Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoo miehelle et haluan erota? Auttakaa kiitos.

Vierailija
03.08.2024 |

Pyydän älkää ristiinnaulitko minua, olen nyt jo todella loppu ja elämä on muuten vain ollut haastellinen. Uskallan nyt kuitenkin avautua. 

3 vuoden jälkeen tajusin että kotona mulla on miesvauva. Olen hirveästi saanut sietää ja nyt olen 6kk aikana todenteolla miettinyt eroa.

Olen naisena hirvittään rento, kiltti, annan hänelle tosi paljon tilaa. Mut nyt riittää. 

Tässä syyt

-henkinen väkivalta, kärsimättömyys ja impulsiivisuus

- ei osaa huolehtia ittestään ellei mä hoidan hänet

- hän on työnarkomaani ma- su

- hän ei ole näyttänyt minulle minkäänäköistä tahtoa saada tämä talo ja piha valmiiksi

- hänelle oma perhe/suku, asiakkaat ja kaverit menevät aina mun edellä ja heidän projektit

- viikonlopuksi kun hyvin harvoin sovitaan jotain niin menee siihen että hän yhtäkkiä menee hoitaa edellä maininttujen ihmisten asiat tai hengaillut. 

Mul on pitkään ollut hirvittävän pahaa oloa kun jään täysin yksin asioiden kanssa. Hän kovasti haluu lasta mun kaa. Kerran jo keskeytin raskautta. 

Miten sanon hänelle et haluun erota? Mä en jaksa enää olla yksin. 

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ap, mutta vaikutat sen verran tossukalta, että se mies saa sinut manipuloitua jäämään suhteeseen. Varmasti kiristää vielä sillä, ettei sinulla ole työtä tai rahaa. Hyviä neuvoja olet saanut: säästä, tee suunnitelma, pyydä apua suvulta tai ystäviltä. Jos olet joidenkin etuisuuksien piirissä, selvitä saatko mitään tukea sossusta omillesi muuttamiseen (en ole tukiviidakon asiantuntija, joten en tiedä)

Vierailija
62/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YYYHYYY MIES ON ILKEÄ JA HALUUN ERON MUTTEN HALUU OLLA YKSIN YYYHYY😩

Hän on yksin siinä suhteessa. Kumppani ei välitä. Hyvä syy erota. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi ap, mutta vaikutat sen verran tossukalta, että se mies saa sinut manipuloitua jäämään suhteeseen. Varmasti kiristää vielä sillä, ettei sinulla ole työtä tai rahaa. Hyviä neuvoja olet saanut: säästä, tee suunnitelma, pyydä apua suvulta tai ystäviltä. Jos olet joidenkin etuisuuksien piirissä, selvitä saatko mitään tukea sossusta omillesi muuttamiseen (en ole tukiviidakon asiantuntija, joten en tiedä)

Juuri siksi ei mitään keskusteluja, kuten väkivallan uhkankaan vuoksi. 

Hän voi vaikka kertoa lapsuuskodistaan, että on lähtenyt eikä tule takaisin. EI MITÄÄN KESKUSTELUA henkisesti väkivaltaisen manipuloijan kanssa ilman, että on joku "asianajaja" tai terapeutti paikalla, mielummin ei ollenkaan.

Vierailija
64/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun miehen talossa. En omista mitään. 

Ei hätää. Ne tatuoinnit joita sinulla on, ovat arvokkaampia kuin mikään omaisuus!

Missä on empatia? Toinen on pahassa tilanteessa, josta on haastavaa muuttaa omilleen varattomana. Jälkiviisaana toki voi sanoa, ettei sellaiseen tilanteeseen pidä laittaa itseään. Silti on oltava tie ulos, vaikka tatuoituna. Tsiisus. 

Vierailija
65/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen menemään lapsuudenkotiin väliaikaisesti, jos vain voit.

Mitä mieltä olet ap siitä ajatuksesta?

Vierailija
66/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoliitossa ollaan. 

Mies ei oo koskaan ollut fyysisesti väkivaltainen. Impulsiivisuudella tarkoitin et tekee ihan mitä lystää. Mua ja yhteiset asiat ignooraa täysin.

Kerta se on ensimmäinenkin. Henkinen väkivalta johtaa fyysiseen. Tämä ei ole pelottelua, vaan faktaa. Se on myös faktaa, että se ensimmäinen fyysinen väkivalta voi tulla juuri erotilanteessa. Sen kokeneet tietävät, kuten Naisten Linjan ja turvakotien työntekijät. Lähisuhdeväkivallalla on kaava ja se alkaa toisen eristämisestä ja riippuvaiseksi tekemisestä. Pelasta itsesi. 

Vierailija
67/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt täytyy kuitenkin perustella eron syy.Jos mies tekis vastaavasti naiselle,olis hirvee meteli kaikilla palstoilla.

Ihminen ansaitsee tietää,miksi toinen tahtoo erota.

Vierailija
68/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni koki kärsivänsä ex-miehensä henkisestä väkivallasta. Mies oli kontrolloiva kun soitti työpäivän aikana kysyäkseen kuulumisia. Se oli henkistä väkivaltaa. 

Mua aina vähän sapettaa kun tällä palstalla ollaan niin yksisilmäisiä näissä asioissa. 

Vierailija
69/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt täytyy kuitenkin perustella eron syy.Jos mies tekis vastaavasti naiselle,olis hirvee meteli kaikilla palstoilla.

Olen samaa mieltä, on hyvä kertoa eron syy. Niin jätetty pääsee työstämään sitä paremmin ja toipumaan, kuin silloin jos joku haihtuu kuin pieru Saharaan. Joissain tilanteissa se perustelu vain johtaa vänkäämiseen, jos toinen ei hyväksy eroa.  Siinä tarvitaan luonteenlujuutta jättävältä osapuolelta. Eksäni pahoinpiteli minut ja sai siitä myös tuomion. Vänkäsi vaan, kuinka en voi häntä yhden (sairaalahoitoon johtaneen) virheen vuoksi jättää ja kuinka olen luovuttaja, joka ei halua taistella suhteen puolesta. Niin, taistelin elämästäni sinä päivänä ja siellä sairaalassa. 

Vierailija
70/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni koki kärsivänsä ex-miehensä henkisestä väkivallasta. Mies oli kontrolloiva kun soitti työpäivän aikana kysyäkseen kuulumisia. Se oli henkistä väkivaltaa. 

Mua aina vähän sapettaa kun tällä palstalla ollaan niin yksisilmäisiä näissä asioissa. 

Tuohon mahtuu monta skenaariota. Kaikissa töissä ei voi vastata puhelimeen jaaritellakseen. Jotkut kokevat tuollaisen soittelun ärsyttävänä. Asiasta olisi hyvä keskustella ja jos meno ei muutu, sitten harkita eroa. Ehkä ystäväsi teki niin, ehkä he eivät vaan sopineet yhteen. Itsenäinen ja läheisriippuvainen ovat sopimaton yhdistelmä. 

Vierailija
71/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon mahtuu monta skenaariota. Kaikissa töissä ei voi vastata puhelimeen jaaritellakseen. Jotkut kokevat tuollaisen soittelun ärsyttävänä. Asiasta olisi hyvä keskustella ja jos meno ei muutu, sitten harkita eroa. Ehkä ystäväsi teki niin, ehkä he eivät vaan sopineet yhteen. Itsenäinen ja läheisriippuvainen ovat sopimaton yhdistelmä. 

Ystäväni oli vauvan kanssa kotona. 

Juu, ero siitä tuli. 

Vierailija
72/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoliitossa ollaan. 

Mies ei oo koskaan ollut fyysisesti väkivaltainen. Impulsiivisuudella tarkoitin et tekee ihan mitä lystää. Mua ja yhteiset asiat ignooraa täysin.

Ei siis tarvitse avioeroilmoitusta tehdä. Et myöskään saa ositusta, eli puolet omaisuudesta. Senkus vain keräät tavarasi ja lähdet. Kannattaa hakeutua paikkakunnalle, josta löytyy työtä tai koulutusta. Muista tehdä muuttoilmoitus (salainen osoite) ja postiin osoitteenmuutos. Onnistuu netissä, mahdollisesti samalla kertaa. Tarvittaessa apua saa kunnan sosiaalitoimesta, pelastusarmeijasta, ym. Saatko nykyisin työttömyyskorvausta? Sen lisäksi asumistukea. Valitettavasti nyt on huonot ajat ja korvauksia karsitaan.

Vierailija
73/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrot nuo asiat hänelle mitä olet kirjoittanut ja sano hänelle että et halua jatkaa tälläistä, tää on loppu nyt.

