Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin asuvat ihmiset, millaisia aamu- ja iltapaloja syötte? Kun ei viitsisi ostaa kauheaa tarvikearsenaalia kaappiin vanhentumaan :(

Vierailija
03.08.2024 |

Niin ei tule sitten syötyä oikein mitään. Joskus ostan niitä valmiiksi viipaloituja juustoja pienimmän paketin mutta siitäkin jää käyttämättä todella helposti osa. Karjalanpiirakkapusseja olen laittanut pakastimeen mutta siihen olisi joku "päällinen" hyvä saada, leikkeleitä taas on paketissa liian paljon enkä oikein tiedä niiden pakastamisesta. Kurkut, salaatit jne jäävät myös osaksi huonoksi. Joku yksi tomaatti nyt voisi mennäkin mutta ei se oikein riitä? Lähinnä suolapuolta nyt mietin, jogurtteja ym myydään annoskokoisina valmiiksi.

Kommentit (242)

Vierailija
61/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä joku syömishäiriöisen humble brag siitä, kuinka vähän hän syö?

Juustoa ja leikkeitä voi pakastaa. Päivässä pitäisi syödä vähintään 500g vihanneksia joten ihan varmasti saa sen paprikan tai kurkun syötyä (itse syön aamiaisella kokonaisen paprikan tai kolmasosan kurkkua). Munista voi tehdä munakkaan tai vaikka pyttipannua iltaruoaksi.

Syömishäiriöissä sitten taas auttaa terapeutti. 

Ei mulla ole syömishäiriötä enkä yritä sillä brassaillakaan. Suurin osa ruokailusta tapahtuu työpaikalla. Miksi tänne vastaa jotkut suurperheen äidit jotka eivät ymmärrä mitä kysytään???

Kyllä sulla vaan on syömishäiriö, jos tosissaan meinaat ettet saa syötyä yhtä paprikaa tai 6kpl munia (säilyy kuukausia) ennen kuin ne vanhenee.

T. Sinkku, yksin asuva ja aamiaisen joka päivä syövä. 

Vierailija
62/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sämpylää ja juustoa/leikkelettä tai kaurapuuroa. Joskus keitettyä/paistettua kananmunaa. 

Eikö esim. meetvursti säily melko kauan? Viime aikoina olen ostanut Snellmanin broilerileikkelettä ja sitä jos laittaa pari viipaletta leivälle, niin kyllä sen pienehkön pakkauksen saa yksin syötyä, katsoo vaan ostaessa päivämäärän.

Ennen sai palvelutiskeistä ostaa leikkeleitä mieleisensä määrän. Jos ostaa 100 g jotain, niin eikö sen saa hyvin menemään. 

Ylimääräiset leikkeleet kuten meetvursti tai kinkku voi hyödyntää toki ruoanlaitossa muutenkin. Pitsaa, munakasta, pastaa... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina puuroa, marjoja (tuoreita tai pakasteena), maustamatonta rahkaa, granolaa ja mehukeittoa pikkunälkää varten.

Säilyvät pitkään ja tulee hyvä.

Vierailija
64/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla syön kunnon kaurapuuroa koska tykkään siitä ja olen aina tykännyt.   Siihen marjoja päälle. Mustaa sokeritonta kahvia, ehkä muutama pikkutomaatti.

Illalla usein täysjyväcroissantti ja kahvi kuten aamulla.  Joskus hieman jäätelöä.  Olen pienituokainen, en jaksa mättää mitään valtavia määriä.

Se mikä minua ihmetyttää kun luen näitä mitä ihmiset syövät että olenko jotenkin epänormaali? Kun minusta tuntuu että ihmiset syö kauhean paljon!  On leivät ja jogurtit ja kinkut ja juustot ja mitä kaikkea. Mihin mahaan?  En ikinä pystyisi ahtamaan sitä kaikkea vatsaani, huono olohan tuosta tulisi.

Olen yksin asuva nainen.

Et ilmeisesti paljoa liiku ja olet pienikokoinen? Minä teen fyysistä työtä ja sen lisäksi salitreenin neljästi viikossa ja kuolisin nälkään pelkällä croissantilla. Aamiaiseksi syön puuroa oivariinisilmällä, kookoshiutaleilla ja marjoilla. Puuron lisäksi kaksi kananmunaa, pähkinöitä ja usein vielä tummaa suklaata. Mitat 175/62 

Vierailija
65/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla syön kunnon kaurapuuroa koska tykkään siitä ja olen aina tykännyt.   Siihen marjoja päälle. Mustaa sokeritonta kahvia, ehkä muutama pikkutomaatti.

Illalla usein täysjyväcroissantti ja kahvi kuten aamulla.  Joskus hieman jäätelöä.  Olen pienituokainen, en jaksa mättää mitään valtavia määriä.

Se mikä minua ihmetyttää kun luen näitä mitä ihmiset syövät että olenko jotenkin epänormaali? Kun minusta tuntuu että ihmiset syö kauhean paljon!  On leivät ja jogurtit ja kinkut ja juustot ja mitä kaikkea. Mihin mahaan?  En ikinä pystyisi ahtamaan sitä kaikkea vatsaani, huono olohan tuosta tulisi.

