Miksei lasta voisi tehdä munimalla?
Useimmat eläimet munivat. Vain ihmiselle ja muille nisäkkäille sattunut huono kohtalo että joutuu kantamaan jälkeläistä. Eikö joku voisi tuunata ihmisen geenejä takaisin päin niin että pystyisi munimaan? Vauva jonnekin kaappiin kasvamaan.
Kommentit (24)
Ei se onnistu. Olen kokeillut ja niistä kaikista tuli poikasia.
Munaa voisi säilyttää kirjahyllyssä.
Myytäisiinkö kaupassa munakennoja?
Siksi, koska evoluutio on tehnyt meistä sellaisia, että emme muni.
Mun mummuni muni mun mammani ja mun mummuni muni mun !
Tarvitseeko sen olla edes kovakuorinen muna. Kylpyammeessa mies ja nainen köyrii hetken kuin sammakko ja sitten siellä alkaa pieni nuijapää polskia.
Muna on munivan eläimen munasolu, joka kehittyy emon ulkopuolella.
Myös ihminen saa alkunsa munasolusta, joten tavallaan se on jäännös munimisesta.
Maailma voisi täyttyä isoista (dinosaurus-) munista, sekä kuorista ja sitten oltaisiin pulassa.
Ehkäpä sekin on mahdollista kuten että miehet voi synnyttää .
Olen yrittänyt, jälkikirnuamisella saa kyllä vaahtoa aikaiseksi, mutta ei siitä kehity nuijapäitä. Mutta idea on kyllä hyvä. Munat voisi pistää viileään paikkaan säilytykseen ja ottaa sitten sieltä, kun on hautomisaika, nostaa vaikka uunin päälle. Jos munien parasta ennen päiväys ehtii mennä vanhaksi niin munat voisi pudottaa kompostiin. Valioyksilöitä voisi monittaa vähän enemmän, jotta aivan rupukat ei pääsisi munimaan ihmiskuntaa.
Entä 3D-tulostus? Koeputkimonistus? Eiköhän tiede kehitä sen kemikaalikoctailin josta syntyy elämä jos se nyt on edes tarpeen.
Kumpi tuli ensin? Muna vai ihminen?
Toinen kiinnostava on se että jos ihmisetkin lisääntyisivät siitepölysysteemillä. Naiset tenttaisivat äijiään että missä sitä on taas käyty pölähtelemässä (kunnia tästä ideasta Veikko Huoviselle).
Tämä keskustelu saa miettimään Ankkalinnaa. Onkohan siellä sairaalassa synnytys- ja hautomisosastot?
Muistaakseni Marsiin sijoittuvassa tieteisromaanisarjassa Marsin naiset munivat munia, joista lapset sitten kuoriutuivat.
Tämä ratkaisisi kyllä paljon. Ei tarvitsisi naisten kärsiä raskautta ja vaikeaa synnytystä, pyöräyttäisivät vain pienen munan. Hautomisesta voisi vastata mieskin.
Siinä olisikin iso bisnes, miten munaa kuljetetaan ja pidetään lämpimänä työpäivien ajan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ratkaisisi kyllä paljon. Ei tarvitsisi naisten kärsiä raskautta ja vaikeaa synnytystä, pyöräyttäisivät vain pienen munan. Hautomisesta voisi vastata mieskin.
Hyi, perseen hajunen muna.
Jos kotiin sitten hankkisi jättimunia (metrisiä) ja kuvittelee hautovansa, ja synnyttävänsä munia? :D Näin pääsiäisenä. Höyheniä lisäksi.
5/5