Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

72 % 30-vuotiaista lapsettomia

Vierailija
03.08.2024 |

"Vuonna 1987 yli 60 prosenttia kolmikymppisistä oli perheellisiä ja heistä joka toisella oli vähintään kaksi lasta. Tällä vuosikymmenellä suurin osa - noin 72 prosenttia - 30-vuotiaista on lapsettomia. 

Vuokralla kolmikymppisistä asuu lähes puolet, kun 1980-luvun lopulla vuokralaisia oli vain kolmannes."

HS: Voiko olla 30 ja onnellinen?

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetäänkö tässä vihjata, että kaikkien pitäisi saada lapsia ja vielä nuorena? Jokainen tekee ne omat päätöksensä, eikä lasten saaminen ole pakollista. En minä ala sen vuoksi lapsia hankkimaan, että tulevaisuudessa ehkä on tai ehkä ei ole ikäpyramidi vinksallaan. Ratkaisu on tuottavuuden parantaminen esim. automaation avulla, eikä ihmismäärän lisääminen kuten köyhissä maissa. Sama koskee myös maanpuolustusta jne. eli tehdään asioita fiksummin. Ihan varmasti löytyy tehostamisen varaa kun katsoo laatikon ulkopuolelta. 

Vierailija
62/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle piisaa että oon tytyväinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tehdä lapsia, mutta ei ole taloudellisesti mahdollista, vaikka ollaan miehen kanssa molemmat töissä. Hyvä kun oma elämämme saadaan kustannettua ja välillä tehtyä jotain mukavaa. Omistusasunto kelpaisi, mutta suhteessa pikkuisen kalliimpi hankinta nykyään kuin kultaisella 80-luvulla. Ihana tiedostaa, kuinka oma elintaso ei tule koskaan yltämään omien vanhempien, jopa isovanhempien tasolle työnteosta ja säästäväisyydestä huolimatta.

Vierailija
64/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt naiset hommiin!

Miksi? Mitä iloa sinulle on siitä? Mitä jos keskittyisit vaan omiin asioihisi? 

Vierailija
65/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka viestihän sen jo kertoo, ihmisten rahat valuvat vuokriin, omaa asuntoa ei ole varaa ostaa eikä hankkia lapsia.

Valtaosa 30-vuotiaista nykyään ei edes vielä halua lapsia. Niitä tehdään kyllä myöhemmin.Samoin se asunnon osto, nuorille ei ole itseisarvo omistaa asunto vaan moni haluaa säästää ensiasunnon edut esim. siihen perheasuntoon joka ostetaan tai rakennetaan, kun niitä lapsia aletaan hankkia. Nykyään ei ole kannattavaa ostaa yksiötä itselle. Erilaiset ajat.

Osalle naisista se voi olla myöhäistä (+riskit kasvavat).

Kyllä he sen tietävät, toisaalta yhä harvempi edes haluaa lapsia.

Vierailija
66/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui pahalta näyttää.

Vierailija
67/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään kiire. Hankin 40-vuotiaana sitten lapsia puolta nuoremman naisen kanssa. M33

Niinhän sä luulet.

Vierailija
68/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys on seevetin kivuliasta varmaan, kekä mies haluaisi laittaa naisen kärsimään semmoisesta?

Vierailija
69/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielevät,vaikka pitäisi lapsia tehdä. On se veikeä se hollywoodilainen setämies.

Vierailija
70/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nielevät,vaikka pitäisi lapsia tehdä. On se veikeä se hollywoodilainen setämies.

Setämies on aina feministien puolella. Varsinkin ne isonenäiset setämiehet.

Vierailija
71/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin noloa ja itsekästä olla lapseton. Yksilapsiset perheet kanssa vähän noloja, pilataan lapsen lapsuus kun ei jakseta sisarusta tehdä. Hävetkää!

Vierailija
72/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat puolisokandidaatit tällä hetkellä Sumessa ovat ulkkiksia. Suomimiehestä tietää että jättää perheen kun seksipalvelukset loppuvat, pakottaa lapset yhteishuoltajuuteen ja alkaa etsimään uutta siitettävää. Ei sellaisen kanssa voi perhettä perustaa

YÖK. Musujen kanssa ei todellakaan kannata lisääntyä. Liian kieroutunut maailma heillä.

Vierailija
73/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi lapsettomuutta kaikille, jos vähänkään kiinnostaa.

Vierailija
74/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitän taas kysymyksen miehille, johon en tähän mennessä ole saanut yhtään vastausta:

Mikä ja miksi  miehiä pännii niin jumalattomasti kun naiset eivät enää halua lapsia?  Kuinka moni olisi valmis ottamaan niistä vastuuta? 

Onko kyse siitä että naisten vapaus on teille niin suuri uhka että haluaisitte sitoa kaikki nilkastaan lapsikahleeseen?   Onhan se jo nähty ja tiedetty että naisten itsenäisyys raastaa miehiä, ei  kestetä että nainen elää yksin ja vieläpä hyvää elämää. 

En tule saamaan tähän vastausta nytkään, kunhan esitin taas kerran kysymyksen johon itse asiassa tiedän vastauksen.  Hiljaisuus vahvistaa sen mitä tässä esitän.

Vierailija
75/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lapsiperheille veroprosenttiin reilu alennus/lapsi

- Asuntolainoja lapsiperheille edullisesti

- Asuntorakentamista lapsiperheille vähän kuin vrt. rintamamiehille tuetusti 

- Työsuhteisiin pitkiä sopimuksia 

- Ostovoima ylös

Vierailija
76/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se siis onnellisuuden mittari ettei asu vuokralla ja on hankkinut lapsia 30-ikävuoteen mennessä?

Olen 32 enkä ikinä aio ostaa asuntoa tai hankkia lapsia. Ja olen onnellinen.

Vierailija
77/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se siis onnellisuuden mittari ettei asu vuokralla ja on hankkinut lapsia 30-ikävuoteen mennessä?

Olen 32 enkä ikinä aio ostaa asuntoa tai hankkia lapsia. Ja olen onnellinen.

Samaa ihmettelin, vaikkei jutussa niin väitetty. Olen 47 ja vuokralla.

Ap

Vierailija
78/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt naiset hommiin!

Mihin hommiin?

Vierailija
79/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestö saa laskea reilustikin. Murto-osaan nykyisestä. Mutta samalla pitää varmistaa ettei tänne tule muualta uutta väestöä. Ehkä maamiinat olisi hyvä siinä kun väki harvenee.

Vierailija
80/116 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt naiset hommiin!

Miksi? Mitä iloa sinulle on siitä? Mitä jos keskittyisit vaan omiin asioihisi? 

Ïlman lapsia ei ole tulevaisuutta.