Olen yksin asuva nainen.

Minä syön reippaasti mutta toisaalta teen fyysistä työtä. Syön huomattavattavasti enemmän kuin vaimoni mutta kulutan myös paljon enemmän. Kesälomilla kun elämme samanlaista elämää niin kuukaudessa ruuankulutuksemme tasapainottuu hurjasti. Heti loman jälkeen huomaan että minun taas muutettava omia ruokamääriä koska laihdun nopeasti ja energia ei riitä työssä. 

Vierailija
66/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpiirakoihin sopii munavoi parhaiten, olen joskus keittänyt yhden munan, kun kaveri tulee kahville enkä enempää tarvi. Ensin munaleikkurilla leikkaan munan, haarukalla margariinin kanssa möuhennän, vähän suolaa.

Mutta mulla käy usein niinkin että ostan sen 6 kpl kananmunapaketin ja sitten käytän sieltä sen 1-2 munaa ja löydän sen myöhemmin jääkaapista jo päiväys menneenä. Eli noita tuotteita ei vaan kerta kaikkiaan tule käytettyä koko myyntipakkauksen verran ennen kuin päiväys menee.

Kanamunat säilyvät hyvin huoneenlämmössä ja säilyvät sielläkin hyvinä kuukauden päivämäärän jälkeen. Paras munavaahto kakkuihin tulee päivämäärän ylittäneistä munista. Itse siirryin jo vuosia sitten huoneenlämpösäilytykseen, yksi hyvä syy oli tuon päivämäärän näkeminen helpommin. Jääkaapissa se kenno olisi kumminkin hilautunut muitten tavaroiden taakse.

Vierailija
67/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sämpylää ja juustoa/leikkelettä tai kaurapuuroa. Joskus keitettyä/paistettua kananmunaa. 

Eikö esim. meetvursti säily melko kauan? Viime aikoina olen ostanut Snellmanin broilerileikkelettä ja sitä jos laittaa pari viipaletta leivälle, niin kyllä sen pienehkön pakkauksen saa yksin syötyä, katsoo vaan ostaessa päivämäärän.

Ennen sai palvelutiskeistä ostaa leikkeleitä mieleisensä määrän. Jos ostaa 100 g jotain, niin eikö sen saa hyvin menemään. 

Ylimääräiset leikkeleet kuten meetvursti tai kinkku voi hyödyntää toki ruoanlaitossa muutenkin. Pitsaa, munakasta, pastaa... 

Leikkeleet säilyy vaan muutaman päivän avaamisen jälkeen. Meetvursti toki kauemmin. 

Vierailija
68/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap ei syö mitään, niin mitä siellä jääkaapissa oikein on, jotta munakennokin häviää kuukaudeksi?

Jokin isompi ongelma tässä nyt on taustalla, ja se ei ole ruoan pakkauskoko... 

Vierailija
69/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpiirakoihin sopii munavoi parhaiten, olen joskus keittänyt yhden munan, kun kaveri tulee kahville enkä enempää tarvi. Ensin munaleikkurilla leikkaan munan, haarukalla margariinin kanssa möuhennän, vähän suolaa.

1 muna kahden ihmisen munavoihin???

Niin? Mikä ongelma sulla?

Naurettavaa. Mieti nyt oikeasti, puolikas kananmuna??

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 ihmistä, kummallekin 1 karjalanpiirakka. Sen päälle nokare munavoita. Kyllä mun mielestä 1 kananmuna riittää tuossa tapauksessa munavoihin ihan hyvin. Eli tuo puolika smuna per karjalanpiirakka on ihan ok. 

Vierailija
71/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mulla käy usein niinkin että ostan sen 6 kpl kananmunapaketin ja sitten käytän sieltä sen 1-2 munaa ja löydän sen myöhemmin jääkaapista jo päiväys menneenä. Eli noita tuotteita ei vaan kerta kaikkiaan tule käytettyä koko myyntipakkauksen verran ennen kuin päiväys menee.

Kanamunat säilyvät hyvin huoneenlämmössä ja säilyvät sielläkin hyvinä kuukauden päivämäärän jälkeen. Paras munavaahto kakkuihin tulee päivämäärän ylittäneistä munista. Itse siirryin jo vuosia sitten huoneenlämpösäilytykseen, yksi hyvä syy oli tuon päivämäärän näkeminen helpommin. Jääkaap

Ei nämä mitään kakkuja syö.

Vierailija
72/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole vaikeeta laittaa hellan levy ykköselle ja pikkukattilaan lautasellisen verran puuroa hautumaan siksi aikaa kun tekee aamutoimet. Viikonloppuisin teen riisipuuroo isomman satsin ja lopuista riskoja.

