Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoo miehelle et haluan erota? Auttakaa kiitos.

Vierailija
03.08.2024 |

Pyydän älkää ristiinnaulitko minua, olen nyt jo todella loppu ja elämä on muuten vain ollut haastellinen. Uskallan nyt kuitenkin avautua. 

3 vuoden jälkeen tajusin että kotona mulla on miesvauva. Olen hirveästi saanut sietää ja nyt olen 6kk aikana todenteolla miettinyt eroa.

Olen naisena hirvittään rento, kiltti, annan hänelle tosi paljon tilaa. Mut nyt riittää. 

Tässä syyt

-henkinen väkivalta, kärsimättömyys ja impulsiivisuus

- ei osaa huolehtia ittestään ellei mä hoidan hänet

- hän on työnarkomaani ma- su

- hän ei ole näyttänyt minulle minkäänäköistä tahtoa saada tämä talo ja piha valmiiksi

- hänelle oma perhe/suku, asiakkaat ja kaverit menevät aina mun edellä ja heidän projektit

- viikonlopuksi kun hyvin harvoin sovitaan jotain niin menee siihen että hän yhtäkkiä menee hoitaa edellä maininttujen ihmisten asiat tai hengaillut. 

Mul on pitkään ollut hirvittävän pahaa oloa kun jään täysin yksin asioiden kanssa. Hän kovasti haluu lasta mun kaa. Kerran jo keskeytin raskautta. 

Miten sanon hänelle et haluun erota? Mä en jaksa enää olla yksin. 

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vaan sanot, vaikuttaa siltä että ette ole oikeat toisillenne.

Vierailija
2/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot nuo asiat hänelle mitä olet kirjoittanut ja sano hänelle että et halua jatkaa tälläistä, tää on loppu nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot nuo asiat hänelle mitä olet kirjoittanut ja sano hänelle että et halua jatkaa tälläistä, tää on loppu nyt.

Ja jo ennen kertomishetkeä olet hankkinut jo uuden asunnon, minne menet kertomisen jälkeen.

Vierailija
4/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐖🐷-jättöaika nyt! Ja kannattaa myös opetella kirjoittamaan. 😊

Vierailija
5/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen ole olemassa mitään oikeaa tapaa, kaavaa.

Kuten jo tullut kerrotuksi, niin peesaan edeltäviä sanojia: kerro miehelle kaikki tuo, mitä yllä kerroit meille. Asiat rohkeesti esille. Muutoin ei tule mitään muutostakaan. 

Suhteenne ei vaikuta tasapainoiselta. Puhukaa toisillenne.

Vierailija
6/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit itsellesi asunnon, muutat sinne ja katkaiset välit.

Ei sille miesvauvalle tarvitse selitellä. Hätääntyy vielä ja keksii jotain millä saa sinut taivuteltua ja pahimmillaan tappaa.

Monesti noilla on tapana pitää tavalla tai toisella akka niin kiireisenä ettei kerkeä ajatella mitään eroja. 

Vierailija
7/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että haluan erota. Kun päätös on tehty niin ei ole syytä perustella, siloitella ajatuksia, pyydellä anteeksi ym. Riittää se, että sanoo "haluan erota". Tietysti kannattaisi jo asuntoa etsiä ja järjestellä asioita. Voi tulla ikävä ilmapiiri ilmoituksen jälkeen. 

Vierailija
8/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerrot haluavasi erota, pyydä joku ystävä tai sukulainen lähettyville, jotta saat tarvittaessa hälytettyä apua, jos mies käy väkivaltaiseksi. Ero on naiselle vaarallista, moni nainen tulee miehensä tappamaksi. 

Vierailija
9/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen on haastavaa. Ei ole varaa asua oikein missään kun työelämäkin on mikä on.

Miehellä on taas verkostot ja rahat kunnossa. Mul ei oikein oo suhteita ja pienet säästöt. 

Vierailija
10/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuminen on haastavaa. Ei ole varaa asua oikein missään kun työelämäkin on mikä on.

Miehellä on taas verkostot ja rahat kunnossa. Mul ei oikein oo suhteita ja pienet säästöt. 

Jotenkinhan sun täytyy päästä pois suhteesta. Sosiaalitoimen avulla alkuun, ensikoti, turvakoti?

Vierailija
11/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös naisena hyvin kiltti, rento, en nalkuta ja suon vapauksia. Ex mies vaan alkoi käyttää tätä heti hyväkseen ja antanut siis sille mitään arvoa.  Minullakin mies teki töitä ma-su ja itse taas jouduin nyrkin eteen jos yritin samaa, , koska mies ei hyväksynyt minun työntekoa oikeastaan ollenkaan. Sehän olisi suonut minulle vapauksia elämässä ja rahassa. Minun piti vain odottaa ruuan kanssa kotona, että hän joskus suvaitsisi tulla kotiin.  Jouduin sellaisen henkisen ja fyysisen vaäkivallan uhriksi, että hyvä kun olen edes jotenkin hengissä. Meni lähes 20 vuotta, ennen kuin sain itseni irti suhteesta. Vieläkin pelkään joka päivä. 

Vierailija
12/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luodut emme me olleet toisillemme"

Juice Leskinen

Vierailija
13/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkinhan sun täytyy päästä pois suhteesta. Sosiaalitoimen avulla alkuun, ensikoti, turvakoti?

Ensikoti, turvakoti?! Haloo tuolla on tuhansia kodittomia isot kaupungit täynnä. Ei sosiaalitoimi ole mikään asuntotoimisto aikuiselle. 

Vierailija
14/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🐖🐷-jättöaika nyt! Ja kannattaa myös opetella kirjoittamaan. 😊

Ja sun kannattaa opetella lukemaan. Eikö ap just pyysi että älkää v ittuileko

Vierailija
15/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerrot haluavasi erota, pyydä joku ystävä tai sukulainen lähettyville, jotta saat tarvittaessa hälytettyä apua, jos mies käy väkivaltaiseksi. Ero on naiselle vaarallista, moni nainen tulee miehensä tappamaksi. 

Miksi miinukset? Jos mies on jo henkisesti väkivaltainen ja impulsiivinen, niin fyysinen väkivalta on vain ajan kysymys. Se eskaloituu eron hetkellä ja luemme siitä uutisista joka vuosi. On oltava varovainen ja turvattava selustansa, ei missään nimessä yksin yksityisasunnossa, vaikka se ystävä odottamaan asunnon ulkopuolelle valmiina soittamaan häkeen tai tulemaan väliin, kuten minä tein ja erosta eloon jäin. 

Vierailija
16/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano "haluan erota", tai älä sano mitään, täytä vaan erohakemus ja toimita se käräjäoikeuden kansliaan. Et sinä eroon mitään lupaa mieheltäsi tarvi.

Vierailija
17/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon hankkiminen ei ole ongelma. Vuokraat itsellesi yksiön ja muutat siihen.

Vierailija
18/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottaa miten hän tulee reagoimaan 

Vierailija
19/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan ettet jaksa olla enää yksin.

Vierailija
20/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyn teiltä vielä? Onks noi hyviä syitä erota? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi