alkaa aapeelle tulla vapaita aina kun toivoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi se oh ei voi antaa niitä työvuorotoiveita jos muut kerran saa? Ihan vierestä kysyn kun en ymmärrä logiikkaa.
Mistä minä tiedän. Oh varmaan kertoo sen ap:lle, ei miehen tarvitse nolata itseään tai ap:ta.
Anna soittaa.
Olisko yhteydenotto työsuojeluvaltuutettun kuitenkin paikallaan jos sulle usein käy näin?
Ootko ite kysynyt että miksi näin on?
Kannattaa ottaa puheeksi
Joo anna soittaa vaan. Kyllä miehelläsi on oikeus puuttua, jos koet epäasiallista kohtelua ja vaikuttaahan se teidän perhe-elämäänkin.
Veikkaan, että osastonhoitaja parantaa tapansa puhelun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on viikossa jopa neljä iltavuoroa. Muilla on maksimissaan kaksi per viikko.
ap
Jos sulla on selkeästi erilaiset vuorot kun muilla, etkä saa ikinä toivomiasi vapaita, ota asia puheeksi töissä. Itse avasin suuni pomolle, kun mulla oli ollu vain yksi la-su yövuoro puolessa vuodessa ja muilla reilusti enemmän ( 3-6) niin se sano oho, ja siitähän niitä alko sitten mullekki ropisemaan.
Ota yhteys työsuojeluun/luottamusmieheen/osastonhoitajan esihenkilöön.
WT:n elämä on kovaa.