Vesi kiehumaan suurimmalle teholle ja vähän ennen kiehumista ryynit sekaan. Kun kiehuu, virta kokonaan pois ja kattila puoliksi levyltä pois. Sitten sinne aamutoimille. Ykkösellä se levy kuumenee toivottoman hitaasti eikä puuro ole lähellekään valmis kun tulet sieltä aamutoimiltasi.

Vierailija
73/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apltä kysyn, mitä syöt päivällisellä. Voisitko siirtää päivällistä vähän myöhemmäksi, niin et tarvitsisi enää mitään iltapalaa.

En ole koko aikuisikänäni syönyt iltapalaa. En kyllä muista lapsenekaan sitä syöneeni, koska meillä oli päivällinen aina klo 18.30.

Vierailija
74/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 ihmistä, kummallekin 1 karjalanpiirakka. Sen päälle nokare munavoita. Kyllä mun mielestä 1 kananmuna riittää tuossa tapauksessa munavoihin ihan hyvin. Eli tuo puolika smuna per karjalanpiirakka on ihan ok. 

Jokin häiriö tuossa on. Kukaan ei keitä yhtä kanamunaa munavoita varten. Ja vieläpä vieraalle. Saat meillä ruhtinaallisisti yhden karjalanpiirakan ja puolikkaan munan. Jos itse on noin nuuka/ruokarajoitteinen, ei pidä luulla että muut ovat.

Ajatus on tosi häiriintynyt. 

Vierailija
75/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provon tunnistaa siitä, että ensin kysytään neuvoa ja sitten mikään neuvo ei käy. Välillä haukutaan vastaajia lukutaidottomiksi. Huvinsa kullakin.

Vierailija
76/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Hyvin riittää kahdelle henkilölle.

Vierailija
77/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin mitäkin. Puuroa, munakas, smoothie... sen mukaan, mitä löytyy kaapista tai pakkasesta. Käytän aina sen mukaan, miten ne menee huonoksi. Juustot voi pakastaa, samoin leivät. Illalla ottaa sulamaan. Pikkasen suunnitelmallisuutta. Kaikkea ruokaa voi myös käyttää muuhunkin kuin aamiaiseen. Ruokahävikkini on varmaan 0,01%. 

Vierailija
78/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta leikkeleitä lihatiskistä niin saat pienemmän määrän kerralla. En kyllä ymmärrä miten joku ei saa 100g paketillista vaikka parmankinkkua syötyä loppuun muutamana aamuna. Ei mikään tuote pilaannu heti avattaessa, kyllä niistä voi syödä useampanakin päivänä.

Mistä lihatiskistä? Monessa lähimarketissa niitä ei ole enää, niitä on vain tyyliin Cittari ja Prisma. Suomen kunnista suurimmassa osassa ei ole noita kumpaakaan, ääliö. Pitääkö yhden leikkelesatsin takia lähteä ajamaan kymmeniä kilometrejä? Jo monen mainostama kerta viikkoon -kaupassa systeemi tekee sen, että sinkun tarvitsema koko viikon leikkelesatsi on jo pilaantunut loppuviikosta. Parmankinkku on lisäksi ylimainostettu ylikallis tuote, laatukaan ei vastaa hintaansa.

Vierailija
79/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta pienempi munapaketti tai vaikka yksittäisiä munia, molempia saa jos kykysi suunnitelmalliseen ruuanlaittoon on huono. Munat myös säilyy kuukausia parasta ennen -päiväyksen yli.

Kun pakkauskokoja ei myydä niin pieniä joita tarvitsisi

Täällä on jo ehdotettu että osta vaikka 1 muna irtomyynnistä. Itse asun yksin ja ostin juuri 30 munaa tilalta. Ne kestää arviolta 4 viikkoa. Syön joka päivä jossain muodossa. Menee hyvin leivän päällä keitettynä tai paistettuna, munavoissa tai munakkaassa. Kolesterolit kunnossa, juuri mitattu. 

Juustoakin voi muuten pakastaa ja sitä myydään kyllä tosi pienissäkin pakkauksissa. 

Olen asunut yksin suurimman osan aikuisiästäni, ikää nyt 49 v enkä ole koskaan kokenut ongelmia pakkauskoista. Pääsääntöisesti käyn kaupassa kerran viikossa eikä mikään pilaannu.

Vierailija
80/242 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä joku syömishäiriöisen humble brag siitä, kuinka vähän hän syö?

Juustoa ja leikkeitä voi pakastaa. Päivässä pitäisi syödä vähintään 500g vihanneksia joten ihan varmasti saa sen paprikan tai kurkun syötyä (itse syön aamiaisella kokonaisen paprikan tai kolmasosan kurkkua). Munista voi tehdä munakkaan tai vaikka pyttipannua iltaruoaksi.

Syömishäiriöissä sitten taas auttaa terapeutti. 

Ei mulla ole syömishäiriötä enkä yritä sillä brassaillakaan. Suurin osa ruokailusta tapahtuu työpaikalla. Miksi tänne vastaa jotkut suurperheen äidit jotka eivät ymmärrä mitä kysytään???

En ole suurperheen äiti. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi