72 % 30-vuotiaista lapsettomia
"Vuonna 1987 yli 60 prosenttia kolmikymppisistä oli perheellisiä ja heistä joka toisella oli vähintään kaksi lasta. Tällä vuosikymmenellä suurin osa - noin 72 prosenttia - 30-vuotiaista on lapsettomia.
Vuokralla kolmikymppisistä asuu lähes puolet, kun 1980-luvun lopulla vuokralaisia oli vain kolmannes."
HS: Voiko olla 30 ja onnellinen?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt naiset hommiin!
Miksi? Mitä iloa sinulle on siitä? Mitä jos keskittyisit vaan omiin asioihisi?
Ïlman lapsia ei ole tulevaisuutta.
Ilman tulevaisuutta ei tule lapsia 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia saadaan vanhempina kuin ennen. Minäkin olin tasan 30-vuotiaana lapseton, lapset syntyivät, kun olin 30,7-vuotias ja 32,7-vuotias (mieheni oli vastaavasti 37v ja 39v).
Huvittaa tämä vauvapalsta kun täällä on niin paljon sitä ikäluokkaa, jolla ne omat lapset on tehty 40 vuotta sitten. Ei mitään käsitystä nykyajasta. Ei kukaan tee enää lapsia alle kolmekymppisenä.
Kyllä elämämkoululaiset sikiävät kuin kanit, myös keskenkasvuisina.
Höpöä. Eniten lapsia kantiksista on hyvin tienaavilla. Johtajamiehillä yleensä väh. 3-4 lasta, asiantuntijanaisillakin 2-3.
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä lapsentekoikää.Tyttäreni,nyt 40,sai 18-vuotiaana esikoisensa ja pienin syntyi kun hän oli 34.
Kuusi lasta,samamies ja onnellinen perhe,eivät ole lestadiolaisia.
Sillähän on sitten lapsi ja lapsenlapsi samanikäiset.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lämpimästi lapsettomuutta kaikille, jos vähänkään kiinnostaa.
Ja vaikkei kiinnostaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt naiset hommiin!
Miksi? Mitä iloa sinulle on siitä? Mitä jos keskittyisit vaan omiin asioihisi?
Ïlman lapsia ei ole tulevaisuutta.
Ilman tulevaisuutta ei tule lapsia 🤔
Koulutetut ja hyvätuloiset perheellistyvät samaan tahtiin kuin ennenkin. Se on se raippaa saava harmaa taviksien massa, jolta on viety tulevaisuus. Rikkaat voivat sentään valita ylisukupilvisuuden ja hetken hedonismin väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään kiire. Hankin 40-vuotiaana sitten lapsia puolta nuoremman naisen kanssa. M33
Niinhän sä luulet.
Ja miksipäs en? Edellinen tyttöystäväni oli 18 v, ja tällaiset ikäerot ovat ihan normaaleja itselleni. Naisia kyllä maailmassa riittää. En tiedä mikä voisi seitsemässä vuodessa muuttua, että yhtäkkiä en kelpaakaan tavalliselle nuorelle naiselle. :D Enkä minä luule, vaan tiedän, että onnistuisi helposti. Ihan itsestäni vain kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia saadaan vanhempina kuin ennen. Minäkin olin tasan 30-vuotiaana lapseton, lapset syntyivät, kun olin 30,7-vuotias ja 32,7-vuotias (mieheni oli vastaavasti 37v ja 39v).
Huvittaa tämä vauvapalsta kun täällä on niin paljon sitä ikäluokkaa, jolla ne omat lapset on tehty 40 vuotta sitten. Ei mitään käsitystä nykyajasta. Ei kukaan tee enää lapsia alle kolmekymppisenä.
Kyllä elämämkoululaiset sikiävät kuin kanit, myös keskenkasvuisina.
Höpöä. Eniten lapsia kantiksista on hyvin tienaavilla. Johtajamiehillä yleensä väh. 3-4 lasta, asiantuntijanaisillakin 2-3.
Tämä. Kouluttautumattomuus on maailman tehokkain ehkäisykeino.
Vierailija kirjoitti:
On niin noloa ja itsekästä olla lapseton. Yksilapsiset perheet kanssa vähän noloja, pilataan lapsen lapsuus kun ei jakseta sisarusta tehdä. Hävetkää! Olen uhrautunut pitämällä itseni lapsen tasolla tähän saakka, joten ilman uhraumustani Suomessa olisi tällähetkellä yksi lapsi vähemmänk uin muuten, meiti sitä, t 40v mieslapsi
Vierailija kirjoitti:
On niin noloa ja itsekästä olla lapseton. Yksilapsiset perheet kanssa vähän noloja, pilataan lapsen lapsuus kun ei jakseta sisarusta tehdä. Hävetkää! Keistä meidän lapsia pitäisi tehdä? Partavauvojakin tulee koko ajan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niin noloa ja itsekästä olla lapseton. Yksilapsiset perheet kanssa vähän noloja, pilataan lapsen lapsuus kun ei jakseta sisarusta tehdä. Hävetkää! Keistä meidän lapsia pitäisi tehdä? Partavauvojakin tulee koko ajan...
Tämä. Pitää pakottaa se oma lapsi kuolemaan eikä olla mikään nössö suojelija. Viddu mä nauran näille "en halua lapseni kuolevan" :DDD
HALUA SITÄ JA SYNNYTÄ HÄNET!
Vauvat ovat kivoja, supersuloisia mutta sitten mä aina muistan, että ne kasvavat. Niistä tulee huutavia, räkänokkia ja kalliitakin vielä.
Tämä on se syy miksi minä en lasta halua.
Mun suhteessa minä olen ainoa Baby.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään kiire. Hankin 40-vuotiaana sitten lapsia puolta nuoremman naisen kanssa. M33
Niinhän sä luulet.
Ja miksipäs en? Edellinen tyttöystäväni oli 18 v, ja tällaiset ikäerot ovat ihan normaaleja itselleni. Naisia kyllä maailmassa riittää. En tiedä mikä voisi seitsemässä vuodessa muuttua, että yhtäkkiä en kelpaakaan tavalliselle nuorelle naiselle. :D Enkä minä luule, vaan tiedän, että onnistuisi helposti. Ihan itsestäni vain kiinni.
Juujuu, aivan varmasti 😄
Katsoisin ostaneeni itselleni lapsettumattomuus-oikeuden suostumalla elämään jo vuosikymmenet ankeasti seksitöntä ja myös pettingitöntä tuskaista puute-elämää heterona. Omakiva ja vilkas mielikuvitus sallitaan, kunhan taskupilikseen lankeaa aina pikin hampain ämpyiltyään ensin viikon että pitäskö nyt vai purenko sittenkin hammasta, mutta jos lankeaakin, niin jää sitten orgasmin jälkeen odottamaan rankaisua syntiinhairahduksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka viestihän sen jo kertoo, ihmisten rahat valuvat vuokriin, omaa asuntoa ei ole varaa ostaa eikä hankkia lapsia.
me tehtiin lapsi itse. ei maksanut mitään
Ei kai se tekeminen mitään maksa...
Lapset korkeakouluopintojen aikana ollut huippu päätös. Nyt noin 30, on aikaa töille, kodille sekä omille harrastuksille, kun lapset ei ole enää aivan pieniä. Jännä ajatella, että mun ikäiset monet vasta aloittaa lapsien miettimisen / tekemisen. Mutta kaikessa puolensa. :)
Vierailija kirjoitti:
- Lapsiperheille veroprosenttiin reilu alennus/lapsi
- Asuntolainoja lapsiperheille edullisesti
- Asuntorakentamista lapsiperheille vähän kuin vrt. rintamamiehille tuetusti
- Työsuhteisiin pitkiä sopimuksia
- Ostovoima ylös
Lapsiperheitä tuetaan jo nyt monin eri tavoin, ei kaikkea voi saada ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka viestihän sen jo kertoo, ihmisten rahat valuvat vuokriin, omaa asuntoa ei ole varaa ostaa eikä hankkia lapsia.
rahattomat sossunpummilusmut suomessa eniten porsivat
Niin kuin sinun vanhempasi aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki yli 25-vuotiaat lapsettomat eukot tulisi siementää valtion toimesta, jos porsiminen ei omin avuin onnistu.
Mistä niille lapsille isät, vai eikö sillä ole väliä? Etkö sinä itse halua ottaa vastuuta omista lapsistasi?
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lämpimästi lapsettomuutta kaikille, jos vähänkään kiinnostaa.
Sitä olisi kannattanut suositella sinun vanhemmillesikin.
En ole koskaan ymmärtänyt mistä tällainen ihmisvihamielisyys kumpuaa.