Ja jo ennen kertomishetkeä olet hankkinut jo uuden asunnon, minne menet kertomisen jälkeen.

On syytä mennä jo ennen kertomista jos on pienintäkään syytä epäillä henkisen väkivallan kärjistymistä fyysiseksi.

Tai hommata paikalle tukihenkilöitä. Piilottaa asekaapin avain ja  keittiön teräaseet.

Minä muutin pois kun mies oli reissussa. Vaikka asunto oli yksin minun nimissäni. Tein vasta sitten erohakemuksen enkä kertonut kellekään uutta osoitettani. On mahdollista muuttaa poste restanteen.

Voi salata tietonsa väestörekisterissä ja ajoneuvorekisterissä (maksullinen palvelu) ja vaihtaa puhelinnumeronsa salaiseksi (maksuton).

Tuomitsijoille tiedoksi: ero on naisen elämän vaarallisin hetki.

Vierailija
74/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa oma asunto ja muuta silloin kun mies on töissä. Lähtiessä voit vaikka jättää lapun pöydälle missä kerrot että lähdit. Jos toinen on edes henkisesti väkivaltainen, tämä tapa on ok. Tai jos et saa asuntoa tai et voi mennä kenenkään luo, sitten vaikka turvakoti alkuun. 

Vierailija
75/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuminen on haastavaa. Ei ole varaa asua oikein missään kun työelämäkin on mikä on.

Miehellä on taas verkostot ja rahat kunnossa. Mul ei oikein oo suhteita ja pienet säästöt. 

Älä ota luovuttajan asennetta tai et ikinä pääse tuosta suhteesta. Ollaan Suomessa, kyllä sulle joku asunto löytyy. Jos olet työtön, saat asumistukea ja työttömyystukea. Pienikin luukku on parempi aluksi kuin olla myrkyllisen ihmisen kanssa saman katon alla joka imee susta viimeisetkin elinvoimat.

Vierailija
76/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä syy yleensä on myös jätetyn tiedossa, vaikka muuta väitetään. Voi olla hyvinkin terveellistä mennä itseensä ja myöntää itselleen se syy.

Se, mitä somessa mölistään, on merkityksetöntä  roskaa. Mitä sillä on minkään kanssa tekemistä?

Vierailija
77/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteet on kahdenvälisiä. Ei niissä ole kenenkään pakko olla, ja on yks hailee, miltä se sinusta tuntuu.

Vierailija
78/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avoliitossa ollaan. 

Ei siis tarvitse avioeroilmoitusta tehdä. Et myöskään saa ositusta, eli puolet omaisuudesta. Senkus vain keräät tavarasi ja lähdet. Kannattaa hakeutua paikkakunnalle, josta löytyy työtä tai koulutusta. Muista tehdä muuttoilmoitus (salainen osoite) ja postiin osoitteenmuutos. Onnistuu netissä, mahdollisesti samalla kertaa. Tarvittaessa apua saa kunnan sosiaalitoimesta, pelastusarmeijasta, ym. Saatko nykyisin työttömyyskorvausta? Sen lisäksi asumistukea. Valitettavasti nyt on huonot ajat ja korvauksia karsitaan.

Avoerossa tehdään omaisuuden erottelu, jos on oltu pitkään yhdessä ja omaisuutta kertynyt. Minilexistä löytyy kirjallisia ja laki24:stä puhelimessa annettua neuvontaa.

Älä kohtele ihmisiä lapsina. Katkeruutesi haisee. Veikkaan että sinulla ei ole ketään kiusattavaa kotona juuri nyt.

Vierailija
79/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteet on kahdenvälisiä. Ei niissä ole kenenkään pakko olla, ja on yks hailee, miltä se sinusta tuntuu.

No tietenkin. Minun ei silti tarvitse olla samaa mieltä ystäväni kanssa ja sen kyllä sanoin hänellekin. Minusta hänen exänsä oli vain välittävä isä ja aviomies mutta ystäväni koki toisin. 

Tästä toki on jo kymmenisen vuotta. Elävät normaalia vuoroviikkoelämää ja käsittääkseni ovat hyvissä väleissä. 

Vierailija
80/94 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen suomalainen idioottimies. Kun hän menee jonnekin pakkaa tavarasi ja häivy. Täysi esto päälle äläkä ota mitään yhteyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme